XL1200N Nightster

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marcel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Apea olen nyt sovitellut tuohon. Jotenkin pervolla tavalla tuo apehanger viehättää, vaikka enemmän olen sporttisempien pyörien ystävä. Taidan ajella tuolla ainakin alkukesän.
smile_org.gif


n668289690_1181063_179.jpg

n668289690_1181067_9826.jpg
 
n668289690_1202971_2578.jpg



Kertokaas joku viisas, onko noi etuhaarukan heijastimet lain mukaan pakolliset? Tai pitääkö sivuille olla jotkut muut heijastimet?
 
Täältä löytyy hyvä yhteenveto valaisimia ja heijastimia koskevista määräyksistä:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=385.0

Sivulta lainattua:

sanoi:
Uudessa moottoripyörässä pitää olla
•   Valkoinen lähivalo eteenpäin
•   Valkoinen kaukovalo eteenpäin
•   Valkoinen seisontavalo eteenpäin
•   Punainen ajovalo taaksepäin
•   Punainen jarruvalo taaksepäin
•   Punainen seisontavalo taaksepäin
•   Oranssit (”ruskeankeltaiset”) suuntavilkut eteen- ja taaksepäin
•   Rekisterikilven valo
•   Punainen heijastin taaksepäin

Lisäksi moottoripyörässä saa olla
•   Etu- ja takasumuvalot
•   Hätävilkut
•   Oranssit (keltaiset) heijastimet sivuillepäin

Lisäksi pari postia alempana:
sanoi:
Voidaan kysyä, miksi takana pitää olla heijastin, kun etuheijastinta moottoripyörässä ei saa olla ja sivuheijastimetkaan eivät ole pakolliset.
 

Apet näyttää hyvältä!!! Sopii hyvin yhteen lyhennetyn perän ja uuden satulan kanssa.

Kuulin yhdeltä tutulta, että keskitappien kanssa apet olivat hieman hankalat ajaa, etutapeilla kuulemma paljon parempi (alkuperäinen satula). Mutta on tietysti henk.koht. mielipide, ko. henkilön ominaisuuksista ja preferensseistä kiinni....

Itsellä jalkatappien siirto eteenpäin paransi ajoasentoa huimasti omasta mielestäni, orkkisstongallakin.

Sun uuden matalan satulan kanssa etutapit ja apet voisi tosin olla hieman haastava yhdistelmä, mutta ainakin käsivoimia kasvattava  
biggrin.gif
 
Apea olen nyt sovitellut tuohon. Jotenkin pervolla tavalla tuo apehanger viehättää, vaikka enemmän olen sporttisempien pyörien ystävä. Taidan ajella tuolla ainakin alkukesän.
smile_org.gif
Jos olet sporttisempien pyörien ystävä, niin kuinka  ihmeessä ajelet ylipäätään ollenkaan tolla HD:lla,jossa sporttia ei löydy kuin harhaanjohtavasta nimestä  
biggrin.gif


Muuten hienosti rakennettu peli, muttei kyllä mikään sportti.
 

Apet näyttää hyvältä!!! Sopii hyvin yhteen lyhennetyn perän ja uuden satulan kanssa.

Kuulin yhdeltä tutulta, että keskitappien kanssa apet olivat hieman hankalat ajaa, etutapeilla kuulemma paljon parempi (alkuperäinen satula). Mutta on tietysti henk.koht. mielipide, ko. henkilön ominaisuuksista ja preferensseistä kiinni....

Itsellä jalkatappien siirto eteenpäin paransi ajoasentoa huimasti omasta mielestäni, orkkisstongallakin.

Sun uuden matalan satulan kanssa etutapit ja apet voisi tosin olla hieman haastava yhdistelmä, mutta ainakin käsivoimia kasvattava
biggrin.gif
Mulla on kyllä siirtosarja tilattu ja tarkoitus heti se kiinni laittaa kunhan vaan maailmalta saapuu. En tuolla stongalla tosiaan ole metriäkään päässy ajamaan, mutta vakiostongallallakin sai pitää kunnolla kiinni kiihdytyksissä kun tossa penkissä ei mitään fyllinkiä perseen takana ole.
smile_org.gif
 
Apea olen nyt sovitellut tuohon. Jotenkin pervolla tavalla tuo apehanger viehättää, vaikka enemmän olen sporttisempien pyörien ystävä. Taidan ajella tuolla ainakin alkukesän.
smile_org.gif
Jos olet sporttisempien pyörien ystävä, niin kuinka ihmeessä ajelet ylipäätään ollenkaan tolla HD:lla,jossa sporttia ei löydy kuin harhaanjohtavasta nimestä
biggrin.gif


Muuten hienosti rakennettu peli, muttei kyllä mikään sportti.
Kyl se tässä HD/custom skaalassa on ihan sporttinen ja kevyt käsitellä toi porsteri
smile_org.gif
Toi on aika suhteellinen käsite, että mikä on sporttinen pyörä. Joillekin riittää Sportster, toisille turbotettu Hayabusa... Pääasia on että kaikilla on hauskaa, ajaa sitten vaikka polkupyörällä.
 
Täältä löytyy hyvä yhteenveto valaisimia ja heijastimia koskevista määräyksistä:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=385.0

Sivulta lainattua:

sanoi:
Uudessa moottoripyörässä pitää olla
• Valkoinen lähivalo eteenpäin
• Valkoinen kaukovalo eteenpäin
• Valkoinen seisontavalo eteenpäin
• Punainen ajovalo taaksepäin
• Punainen jarruvalo taaksepäin
• Punainen seisontavalo taaksepäin
• Oranssit (”ruskeankeltaiset”) suuntavilkut eteen- ja taaksepäin
• Rekisterikilven valo
• Punainen heijastin taaksepäin

Lisäksi moottoripyörässä saa olla
• Etu- ja takasumuvalot
• Hätävilkut
• Oranssit (keltaiset) heijastimet sivuillepäin

Lisäksi pari postia alempana:
sanoi:
Voidaan kysyä, miksi takana pitää olla heijastin, kun etuheijastinta moottoripyörässä ei saa olla ja sivuheijastimetkaan eivät ole pakolliset.
Kiitos!
 
Kyl se tässä HD/custom skaalassa on ihan sporttinen ja kevyt käsitellä toi porsteri
smile_org.gif
Toi on aika suhteellinen käsite, että mikä on sporttinen pyörä. Joillekin riittää Sportster, toisille turbotettu Hayabusa... Pääasia on että kaikilla on hauskaa, ajaa sitten vaikka polkupyörällä.
toi on aivan totta. Hyvä että jokaiselle löytyy se oma vehje, millä tykkää ajella.

Surkeetahan se olis jos baanalla liikkus vaan yhden sorttisia mopoja. Mut muuten vaan on välillä mukava vääntää
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Ihan vaan vinkkinä, että saat nuo vilkkujen "lasit" muutettua oransseista tummiksi. Saattais olla maukkaamman näköiset tuossa sinunkin pyörässäsi. Makuasioita toki...
 
Ihan vaan vinkkinä, että saat nuo vilkkujen "lasit" muutettua oransseista tummiksi. Saattais olla maukkaamman näköiset tuossa sinunkin pyörässäsi. Makuasioita toki...
Hei mites tämä juttu on??

Euro-Nightsterissahan on ymmärtääkseni ledipohjaiset takavalot ja koko takavalo/vilkku/jarruvalo-komponentti on yhtenäinen (jotta värit näkyvät Euroopassa oikein: jarruvalo punainen, vilkku oranssi jne.).

Jenkkimallissa taas on käsittääkseni polttimopohjaiset valot, joihin saa vaihdettua polttimon ja muita osia...

Jokin aika sitten tsekkailin asiaa ja huomasin, että savunväriset takavalot olivat H-D:ltä saatavilla vain jenkkiversioon ja H-D antoi ymmärtää, ettei euromalliin ole olemassa vastaavaa komponenttia.

Onko tullut saataville vai puhutko jostain muusta viritelmästä vai meinaatko vaihtoa jenkkityyppisiin takavaloihin?  

Vai olenko ymmärtänyt asian täysin väärin?
 
Vilkkuihin ja muihin valoihin on olemassa oikein asiaan tarkoitettua spraymaalia, jolla "lasit" saa mustiksi. Lakipykälien mukaan ei kait saisi maalata, mutta...
nixweiss.gif
Aikoinaan maalasin VFR:ni takavalot tuolla ja aika jännän näköiset oli. Helvetin vaikea maalilla oli maalata. On jotenkin juoksevaa ja lähti helpolla valumaan...
 
Ja uusimmassa W&Wn katalookissa olis komee muutos koko Sportster genreen.
Runko 40 asteen keulakulmalla.

On komee, totta vie!

Tohon se Mickey Rourken Black Death yhdistettynä, niin avot!
 
n628698203_1476717_893.jpg


Siinä se nyssitten olisi. Perää voisi kyllä laskea enemmänkin mutta ihan ok näköinen siitä noin yleensä tuli. Näillä mennään kesä...
 
n628698203_1476717_893.jpg


Siinä se nyssitten olisi. Perää voisi kyllä laskea enemmänkin mutta ihan ok näköinen siitä noin yleensä tuli. Näillä mennään kesä...
-Stongamuutos hieno
-ilmansuodattimen kotelon maalaus mustaksi hieno
-mustat putket, komeet.

11,5" vai 12" takaiskarit? Arvaan 12". (itellä on 11.5 ja 11 olis ollu passeli).

Etulokasujan pois ottaminen tolla vakio keulakulmalla ei ole minkään näköinen.

Otin omastanikin veks, ja ei tullu mitenkään paremman näköiseksi.

WWn katalookisa on semmoiset 5 asteen muutoksen tekevät "triple treet", sillä se muuttuu hiukka paremmaks, mutta se ei riitä.

40 astetta olis just komee.

"kaikki yllämainitut asia ovat omia henkilökohtaisia mielipiteitäni ja ne tulevat pyytämättä, eli tilaamatta, nimim: en maanviljelijä, eläkeikä? ->90?)
 
Ja uusimmassa W&Wn katalookissa olis komee muutos koko Sportster genreen.
Runko 40 asteen keulakulmalla.

On komee, totta vie!

Tohon se Mickey Rourken Black Death yhdistettynä, niin avot!
Onkos tästä mitään linkkiä?
Mulla ei tuota W&W opusta ole.
Kannataa tilata esin Jep jepiltä.

Kokonaiskustannus postitettuna oli 14€.

Ko proopuskassa on paljon muutakin kun toi sporan runko.
 
Ja WW:n katalookista:

SCS Soft style chassis evo sportster chopper.

Suitetd for 5-speed Spora up to 2003.
Features 40degrees neck rake and 2" upper tube stretch.

The complete kits comprise frame, swingarm, lower engine mount, oiltank, axle-adjuster, swingarm axle /bolts, and rear wheel axle.

16-857 is production number. Ja on TUV hyväksytty.

Ja SCS on Saksalainen yhtiö.

http://www.sculpturecycles.com/a-Frames-SCS-SportsterSoftail.htm
 
Voisiko tuohon laittaa paksumman läskin eteen ja muutenkin vaihtaa enemmän nappulakumityyliin, jos vaan onnistuu. Minusta näyttäisi pornolta, vaikka ei tuo mikään kurapyörä ole.
 
Back
Ylös