Xv 1000 -83

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HenryT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En vaa saannu millään pysymään liemiä sisällä.
Ajattelin alottaa ns.puhtaalta pöydältä, uudella pellillä.
Ei voi ainakaa kukaa sanoo että menin helpointa reittiä:grin:
Samalla saan helposti putsattua ruosteet ja oikastua muutamat lommot.
IMG_20160323_155529~2.jpg
 
Cliparit ja kahvat saapui vihdoinki, helpottaa muuta suunnittelua kun pystyy ajoasentoa testailee.

Takahäkkiä kerkesin vähä alottelee, pitää odotella että penkki saapuu niin saa tehtyä loppuun.

Odotellessa kerkee sopivasti tankin niputtaa.unspecified~2.jpg
 
Ei tarviis muuta kun vetää saumat kiinni, koko pohja uusittu.Samalla tuli tilavuutta lisää.
Tein tollaset pillit että saa letkulla yhdistettyä puoliskot toisiinsa.
En ymmärrä miten vanha tankki on toiminut kun hana on vaan toisella puolella, eikä puoliskojen välillä muuta yhteyttä kun tankin yläreuna. Mielestäni tankkiin jää aika paljon bensaa mikä ei tule ulos, tai sitte en vaa tajuu.
Nyt tein kuitenkin näin.IMG_20160328_190344~2.jpg
 
Sain takahäkin valmiiksi, penkki istuu hyvin.
Vielä kaipaa maalia ja pehmustetta.
Ajattelin että jos akun saisi sovitettua tonne taka pömpeliin.
Mitä porukka suosittelee näistä uusista pikku akuista?
Ja kuinka pienen uskaltaa laittaa?
Ainakin kaksi Ultrabattia mahtuisi.
IMG_20160401_234901~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mä ostin Shorain Lifepo4 akun. Kooltaan se on kolmasosa alkuperäisen koosta, samoin painaa vain kolmasosan. Alkuperäiseen verrattuna taisi olla pari Ah vähemmän, mutta kylmäkäynnistysvirta (CCA) on alkuperäistä suurempi eli sopii hyvin tollaselle V2 koneelle. Itsellä ainakin pyöritti starttia hyvin ja sen voi asentaa miten päin vain.

Huonona puolena on että se on aika arvokas, jotain 160e luokkaa. Stormilta hain omani.

Ja penkin pehmustuksessa kikkailin niin, että hain muistaakseni biltemasta geelisatulapäälisen, josta otin sen geeliosan ja muokkasin sen satulan muotoihin.
 
Juu, samoja kattelin.
Muistatko minkä mallin ostit?
SHO-LFX14L2-BS12? Tuo menisi koon puolesta.

Satulaa testailin, uhreiksi joutui baarijakkara ja Äitin nahkatakki. Ei varmaan lopullinen mutta ei ihan huonokaan. (tuo sininen on pohjamaali)
IMG_20160404_144416~2.jpg
 
Pakoputket valmiit ja kääritty eristeeseen.
Täytyy viikonloppuna koittaa sähköjä viritellä niin saisi kokeilla käyntiin.
IMG_20160405_204536~2.jpg
 
Vihdoinki vähä edistystä, sain eilen mopon käyntiin:jippikaijee:
Ja se kävi jopa paremmin kun odotin.

Tankki on edelleen vähä kesken menny turhaa aikaa mystisten sähkö vikojen kanssa.

Ainoat mitä enää puuttuu on mittarit, en osaa päättää että laitanko kaks analogista vai yhden modernin "all in one" mittarin.
 
Välikysymys: onko tuosta putkieristeestä mitään hyötyä niinpäin että jos putki vuotaa jostain paikkaa, niin auttas tilkkimään noita vuotoja?
 
Välikysymys: onko tuosta putkieristeestä mitään hyötyä niinpäin että jos putki vuotaa jostain paikkaa, niin auttas tilkkimään noita vuotoja?

Luulisin että auttaa, kunhan vetää tosi kireelle ja tiheelle.
Kannattaa käyttää kunnon hanskoja ni saa kiristettyä, itellä pisteli käsiä kaks päivää. Käytin ohkasia hanskoja.
 
Välikysymys: onko tuosta putkieristeestä mitään hyötyä niinpäin että jos putki vuotaa jostain paikkaa, niin auttas tilkkimään noita vuotoja?

Määrittele tilkkiminen. Joo, ehkä hidastaa vuotoa mutta ei kyllä "paikkaa" sitä. Jos sulla on vuoto ja laitat eristeen niin oma veikkaus on, että aika pian näyttää eriste huonolta.

Mietin itsekin eristettä mutta päädyin viimeistelemään pakoputken niin, että eristettä ei tarvitse esteettisistä syistä. Haastattelin porukkaa ja eristeellä on paha tapa mennä likaiseksi jonkun ajan kuluttua. Näyttäähän sen varmasti hyvältä uutena, mutta entä kauden ajon jälkeen?
 
Ainoat mitä enää puuttuu on mittarit, en osaa päättää että laitanko kaks analogista vai yhden modernin "all in one" mittarin.

Mä päädyin laittamaan Acewellin modernin mittarin. Musta se sopii hyvin ja noi uudet mittarit vie niin paljon vähemmän tilaa kuin vanhat, joten siinä mielessä musta on huomaamattomampi. Ja kun vanhaan pyörään on tarkoitus puhaltaa uutta henkeä niin tämä tuo mielestäni sitä kivasti.
 
Määrittele tilkkiminen. Joo, ehkä hidastaa vuotoa mutta ei kyllä "paikkaa" sitä. Jos sulla on vuoto ja laitat eristeen niin oma veikkaus on, että aika pian näyttää eriste huonolta.

Mietin itsekin eristettä mutta päädyin viimeistelemään pakoputken niin, että eristettä ei tarvitse esteettisistä syistä. Haastattelin porukkaa ja eristeellä on paha tapa mennä likaiseksi jonkun ajan kuluttua. Näyttäähän sen varmasti hyvältä uutena, mutta entä kauden ajon jälkeen?

Joku tumpelo hitsari on tehny vuotavan sauman väliputkeen:bye: Mut tuo on kyllä totta että vanhemmiten voi alkaa näyttää huonolle kun pakokaasu vuotaa läpi. Ehkä parempi avata vielä se sauma ja hitsata uudelleen.
 
Itse valitsin tuon mustan eristeen juuri siksi että ei näytä hetken päästä likaselta.
Ja nimenomaan esteettisistä syistä, taka käyrästä ei tullu kovin nätti.
Vaikka kyllä se varmasti auttaa lämmöneristeenäkin kun jalkatappi tulee todella lähelle putkea.
 
Pitkästä aikaa kirjottelen.
Paljon on rakenneltu, purettu ja kokeiltu eri juttuja.
Mutta se on sellasta kun lennosta suunnittelee.
Toissapäivänä sain kaasarit säädettyä ja tänään oli edsessä ensimmäinen koeajo.
Se meni odotettua paremmin, käynnisty napista (joka kerta), mitään ei pudonnut kyydistä, vaihteet toimi, jarrut toimi, oli mukava ja vakaa ajettava.
Tästä on hyvä lähtee kehittelemään, vielä on paljon kaikkea tekemistä mm. valojen,vilkkujen ja tankin kanssa mutta ei mitään mikä estäisi ajamista.
IMG_20160506_220659~2.jpg
 
Back
Ylös