Xv 1000 -83

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HenryT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, sieltä oon vähä katellu.
Kun sais vaa pyörän renkailleen ni olis helpompi sähköäjä suunnitella.
Takahaarukan laakerit kun tulee ni sitte projekti etenee ison harppauksen.

Mitäs muuta on luvassa lähiaikoina ja mitä suurempia modauksia olet miettinyt vai oletko aikonut mitään? Onko sulla jotain mallia mitä käytät?

Seuraavaksi tankin ja keulan sovittelua.
Ei oo mitää yksittäistä mallia, ideat kehittyy ja vaihtuu tässä rakentaessa :grin:

Keula paikoillaan, rupee näyttää jo vähän pyörältä :jippikaijee:
Seuraavaksi tankkia suunnittelemaan nyt kun näkee vähän linjoja.
IMG_20160309_123245.jpg

Keula paikoillaan, rupee näyttää jo vähän pyörältä :jippikaijee:
Seuraavaksi tankkia suunnittelemaan nyt kun näkee vähän linjoja.
katso liitettä 9353

Mä nostin tankin perän alalaiden rungon korkeudelle. Itse päädyin hitsaamaan tankin perään päädyn niin siitä sai kivan näköisen. En tiedä onko tossa tonnisessa sama runkogeometria.

Ohjauskulma on muistaaksen 2 astetta loivempi, muuten sama.
Tälle vakio tankille ei oo paljoakaan tehtävissä,jos nostaa perää niin jää 2/3 osaa tavarasta tankkiin koska hana jää niin ylös, eikä se muutenkaan sovi "linjoihin".
Yritän istuttaa vanhan CB Hondan tankkia, vaatii vaan vähä askartelua.
IMG_20160309_181701.jpg

Tosta alumiinin kiillotuksesta vielä. Ootko kokeillu esim Mentzernan kiillotustahnaa? Sähkö/akkuporakoneeseen vaan lumppulaikka kiinni johon "sulatat" tota tahnaa painamalla sen siihen tahnapötköön kiinni hetkeksi kun laikka pyörii. Toimii takuuvarmasti. Itse oon kiillottanu kyseisellä menetelmällä jo kakarana mankin "venakopankin" :D jonka jälkeen todella paljon auton osia ja kaikki XJn osat myös. Peilikirkkaaksi saat :thumbup: toki mitään syviä naarmuja et saa poistettua.

Sitäpaitsi on aika vaivatonta.

Tsemppiä rakenteluun!

Kokeilin tota kiillotusta noihin moottorin kylkiin, mutta korostuu aika pahasti noi syvät naarmut.
Joten vedin takas "karheeks".
Taytyy kattoo jos tulis jossakin vastaan sileempiä osia, niin kattoo sitte uudestaan.

Ei toimi kiillotustahnat ku vasta sitten kun sulla on virheetön tasainen pinta.

Suosittelen et jos haluat kiiltämään niin tasaiset pinnat epäkeskohiomakoneella reilulla karheudella ja siitä sit hienompaan maltilla.

Reunoissa toimi mulla kohtuu hyvin pylväsporakoneeseen laitettava hiomalaikka mallia Motonet. Näissäkin ensin karkeampi ja sit hienompaan suuntaan.

Kiillotus meni niin, että laitoin pylväsporakoneeseen kangaslaikan ja siihen alumiininkiillotusvahaa. Laitoin lopulta vielä kiillotustahnaa, mutta tuntu, että hyvällä kangaslaikalla ja vahalla tuli sama ellei parempi lopputulos.

Tuloksia ei tule ihan heti että kärsivällinen pitää jaksaa olla. Mulla oli järkyttäviä naarmuja ja osat oli törkeen hapettuneita et olisko mulla menny kiillotuksiin ja kokeiluihin joku 100h? Tosin jälkeenpäin menis varmaan nopeammin ku tietäis miten tehdä.

Nyt se tais löytyä. Olen vuosikausia pohtinut mikä pyörä lähinaapurissa oli aikoinaan. Pikkupojan silmin se oli valtavan kokoinen pyörä eikä muistikuvia ole ollut juuri muuta kuin että se oli tonnin jammu v-koneella. Netimotosta ei ole koskaan tullut samanlaista vastaan. Kukaan muukaan ei ole onnistunut mun kuvauksen perusteella päättelemään tai arvaamaan mikä voisi olla kyseessä.

Tämä se pyörä taitaa olla XV 1000 TR1. Tuo näyttää tutulta. http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_XV1000 TR1 81.htm

Tuo TR1 on ketju vetoinen, muut XV mallit on kardaani vetoisia.
Oikealta puolelta kuvattuna eroa ei juuri huomaa.
Tuli vaan mieleen. :)

Tuo TR1 on ketju vetoinen, muut XV mallit on kardaani vetoisia.
Oikealta puolelta kuvattuna eroa ei juuri huomaa.
Tuli vaan mieleen. :)
Tuota en kyllä muista kumpi se oli. Ulkonäkö tuossa tr ykkösessä on just sitä mitä muistan. Muita xv malleja kun katselee niin ne on ihan erinäköisiä kuin se naapurin pyörä. Aika varma olen että se oli juuri tuo.

Ollu vähä taukoa töiden takia.
Sain tankin melkein kasaan, pitää jatkaa huomenna. Siirrän hanan orkkis tankista, ei tietenkää oo samat reijät. En ookkaa ennen kaasulla hitsannu,hetki meni opetellessa.
Pitää huomenna vähä siistiä ja kattoo että kuinka pahasti vuotaa.:right:
IMG-20160318-WA0003.jpg

Tankki kasassa ja kiinnikkeet tehty.
Ainoa ongelma on että se vuotaa ku seula, muistuttaa enemmän siivilää kun tankkia.
Tää oliki vähä vaikeempi homma kun mitä luulin.

Olis ehkä pitäny valita parempi tankki aihio, eikä tällästä ruostepommia 70 luvulta.
Mutta minkäs teet kun just tää miellytti silmää.

Mä hitsasin tai oikeestaan lankomies hitsasi orggis tankkia ja sinne jäi kans muutama vuotava huokonen. Pelti on tosi ohutta ja todettiin että jatkohitsaamisella ei saada ku enemmän vahinkoa aikaan. Laitoin sisään 3M:n kumimassan jonka pitäisi kestää bensaa. HD foorumilla sitä suositeltiin. En oo vielä testannut että pitääkö tankki mutta luotto on kova.

Jotain vastaavaa toivoin löytäväni.
Onko mitää tarkempaa tuote tietoa?
Niin tiedän mitä etsiä.

Täytyy huomenna vielä kokeilla hitsata, mutta jos ei auta ni sitte tuo massa.
Pakko saada projekti etenemään.

Jotain vastaavaa toivoin löytäväni.
Onko mitää tarkempaa tuote tietoa?
Niin tiedän mitä etsiä.

Täytyy huomenna vielä kokeilla hitsata, mutta jos ei auta ni sitte tuo massa.
Pakko saada projekti etenemään.

3M 776 yksikomponenttikumipinnoite. Purkin kyljessä lukee ainakin fuel resistant (tai jotain vastaavaa). Hain muistaakseni Helsingin Pitäjänmäeltä litran purkin ja alennuksen jälkeen oli joku 50e et ei se ihan ilmaista ole. Menekki ei ollut paljoa ja mulla on sitä hallissa varsinaissuomessa jos tarviit.

Myyjä sanoi, että ne oli laittaneet tuota kumipinnoitetta Linnanmäen sillan pinnotteeksi ja siihen joku karhennusainepäälle kun Linnanmäellä olivat tarvinneet vesiputouksen edessä olevaan siltaan jonkun kestävän liukastusesteen niin, että mummot ei ole siinä aina perseellään.

3M 776 yksikomponenttikumipinnoite. Purkin kyljessä lukee ainakin fuel resistant (tai jotain vastaavaa). Hain muistaakseni Helsingin Pitäjänmäeltä litran purkin ja alennuksen jälkeen oli joku 50e et ei se ihan ilmaista ole. Menekki ei ollut paljoa ja mulla on sitä hallissa varsinaissuomessa jos tarviit.

Myyjä sanoi, että ne oli laittaneet tuota kumipinnoitetta Linnanmäen sillan pinnotteeksi ja siihen joku karhennusainepäälle kun Linnanmäellä olivat tarvinneet vesiputouksen edessä olevaan siltaan jonkun kestävän liukastusesteen niin, että mummot ei ole siinä aina perseellään.

Eikö tuota tankkia voisi hitsaamisen sijaan paikata koritinalla ?

ismo

Back