XT660x kokemuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xterror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tohon x malliin 17 tuuman karkeitakumeja vähänlaisesti vaihtoehtoja,kait.Laitoin omaan muutamavuos sitten Avon distanzia renkaat oli yleishyvät.
 
Onko kukaan keksinyt mitään patenttia XT660X etulokasuojan räminään tietyillä kierroksilla?

Ongelmanhan aiheuttajana ovat etuhaarukan suojamuovit, jotka on kiinnitetty "kelluvasti" kiskoille alalokariin:

http://ffp.dnsalias.net/temp/xtx/10042010128.jpg

Sen verran väljä tuo kisko, että pääsee tärinässä rämisemään. Tietysti simppeli ratkaisu olisi vetäistä nuo dremelillä irti ja jättää etuhaarukan suojamuovit vain yläosastaan kiinnitetyiksi... Ei vaan heti houkuta pyörän leikkely  
nixweiss.gif
 
saattaapi olla tyhmä kysymys mutta: onko X ja R mallilla mitään muuta eroa kuin renkaat?

Itse en ole ainakaan muuta eroa löytänyt näin nettiä selailemalla..
 
Erot:

Front travel - 200mm X 225mm R
Caster angle - 26° X 27° 25' R
Front disc - 320mm X 298mm R
Front tyre - 120/70R 17M/C X 90/90-21 M/C R
Rear tyre - 160/60R 17M/C X 130/80-17 M/C R
Lenght - 2,175 mm X 2,240 mm R
Width - 860 mm X 845 mm R
Height - 1,170 mm  X 1,230 mm R
Seat height - 875 mm X 865 mm R
Wheel base - 1,490 mm X 1,505 mm R
Dry weight - 177 kg X 172 kg R

...Rungon osalta en sitten tiedä onko tuo etuhaarukka ainut ero. Jossain arvostelussa R:n jarruja oli haukuttu X:ään verrattuna, onhan etujarrussa näemmä eroa spekseissäkin.
 
Ajeleex näil ketää enää :D
R tuli hankittua rehdeillä nappula renkailla,suoraan ajo menettelee mut ei kovin häävi mutkateillä asvaltilla :grin:
Ehdotuksia renkaasta mikä toimisi hyvin hiekalla,soralla ja asvaltil,joku kompromissi kuvio :blink::D
 
Ärrä on täällä ja ihan hyvin se menee pikimutkissa, ei se mikään moto tai kyykky ole mutta melko vauhdikkaasti saa painella menemään. Viime kesänä oli alla Mitas E07 joka toimii pikitiellä varsin hyvin mutta on sateella liukas, soralla etupito on epävarmaa ja takarenkaan käytös kulmikasta.

Syksyllä laitoin alle Michelin Anakee Wildit ja muuta rengasta en enään alle laita. Pikitiellä voi kanttailla sen minkä uskaltaa ja toimii soralla loistavasti, etusella porukat on ajanut 10-15tkm ja takarenkaalla 2-6tkm hauskan määrästä riippuen. Mulla on nut 4tkm takana ja etunen ei ole mennyt juuri miksikään mutta takasengas on keskeltä sliksi, rengasta ei ole säälitty yhtään sorateillä jonka osuus pikeen on noin 20%.

Jos on tarkoitus ajaa sorateillä ja nauttia ajamisesta niin en Wildiä sileämpiä renkaita laittaisi alle, jos soralla ei ole luottoa renkaaseen niin ajaminen ei ole mielekästä. Pikitiellä melkein mikä tahansa nappula on hyvä aja uutena mutta alkaa puoleen väliin kuluneena olla vähän kulmikkaan oloinen mutkiin kantatessa. Tämän kanssa joko tulee toimeen tai sitten laittaa alle katurenkaat ja unohtaa sorateiden hauskuudet.

Tommosella mennään, toistaiseksi se tosin on pojan käytössä keskisuomessa mutta pääsen välilä sillä ajamaan kun pyörä tulee tänne renkaan vaihtoon tai huoltoon:grin:



 
Jees :respect:
Todellisuudessa mulla tulee varmaan hiekka,sora,metsäpolkuja todella vähän mutku se vaan on niin nastaa varsinkin landella jossa on metsää ja soraa kymmeniä kilometrejä ulos astuessa joten pitää nyt eka kahtoo minkä merkkiset pyörät siinä on alla.
Motarii tuli ajettua eilen 100km ja ihan rentoo oli,kun nopeus alle 120km/h
Ja kun 50tkm ajanu kyykyillä niin ehkä vaati vähän totuttelua.
Ainoa mikä häiritsi oli penkki,aika puuduksis oli perse lenkin jälkeen :p
 
XT:n penkki on tun tyyppisissä pyörissä parhautta jos sitä vertaa KTM 690, Husse 610/630 tai BMR 650, puhumattakaan kisaenskoista. Viime kesänä hain XTR:än Rovikselta etelään ja hyvin pystyi vetää ilman suurmpia puutumisia. Jalkatapit kun vaihtaa -20 tappeihin niin istuminen paranee entisestään kun polvikulma loivenee, samalla vaihtaa ohjaustangon ja siihen 30mm korotus niin ai että on hyvä vetää. Kappa touring pelksi on karmeen kokoinen mutta antaa hyvin suojaa kuskille, mulla on tuosta leikattu versio ja motarit menee ihan ok jos ei ole vastatuulta.
 
Katoin että sulla yhden vaimentimen modi,oliko jotain muutosta kuin painonpudotus?
Mä oon aina haaveillu kahdesta rööristä niin en kyllä itse tee samaa modia :D
 
Painosta häviää noin kahdeksan kiloa tuolla 2-1 röörillä. Lisäksi putki poistuu koneen alta, hieman lisää maavaraa.
 
Kyseisellä vaimentimella sai myös äänet maltilliseksi Creptuksen villavaimentimeen verrattuna ja koneeseen alavääntöä selkeästi lisää. Ennen vakiovälityksllä 80kmh oli ehdoton minimi tai kone alkoi rynkyttämään, nyt voi himmata vauhdin reilu uuteenkymppiin ja siitä lähteä pienellä kaasulla kiihdyttämään ilman rytkytystä.

Muita modeja on snorkkelin poisto suodatinkotelosta, kev-fuel mod -6, sekä mittaristosta CO nostettu 8 pykälää rikkaammalle. Noilla toimii ihan ok, PC3 oli kiinni kun sen ostin mutta se aiheutti viiveitä käynnistyksessä joten otin sen pois kokonaan. Jollain aikavälillä pyörä menee JKL Turboteciin penkitykseen, he pystyy säätää oman ECU:n joten PC:tä ei tarvita. Toinen vaihtoehto on lähettää ECU saksaan OTR:lle koodattavaksi.

Kurafoorumilla on lisää juttua XT660R/X:stä http://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=3988&hilit=xt660x

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=3417&hilit=xt660r

Tuossa oma mopo http://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=39518
 
On tää R vaa niin nasta pyörä vaikka entinen olikin 150hp bleidi.
35hp riittää enemmän kuin hyvin kaikenmoiseen hauskaan.
Ääntä lähtee vähemmän kuin ruohonleikkurista,mitäny joskus saattaa paukahtaa motti jarrulla.
Ilmankos näitä on niin vähän myynnissä :D
 
Mites onko näissä öljynkulutus yleistä?
Tuli 3 Tonnii ajettua ilman öljypinnan tsekkausta,ja oli arviolta 0.5-1L vaje..
63tkm mittaris joten voisko olla männänrenkaat menos/uutta mäntää pian?
 
Ei ole syytä huolestua noin pienestä öljynkulutuksesta, aika normaalia isomukiselle thumperille. Nää joskus vie öljyä ja toisinaan ei, riippuu ajosta. Sitten kun alkaa mennä toistuvasti litra parilla tonnilla niin voi alkaa jotain tekemään, ei pitäisi vielä noilla kilsoilla olla tarvetta ellei ole konetta ryssitty paskoilla öljyillä tai huonolla ilmansuodattimella.

Näissä ölymäärän mittaus on tarkka toimenpide, mittaat väärin niin tikku ei edes kastu kunnolla. Kone käyntiin tyhjäkäynnille 10-15 minuutiksi, sammutus ja mittaus. Mä tarkistan joskus suoraan ajon jälkeen ja jos pysyy viivojen välissä niin kaikki on ok, tähän mennessä ei ole tarvinut lisäillä öljyä 5000km vaihtovälin aikana. Öljynä Castrol 1 10w40, seuravaksi varmaan laitan saman valmistajan 10w50.
 
Back
Ylös