XL1200N Nightster

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marcel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Marcel

New member
Virallinen epävirallinen topicci otsikon pyörälle ja kaikeen mikä siihen liittyy ja bla, bla... U know. Tulihan tuolla sekalaisia pyörää käsitteleviä topicceja jo vastaan, mutta jos nyt sitten alettaisiin tähän yhteen näitä keräilemään.

Itsellä musta nollakasi, joka tämän kirjoitushetkellä orkkiksena tallissa mutta ChicagoHarleysta on kovasti koko ajan tulossa $$$ edestä palikkaa ja heebeliä. Eli kohta siinä on:

- Freedomin suorat mattamustat korsteenit
- Tappien siirtosarja
- Texas Z-bar stonga
- 12' 412 series Progressive takaiskarit
- Original U.S sivukilpiteline

Kaikki yllä olevat itemit "All Black"

Myös mahdollinen satulanvaihto suunnitteilla ja etulampun nostaminen ylemmäs ja edemmäs uudella kiinnikkeellä? Etulokarin otin helvettiin heti. Paljon raisumman näköinen silleen. Myös hihnasuoja ja suunnilleen kaikki, mikä vain irtoaa lähtee myös lähitulevaisuudessa.

Laitan kuvia, kun saan yhdet osat kiinni ja toiset pois...
 
Sama mopo allekirjoittaneella.

Paikallaan tällä hetkellä:

-Siirtosarjat
-RUSHin paukkuputket
-Sivukilpiteline
-Tavarateline (kromi) ja siinä kiinni sissybar (black)
-- 11.5"' 412 series Progressive takaiskarit (black)

Olis pitäny tilata ne 11" tuumaset iskarit.

Otin myös etulokarin irti, mutta laitan sen takas.

Ei sopinut silmääni tuo muutos.

Pitäis olla pitkä keula, ennenkuin mielestäni se sopii "silmään".



Ja mopo on Vivid Black
 
n668289690_1025934_7202.jpg

n668289690_1025933_6984.jpg


Tossa kuvaa mun Nightsteristä.
12" iskarit, mutta perä ei tippunut tarpeeksi, joten laskettiin lokaria alemmas ja samalla vähän lyhennettiin sitä.

Putket on vaihdettu malliin "suora". Stongasta en tiedä jätänkö vai vaihdanko alkuperäiseen tai johonkin korkeampaan.
Siirtosarjakin on tilattu.
Uutta satulaa pitäis kai alkaa tälläviikolla tekemään.
 
- Original U.S sivukilpiteline
Toi US-kilpiteline ei sitten ole laillinen suomessa. Kilpitelineen kääntyminen/liikkuminen ei ole laillista. Saattaa poliisisetä sakottaa.
Tosin helvetin hyvähän se olis, jos pystyis kääntämään kilven tarpeen tullen piiloon.
sport05.gif


US-kilpi on eri mallinen kun EU-kilpi, saattaa olla vaikea saada siihen pohjaan kilpeä sopimaan?!
 
Nightster musta-hopeana täällä.

Tällä hetkellä tällaisilla muutoksilla:
-putket porattu
-lämpösuojat & vaimentimet maalattu mattamustiksi, myös muita kromi/alumiiniosia maalattu mustaksi
-jalkatappien siirtosarjat
-ilmanputsarina Screaming Eagle
-jenkkisivukilpiteline (eurokilpi menee siihen ruuveilla ihan kivasti)
-takaiskareiden alennussarja (1 tuuma)
-tuneri: SE Super Tuner
-derby cover vaihdettu

Työn alla / harkinnassa:
-ilmanputsarin kotelon maalaus
-uudet derby ja timer coverit / maalaus
-uusi stonga (matalampi RSD Vintage mustana?)
-uudet jalkatapit ja "kädensijat" (Battistini black oval/o-ring?)
-cross bonesin tms. etulamppu?
-bensakorkin maalaus / vaihto

Ehkä myöhemmin, jos koskaan:
-takalokarin lyhennys (toisaalta ei saa sen jälkeen enää eurokilpitelinettä enää helposti takaisin jos joutuu joskus katsastukseen)
-wringle black rocker coverit?
-satula

Harrasteprojektiksihan nämä on hankittu...  
biggrin.gif
 
062802jumpie_prv.gif


Miten uudet progressiiviset iskarit ja z-barit ovat vaikuttaneet ajettavuuteen? Onko ero suuri?
 
-- 11.5"' 412 series Progressive takaiskarit (black)

Olis pitäny tilata ne 11" tuumaset iskarit.

Itse myös pähkäillyt että tilaisiko 11" vai 11,5" 412:t. Olisiko sulla jotain kuvaa laittaa, jossa nuo iskarit paikallaan? Progressive suosittelee 11,5" jos ajaa vähänkään 2-päällä ja meillä emännys välillä eksyy kyytiin. Ja mites tuon jalkatuen kanssa, vaatiiko vaihdon lyhyempään?

08 vivid black on myös itsellä, jossa:
- Mustang tripper solo-satula + takapala
- Khromewerksin 2,5" sliparit
- teetetty sivukilpiteline
 
Eikös tuo takaiskarien lyhentäminen ilman keulakulman loivennusta ole hiukan epäilyttävää? Motskarihan on silloin takakenossa. Oudon näköinen ja ajogeometriat sekaisin.
 
Eikös tuo takaiskarien lyhentäminen ilman keulakulman loivennusta ole hiukan epäilyttävää?  Motskarihan on silloin takakenossa.  Oudon näköinen ja ajogeometriat sekaisin.
Näin se on. Mutta yleensä noihin pistetään myös madallussarja keulaan, jolloin homma elikkä pyörä oikenee...
tounge.gif
Stuukki tulee nätimmäks ja mutkiin ajaessa lentää vielä komeempi kipinäsuihku...
tounge.gif
 
Eikös tuo takaiskarien lyhentäminen ilman keulakulman loivennusta ole hiukan epäilyttävää? Motskarihan on silloin takakenossa. Oudon näköinen ja ajogeometriat sekaisin.
Jenkkimallissa on jo vakiona 11" iskarit takana. Euromalliin laitettu sitten pari tuumaa pidemmät iskarit. Ainakin oma käsitykseni on että keula molemmissa malleissa sama. Korjatkaa joku, jos olen väärässä.
 
([oz sanoi:
@ Joulu. 31 2008,13:33)]
Eikös tuo takaiskarien lyhentäminen ilman keulakulman loivennusta ole hiukan epäilyttävää?  Motskarihan on silloin takakenossa.  Oudon näköinen ja ajogeometriat sekaisin.
Jenkkimallissa on jo vakiona 11" iskarit takana. Euromalliin laitettu sitten pari tuumaa pidemmät iskarit. Ainakin oma käsitykseni on että keula molemmissa malleissa sama. Korjatkaa joku, jos olen väärässä.
Toi kyl kuulostaa aika merkilliseltä jos noin on. Meinaan se parin tuuman ero on aika perkeleesti...
 
Kulmassahan noi pumput on, eipä pidemmät iskarit samassa suhteessa nosta perää. Onkohan noissa keuloissa jonkinlaiset spacerit jousien yläpäissä jotka pois jättämällä saa keulan putoamaan?

Mut joo, kaverin spora ui niin matalalla että raapii jatkuvasti kaarteissa maahan... no kukin tavallaan
smile_org.gif
 
Iskarit ovat tosiaan aivan haarukan päässä kiinni, mutta eikös noin viiden sentin madallus iskareissa näkyis jo enemmän kuin sentin verran istuinkorkeudessa. Pikaisella kuukletuksella Euroopan ja USA:n malleissa on tuon verran eroa istuinkorkeudessa... Dynassa ero olis varmasti aika radikaali, johtuen takavietereitten kiinnityspisteestä.
 
([oz sanoi:
@ Joulu. 31 2008,16:15)]
Toi kyl kuulostaa aika merkilliseltä jos noin on. Meinaan se parin tuuman ero on aika perkeleesti...
http://www.bikernewsonline.com/labels....ter.htm

Tuosta linkistä tuon eron näkee hyvin.
No perkele! Siinähän se näkyy! On tuo US-mallin perse ainakin tuon kuvan mukaan selkeesti alempana ja paremman näköinen. Mutta onko tosi että ero jousen mitassa on kaks tuumaa? Kun ei nuo Euroopan Nighsterit näytä noin pöljiltä kuin tuo Aussie-malli....
 
No perkele! Siinähän se näkyy! On tuo US-mallin perse ainakin tuon kuvan mukaan selkeesti alempana ja paremman näköinen. Mutta onko tosi että ero jousen mitassa on kaks tuumaa? Kun ei nuo Euroopan Nighsterit näytä noin pöljiltä kuin tuo Aussie-malli....
Kesällä tuon iskarin pituuden mittasin ja oli joko 13" tai 13,5", en muista varmaksi. Ja tuo Australian malli on sama mitä Eurooppaan tuodaan.
 
([oz sanoi:
@ Joulu. 31 2008,11:11)]
-- 11.5"' 412 series Progressive takaiskarit (black)

Olis pitäny tilata ne 11" tuumaset iskarit.

Itse myös pähkäillyt että tilaisiko 11" vai 11,5" 412:t. Olisiko sulla jotain kuvaa laittaa, jossa nuo iskarit paikallaan? Progressive suosittelee 11,5" jos ajaa vähänkään 2-päällä ja meillä emännys välillä eksyy kyytiin. Ja mites tuon jalkatuen kanssa, vaatiiko vaihdon lyhyempään?

08 vivid black on myös itsellä, jossa:
- Mustang tripper solo-satula + takapala
- Khromewerksin 2,5" sliparit
- teetetty sivukilpiteline
11,5":silla jää 8cm lokasuojan ja renkaan väliin.
Alkuperäisillä väliä oli 12,5 cm.

Joten, 11" jäis noin hiukka päälle 6 cm.

Ajan soolona, joten 2 päällä ajo ei ole ongelma.
Lisäksi iskareissahan on säätö, joten jos liian matalalla, säädetään korkeammaksi.

Tottakai se vaikuttaa myös iskareiden jäykkyyteen se säätö mutta haitanneeko tuo?

Ei vaadi sivuseisontatuen vaihtoa.
Hyvin pysyy pystyssä.
 
-takalokarin lyhennys (toisaalta ei saa sen jälkeen enää eurokilpitelinettä enää helposti takaisin jos joutuu joskus katsastukseen)
Ei Nightsterissä ole mikään ongelma käyttää sivukilpitelinettä, jos vaan kilven kaikki näkyvyysasteet täyttyy. Laki sanoo, että kilpi pitää olla takavalon alapuolella, joten Nightsterissä mikään pykälä ei kiellä sivukilpitelineen käyttöä, kun on noi takavalot ja vilkut samassa paketissa. Jenkkikilpiteline on kiellety sen takia että se on mahdollisuus kääntää sivuun.

Edit. Sorry olis pitänyt lukea tarkemmin. Sulla on siis se jenkkikilpiteline. Onko sitä mahdollista lukita pysyvästi niin ettei se enää käänny?
 
Onkos joku kerinnyt rikkomaan Nightsteristaan takavalo/vilkun? Entä tietääkö joku kyseisen palikan varaosanumeroa? Mietin täs vaan et mitäköhän nuo mahtavat maksaa..?
wink.gif
 
Laki sanoo, että kilpi pitää olla takavalon alapuolella, joten Nightsterissä mikään pykälä ei kiellä sivukilpitelineen käyttöä, kun on noi takavalot ja vilkut samassa paketissa. Jenkkikilpiteline on kiellety sen takia että se on mahdollisuus kääntää sivuun.
Missäs kohtaa laissa tuollainen määritelmä on? En muista nähneeni. Perusportissa kilpi on takavalon yläpuolella ja tuskin sentään kaikki Suomessa myydyt sportit ovat laittomia?
 
Back
Ylös