• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Xjr1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllähän tuo kovasti kuulostaa siltä että joko
-Kyseessä on kuitenkin tuontipyörä
-Mittaristo on joskus vaihdettu purkuosaan joka onkin ollut mailiversio
 
Terve!

Onko muilla mailimittaria xjr:ssä? Pari vuotta olen nyt pyörän omistanut ja kuvista hoksannut että muissahan näkyy olevan kilsamittareita. Minullakin siis kilsat siinä näkyy mutta ulkokehällä on mph ja pienemmällä kmh, trippimittari myös höpisee maileissa.
Reilu 20tkm pyörällä vasta ajettu, ihan Suomipyörä kyseessä. Miten ihmeessä siihen on mailimittari päätynyt? Liikkeestä ostin pyörän.

Mistä laite on uutena ostettu? Taannoin ainakin eräs tamperelainen autoliike möi uusia itse maahan harmaatuomiaan moottoripyöriä ja ainakin joissain Kawasakeissa oli mailimittari. Mahtoivatko olla britteihin alunperin tarkoitettuja pelejä...
 
Empä osaa sanoa mistä uutena ostettu, mutta Hyvinkäältä minulle tuli liikkeestä ja yhdeltä omistajalta. Kävihän nuo metkuilutkin mielessä että on vaihdettu vähemmän ajetusta mittari mutta toisaalta pyörän kunto sopii kilometreihin. Unohtui myös mainita, että mielestäni valokuviokin on väärän puolen liikenteeseen mikä puoltaisi tuota tuontimalliteoriaa. Selviääkö vin-numerosta mille markkinalle pyörä on valmistettu?

Edit. Niin ja ensirekisteröity Suomeen
 
Viimeksi muokattu:
Empä osaa sanoa mistä uutena ostettu, mutta Hyvinkäältä minulle tuli liikkeestä ja yhdeltä omistajalta. Kävihän nuo metkuilutkin mielessä että on vaihdettu vähemmän ajetusta mittari mutta toisaalta pyörän kunto sopii kilometreihin. Unohtui myös mainita, että mielestäni valokuviokin on väärän puolen liikenteeseen mikä puoltaisi tuota tuontimalliteoriaa. Selviääkö vin-numerosta mille markkinalle pyörä on valmistettu?

Edit. Niin ja ensirekisteröity Suomeen

Toivottavasti kilometrit on kilometrejä eikä maileja, muuten reilut 20t ajettu onkin yhtäkkiä 35t ajettu.
Jos valokuvio poskellaan, kannattanee vaihtaa oikeaan, ettei joku sateinen syysilta joku autoilija häikäisty ja posauta keskelle keulaa.:D
 
Toivottavasti kilometrit on kilometrejä eikä maileja, muuten reilut 20t ajettu onkin yhtäkkiä 35t ajettu.
Jos valokuvio poskellaan, kannattanee vaihtaa oikeaan, ettei joku sateinen syysilta joku autoilija häikäisty ja posauta keskelle keulaa.:D

Kilometreiksi on muutettu lukema. Ja valokin on säädetty siten että ei pitäisi häikäistä:orgmp2:
Aloin tuota harmaatuontiasiaa tutkimaan, sillon ostaessa tilasin trafin tiedot ja siellähän näemmä olikin ensimmäinen omistaja/”maahantuoja” sellainen kuin ee-speed. Tälläkin foorumilla ollut näemmä keskustelu k.o. paikasta, ilmeisesti juurikin tuontihommia harrastettu siellä. En toki varmaksi tiedä, mutta uskon että minulle on päätynyt brittimarkkinoille tarkoitettu vehje. Kiitos pohdinnoista.
 
Niin siis bensahanan sihti oli repaleina ja toki sen vaihdoin ja samalla huuhdeltiin tankki.

Tuo alipaine hana on ongelmallinen. Samainen seisonut bensa voi jumia sitäkin. Hanassa on siis kolme asentoa alipaine (joka toimii tällä hetkellä, muutenhan se tulvisi koko ajan), toinen on PRI joka on perinteinen auki asento, kolmas on RES eli ottaa rojut alempaa. Tuommonen hana ei todellakaan ole mikään maailman paras keksintö.

Rupesin eilen lukemaan XJR-osioita kun ajoin X:n kotiin lämpimästä tallisäilytyksestä. Jostain syystä oli valuttanut kytkimennesteet tyhjäksi ja piti suorittaa parkkipaikalla pieni operaatio. Ajelin kotiin 10km ja koko ajan käynti huononee, ei meinaa pysyä päällä kun kaasuttamalla. Melkoisella korinalla pääsen kotiin, johon kone sammuu. Ei suostu käynnistymään, ei edes pyöritä. Noh varmaan akku, kun on sillä jo ikää. Vaihdan uuden ja kokeilen, naksuu joten latausta. Ei vielä 6h latauksen jälkeen tee muuta ja huomaan että on valuttanut ja valuttaa löpöä alleen (ollut sivutuella päivän). Siirrän keskituelle, koska helpompi alkaa rassaamaan. Pistän laturin kiinni ja saan sen käyntiin, mutta raskaasti käy ja pakokaasun hajusta arvaan että rikkaalla käy.

Nettiin ja luen overflow-probleemasta ja päätän tutkin ilmanputsarin. Voisi vääntää bensaa siitä ja koko kotelo ui bensassa. Meinaan alkaa purkamaan tankkia kunnen huomaan hanan. PRI-asennossa prkl ("pakkosyöttö"?)!! :( jotekin luulin että se keskimmäinen on OFF kun ylös on perus-RES ja alas perus-ON !!

Otan ilmansuodattimen irti ja kuivaan kotelon. Kone lähtee ekalla helpon oloisesti ja kehrää kuin kissa. Voi elämä että se kuulostaa kauniilta sen kuolonkorinan jälkeen. Tyhjäkäynti on tasaista eikä pakokaasu haise bensalta.

Olipa opetus.
 
Miten pri-asento putsarin kasteli ? Kaasareihin se bensa neulaventtiilin kautta menee oli pri tai ei.
 
Miten pri-asento putsarin kasteli ? Kaasareihin se bensa neulaventtiilin kautta menee oli pri tai ei.

============
PRI
This indicates prime. With the fuel cock
lever in this position, the engine can be
“primed”. Turn the fuel cock lever to
this position when the engine has been
allowed to run out of fuel. This sends
fuel directly to the carburetors,
which
will make starting easier. After the engine has started, be sure to turn the lever to “ON” (or “RES” if you have not
refueled yet).
=============

Olisko ollut se että se oli sivutuella yhistettynä PRI:hin? Tarkistin juuri putsarin eikä ollut vuotanut yhtään. On keskituella ja ON-asennossa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös