• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XR1200R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No eipä nappaa. Käsittääkseni on olemassa jokunen muu moottoripyörämerkki, jotka on tehneet vähän noinninku tuon näköisiä pyöriä jo vuosikymmenet. Miksi siis hinkua HooDeen vastaavaa, arvatenkin kaikilla spekseillä (paitsi tietty rispektillä) heikompaa pyörää?
No Sori.
Niin, niitä tosiaan on jokunen pyörämerkki jotka tekevät H-D:n kaltaisia pyöriä mutta kyllähän aito asia on aina aito asia, ei siitä pääse mihinkään.
Toki jos tykkää kopiolla ajella niin ei siinä mitään jos se tekee tyytyväiseksi
sport05.gif


Taitaa XR1200 upota paremmin sellaiseen populaan jotka joskus kuolasivat XR750:n muotoja, makuja on monenlaisia.
 
Taitaa XR1200 upota paremmin sellaiseen populaan jotka joskus kuolasivat XR750:n muotoja, makuja on monenlaisia.
Juurikin näin..minunkin kohdalla eka HD minkä voisi kuvitella ostavansa - tosin hinta taitaa olla sen verran suolainen Suomessa, ettei kuitenkaan tule ostettua.
biggrin.gif


Hauskasti ilmaistu tuo "vähän noinninku tuon näköisiä pyöriä", nimenomaan, ei nyt heti tule mieleen yhtäkään lähelle tuon näköistä.
 
Ensimmäinen Harlikka 60 vuoteen minkä vois ostaa jos tallissa olis jo muutama muu vekotin... Hieno on ja pitäs tosiaan ajo-ominaisuudetkin olla kohillaan.
 
Pah oranssi ainoa oikea väri.
biggrin.gif
Putket sais kyl olla mustat..svh. 15.900 €, ei ihan niin jäätävä ku veikkasin mutta liikaa silti mulle.
 
prkl...Täytyy varmaan mennä koeajolle.
Motti näyttäs olevan vähä erilailla viritetty kun buelissa...
wink.gif
 
Motti näyttäs olevan vähä erilailla viritetty kun buelissa...
wink.gif
tossa moto-1 artikkelissa oli asiasta juttua. jos nyt oikein muistan niin homma juontaa alkunsa itseasiassa rungosta. bulussa on palkkirunko ja koneen ympärillä tilaa. mutta sporassa putkirunko tulee huonosti ja yhtä isolle läppärungolle (vai mikä se osa nyt onkaan joka suihkutetuissa vastaa kaasutinta) ja siis samoja tehoja ei saatu

toki tuo selitys pistää kysymään miksei polttoaineen syöttöö sit järkätty XR750 / XR1000 mukaisesti. kait se on kustannuskysymys niinkuin mallia varten ihan oman rungonkin väsääminen
 
No eipä nappaa. Käsittääkseni on olemassa jokunen muu moottoripyörämerkki, jotka on tehneet vähän noinninku tuon näköisiä pyöriä jo vuosikymmenet. Miksi siis hinkua HooDeen vastaavaa, arvatenkin kaikilla spekseillä (paitsi tietty rispektillä) heikompaa pyörää?
No Sori.

1970 Harley Davidson X-R 750 Flattracker (Street Legal)
xrright.gif
HDllä on historiansa, tuo 1200 XR on kunnioitus vanhemmille HDn malleille.
 
Tänään(noin klo 18-19) Salosta Turkuun päin ajellessani, LUULEN nähneeni, että tommonen XR tuli vastaan. Tuota on kyllä aivan pakko päästä kokeilemaan...
inlove.gif
 
Tänään kävin ajelulla Loimaan suunnalla ja piipahdin V-Twin cityssä, siellä oli tuollainen XR . Täytyy sanoa ettei kolahtanut minulle.
 
Harley Davidson X-R 750 Flattracker (Street Legal)
xrright.gif



Mitähän noista peileistä näkee ?
Kainalokarvat  
idea3.gif
 
Eilen kävin Loimaalla V-Twin Cityssä ajamassa XR1200:sen. Ihan pirteä verrattuna omaan Wide Glideen, hyvät jarrut ja kaikinpuolin näppärä ei siinä mitään..jotenkin tuntui että toi kone on vaan liian tehoton muuten mukavassa pyörässä. Ducati monsterin ja Triumph speed triplen jälkeen jäi jotenkin vaisu fiilis?
 
Koeajelin eilen ja tänään, vaikken mikään Harrikkamies olekaan. Tuntumia:
-kyllä on Harrikassa ajo-ominaisuuksia! Hyvät jarrut, hyvä keula, taittuu mutkiin. Huono takajousitus.
-91hv/100nm tuntuu ihan kivalta, mutta ei tosiaan esim Buell 1125R:ltä (kone perustuu Buell XB-sarjaan)
-Berberi puutuu
-peileistä näkee hyvin
-tärisee paljon (sanoi japsikuski)
-tärisee vähän (sanoi H-D-kuski)
-näyttää aika hyvältä
-painaa melkein 100kg enemmän kuin kusiainen, mutta ei se painavalta tuntunut
Tällaista
ghostface.gif
 
-91hv/100nm tuntuu ihan kivalta, mutta ei tosiaan esim Buell 1125R:ltä (kone perustuu Buell XB-sarjaan)
Ihmeenä olisin pitänytkin jos H-D:n 2-venttiilinen työntötanko tuntuisikin Rotaxin pitsikannelta.
Noh, mukeja löytyy sporaankin jo ainakin ~1500cc asti ja muutakin kilkettä koneeseen, ei liene kovin paha rasti päästä Rotaxin tehoihin jos siitä jää kiinni.
 
Kertokaapa XR 1200 omistajat paljonko mahtaa pyörä satasella kuluttaa, entä onkos  pyörissä ilmennyt mitään isonpia ongelmia.Hd on ruvennut pirusti kiinnostamaan,jospa vaikka  hommaisi sellaisen.
 
Mun edesmenneen xr:n kulutus taisi olla luokkaa vajaa 6 litraa / 100 km, riippuen tietenkin siitä miten kahvaa käänsi.

Teknisiä murheita ei ollut, suurin ongelma perusmallin pyörässä on iskarit eli melkein kannattaa investoida x-malliin, jossa on parempi vaimennus sekä edessä että takana. Toinen ongelma tai ominaisuus on tehon puute korkeilla kierroksilla, mutta h-d on h-d, märkänä painoa on 260 kiloa ja tehoa takapallolla alle 80 heppaa.

Kaikenkaikkiaan xr oli kuitenkin ajoltaan paras harrikka mitä mä olen ajanut.
 
Back
Ylös