• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX vs Busa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Velu78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnea vaan,varmasti hyvä valinta.
Ja offtopic Karzalle, ei oo vakkari enää
tounge.gif

Laitoitko Raiteri Onnikkaan hapsut tangon päihin vai jotain muuta....
tounge.gif
062802moto_prv.gif

Tuukko Märkiön pilleisiin huomenna..?
033102beer_1_prv.gif

Minulla on ollut molemmat, aiemmin XX ja nyt busa. XX on epämääräisellä tavalla hienostuneempi (tärisee vähemmän, käy tasaisemmin, pehmeämpi jousitus). Ei XX hidas ole, kunnes kokeilee busaa, joka taas on enemmän sarjaa hevosenpotku selkään täysillä. Busassa karkeampi moottorin äänimaailma, viimeistely katteissa ei ihan yhtä viimeisen päälle kun Hondassa jossa on oikeasti parempi laadun tuntu.

Jos nyt pitäisi valita niin ottaisin silti Busan, ihan vaan moottorin ja tehoelämyksen takia. Siitä huolimatta XX on mielestäni ehkä parempi kokonaisuus. Käyttö tietenkin ratkaisee. Ajoasento molemissa on minulle (180cm/120kg) melkein täysin sama.

/MarcusB
Tämän kirjoituksen voi myös yleistää yleisesti Suzukeihin. Kyllähän ne omalla tavallaan "karuja" pyöriä on, kaikenlaista sivuääntä löytyy ja viimeistelyn tuntua ei ole edes muihin japsimerkkeihin verrattuna.

Mutta silti ottaisin Suzukin
033102bebe_1_prv.gif

Turha topicci
smile_org.gif

Kaksi todella upeata pyörää, molemmilla ajanut.
Huonoja ei tuolla tasolla ole olemassakaan; kulkee, kääntyy ja pysähtyy.
Hyvät renkaat tekevät suurimman nautinnon - huipputehoa ja vääntöä löytyy kummastakin.

Mielipideasiat ovat mukavia - molemmista lienee tiukkojakin asennejuttuja.

Ottaisin kumman tahansa - jos olisi tarve...
Itsellä tosin se traktoriversio ;)

Onni on oma mopo !
Jokainen kahvan vääntö, käynnistyksen nälkäinen ärähdys, innokas ohituksen ryöpsähdys, kumea murina alla liikennevaloja odottaessa, tuulen keventävä kosketus.
Oma, unohtumaton hetki yhdessä. Hetkestä nauttien, uudesta uneksien...
Rauta, tie ja sydän.

Onnea ja turvallisia kilometrejä uudella mopolla  
062802jumpie_prv.gif

Kerran olen XX:ää ajanut. Mieleen jäi todella löysä alusta (jota ei saa säädettyä) ja väännön puute verrattuna Busaan.

Kerran olen XX:ää ajanut. Mieleen jäi todella löysä alusta (jota ei saa säädettyä) ja väännön puute verrattuna Busaan.
Pitäisi itsekin käydä Bussia koeponnistaa. Kaverin XX:llä on tullut hällättyä melkolailla, ja vaikka omistaja valitti laiskaksi mm. ohituksissa kutosella, kyllähän se aika lauhkeesti menee kuitenkin.

Kuoppaisilla osuuksilla mielstäni bläkkäri (katteiltaan) nitisee ja natisee ihan liikaa, mutta sitten sileellä asvaltilla on ainut pärrä mikä on toistaiseksi saanut huutamaan kypärän sisässä (huumasta). Aloittelijalle siinä on kohtalaisesti/vähintään riittävästi papua, ja all-rounderina häkellyttävän nöyrä vehje. Moottori on kerrassaan ihana, ei tarvii valoissa leikkiä kaasun kanssa ja kytkinvaijeri on öljytyn herkkä.
wink.gif
H3lvetin painavahan se toki on, mutta sehän on ongelma vain jos on heikko ja lyhyt, niin kuin minä.

Itselle sopi xx paremmin ei ihan niin makaava ajoasento,kun bussissa.kiihtyvyyttä ja kulkemista löytyy enemmän kuin tarpeeksi kaikkeen menoon.mukava ajaa myös pitempää lenkkiä.
062802moto_prv.gif
molemmat kyllä hyviä pyöriä.vanhemmissa busseissa hinnat monesti turhan korkeitä ikään,kuntoon ja km nähden.kawasakin zx14r oli myös kova peli ja mukava ajaa.

Onneksi olkoon pyörästä. Näyttää siltä että merkki on vaihtunut joka kerta kun pyörä on vaihtunut, eli iloitaan siitä mikä pihassa milloinkin sattuu olemaan.
062802moto_prv.gif

Pitäisi itsekin käydä Bussia koeponnistaa. Kaverin XX:llä on tullut hällättyä melkolailla, ja vaikka omistaja valitti laiskaksi mm. ohituksissa kutosella, kyllähän se aika lauhkeesti menee kuitenkin.

Kuoppaisilla osuuksilla mielstäni bläkkäri (katteiltaan) nitisee ja natisee ihan liikaa, mutta sitten sileellä asvaltilla on ainut pärrä mikä on toistaiseksi saanut huutamaan kypärän sisässä (huumasta). Aloittelijalle siinä on kohtalaisesti/vähintään riittävästi papua, ja all-rounderina häkellyttävän nöyrä vehje. Moottori on kerrassaan ihana, ei tarvii valoissa leikkiä kaasun kanssa ja kytkinvaijeri on öljytyn herkkä.
wink.gif
H3lvetin painavahan se toki on, mutta sehän on ongelma vain jos on heikko ja lyhyt, niin kuin minä.
Kytkin toimii nesteellä, anteeksi pilkunköyrintä.

Alustaa voi säätää takapäässä kuitenkin, eli ei ole aivan vailla säätömahdollisuuksia. Keulaan saa jäykkyyttä vaikka Öhllinsin jousilla tai erilaisilla öljyillä.

Ite oon nyt ajanut jonkun 25 tonnia tuolla omalla ja olen kyllä ollut tyytyväinen, tosin keulaa vois jäykentää jossain vaiheessa.

wink.gif
Kytkin toimii nesteellä, anteeksi pilkunköyrintä.

Alustaa voi säätää takapäässä kuitenkin, eli ei ole aivan vailla säätömahdollisuuksia. Keulaan saa jäykkyyttä vaikka Öhllinsin jousilla tai erilaisilla öljyillä.

Ite oon nyt ajanut jonkun 25 tonnia tuolla omalla ja olen kyllä ollut tyytyväinen, tosin keulaa vois jäykentää jossain vaiheessa.
Saat anteeksi (hymiö osui näemmä väärälle puolelle pistettä
tounge.gif
)!

...sen verran Hondasta ja nykysestä kokemuksia, että molemmat varmasti  hyviä tarkotuksiinsa. Lyhyesti luonnehtisin (kun jokunen kaverikin kysyny miettieshän noitten väliltä) noita siten, että

XX on ehkä "nöyrempi", ja vähemmän tehoa omaavana jonku verran lepposamman olonen muutenki

Hayabusa taas ronskimpi, kulmikkaampi ja ennenkaikkea tehosta/väännöstä johtuen "hauskempi" silloin kun on mahollista kierrättää lähemmäs punarajaa.

Molemmissahan on ihan riittävästi voimaa kaksikin päällä näillä meän nopeusrajotuksilla.

Ja tuosta ohituskiihtyvyyestä kutosella olen ennenki ollu sitä mieltä, että ainaki itte tullee  käytettyä vaihteita (käsittääkseni niitten tarkotus onki sellanen) muutenki ajaessa, eikä pelekästhän heti ku vauhti nousee päälle viienkympin niin ajella koko ajan isoimmalla vaihteella oli sitten baana auki etiepäin kilometritolokulla tai ohitettavaa autoletkaa esimerkiksi aina vähän väliä  
cool.gif

Itse pähkäilin aikoinaan ihan samaa näiden pyörien välillä, lisäksi vielä FZ1:nen oli mukana kuvioissa. Halusin pyörän, jolla voisi päästellä motaria tarvittaessa ilman sen suurempaa tuskaa, katteita tuli siis olla.

Jonkun mielestä päätös saattoi perustua melko ihmeelliseen testiin, mutta sillä se kuitenkin ratkesi. Kolmeen kertaan koeistuin Busan, joka kerta nousin 5s jälkeen pois. Ajoasento tuntui joka kerta aivan järjettömältä tähän 198 cm:n kroppaan. Heti tuli "ei ihan äkkiä..."

FZ1:n (S) kävin koeajamassa. Ihan jees, mutta jotain silti uupui, jotenkin alaston ja ahdas, ei tullut sitä "pakko saada" fiilistä.

Bläkkäriä joskus mietin, siihen oli mielipiteitä kavereilla puolesta ja vastaan. Tuplaäksä oli toisaalta aikoinaan teini-ikäisenä se moottoripyörän todellinen ilmentymä. Viime kesänä työkaveri ilmaantui mustalla XX:llä firman pihaan. Kysyin ihan huvikseni koeistumista. Ja se eka fiilis "Jumank...a!". Istuin siinä varmaan 10 minuuttia fiilistelemässä ja olin sillä jo myyty. Ajoasento ei vaatinut mitään akrobatiaa.  

Nyt keväällä löyty sopiva ehdokas (halusin täysin vakiopyörän, kaikki PC:t, putket ym. lirpakkeet torppasivat mielenkiinnon heti). Miksi modata hyvin tehtyä RK-95:sta, joka toimii muutenkin melkoisen hyvin ja tarkasti? Muutaman kilsan testilenkki ja rahat myyjälle kouraan. Olen joka ajon jälkeen entistä tyytyväisempi. Busan kulkua en edes uskalla kuvitella, sillä rastaskin kulkee ihan järjettömästi liikaa. Moottorin värinättömyys on kyllä jotain niin nannaa.

On se kivaa  
inlove.gif

Bussia en oo ees koeistunu, tuli vaan juur mieleen käydä koeajamassa jotain matkapyöriä ja se oli samantien että mun pyörä on justiinsa xx aivan mahtava vehjes!! Tehoa riittävästi ja ajoasento tälläselle 189cm pitkälle justiinsa eikä melkein. Suosittelen!!
062802moto_prv.gif

Back