Täältä saamani vihjeen perusteella tilasin osia David Silversiltä. Mukana oli kaikki jarrupalat. Eteen taisi olla 23E/levy ja taakse 19E, siis yht 65ekee. Ei kallista, jos on muutakin hankittavaa samalla niin lähetyskulut ei karkaa.
Eteen kuitenkin hankin samanlaiset palat kumpaankin levyyn. Ja hyvin kävivät.
Aikaisemmat palat oli kiinni kun pläkkärin ostin jolloin oli mittarissa 45tkm. Nyt on 75tkm ja paloissa oli puolet jäljellä, mutta vaihdoin kuitenkin. Pitää oli jäljellä paksuudesta noin puolet. Vasemmat etupalat oli enempi kuluneet ja hieman enemmän toisesta 'päästä'.
Tuolla ajolla siis voisi veikata että mennisi vaikka 50-60tkm samoilla paloilla. Yleensä jarrutan vain kahvasta, kun on noi dualit. Ylen harvoin pelkästään jalalla, joskus esim kuulalaakerisoralla.
Kerran olen käynyt radalla, hitaassa ryhmässä Motoparkissa. Siellä ajoin päivän aikana 153km. Ja äkkipojalle työstä kävi.
Paras takasuoranopeus muuten oli sen bussipysäkin jälkeen 225km/h. Useimmat kerrat enemmän tai vähemmän hiljempaa. Mutta parasta antia ja se nimenomainen pointti oli .org'in ohjaus ja koulutus.
Itse tienpäällä ajelen siten, että moottorin jarrutusta käytän ja koitan ennakoida niin, että jarruttelua ei tule kovasti. Kuitenkin esim kerran kuussa muutama paniikkijarrutusharjoitus, jotta tulee testattua jarrujen toiminta ja 'taidon' ylläpitoa harjoiteltua.
Edellisellä autolla meni 180tkm samoilla jarrupaloilla. Siinä onnistui ennakointi suhteellisen hyvin. Siinä on mukana pojan ja tyttären ajo-opetus jarrutusharjoituksineen.
Kuinkas paljon täällä ihmiset mustarastaalla samoilla jarrupaloilla ajelee? Ja millaisella tyylillä menet?