XR1200R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Öhlinseistä sellainen kysymys, että mikäs ero on 2008, 2009 ja 2010 vuosimallien XR1200 takajousissa? Kysyin MP-Racingiltä Öhlinsejä tuollaiseen (890,00e / pari..)
omg.gif
ja tarkensin vielä, että käykö muihin kuin verkkokaupassa lukeneeseen 2009 vuosimalliin, niin vastaus oli, että käy VAIN 2009 pyöriin. Onko tosiaan näin. (Ja mistä noita saa halvemmalla!!)  
tounge.gif


Edit: V-Twin Cityn mukaan ei olisi mitään eroja 08-10 takaiskari/jousipaketeissa tms. 2011 sitten tuli X malli paremmalla alustalla.
 
Onko kellään kokemuksia Bitubon iskari/jousi paketeista ylipäänsä tai juuri XR:ssä? Olisivat noin 35% Öhlinsejä halvemmat.

Malli olisi käsittääkseni WMT erillisellä säiliöllä.
 
pakko kysyä kun noin pitkä lista kokemusta eri pyöristä jotta mille paikalle iso intru ja hd sijoittuu arvostelu asteikolla,molemmat kiinnostaisi kovasti kokeilla?
 
pakko kysyä kun noin pitkä lista kokemusta eri pyöristä jotta mille paikalle iso intru ja hd sijoittuu arvostelu asteikolla,molemmat kiinnostaisi kovasti kokeilla?
Intruder on varsin korkealla. Jos haluaisin ajaa kustomilla, en oikein usko, että parempaa löytyy ainakaan tuohon hintaan. Pyörästä on omia kokemuksia suht kattavasti täällä:

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=100922

Tuosta on vain hyviä muistoja muuten, mutta ylläpitokustannukset on aika isot. Syö renkaita, jotka on kalliita ja huollot 6tkm välein. Jos nuo unohtaa niin aivan helvetin hyvä pyörä. Mutkateillä menee - kunhan laittaa menemään, eli ajamaan joutuu enemmän kuin monia muita pyöriä - todella hienosti, tehoa ja vääntöä on vakionakin enemmän kuin riittävästi ja jarrut on hyvät. Myös matka-ajoa tuli kokeiltua ja sopii siihenkin + tuo kuljettajan sijainti on aika optimaalinen - eli tuuli ottaa nakuksi yllättävän vähän. Iso bensatankki ja suht järkevä kulutus bonuksina.

H-D:stä onkin sitten vaikea sanoa mitään järkevää, kun ostin sen koeajamatta ja pyöräkin on vielä liikeen lattialla. Siitä tulee kyllä kertomusta, kunhan saan sen ajoon. Siis tänne:

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=124246
 
Onkohan Suomessa havaintoja XR:ien bensatankkien turpoamisista? Pahoin pelkään että mulla on kyse siitä, koska pajallakaan eivät saaneet tankin kuorta kunnolla paikalleen, vaan vasen reuna jäi vähän irvistämään. Täytyy vielä itse kokeilla, mutta tiukassa tuntuu olevan. Jenkeissähän noita tankkeja on vaihdettu takuuseen, mutta luulin että täällä on parempaa bensaa eikä paisumista ilmene (tankkaan vain 98:a tai V-poweria). Taisi olla turha toivo.
 
milläs kilkkeillä palstan xr-väki on takajousitustaan päivitelly?? onko kellään kokemusta esim hyperpro pampuista,niitä sais +50mm normaalia pidempinä versioina.entäs miten on öhlinssi tai bitubon kanssa..ei varmaan huonoja vaihtoehtoja nekään.
 
tahkositko bituboilla 2päällä? jos niin minkä verran oli painoa päällä ja toimiko ne siinä leikissä hyvin.jotenki kiinnostais ne hyperpro:n pitkät iskarit niillä sais vähä lisää räyhäkkyyttä ulkonäköön+jouset olis mahollista pientä lisäkorvausta vastaan saada oranssina.ainut mikä "lievästi" tökkii on niiden hinta
sad_orig.gif
 
Koko kesän aikana yhden kerran 2 päällä ja varmaan max 100km. Ei ongelmia, mutta suppea otos siis.
 
laitoin sitten progressive suspenssionin 970:piset 400mm pitkinä ja hyviltä tuntu vähän vaan oudoksuttaa paluuvaimennuksen säädön puuttuminen ton hintasissa iskareissa,mut näillä nyt mennään
062802moto_prv.gif
 
edellisestä postauksesta tähän keskusteluun alkaa olla jo aikaa joten mitäs ihmiset ootte tykänneet xr:stä? hyvät js huonot puolet? onko ilmennyt vielä mitään vikoja nyt kun näitä se 4vuotta ollut markkinoilla.
 
mitäs ihmiset ootte tykänneet xr:stä? hyvät js huonot puolet? onko ilmennyt vielä mitään vikoja nyt kun näitä se 4vuotta ollut markkinoilla.
Eipä mitään isompia ongelmia. Varsinkin Jenkeissä on muovitankit turvonneet, luultavasti etanolibensasta johtuen. Omassani pientä laajenemista havaittavissa, mutta tankin kuori menee kyllä paikalleen. Öljyä saattaa tihkua venttiilikopan tiivisteistä vähän, mutta haitta on lähinnä kosmeettinen. Mulla on ihan perus XR (vuoden 2009-malli), jolla olen ajellut 17tkm, myös radalla. Olen tykännyt. Välityksiä ehkä kannattaa muuttaa, jos ajaa paljon maantietä/motaria, vitonen voisi olla pidempi. Ja tietty iskarit kannattaa vaihtaa ainakin taakse.
Tuolla paljon tietoa: http://www.xr1200ownersgroup.com/site/index.php
Valmistushan on nyt lopetettu, joten tiedä vaikka tuosta tulisi joskus keräilypeli. HOG-tyypit ei vaan ymmärtäneet hyvän päälle :p
 
5000km tänä suvena takana ilman ongelmia,muutokset pyörässä power commander 5+autotune,takaiskarit,stonga,pakoputki ymym pientä ens talven aikana vaihtuu vanteet pvm:män racing versiohin.muutoksista tuo power commander/vastaava on mielestäni välttämätön pyörä on tehtaalla säädetty törkeen laihalle sano kauppiaat mitä tahansa,kaikki muu on sitten enemmänkin kosmetiikkaa.ohessa paskakuva omasta häksättimestä...jos se lisäis kuumetta:paikallatuulee:
 

Liitetiedostot

  • hd.jpg
    hd.jpg
    38,2 KB · Katselut: 52
Minkäs kokoinen toi xr on verrattuna normi sportsteriin, kun normi sporan päällä näytän siltä kun ajaisin monkeylla, mutta sopiiko tämä malli paremmin?
 
Mikä on miehen koko? Veikkaan, että 190/100 vielä menisi näin mutuna ilman että olisi hassun näköinen.
 
miehen koko 185cm/105kg ja normi sporaan ei kyllä sovi millään. Itellä tuntu ihan hyvältä istua mut kun katto kuvia itsestä ni ei helvetti..:D noh huomen koe ajamaan ja tekee kaupat kai tarttee sit ens kevääl ottaa kuvia ja kattoo kui hölmö näköinen taas on..:D
 
Back
Ylös