• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX:n kulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jussixx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
XX:ssä on sen verran laardia, että se ei voi viedä 5,5 l/100 km, jos antaa pyörälle vähänkään happea. Mopedinopeuksilla tuollainen kulutus voi kyllä olla mahdollinen.
tounge.gif
No vaikka pleidi on laiha ja alipainonen kuin kuivan kesän orava (ja siksi kai alitehonenkin) niin ei sekään pelkällä hapella kulje
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

No vaikka pleidi on laiha ja alipainonen kuin kuivan kesän orava (ja siksi kai alitehonenkin) niin ei sekään pelkällä hapella kulje  
033102bebe_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
En oikein osaa todeta mitään alitehoisuudesta kun nykyisessä pyörässäni on valmistajan ilmoituksen mukaan 172 hv ja ram airilla 185 hv. Minulle siinä on suurin piirtein sopivasti tehoa. Edellinen Blade vei lähialuepyörityksessä 6-6,5 l/100 km sekä matka-ajossa 5,3-5,5l/100 km ja kummassakin ajossa tuli yleensä kiskottua kierrokset kiihdytyksissä 1. ja 2. vaihteilla yli 10.000:n (punaraja 11.500), joten mitään säästöajoa se ei ollut. Nykyisen pyörän kulutuksesta ei ole vielä paljon kokemusta, mutta fysiikan laeista johtuen vie taatusti vähemmän kuin XX.
cool.gif

033102bebe_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
En oikein osaa todeta mitään alitehoisuudesta kun nykyisessä pyörässäni on valmistajan ilmoituksen mukaan 172 hv ja ram airilla 185 hv. Minulle siinä on suurin piirtein sopivasti tehoa. Edellinen Blade vei lähialuepyörityksessä 6-6,5 l/100 km sekä matka-ajossa 5,3-5,5l/100 km ja kummassakin ajossa tuli yleensä kiskottua kierrokset kiihdytyksissä 1. ja 2. vaihteilla yli 10.000:n (punaraja 11.500), joten mitään säästöajoa se ei ollut. Nykyisen pyörän kulutuksesta ei ole vielä paljon kokemusta, mutta fysiikan laeista johtuen vie taatusti vähemmän kuin XX.
cool.gif
Mä tarkoitin sitä edellistä pleidiä. Oishan se jo noloo jos ei 2004 mallisella kyykyllä pärjäisi 1996 tehdylle matkapyöräkonstruktiolle  
wink.gif

Oot muuten 1. joka kertoo vinguttavansa 1. ja 2. vaihteilla matka-ajossakin punasille jatkuvasti ;)

Mä tarkoitin sitä edellistä pleidiä. Oishan se jo noloo jos ei 2004 mallisella kyykyllä pärjäisi 1996 tehdylle matkapyöräkonstruktiolle  
wink.gif

Oot muuten 1. joka kertoo vinguttavansa 1. ja 2. vaihteilla matka-ajossakin punasille jatkuvasti ;)
Jep, Blade on sellainen peli, että se tykkää kun annetaan kunnolla kierroksia ja kulkee niin p*rkeleesti pienellä kulutuksella; ei siis mitään 10 l/100 km kulutuksia.  
033102beer_1_prv.gif
Ainoa pieni ongelma ovat nuo pk*skalakit, joita varten pitäisi saada luotettavasti toimiva tutkanpaljastin.

Ah, herkullinen vaihtoehto, mutta kun on jo Akran täystsydeemit plakkarissa. Vain PC puuttuu. Ei kellään ois PC2:sta XX:ään tyrkyllä? Sillä ja kymmenen kilon "laardipoistolla" ja 10hp tehonlisillä kepittelis kevyesti noviisit pleidikuskit kintereiltään  
wink.gif
wink.gif
wink.gif
wink.gif
Onko tuo putki, joka minulla on myynnissa, mielestänne liian kallis? Ihmetyttää kun ei ketään tunnu se kiinnostavan ja se kuitenkin keventää pyörää todella paljon ja kuulemma potkuakin sillä saa ihan kiitettävästi lisää pelkäksi putkeksi. Mitähän tuollaisen arvo voisi olla?

Ah, herkullinen vaihtoehto, mutta kun on jo Akran täystsydeemit plakkarissa. Vain PC puuttuu. Ei kellään ois PC2:sta XX:ään tyrkyllä? Sillä ja kymmenen kilon "laardipoistolla" ja 10hp tehonlisillä kepittelis kevyesti noviisit pleidikuskit kintereiltään  
wink.gif
wink.gif
wink.gif
wink.gif
Onko tuo putki, joka minulla on myynnissa, mielestänne liian kallis? Ihmetyttää kun ei ketään tunnu se kiinnostavan ja se kuitenkin keventää pyörää todella paljon ja kuulemma potkuakin sillä saa ihan kiitettävästi lisää pelkäksi putkeksi. Mitähän tuollaisen arvo voisi olla?
Ei se ole putken hinnasta kiinni. XX:stä ei vain kannata yrittää rakentaa mitään radalla pärjäävää pyörää esim. Bladen tyyliin, koska XX on matkapyörä ja siitä ei saa millään maailman viritysosilla pois tarpeeksi laardia, jotta se olisi riittävän ketterä. Minäkin jätin radalla vanhalla Bladellani XX-kuskin kuin seisomaan ja uudella ehtisin XX:ää odotellessani pitämään tupakkatauonkin (siis, jos polttaisin).
tounge.gif

Jaahas....lähtee taas topikki vaeltamaan radalle.
XX kun nääs ei ole edes tarkoitettu radalle!!!
Se on matkasportti johon saa mielestäni suhteellisen hyvin matkakumppanin sekä vähän tavaraakin mukaan, se että todistat että Blade jättää XX:n seisomaan tuntuu hieman turhalta kommentilta koska se on sanomattakin selvää että radalle tarkoitettu pyörä on nopeampi siellä minne se on rakennettu.
Putkella saa XX:stä huomattavasti mukavemmat äänet irti sekä commanderilla vielä hieman potkua jos sitä kaipaa.
baaa.gif

Kulutusta tässä vertaillu vakio XX:n ja sitten putki/commander viritteiseen niin en ainakan ihan vielä osaa sanoa eroista mutta 10l/100km on kaukana. Täytyy alkaa pitää jotain ajopäiväkirjaa jotta saisi tarkat lukemat.  
idea3.gif

Minäkin jätin radalla vanhalla Bladellani XX-kuskin kuin seisomaan ja uudella ehtisin XX:ää odotellessani pitämään tupakkatauonkin (siis, jos polttaisin).
tounge.gif
Vaihtakaa ens kerralla pyöriä päikseen. Jos vieläkin voitat, vika ei ole pyörässä  
wink.gif
Ainiin, pudotitko XX:n "ram-air" tehoilla vai niillä normaalitehoilla?
tounge.gif

Jottei menisi ihan off-topic, niin viime päivien piripinnasta piripintaan tankkauksien perusteella mutkapätkät 2-päällä 4-5 vaihteilla nopeudella.....sopivasti
smile_org.gif
 , on aiheuttaneet n. 5.3-6.0 l/100 kulutuksia.  
thumbs-up.gif

Mitä fysiikan lakeihin tulee...mun n. tonnin painoinen k*tilo kuluttaa muuten suurin piirtein samoja määriä bensaa sadalla kuin 800kg kevyempi mopo...eikös ole ihmeellistä  
wink.gif

cool.gif

Minäkin jätin radalla vanhalla Bladellani XX-kuskin kuin seisomaan ja uudella ehtisin XX:ää odotellessani pitämään tupakkatauonkin (siis, jos polttaisin).
tounge.gif
Vaihtakaa ens kerralla pyöriä päikseen. Jos vieläkin voitat, vika ei ole pyörässä  
wink.gif
Ainiin, pudotitko XX:n "ram-air" tehoilla vai niillä normaalitehoilla?  
tounge.gif

Mitä fysiikan lakeihin tulee...mun n. tonnin painoinen k*tilo kuluttaa muuten suurin piirtein samoja määriä bensaa sadalla kuin 800kg kevyempi mopo...eikös ole ihmeellistä  
wink.gif

cool.gif
Vanhassa Bladessa ei ollut ram airia, joten piti pärjätä vain niillä tavallisilla hevosvoimilla (Blade 148 hv / XX 151-164 hv). En halua vaihtaa painavampaan pyörään, koska pidän vain ketteristä prätkissä. Ajan siis omallani, jolla puolestaan eivät muut saa ajaa. Vielä ihmeellisempää on, että 1,7 tonnin kuivapainoinen baijerilaiseni vie ajotietokoneen mukaan täällä Suomessa matka-ajossa (110-140km/h) 4 hengen kuormalla ja takakontti täynnä matkatavaroita dieseliä 6,7 l/100 km eli vain n. 1,4 l/100 km enemmän kuin vei edellinen Bladeni. Siinä on tavalliseen autoon verrattuna kuivapainoero jo liki puolet enemmän eli 1,5 tonnia. Kyllä prätkien polttoainataloudessa on yleisesti hyvin paljon parantamista. Pitänee varmaan kirjoitella Hondalle.
wink.gif

Tarkka kulutus nyt viimeksi mitattaessa oli 8,9 litraa, eli kulutus on tippunut kelien lämmettyä... 10:n kulutus tapahtui näillä lähempänä nollaa olevilla keleillä. Lisäksi bensa oli talvehtinut tankissa. Bensayhtiöt antavat kai vain 3 kk takuun polttoaineelle. Tiedä sitten oliko "vanhentuneella" bensalla mitään vaikutusta tähän reippaaseen kulutukseen. Kaasukahvan asentokaan ei kyllä tainnut kevään kunniaksi olla sieltä maltillisemmasta päästä...
Nyt lintusessa on vaihdettuna Hot Performancen sliparit ja kelitkin kun ovat hieman lämmenneet, niin perstuntumalla tuntuu kulutuskin tippuneen...täytynee seurailla kulutusta vielä pari tankillista, jos tipahtaa tästä 7:aan niin sitten saa olla ilman säätöjä...

Mulla ekalla tankillisella 6.5l / 100km (sisäänajo), nyt meni viime tankilla jo 7,4 l / 100km. Pyörä on -04 XX.

Mulla ekalla tankillisella 6.5l / 100km (sisäänajo), nyt meni viime tankilla jo 7,4 l / 100km. Pyörä on -04 XX.
Aika suuria lukemia mielestäni?  
omg.gif

Itse en omalla ajotyylilläni ole vielä kertaakaan saanut kulumaan edes 7l/100km. Viime vuonna sisäänajo kulutukset oli n.5,5l/100km.

En silti usko että -04 pyörässäsi mitään vikaa olisi, tankkasitko saman aseman samalla pistoolilla ja piripinnasta piripintaan vai miten suoritit laskennan?  
wink.gif

Omistan myöskin saman vuosimallin vehkeen ja vie aika lailla samoja lukuja. Tosin ajan noin puolet ajoista kaupungissa.
Joo noi kaupunkiajo kulutukset nyt on ihan oma lukunsa riippuen ruuhkista, liikennevaloista jne...

Nuo mun ilmoittamat lukemat mitattu reippaassa maantieajossa enimmäkseen 2-päällä, mutkateillä yleensä tulee liikuttua jostain "ihmeellisestä" syystä.

Onneksi meillä ei ainakaan kyytiläisen takia tarvi himmailla, sehän ostais oman pärränkin jos rahaa olis...!  
smile_org.gif

062802moto_prv.gif

Tuossa "6.5l / 100km (sisäänajo), nyt meni viime tankilla jo 7,4 l / 100km" oli mukana noin puolet kaupunkiajoa, ehkä enemmänkin. Kohta tulee Oulun reissu, siitä saa sitten matkakulutuksenkin kun kilometrejä tulee 400*2!  
smile_org.gif

Nonni, nyt on Factoryn suutinsatsi ja Streetfighterin slipari kii, jarrutettu ja kulutus n. 7/100km. Toi ketjun alkupäässä mainitsemani 10/100 täytyi johtua talven yli tankissa maanneesta benziinistä. Hetken aikaa kyllä olin ns. häpnadilla lyöty moisesta kulutuksesta.

Neljän tankillisen keskiarvo 6l/100km mutkatie painotteista kruisailua Yoshin vaimentimien laiton jälkeen.

Niin ja pienemmän eturattaan kerryttämät ylimääräiset kilsat huomioitu tietysti laskussa, eli 6% pois mittarilukemasta.
wink.gif

Joten ei sentään kulutus kasvanut samassa suhteessa kuin äänet  
biggrin.gif

Back