• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX Maalaus

Juu, olen liikkeessä nähnyt mattamustan XX:n. Mutta en oikein enää muista, miltä se näytti. Kun ei silloin tullut katsottua "sillä silmällä".
Olisiko tuossa kuvan Bemarissa kuitenkin joitakin lakkakerroksia itse maalin päällä?
smile_org.gif
Siinä on kiiltävän värin päälle vedetty mattalakka. Ja väri ei ole ihan musta, vaan vähän sinertävä.

Sinertävä ei olisi paha. Meinaan teräspunosjarruletkuissa on sinistä ja punaista niissä plugeissa. Mun silmissä ainakin riitelee erittäin pahasti, jos ne eivät sovi pyörän väriin.
No joo, kohta ollaan tilanteessa, että nykyinen väri on ja pysyy.
lookaround_orig.gif

Kyllä toi bemun väri näyttää aikasta hyvältä eikä tuo matta mustakaan mikään paha ole???

Kai se on katsojan silmissä miltä näyttää....

hmm.. Varmaan pitää maalarin kanssa vähän jutella.

Kyselin tuossa yhdeltä maalarilta mitähän maalaminen maksaa niin ensimmäinen hinta on 400-600 välissä mutta jos itse kehtaa tehdä pohjat niin silloin hinta olisi maalauksesta riippuen jotain 100-200 eur

Miltä tuo hinta politiikka kuulostaa. noihin pohjiin kuuluu minulla oikean katteen korjaus..

Kyllä minunkin mielestä tuohon pyörään tarrat kuuluu jotenkin haljun näköinen ilman.

TOMTOM

Kyllä toi bemun väri näyttää aikasta hyvältä eikä tuo matta mustakaan mikään paha ole???

Kai se on katsojan silmissä miltä näyttää....

hmm.. Varmaan pitää maalarin kanssa vähän jutella.

Kyselin tuossa yhdeltä maalarilta mitähän maalaminen maksaa niin ensimmäinen hinta on 400-600 välissä mutta jos itse kehtaa tehdä pohjat niin silloin hinta olisi maalauksesta riippuen jotain 100-200 eur

Miltä tuo hinta politiikka kuulostaa. noihin pohjiin kuuluu minulla oikean katteen korjaus..

Kyllä minunkin mielestä tuohon pyörään tarrat kuuluu jotenkin haljun näköinen ilman.

TOMTOM
Hinta ei ole paha. Ja jollet ole alan ammattilainen niin älä lähde "säästämään" ja tekemään pohjatöitä itse. Pilaat vaan hyvän maalauksen...

Kyllä tuo mattamusta on ehdottomasti siistein. Ja olen samaa mieltä siinä, että ilman tarroja näyttää jotenkin oudolta koko pyörä.
Ja jos haluaa jotain spesiaalia, ei 400 - 600 euroa ole paha, varsinkaan jos jäljestä tulee sitten siisti. Itseräpeltämällä voi tulla sutta ja sekundaa.
smile_org.gif

Pläkkärin maalaukseen liittyen kysymys: Tietääkö joku värikoodit XX:n apurungolle, moottorin lohkoille ja moottorin kylkikopille
nixweiss.gif

Mustiahan ne kaikki ovat, ainakin -98 mailissa. Katteiden värikoodi on helposti näkyvillä, mutta muita koodeja en ole mistään löytänyt
sad_orig.gif

Uskomatonta. Mattamustaan XX:ään kuuluvaa tarrasarjaa ei voi maahantuojalta tilata, ellei tiedä juuri mattamustan värikoodia ja valmistenumeroa.
Onneksi nyt kuitenkin löytyi koodit v. 2004 mattamustaan, ne näyttävät juuri sellaisilta, kuin kaivattiinkin.
Tarkennetaan nyt vielä kaikille, että oma pyörä on nyt punainen, eikä mattamusta. Enkä ole niin tollo, etten osaisi katsoa värikoodeja ja valmistenumero omasta pyörästä.
wink.gif

Edit. poistettu turhaa höyryämistä.
wink.gif

tässä erikoisempi värivaihtoehto
http://dy.fi/qju
Tässä vielä erikoisempi väri (kyllä, linkin kuva on noin pieni enkä isompaa löydä):

Keltainen XX

Jos tuo on sama "Pearl Flash Yellow" joka oli entisessä VTR:ssäni, niin siinä vasta liikenteessä erittäin hyvin näkyvä pyörä, likaisenakin. (VTR ainakin näkyi XX:ää paremmin, jopa niin että arkiliikenteessä eron oikeasti huomasi.) Haittapuolena helppo tunnistettavuus esim. nopeuskameroiden uhrina, XX:ää kun ei ikinä olla tehtaalta huutavankeltaisena toimitettu (tietääkseni).

Minuakin kyllä kiinnostaisi maalauttaa viininpunainen XX:ni mattamustaksi, ei tarvitsisi ehkä ihan jokaisesta pikkuskraadusta ottaa stressiä (ja sitäpaitsi pyörä kaatui taannoin tallissa, joten siinä oiva tekosyy tuhlata rahaa maaliin).

/MarcusB

Todii väri on päätetty ja kamat on maalarilla. Väri muuttui mustasta joksikin muuksi allekirjoituksen takaa voi löytyä vinkkiä... Katotaan miltä näyttää maalauksen jälkeen..

Mutta sitten toiseen asiaan.. Mitähän on putkia olette laittaneet xx:n vai onko mitään väliä
confused_orig.gif
jos nyt laittaisi samalla kertaa nekin niin saisi nuhaisuuden pois. Tietysti samalla pitää vaihtaa neulat...

Tenefire -6

TOMTOM

Joo syksyllä -07 ostin!
Hienohan se on vieläkin!
Tästä aiheesta muuten riittää puhuttavaa, laitan mailia!

Joo syksyllä -07 ostin!
Hienohan se on vieläkin!
Tästä aiheesta muuten riittää puhuttavaa, laitan mailia!
Hiukan sekosin, sori Jiipeexx, tarkotit tota pyörää mistä sulla oli kuva!
Eli älä välitä @-viestistä jonka sulle laitoin...
talktohand.gif
omg.gif

No, ehkä toin mun keltasen omistaja vielä löytyy, tampereen suunnalla ollut ennen.

Osat on saatu maalista. Eli kuvia voi käydä kattomassa allekirjoituksen takaa. Ei tullut mustaa ei...

eli huomanna laitamaan läjään. Tarroitus tehdään kunhan osat on paikallaan.

TOMTOM

Siistin näköistä jälkee. Kerroppa mitä kustantaa MP katteiden maalaus?

Joskus 2V sitten kysyin sivukatteen maalausta jossa oli naarmuja parista maalaamosta kainuusta niin satoja euroja halvemmaksi tuli ostaa uusi alkuperäinen kate. Värikin täsmäs täysin muihin katteisiin eli ei ollut haalistumaa vanhemmissa katteissa ja teipitkin oli uudessa paikallaan.

Back