XX vai ZX-12R?

Uusimmassa Britti mp lehdessä (Cycle tai Bike muistaakseni) oli verattu Hondan XX ja Kawan tätä tehohirmu ZZR1400 mallia keskenään.

Kawa oli ollut tehokkaampi ja nopeampi, mutta jokainen testaaja  (4-5 testaajaa) valitsi Hondan XX:n testin voittajaksi.
Eipä se ihan noinkaan mennyt  
wink.gif
Pitkässä matka-ajossa todettiin XX paremmaksi mukavuudeltaan. Ne jutussa lainatut heput oli XX: omistajia joten ei ihme että ylistivät Hondaa.
Ahaa. En kyllä itse huomannut mitään testaajien omistussuhteita XX- pyörään. Ilmeisesti olet lukenut jutun tarkemmin.
Tuntuu ihmetestiltä, jos jokainen testaaja omistaa toisen testattavan pyörän. Epäilen vahvasti tätä.

Uusimmassa Britti mp lehdessä (Cycle tai Bike muistaakseni) oli verattu Hondan XX ja Kawan tätä tehohirmu ZZR1400 mallia keskenään.

Kawa oli ollut tehokkaampi ja nopeampi, mutta jokainen testaaja (4-5 testaajaa) valitsi Hondan XX:n testin voittajaksi.
Eipä se ihan noinkaan mennyt
wink.gif
Pitkässä matka-ajossa todettiin XX paremmaksi mukavuudeltaan. Ne jutussa lainatut heput oli XX: omistajia joten ei ihme että ylistivät Hondaa.
Ahaa. En kyllä itse huomannut mitään testaajien omistussuhteita XX- pyörään. Ilmeisesti olet lukenut jutun tarkemmin.
Tuntuu ihmetestiltä, jos jokainen testaaja omistaa toisen testattavan pyörän. Epäilen vahvasti tätä.
Jos me nyt puhutaan samasta testistäkään
tounge.gif
Lehti on työpaikalla mutta muistelisin että se oli Two wheels only. Pitää tarkistaa tänään.

Noh, minä sanoisin kyllä tähän että koeaja ne! Itse en ainakaan ostais mitään pyörää ilman koeajoa. Ja mitä vikaa busassa on (ulkonäön lisäksi
biggrin.gif
)

Itse en ole 12Rää kokeillut, Busaa ja XXää olen. Koeajon jälkeen jos noitten välillä pitäis valita en edes katsois XXää. Mutta se riippuukin ihmisestä, XX toimi hyvin, kontrollit oli mainiot ja ajo tuntui raiteilla menemiseltä. Ongelma onkin että minä ainakin haluan pyörältä sielua ja sitä ei siinä ollut ollenkaan. (ei mitään valittamista muttei mitään mikä sai innostumaan)

Ja mitä koeajoihin tulee, jos ostaisin matkapyörän ostaisin BMWn luultavimmin.

Ei meillä ainakaan mitään valituksia ole siitä takapenkistä tullut, ja entinen pyörä oli tosiaan XX.
Ainoa mistä hieman negatiivista sanomista on tullut on 12R:än hieman tiukempi polvikulma verrattuna XX:ään.
Kiitosta sitten taas siitä että nyt näkee paremmi, kun satula on ylempänä, tosin toiset ei siitä välttämättä pidä.

Laukkuina on ollut Givin takalaukku, pehmeät sivulaukut sekä joku Polon halpis tankkilaukku. Noilla ollaan pärjätty, ja meinataan tänä kesänäkin pärjätä.
Tossa kuva pakattuna --> kliks
mitkäs noi takasivupehmeet laukut on? Mahtuu hyvin kyytiläisenkin kanssa noita pitää?

mitkäs noi takasivupehmeet laukut on? Mahtuu hyvin kyytiläisenkin kanssa noita pitää?
Noi sivulaukut ostin 2005 kesken euroopan reissun jostakin Hein Gerickesta, kun siellä oli jotkut kesäjuhlat menossa.
Alennuksia laukuista sai aika mukavasti ko. ajankohtana.
Kyselin juuri kyytiläiseltä, ja ei laukuista mitään haittaa kuulemma ole ollut. ~10000km on laukut olleet mukana matkassa, josta n. 2/3 kyytiläisen kanssa.
Kyllä itse olen ollut tyytyväinen hankintaan.

Suosittelen ehdottomasti koeajoa kyseisillä pyörillä, siinähän ne erot tulee kätevimmin esille. Makuasioista kun ei parane kiistellä!
Vaikea tosin tuo päätös voi koeajonkin jälkeen olla. Molemmissa kun löytyy hyviä ja huonoja puolia. Itse pidän Hondaa hieman lussumpana mutta pirun paljon mukavampana. Hondan alusta on paljon pehmeämpi kuin Kawassa. Liekö tämä sitten hyvä vai huono...Hondan ulkonäkö taas alkaa kyllä olla auttamattoman vanhaa. Kawa pesee tässä kyllä Hondan. Poislukien 12r:n takapää, jonka soisin olevan siromman näköinen.
Voisin tässä valinnassa itse kallistua piirun verran Kawan puolelle. Entisenä XX:n omistajana voin sanoa että Kawassa ehkä on enemmän luonnetta ja nimenomaan koneessa...
Noh, onneksi tämä valinta on sinun!
Itse ratkaisin oman mopopulman ja ajelen nyt 10 r:llä  
biggrin.gif

ZX12R on hävinnyt maahantuojan listoilta ...

Niinpä, ZZR-1400 tuli 2006 ja pyyhkäisi sen yli  
biggrin.gif
 samalla meni myös ZZR-1200...  

Pistäpä vertailuusi ZZR-1400 vs. XX, ne on paremmin samaan kategoriaan sijoittuvia. Tosin uusi ZZR-1400 on myös kortilla v. 2007, kun koko EU:hun ei saada kuin max 5000 pyörää. Nykyinen malli ei ole vielä EURO3-kelpoinen.

Valkkaa bemarin K1200S. Todennäköisesti olet tyytyväinen jatkossakin, vaikka pikkaisen enemmän maksaa.

Kattelen tosiaan vähän vanhempaa mopoa -00 tienoilta.

nooh uloskun kattelee ajokauden aloitus eikuin siirtyy.

Ja koeajettavahan mopot on ennenkuin päätöksen tekee..

XX on koeajettu mutta muita ei.

TOMTOM

Kavereilla on vain n.60tkm ajettuja kyseisiä pelejä mutta huolettomasti ovat molemmat merkit siihen asti pelanneet. Kawa pilasi luotettavuus maineensa 80-90 luvulla mutta tänä päivänä kestää siinä missä hondakin. Molemmat on hyviä vaihtoehtoja,kawassa enemmän luonnetta kuin hondassa.

Kavereilla on vain n.60tkm ajettuja kyseisiä pelejä mutta huolettomasti ovat molemmat merkit siihen asti pelanneet. Kawa pilasi luotettavuus maineensa 80-90 luvulla mutta tänä päivänä kestää siinä missä hondakin. Molemmat on hyviä vaihtoehtoja,kawassa enemmän luonnetta kuin hondassa.
Juuri näin, mutta yritäppä tuota selittää Honda miehille
biggrin.gif

biggrin.gif
Viime kesänä juttelin yhden kaverin kanssa, jolla oli ZZR 1200, vm. 2003 muistaakseni. Uudenkarhea kuitenkin, ajettu 45 tkm. KOLMAS nokka-akseli menossa. Olivat maahantuojalla sanoneet, että rauta on niin pehmeetä, että menee 15-18 tkm välein vaihtoon, eikä kuulemma voi korvata muilla nokilla. Niinpä tämäkin sitten huollossa vaihdattaa nokka-akselin, takuuseen toki kun valmistusviasta on kyse.

En tiedä onko vastaavaa muissa Kawoissa, tässä oli.

Sanoisin, että tämmöisiä vikoja ei XX:stä löydy.
062802moto_prv.gif

biggrin.gif
Kait suunnilleen kaikki, varsinkin japsimopottimet, ovat luotettavia uutena. Luotettavuus tulee paremmin esille vanhempana.

Ja tuosta luonteesta, ainakin kuskin luonnetta se kasvattaa jos ostaa vanhan kasavian
biggrin.gif

Back