XL1200N Nightster

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marcel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Marcelin pyörä näyttää ihan v..tun hyvältä! Ei toi vaadi mitään keulamuutoksia. Justiin sopivan tiivis paketti noin. Ei mulla ole keulakulman muutoksia vastaan mitään, mutta eivät musta tuohon sovi. Tuo ek@:n ehdotus rupulikumiin eessä vois olla aika hyvä lisä kokonaisuuteen. Ei välttämättä ihan krossikumi, mutta joku karkeekuvioisempi FatBob-tyyliin...
 
XLforumilla on joku tehnyt siistin muokkauksen ja vaihtanut eteen leveämmän haarukan ja 150:n renkaan.

Linkki


Ja Marcelilla siisti pyörä.
 
Iskarit on joo 12'. Olisi pitänyt ottaa 11,5. Toisaalta vaikuttaisi, että korsteenit raapis näilläkin tannerta kovaa yrittäessä?
Jotain flat-track henkeä tossa tosiaan on ja nappulamainen etunakki olisi erittäin porno. Ehkä seuraavaksi?

Saa nähdä kuinka kauan tämä omistuksessa säilyy, kun kovasti huvittaisi laittaa joku vanhempi softaili, jota kehtaisi reklata vähän kovemmalla kädellä?

Putsarin kotelo oli tollanen orig. En maalannut itse.

Mitä tulee keulakulmaan, niin ei ainakaan yhtään isompi mielestäni sovi kyseiseen pyörään tai ylipäätään old-school bobber henkeen, mutta sehän tietty makuasia niin kuin moni muukin...

Tappisiirtosarja on kyllä ihan must. Varsinkin, kun kuski on ihan medium+ kokoinen mies.


Toiselta puolelta. Näkyy ny se paljonjauhettu us.orig-kilpiteline.
n628698203_1476721_2596.jpg
 
Täs olis nyt viimeisimmät kuvat mun Nightsteristä...
Helvetin mukava ja leppoisa siitä tuli ajettavuudeltaan ja oikeastaan ei enää edes kaipaa fyllinkiä penkkiin perseen taakse. Ihan hyvin pysyy kyydissä
smile_org.gif





 
Semmosta.

Kumma, kun pelkää koko talven modifikaatioita Nighsteriin ja saa ne yhdessä perjantai-illassa tehtyä.

Eli se tupakansytytin hässäkkä, vasemman sivuposken kiristimen korjaus (se etummainen, jonka on suunnitellut vissiin joku sokeain ammattioppiaitos jenkeissä arvosanalla kuus miinus).

Miten joku voi NOIN URPON kiinnikkeen ees suunnitella?

ja sit räjäytin käyntiin sivuseintotatuen kanssa ja ihmettelin, että ruiskupumppu työntää gasoo, mutta sammuu heti?

Mitä vittua?

Kunnes tajusin, se sivuseisontatuen turvamekanismi tms turha osa kertoo sen, että pitää sivuseisontatuki laittaa pois päältä.

Laitoin sen direktiivin "älytön" mukaisen jörpöttimen sivuun ja PATAPAMMMMMMMM!
 
Täs olis nyt viimeisimmät kuvat mun Nightsteristä...
Helvetin mukava ja leppoisa siitä tuli ajettavuudeltaan ja oikeastaan ei enää edes kaipaa fyllinkiä penkkiin perseen taakse. Ihan hyvin pysyy kyydissä
smile_org.gif





Hienon näköinen peli. Toivottavasti sulla ei ole takalamppua tossa sivukilvessä. Jos on, se on laiton. Takavalo pitää olla takana keskellä.
 
Taitaa olla takavalot vilkkuihin integoitu, kuten Nighstereissa yleensä. Perhhana kun joku alkais valmistaa moisia tarvikevilkkuja! Alkuperäiset kun ovat sikahintaisia. Myös USA:ssa.

Eikä takavalon tarvii olla takana keskellä. Riittää kun ovat symmetrisesti pyörän keskilinjaan nähden.
 
Taitaa olla takavalot vilkkuihin integoitu, kuten Nighstereissa yleensä. Perhhana kun joku alkais valmistaa moisia tarvikevilkkuja! Alkuperäiset kun ovat sikahintaisia. Myös USA:ssa.

Eikä takavalon tarvii olla takana keskellä. Riittää kun ovat symmetrisesti pyörän keskilinjaan nähden.
Noh...molemmat lienee oikeassa. Mutta kyllä se nyt vaan pitää olla keskellä, mikäli on vain yksi valo. Kahden valon tapauksessa keskilinjaan nähden symmetrisesti.

AKElta lainattua:

"Jos takavalaisimia on yksi kappale, tulee valaisin sijoittaa ajoneuvon pituussuuntaiselle keskilinjalle, ei sivuun. Kahden takavalaisimen tulee sijaita keskilinjaan nähden symmetrisesti"
 
Jep. Näin se on, eli yks takalyhty pyörän keskilinjalla ja kaks lamppua yhtä etäällä pyörän keskilinjan molemmin puolin. Ja tuossa Nighsterissa siis takavalot ovat vilkkujen yhteydessä. Eli ihan laillisesti. Kilven yläpuolella kilpivalo.
 
Jep. Näin se on, eli yks takalyhty pyörän keskilinjalla ja kaks lamppua yhtä etäällä pyörän keskilinjan molemmin puolin. Ja tuossa Nighsterissa siis takavalot ovat vilkkujen yhteydessä. Eli ihan laillisesti. Kilven yläpuolella kilpivalo.
Joo mä en tuota Nightsterin takavalo/vilkku-yhdistelmää tiennytkään. Kaikkea ne saksalaiset keksii
biggrin.gif
 
Taitaa olla takavalot vilkkuihin integoitu, kuten Nighstereissa yleensä. Perhhana kun joku alkais valmistaa moisia tarvikevilkkuja! Alkuperäiset kun ovat sikahintaisia. Myös USA:ssa.

Eikä takavalon tarvii olla takana keskellä. Riittää kun ovat symmetrisesti pyörän keskilinjaan nähden.
Biltemasta saa minivilkkuja mihin on mahdollisuus kytkeä myös takavalot.
 
Mikäs noista EFIn korvaavista tai korjaavista mokkuloista olis järkevin?

Thunder Max:

-korvaa OEM EFI moduulin.
-parantaa hevosvoimia ja vääntöä
-säädettävä vaihtoväli ja tyhjäkäynti (tätä kaipaan, 1000 RPM on liikaa)
-ei dynoa tarvita
-decleration pop control
-auto tune function.
-wide band o2 sensors.
-parantaa bensankulutusta.
-lue diagnostiikkakoodit.
-digital tech compatible.

-kaikkea tosta mainoksesta en ees tajua ilman sanakirjaa, mutta jos ees pari ekaa on ok, niin hyvä.

Power Commander:

-Säätäjien epistola.

Kokemuksia kellään Power Commanderista tai Thunder Maxista.

T-Maxin saa Custom Chromelta ja Nighsteriin malliin 07 ja ylös tilausnumero on 645514
 
Mulla on Dynassa toi ThunderMax ollut viime loppukesästä saakka. Toimii kuten lupaavat, paitti että bensankulutus on noussut. Tais käydä melko laihalla ennen Maxia...
tounge.gif
Asennus oli helppo ja dynotusta ei tarvita vaikka sen ihan mielenkiinnosta viime kesänä teinkin. Pakoputkiin paukkuminen on loppunut jokseenkin täysin ja pyörän tuntuu eloisammalta ja mielestäni koneen käynti noin yleensäkin on parantunut. Seuraavana on suunnitelmissa hommata pikkusen lisäpotkua(BB-Kit, nokat, kansityöt jne.) pyörään ja ThunderMax pystyy handlaamaan myös nämä muutokset. Hintavahkohan Max on, mutta olen tyytyväinen.
smile_org.gif
 
Mulla on Dynassa toi ThunderMax ollut viime loppukesästä saakka. Toimii kuten lupaavat, paitti että bensankulutus on noussut. Tais käydä melko laihalla ennen Maxia...
tounge.gif
Asennus oli helppo ja dynotusta ei tarvita vaikka sen ihan mielenkiinnosta viime kesänä teinkin. Pakoputkiin paukkuminen on loppunut jokseenkin täysin ja pyörän tuntuu eloisammalta ja mielestäni koneen käynti noin yleensäkin on parantunut. Seuraavana on suunnitelmissa hommata pikkusen lisäpotkua(BB-Kit, nokat, kansityöt jne.) pyörään ja ThunderMax pystyy handlaamaan myös nämä muutokset. Hintavahkohan Max on, mutta olen tyytyväinen.
smile_org.gif
Sanotko hintaa noin suunnilleen ja mistä ostit?
 
Mulla on Dynassa toi ThunderMax ollut viime loppukesästä saakka. Toimii kuten lupaavat, paitti että bensankulutus on noussut. Tais käydä melko laihalla ennen Maxia...
tounge.gif
Asennus oli helppo ja dynotusta ei tarvita vaikka sen ihan mielenkiinnosta viime kesänä teinkin. Pakoputkiin paukkuminen on loppunut jokseenkin täysin ja pyörän tuntuu eloisammalta ja mielestäni koneen käynti noin yleensäkin on parantunut. Seuraavana on suunnitelmissa hommata pikkusen lisäpotkua(BB-Kit, nokat, kansityöt jne.) pyörään ja ThunderMax pystyy handlaamaan myös nämä muutokset. Hintavahkohan Max on, mutta olen tyytyväinen.
smile_org.gif
Sanotko hintaa noin suunnilleen ja mistä ostit?
Hankkisin tämän T-Maxin pikkasen erikoista reittiä. Ostin Maxin US-eBaysta ja pyysin liikettä(Eastern Performance Cycles) lähettämään sen mun kaverini osoitteeseen Maineen USA:han. Kun sitten menin viime elokuussa käymään kaverini luona lomareissulla, toin laitteen matkatavaroiden joukossa tuliaisena kotiin. Säästin sievoisen summan. Jos muistan oikein, niin tuo T-Max maksoi silloin 650$(normaali hinta 800-900$). Jos sen tilaa Jenkeistä Suomeen tulee tuohon sitte päälle rahti ja mahd. tulli+verot. Jos tilaat Maxin tuolta, niin tarjoa laitteesta jotain eli älä tyydy "Buy It Now"-hintaan...
wink.gif
 
N.jpg


Tuossa oma pärytin. Tällä viikolla asentelin siihen siirtosarjat ja ajoasento parani kyllä hiton paljon. Metzelerin Marathonit pitäisi ensi viikolla heittää alle, orkkis takarengas kesti reilu 11tkm. 11,5" heavy duty iskarit laitoin myös tilaukseen, kun noi 11" ei kaks päällä ole maailman mukavimmat. Soolona kyllä toimii.
 
Mulla on 12' iskarit ja toisinaan aina tuo alimmainen korsteeni raapii tannerta kovaa yrittäessä. On sen verran ulkoneva tuo putken pää että tykkää helposti maahan. 11,5' voi tehdä jo vähän tiukkaa.
 
Vääntelin lomalla uuden penkin ja takalokariakin vähän muokkailin. Nyt selkä kestää ajamista jopa 100km putkeen
biggrin.gif


 
Back
Ylös