• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX jarrupalat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on orkkispalat kyydissä ja vaihdan ne sitten kun nuo loppuvat.

Varaosanumero on sitten näissäkin 06455MATE22
Onkohan noihin tullut jokin päivitys?

Minä ostin viime kesänä eteen Stormilta sintteripalat, vaan eivät "istuneet" sitten lainkaan. Ne kiljuivat, rääkyivät laahasivat ja vaikka mitä.
Minä olen pari kertaa mennyt vanhanaikaiseen kun jarrut ovat huutaneet ja vinkuneet palojen vaihdon jälkeen. Syy on aina näkynyt peilistä, eli olen unohtanut laittaa ne vinkumisenestopeltipalat takaisin uusien jarrupalojen ja mäntien väliin. Auttaa kummasti.

Mitä itse jarrupalojen kestoon tulee niin XX:ssä näyttäisi niille 25-28tkm olevan vaihtoväli, ja jotkut perus-Ferodot vs. Hondan alkuperäiset toimivat minun käyttööni yhtä hyvin. Hintoja en jaksa muistaa, mutta ei ne palat vararikkoon vie (ja kannattaako tässäkään oikeasti säästää).

/MarcusB
minusta kannattaa oikeasti säästää koska
seinäjoelta kysyin alkuperäisiä paloja niin 50€ pari
ja samat palat täältä 25€ pari

sanoi:
sanoi:
Minä ostin viime kesänä eteen Stormilta sintteripalat, vaan eivät "istuneet" sitten lainkaan. Ne kiljuivat, rääkyivät laahasivat ja vaikka mitä.
Minä olen pari kertaa mennyt vanhanaikaiseen kun jarrut ovat huutaneet ja vinkuneet palojen vaihdon jälkeen. Syy on aina näkynyt peilistä, eli olen unohtanut laittaa ne vinkumisenestopeltipalat takaisin uusien jarrupalojen ja mäntien väliin. Auttaa kummasti.

/MarcusB
No itse en kyllä mennyt vanhanaikaiseen. Kokeilin silloin palojen mukana tulleita vinkumisen esto peltejä ja sekä myös niitä jotka olivat vanhoissa orkkispaloissa kiinni.... vaan eivät auttaneet sitten pätkääkään.

Ja mikä noissa Stormin paloissa erintoten oli huomaamisen arvoista, ne jäivät julmetusti laahaamaan... aivan kuin jarrun painamisen jälkeen eivät olisi ollenkaan palautuneet "lepoasentoon".

Mulle tuli kaupantekijäisinä pari Newfren merkkisiä jarrupaloja taakse. Näyttää olevan italialaiset. Onko kellään kokemuksia kannattaako noita laittaa vai pitäisikö olla orggikset?

Eiköhän ne takana mene jos eivät ala parkua.
Eteen en suosittele muuta kuin alkuperäistä.

PS: Edellä mainitsemani palat on myyty.

Onkos nää sintteriset enemmän ratapyörien juttu? Vai mitä eroa nois on tavallisiin verrattuna.. muuta ku hinta?

elikkäs kumpaa laitetaan tilaukseen (vai löytyykö edullisempaa linkkiä):
- Ferodo jarrupalat PLATINIUM 34€ vai
- Ferodo jarrupalat SINTER GRIP 47€
+ 10€ postikulut
Kauppana netissä AllRight

Täältä saamani vihjeen perusteella tilasin osia David Silversiltä. Mukana oli kaikki jarrupalat. Eteen taisi olla 23E/levy ja taakse 19E, siis yht 65ekee. Ei kallista, jos on muutakin hankittavaa samalla niin lähetyskulut ei karkaa.

Eteen kuitenkin hankin samanlaiset palat kumpaankin levyyn. Ja hyvin kävivät.

Aikaisemmat palat oli kiinni kun pläkkärin ostin jolloin oli mittarissa 45tkm. Nyt on 75tkm ja paloissa oli puolet jäljellä, mutta vaihdoin kuitenkin. Pitää oli jäljellä paksuudesta noin puolet. Vasemmat etupalat oli enempi kuluneet ja hieman enemmän toisesta 'päästä'.

Tuolla ajolla siis voisi veikata että mennisi vaikka 50-60tkm samoilla paloilla. Yleensä jarrutan vain kahvasta, kun on noi dualit. Ylen harvoin pelkästään jalalla, joskus esim kuulalaakerisoralla.

Kerran olen käynyt radalla, hitaassa ryhmässä Motoparkissa. Siellä ajoin päivän aikana 153km. Ja äkkipojalle työstä kävi.

Paras takasuoranopeus muuten oli sen bussipysäkin jälkeen 225km/h. Useimmat kerrat enemmän tai vähemmän hiljempaa. Mutta parasta antia ja se nimenomainen pointti oli .org'in ohjaus ja koulutus.

Itse tienpäällä ajelen siten, että moottorin jarrutusta käytän ja koitan ennakoida niin, että jarruttelua ei tule kovasti. Kuitenkin esim kerran kuussa muutama paniikkijarrutusharjoitus, jotta tulee testattua jarrujen toiminta ja 'taidon' ylläpitoa harjoiteltua.
wink.gif

Edellisellä autolla meni 180tkm samoilla jarrupaloilla. Siinä onnistui ennakointi suhteellisen hyvin. Siinä on mukana pojan ja tyttären ajo-opetus jarrutusharjoituksineen.
omg.gif

Kuinkas paljon täällä ihmiset mustarastaalla samoilla jarrupaloilla ajelee?  Ja millaisella tyylillä menet?  
cool.gif

25tkm meni etupaloilla, yläkulma alko vetää vimmeisiään ja seuraavaksi olis levy alkanu kulua. samalla meni takaaki vaihtoon, ettei tarvi murehti ihan heti..

elikkäs kumpaa laitetaan tilaukseen (vai löytyykö edullisempaa linkkiä):
- Ferodo jarrupalat PLATINIUM 34€ vai
- Ferodo jarrupalat SINTER GRIP 47€
+ 10€ postikulut
Kauppana netissä AllRight
Mulla on ylimääräisenä EBC:n palat (3x FA261HH) Bläkkäriin. Satanen toimitettuna. Pistä privaa, jos kiinnostaa.

Minulla oli aikanaan hyvät kokemukset EBC-sintteripaloista eli hieman kovemmat => kului tasaisemmin ja kesti enemmän. Erehdyin kerran ostamaan Louis:lta jotkut Saitot ==> ne ei kestäneet kuin 10 tkm. Minä suosittelen sintteripaloja.

Back