XL1200N Nightster

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marcel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laki sanoo, että kilpi pitää olla takavalon alapuolella, joten Nightsterissä mikään pykälä ei kiellä sivukilpitelineen käyttöä, kun on noi takavalot ja vilkut samassa paketissa. Jenkkikilpiteline on kiellety sen takia että se on mahdollisuus kääntää sivuun.
Missäs kohtaa laissa tuollainen määritelmä on? En muista nähneeni. Perusportissa kilpi on takavalon yläpuolella ja tuskin sentään kaikki Suomessa myydyt sportit ovat laittomia?
Kilpi taitaa olla lähes kaikissa Harrikoissa(alkuper. kuntoisissa) takavalon yläpuolella... Käsittääkseni nuo näkyvyysaspektit ja etäisyys maasta kun täyttyvät, niin homma kilven osalta hoituu. Valaistu pitää myös olla, tot maar. Muutoskatsastuksen vaatii kyllä sivukilpi. Siis laki vaatii. Kuka sen pyörälleen tuon takia tekee on toinen juttu...
 
Edit. Sorry olis pitänyt lukea tarkemmin. Sulla on siis se jenkkikilpiteline. Onko sitä mahdollista lukita pysyvästi niin ettei se enää käänny?
Ei taida olla itse kilpitelineessä mahdollisuutta lukita pysyvästi "ei-kääntyväksi". Toki siihen jonkun virityksen varmaan keksii pienellä miettimisellä ettei sarana käänny....

Toinen jenkkikilpitelineen ongelma taitaa olla Suomessa DOT-hyväksytty valo? Eikös Suomessa lampuissa pitäisi lukea myös EU:n hyväksynnästä jokin merkki? Lamppu valaisee hyvin vain rekisterikilven yläosan, kun on suunniteltu pienemmälle kilvelle ja valo tulee sivusta.

JPI666: Oletko jo päässyt ajamaan uusilla iskareilla ja stongalla vai onko talviprojektin tuotoksia? Onko kuinka erilainen ajaa? Yritän täss selvittää kuinka paljon ulkonäön vuoksi joutuu kärsimään?  
cool.gif
 
Nightster musta-hopeana täällä.

Tällä hetkellä tällaisilla muutoksilla:
-lämpösuojat & vaimentimet maalattu mattamustiksi, myös muita kromi/alumiiniosia maalattu mustaksi
-jalkatappien siirtosarjat

Työn alla / harkinnassa:
-ilmanputsarin kotelon maalaus
-uudet derby ja timer coverit / maalaus
-uusi stonga (matalampi RSD Vintage mustana?)
-uudet jalkatapit ja "kädensijat" (Battistini black oval/o-ring?)
-cross bonesin tms. etulamppu?
-bensakorkin maalaus / vaihto

Moi

Millä maalilla maalasit vaimentimet että kestää lämpöä. Itse olen kuullut että joku Molotow kestäiis hyvin lämpöä. Mitenkä olet käsitellyt alumiini osat ja mitenkä olet poistanut kromin ennen maalausta ?
Itselläni myös alkamassa Bob:n muuttaminen mattamustaksi.

K TMa
 
Onkos joku kerinnyt rikkomaan Nightsteristaan takavalo/vilkun? Entä tietääkö joku kyseisen palikan varaosanumeroa? Mietin täs vaan et mitäköhän nuo mahtavat maksaa..?  
wink.gif
tuossa hintoja:

69360-08 DRC'TNL LAMP ASY,RR/BLK,HDI (takavilkku ilman runkopalaa) 508e

68277-07 STNDOFF, DIRECTIONAL, BLACK (takavilkun runko-osa) 37,10e

5531 SCREW, rear turn signal CZ (ruuvi edelliseen) 15e

46945-07A HAND LEVER (kytkinvipu) 92,50e

38671-04 BRACKET, CLUTCH LEVER (kytkinvivun runko-osa) 71,50e

42808-04 CLAMP (kiinnityspala kytkinvivun runkoon) 24,60e
 
Laki sanoo, että kilpi pitää olla takavalon alapuolella, joten Nightsterissä mikään pykälä ei kiellä sivukilpitelineen käyttöä, kun on noi takavalot ja vilkut samassa paketissa. Jenkkikilpiteline on kiellety sen takia että se on mahdollisuus kääntää sivuun.
Missäs kohtaa laissa tuollainen määritelmä on? En muista nähneeni. Perusportissa kilpi on takavalon yläpuolella ja tuskin sentään kaikki Suomessa myydyt sportit ovat laittomia?
Sorry, kirjoitin vähän epäselvästi. Pointti oli, että kilpi ja takavalo pitää olla samassa linjassa.
 
JPI666: Oletko jo päässyt ajamaan uusilla iskareilla ja stongalla vai onko talviprojektin tuotoksia? Onko kuinka erilainen ajaa? Yritän täss selvittää kuinka paljon ulkonäön vuoksi joutuu kärsimään?
cool.gif
Kyl lähes koko viimekesä tuli noilla iskareilla ajettua. Kyllä se muuttuu, mut ei mitenkään tavattomasti. Z-stongan otin jo irti ja laitoin takas vakion. Sillä ei päässyt ajamaan metriäkään.
 
Moi

Millä maalilla maalasit vaimentimet että kestää lämpöä. Itse olen kuullut että joku Molotow kestäiis hyvin lämpöä. Mitenkä olet käsitellyt alumiini osat ja mitenkä olet poistanut kromin ennen maalausta ?
Itselläni myös alkamassa Bob:n muuttaminen mattamustaksi.

K TMa
Mulla on Bobin putki maalattu mustaksi kaverin toimesta maalaamossa, joka värjää käsittääkseni esim. Valmetin traktoreittein hormeja...
tounge.gif
Helkkarin kestävä maali mekaanista kulutusta vastaan ja lievästi röpölipintaisena hienon näköinenkin.Mun St Bob.

Joitakin pieniä kromiosia olen itse maalannut kilikali-pulloilla. Hioin ensin vaan vesihionnalla pinnan "rikki" ja sitte pohjamaali päälle ja siihen sitte musta maali. Kovin kestävä ei pinnasta tule (naarmuuntuu herkästi), mutta muuten ihan ok.
 
Laki sanoo, että kilpi pitää olla takavalon alapuolella, joten Nightsterissä mikään pykälä ei kiellä sivukilpitelineen käyttöä, kun on noi takavalot ja vilkut samassa paketissa. Jenkkikilpiteline on kiellety sen takia että se on mahdollisuus kääntää sivuun.
Missäs kohtaa laissa tuollainen määritelmä on? En muista nähneeni. Perusportissa kilpi on takavalon yläpuolella ja tuskin sentään kaikki Suomessa myydyt sportit ovat laittomia?
Sorry, kirjoitin vähän epäselvästi. Pointti oli, että kilpi ja takavalo pitää olla samassa linjassa.
Ei tarvii kilven ja takavalon olla samalla linjalla. Takavalon tulee olla symmetrisesti pyörään nähden(pyörän keskilinjalla tai kaks valoa yhtä pitkän etäisyyden päästä keskilinjasta). Rekisterikilven tulee olla valaistu ja sen pitää näkyä 30astetta molemmille sivuille. Eli kilven voi asentaa myös sivulle kunhan se näkyy kummallekin puolelle pyörää riittävästi.
 
Laki sanoo, että kilpi pitää olla takavalon alapuolella, joten Nightsterissä mikään pykälä ei kiellä sivukilpitelineen käyttöä, kun on noi takavalot ja vilkut samassa paketissa. Jenkkikilpiteline on kiellety sen takia että se on mahdollisuus kääntää sivuun.
Missäs kohtaa laissa tuollainen määritelmä on? En muista nähneeni. Perusportissa kilpi on takavalon yläpuolella ja tuskin sentään kaikki Suomessa myydyt sportit ovat laittomia?
Sorry, kirjoitin vähän epäselvästi. Pointti oli, että kilpi ja takavalo pitää olla samassa linjassa.
Ei tarvii kilven ja takavalon olla samalla linjalla. Takavalon tulee olla symmetrisesti pyörään nähden(pyörän keskilinjalla tai kaks valoa yhtä pitkän etäisyyden päästä keskilinjasta). Rekisterikilven tulee olla valaistu ja sen pitää näkyä 30astetta molemmille sivuille. Eli kilven voi asentaa myös sivulle kunhan se näkyy kummallekin puolelle pyörää riittävästi.
tai sitten voi vaan olla välittämättä tommosesta pykälästä ja laittaa sen kilven sinne sivuun niinku parhaaksi näkee.

mulle ei oo semmosta sattunu kertaakaan että joku seriffi olisi tienpäällä alkanut lakia lukemaan jostain kilven kulmasta tai näkyvyydestä..
 
Kukin voi rebelöidä asiasta fiiliksiensä mukaan. Sama se mulle. Mutta tässä kait oli kysymys lakipykälistä. Pääkaupunkiseudulla tuntuvat (ainakin juttujen mukaan) polliisit olevan hanakampia puuttumaan asiaan kuin syrjäkylillä.
 
Kyllä ainakin Helsinki Bike Show:n yhteydessä poliiseja on kovastikin kiinnostanut mm. rekisterikilpien kulmat.
 
^ luin aikaa sitten eräästä suomalaisesta prätkälehdestä jutun kun silloinen päätoimittaja oli kyllästynyt virkavallan kilpitakavarikkoon ja siihen konttorilta kilven käyntiin jne. joten jättipä kilven kesäksi himaan ja teki chopperilla onnistuneen reissun. ei takavarikkoa, vain pari sakkoa. kirjoittipa vielä että hyväkin puoli tässä on että edesauttaa terveempää elämäntapaa sakkojen takia, pari baarikäyntiä jäänee väliin..
biggrin.gif
noin siis 90-luvulla.
 
Kukin voi rebelöidä asiasta fiiliksiensä mukaan. Sama se mulle. Mutta tässä kait oli kysymys lakipykälistä. Pääkaupunkiseudulla tuntuvat (ainakin juttujen mukaan) polliisit olevan hanakampia puuttumaan asiaan kuin syrjäkylillä.
Ja kilin kellit!

Ajoin pää-asiassa päkaupunkiseudulla sivukilpitelineen kanssa.

Tuo Suomalainen rekisterikilpi on isompi, kuin normaali kipsilevy.

jopa Ray Charles olis nähnyt sen, oli kulma mikä hyvänsä.
 
Kukin voi rebelöidä asiasta fiiliksiensä mukaan. Sama se mulle. Mutta tässä kait oli kysymys lakipykälistä. Pääkaupunkiseudulla tuntuvat (ainakin juttujen mukaan) polliisit olevan hanakampia puuttumaan asiaan kuin syrjäkylillä.
Ja kilin kellit!

Ajoin pää-asiassa päkaupunkiseudulla sivukilpitelineen kanssa.

Tuo Suomalainen rekisterikilpi on isompi, kuin normaali kipsilevy.

jopa Ray Charles olis nähnyt sen, oli kulma mikä hyvänsä.
No jospa tuossa täyttyy lain kirjain niin, ettei huomautettavaa ole. Tai sitte vallesmanni ei kertaakaan ajanut sun takana.
tounge.gif
 
Moi

Millä maalilla maalasit vaimentimet että kestää lämpöä. Itse olen kuullut että joku Molotow kestäiis hyvin lämpöä. Mitenkä olet käsitellyt alumiini osat ja mitenkä olet poistanut kromin ennen maalausta ?
Itselläni myös alkamassa Bob:n muuttaminen mattamustaksi.

K TMa
Mulla on Bobin putki maalattu mustaksi kaverin toimesta maalaamossa, joka värjää käsittääkseni esim. Valmetin traktoreittein hormeja...
tounge.gif
Helkkarin kestävä maali mekaanista kulutusta vastaan ja lievästi röpölipintaisena hienon näköinenkin.Mun St Bob.

Joitakin pieniä kromiosia olen itse maalannut kilikali-pulloilla. Hioin ensin vaan vesihionnalla pinnan "rikki" ja sitte pohjamaali päälle ja siihen sitte musta maali. Kovin kestävä ei pinnasta tule (naarmuuntuu herkästi), mutta muuten ihan ok.
Etu alaputki vielä mustaks, niin se olis siinä.

Toki, makuasia.

Hieno peli, totta tosiaan.
 
Kukin voi rebelöidä asiasta fiiliksiensä mukaan. Sama se mulle. Mutta tässä kait oli kysymys lakipykälistä. Pääkaupunkiseudulla tuntuvat (ainakin juttujen mukaan) polliisit olevan hanakampia puuttumaan asiaan kuin syrjäkylillä.
Ja kilin kellit!

Ajoin pää-asiassa päkaupunkiseudulla sivukilpitelineen kanssa.

Tuo Suomalainen rekisterikilpi on isompi, kuin normaali kipsilevy.

jopa Ray Charles olis nähnyt sen, oli kulma mikä hyvänsä.
No jospa tuossa täyttyy lain kirjain niin, ettei huomautettavaa ole. Tai sitte vallesmanni ei kertaakaan ajanut sun takana.
tounge.gif
Tai takanani ajavat vallesmannit eivät puutu sivuseikkoihin, koska kilpi näkyy ja komeesti.

Lisäksi kilpivalo on sivusta erikseen tuleva, joten valaistus ei ole pelkästään ajovalon hoidossa.
 
Etu alaputki vielä mustaks, niin se olis siinä.

Toki, makuasia.

Hieno peli, totta tosiaan.
Kiitos kiitos. Oon tosiaan harkinnut etuhaarukan alaputkien maalaamista sekä myös vannekehien vaihtoa/maalaamista. Uudessa 2009 Bobissa on vannekehät mustat, mutta moottori jätetty jostain syystä harmaaksi.
nixweiss.gif
Samoin uudessa Bobissa on strutsien kromatut koristepellit jätetty pois. Jätin nuo edelliskesänä omastakin talliin, mutta viimekesäksi maalasin pellit mustiksi ja laitoin paikalleen.
 
Back
Ylös