• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XR-2 vai Raid

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Qwert
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hommasin itselle kevään mittaan XR-2:sen, ja en ole hetkeäkään katunut! Mukavan hiljainen, rauhallinen ja vielä kohtuullisen komea. Ainoana miinuksena on silmälasien sopivuus, ja ison rekan vastaan tullessa spolierit kääntävät kypärää hiukan alaspäin.

Kypärä on ilmastoinniltaan ja huurtumattomuudeltaan todella hyväksi.

Onko HJC:n jälleenmyyjistä täällä Lounais-Suomessa tietoa?
...Tai onkohan Org-Shopin valikoima mahdollisesti laajenemassa??  
blush.gif

Taas ollaan mokattu...
HJC on ollut saatavilla koko ajan. Ilmeisesti olen vain unohtanut lisätä sen hinnastoon.
Hinta HJC AC-10 on shopissa yksivärisille 279,- (ovh 330,-)
ja grafiikoille 329,- (ovh 398,-) Lisäämme nekin shoppiin näkyville vielä tässä kuussa.

Sorry tupelointi!
lookaround_orig.gif

t. Spagetti

t. Spagu

Taas ollaan mokattu...
HJC on ollut saatavilla koko ajan. Ilmeisesti olen vain unohtanut lisätä sen hinnastoon.
Hinta HJC AC-10 on shopissa yksivärisille 279,- (ovh 330,-)
ja grafiikoille 329,- (ovh 398,-) Lisäämme nekin shoppiin näkyville vielä tässä kuussa.
Eipä mitiä...  
talktohand.gif
Hyvä, että tuli asia esille.  Nythän sitä vasta ollaan tuota kypärää hankkimassa.
Pitänee jostain löytää tuo HJC:n potta ja testata tuo lasien sopivuus. Itselläni nimittäin XR-2:sen kanssa ei ollut mitään ongelmia kakkuloiden kanssa. Taitaa tuokin asia olla osin riippuvainen laseista ja pään muodosta.

Ostin XR-2 sinisellä peilivisiirillä syksyllä Mikkelin JS-motorsilta. Kypärä 280e ja visiiri 50e eli oli ilmeisesti halba paketti
062802jumpie_prv.gif

En kerenny ajaa kyllä montaa kymmentä kilometria, mutta tuntu paremmalta kun vanha Arai
062802moto_prv.gif

Itselläni on ollut yhden kauden käytössä Shoein Raid, DD-lukituksella. Kypärä istuu tosi hyvin päähän, päinvastoin kuin edellinen halpis-Nolan. Muutamia huomioita omaan kokemukseeni perustuen:

-Raid ei ole hiljainen, matka-ajossa korvatulpat aina käytössä
-sateella visiiri huurtuu pahasti
-aika kova viima käy kypärän sisällä maantieajossa, asiaa hieman paransi leukasuoja, tai mikä sitten mahtaakin olla nimeltään
-silmälasit sopii todella hyvin Raidin kanssa

Joka tapauksessa olen ollut tyytyväinen hankintaani, kypärän istuvuus omaan päähäni on loistava!
cool.gif

Shoei Raid ollut kesän käytössä.

Ihan venäläinen potta. Visiiri huurtuu ihan saamaristi, mun kevarikypäräkin oli parempi. Bieffe BR-15, maksoi 1500mk vuonna 1993 eikä koskaan huurtunut.

Visiiri on siis ihan päin vittua. Kun on kylmä niin ei pysy auki muuten kuin pitämällä sadeasennossa ja sieltä sitten tunkee sitä helvetin kylmää viimaa naamaan. Sitten kun on niin lämmin että visiiri pysyy auki ilman sadeasentoa, on niin kuuma ettei pysty ajamaan muuten kuin visiiri sadeasennossa. Kunnon haista paska venäjä -visiiri.

Ei kiinnosta mitkään huurteenpoisto-ostos-tv-romut kuitenkaan.
Minusta ton hintasen potan pitäis pitää huurteet poissa.

Muuten oon tosi tyytyväinen, istuu hyvin, on hiljainen, DD, hyvän näköinen, visiiri on helppo irrottaa.

Itellä oli lainassa Z-one pari viikkoa ja hankin sitten AGV:n flyerin, joka halvempi kun xr-2, mutta vissiin about saman muotonen lasikuitu potta. Istu mun päähän paljon Shoeita paremmin. Kevyempi, viileempi, mutta äänekkäämpi. Mukava päässä jos on soikiampi nuppi ja korkeempi otsa.

Karban: juu, shoei vaatii pinlock visiirin, sen jälkeen ei huurru kyllä mikään.Nyt saa saksasta yhdestä liikkeestä kaikkiin shoei pottiin pinlockin vakiovisiirin tilalle.

Karban: juu, shoei vaatii pinlock visiirin, sen jälkeen ei huurru kyllä mikään.Nyt saa saksasta yhdestä liikkeestä kaikkiin shoei pottiin pinlockin vakiovisiirin tilalle.
Mistäs noita pinlockeja saa Suomesta? Allright? Mitähän moisesta joutuu pulittamaan? Onko pinlockin puhdistus hankalampaa kuin tavallisen visiirin?

Täytynee harkita moista ens kesäksi, ikävä ajaa jos ei näe eteensä...  
confused_orig.gif

Allrightilta taitaa saada, hinta 70 e...orgin shopissa näyttäisi olevan 69€...

Jos tilaus kiinnostaa, niin tammikuussa tilailen saksasta taas ajokamoja, www.mlol.de osoitteessa pinlock on 49€, joten jos monta tilaa niin saadaan alea.Voisi saada vaikka 50€ postikuluineen jos tulette hakemaan, ja ennakkoon maksatte.

Suomen päässä visiirit voisi sitten hakea helsingistä, tai voin tietty postittaaki.Jos kiinnostaa niin privaa vaan...

Edit. Muutin hinnat

PIENI VAROITUKSEN SANA SHOEIN Z-ONESTA!!!

Itse ostin kesällä Shoein Z-ONE Oliver TC-2:n suomesta. Ennen kypärän ostoa kävin myös reissussa itävallassa ja tarkoitus oli ostaa Luisilta kypärä kun on hiukka halvempia. Mutta kuinka kävikään siellä ei kyseistä kypärää ollut kuin yksivärisenä ja kokeilin sitä päähän ja se oli ERI mallinen sisustaltaa kuin TC-2.

Hieman selviteltiin liikkeen kanssa niin kävi ilmi että esim. normaali yksivärinen on "hieman" erillainen kuin esim TC-2 Oliver.

Eli kun ostatte Z-ONEa niin pitäkää huoli että ostatte juuri sellaisen mitä kokeilette elkääkä vaihtako esim maalatusta TC:stä yksiväriseen kun silloin taas sisusta kypärästä "hieman" muuttuu....

Muuten kyllä siinä on sellainen kypärä että ostosta ei tarvi katua  
biggrin.gif

Back