• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX vs CB1300S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moppi_X
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu... mielenkiintoista!

Laajennetaanpa hieman vertailua: Onko kokemusta XX vs CB vs Suzuki GSX 1400?

Suitsaa näyttää olevan vielä jokunen uusikin tarjolla, miten lienee tuon rekisteröinnin kanssa tänä vuonna (Euro 3)? Hinnatkin ovat kyllä vähintäänkin kohtuulliset, uuden Suitsan saa 9900 eskoon! Siinä sitä olisi 6-pykäläinen loota, ja väännötkin kohdallaan...
GSX:stä on kokemuksia vain koeajolenkin verran, mutta eipä siitä huono maku jäänyt ollenkaan! CB nyt vain sattui omiin käsiin tuntumaan selvästi sopivammalta. Vääntöähän siinä kyllä on enemmän, mutta "kulkupuoli" on minusta parempi CB:ssä. Turha tässä on silti kahta tällaista pyörää edes yrittää vertailla muutamalla sanalla. Koeajolle vaan.

Tuo 9900 + toimkulut(?) kuulostaa tosiaan pirun hyvältä hinnalta. Eikös se mennyt GSX:n tapauksessa niin, että eurooppaan sitä ei enää tänä vuonna tuoda, kiitos päästörajojen tms? Eli viimeisiä vietäneen.
sanoi:
Uuden Honda CB 1300 S:n hintaa vissiin panttaillaan messuille, eräs kauppias arvio jo yli 17000 hintaa! Tuolla jäävät kyllä myymättä...
eek.gif
Niinno, olihan nakuCB:kin hintalapussa 15900€ tms. Ei silti, ei niitä kyllä kovin montaa ole myytykään
smile_org.gif
Hintalappuhan ei tietenkään kerro vielä myyntihintaa. Mutta kyllähän tuo todellakin melko raikkaalta optimistilta kuulostaa.
 
Nonni... kiima ohi!

XX lähti vaihtoon tänään, tallissa vm.2006 CB1300SA odottamassa kevättä!

Saapa nähdä itkettääkö vai naurattaako, koeajo 30 m hallissa...
062802moto_prv.gif


Noo... jos ei tunnu omalta, vaihdetaan sitten vaikka uudempaan XX:ään, nimimerkillä Hondan uutta tulemista sport-touring luokkaan odottava!
 
Toivotaan että pidät CB:stä.Ja ei muuta kun kevättä ja ajokelejä odottelemaan niin ja onnea uuden pyörän johdosta.  
062802jumpie_prv.gif
.( ps.  niin ja onhan se puna-valkoinen?)  
wink.gif
 
Nytkö se vahinko tapahtui, vetovastuu vaihtui eXX mieheltä pakokaasujen haisteluksi.  
biggrin.gif
 
Juu-u... kuusi vuotta uudempaan pyörään on helppo vaihtaa, ja jos sen takia joutuu haistelemaan vanhemman pyörän käryjä, on parempi poiketa pienemmille mutkateille ja pitää ajokortti taskussa!
062802moto_prv.gif
 
Mulla vaihtu viime kesänä XX tommoiseen nakuun Cebariin. Tyytyväisyyttä on piisannu. CB on moninverroin monipuolisempi ja istuu tosi hyvin meikäläisen ajoihin, jotka on pääasiassa satunnaista kaupungissa pyörittelyä ja muutama pikkureissu kesässä. CB on aikalailla ketterämpi peli vaikkei heti uskoisi. Mulle oli aika iso yllätys miten paljon notkeammin sillä mennään mutkissa kuin XX:llä, joka vaatii ihan reilua viskomista. XX:llä mulla oli pitemmissä ajorupeamissa kaikenlaisia puutumisia käsissä ja persiissä, mutta CB:llä tuntuu, että voi ajaa iäisyyden ilman mitään kolotuksia, ajoasento on vaan niin leppoisa. Ja tämmöiselle 60-luvulla syntyneelle tuo CB:n ulkonäkö osuu hyvin nuoruuden haavekuviin täydellisestä prätkästä.

Moppix noi sun vaihtoperusteet kuulostaa hyvin pitkälti samanlaisilta kuin mulla, jonka perusteella uskallan väittää ettet pety jos jatkat matkaa CB:llä. Mulla oli iso bandiitti myös jossain vaiheessa ja se ei kyllä mielestäni ole oikeasti vaihtoehto CB:lle.
Aika erilaisia tuntemuksia herättää XX vs naku. Minulla oli aiemmin hornet 900,kuulemma ketterä kaupungissa ja kiva pikkuajoissa? No,minun mielipide on juuri päinvastainen,XX menee huomattavasti mukavammin kaupungissa sekä mutkateillä,vaikka sitä ensin itsekin pelkäsin.On aivan sama ajaako 50 tai 100,XX on mukavampi ja menee mutkista paremmin.Ja yli 150 nopeuksista nyt ei kannata puhuakaan. Saattaa olla syynä kuskin pituus,itse n.170 ja joskus jopa alle,mutta XX sopii kuin hanska,hornetissa ei löytynyt asentoa millään,käsi puutui jo lyhyelläkin matkalla,perseen puutuminen alkoi puolen tunnin jälkeen,tietysti siihenkin tottuu,mutta XX.ssä ei ole ollut vastaavaa ongelmaa.
 
No joo...

Itsekin ajelin Hornetilla ennen XX:sää. Ajoasento oli paljon leppoisampi, ja värkki oli kyllä bläkkäriä huomattavasti ketterämpi kevyempi käsitellä (vaikuttaiskohan tuohon kymmenien kilojen painoero
wink.gif
) . Toki käyttötarkoituskin pyörillä lienee hieman erilainen.

Kyllähän äksä on kokoisekseen hyvä käsiteltävä, kun vertaa esim. Busaan, joka tuntui tosi jäykältä.

Mulla ainakin XX:n ajoasento oli liian kyykky, ranteet ja kyynärpäät kipeytyi helposti. Jalkatilaa ei ollut riittävästi, ja kinttuja sai alkaa potkimaan suoraksi jo 100 km:n jälkeen. Perse alkoi puutua seuraavaksi. Orkkispleksin yli sai myös kohtuulliset pyörteet kalloon, ja plexin taakse menemällä jyrinä kypärässä kasvoi melkoiseksi.

Suomen ajonopeuksissa ihan aikuisten oikeasti nuo +150 kmh vauhdissa esiintulevat ajo-ominaisuudet ovat kyllä kuriositeetti, aika harva selviää koko kesän kortti taskussa jos marssivuhti on jatkuvasti noissa lukemissa...
 
No niin, mies joka vastaa itselleen
crazy.gif


Laitetaan tähän ensikokemukset CB1300SA:sta XX:n jälkeen, jos jotain sattuu kiinnostamaan...

Siis, ekat 800 km CB:llä takana, aluksi hieman hämmentynein tuntein. Ekalla lenkillä tuntui tosi oudolta, XX:llä ajetut kilometrit viestitti vielä takaraivossa, että nyt ei oo kaikki ihan oikein. Ajoasento oli tuttu edellisistä nakupyöristä, mutta tottuminen kyykymmästä tähän vie näköjään aikansa.

Toisella lenkillä TeroXX veti suoran pätkällä XX:llä ohi niin, että mulla lahkeet lepatti reippaassa satasen vauhdissa hetken eteenpäin, vaikka kahvasin täysillä! Ja-a... ajattelin siinä. No, hommassa tuli esiin vanhat tottumukset, jotka rajoitin katkaisi tehokkaasti 8500 kierroksessa. Tuli siis väännettyä "tuppi nurin" XX:n tapaan. Tämähän ei siis olekaan mikään kierroskone!

No, värkki lähtee vääntämään alakierroksilta helevetin makeesti, risteyksistä poistuminen käy liukkaasti. Silti hieman epäilytti, jaksaakohan tätä... (pienimuna-efekti?)

Kolmas lenkki oli n. 2 tuntia pikkupyörittelyä kaupungin pinnassa. Mikään paikka ei kipeytynyt! Tosi ketterä värkki! Alavääntö on tosi mahtava tälläseen ajoon. Mukavaa. Helevetin mukavaa. Tätähän mää olin vailla. Vaihdettiin sitten hetkeksi pyöriä ja XX:llä ajon jälkeen tajusin miten mukava ja helppo värkki tää CB on ajaa. Lämpenee...

Viimeinen kiekka ajettiin Sunnuntaina, mamma takapenkillä. Mentiin pikkuteitä, ja pätkä nelostietä. Mamma oli aivan haltioisaan, tila riittää, ja eteen ja ympärille näkee taas.

Pikkutiet on tosi hulppeita ajaa, ja vaihteita ei tarvi vaihdella mutkiin / ohituksiin (jos ei välttämättä halua), vääntö riittää sylkemään värkin ulos mutkista/ohituksissa ripeästi.

Hyvin pärjättiin myös isommalla tiellä, joten pikkureissun teko kaksipäällä tulee onnistumaan aivan hyvin. Puutuneiden käsien räpsyttely loppui kokonaan, jalkoja ei tarvi potkia suoraksi, perse kestää. Meno on niin mukavaa, että tekee vaan mieli ajaa ja ajaa ja ajaa...! Vaihtoa en kadu, enkä enää vaihtais takaisin!

XX on hyvä pyörä, jossa tehoa on reippaasti, mutta tämä on parempi meikäläisen käyttöön. Vielä kun sais ton kilpailuhengen karsittua itestään ulos, niin hyvin menee...
 
Hip hei, onko nuo jo toimituksessa, eli onko kyseessä uusi -08 ?
Itselläni tulossa (CBF1000SA:n jatkoksi) BW Vantaalta toukokuussa musta -08 CB1300SA.
 
Itelläni oli XX ja nyt tuo GSX1400.

Eipä hirvesäti jää muovikuulia kaipaaman....vielä.
 
Yep,
Itellä aikaisemmin muoviluoteja...
Nyt tulossa toinen kausi cb1300 ja
062802moto_prv.gif


Lisänä leovince+PC3
noin. 1300cc
noin. 130hp
noin. 130nm
noin. 130km/h matkanopeus

noin kokonaisuutena ihan jees...
biggrin.gif


nim. vääntää kun kääntää
 
Mokkelis. Kiva huomata, että en kuitenkaan ole ainut ison CB:n omistaja pallolla.
Meidän tallilla on palttiarallaa kolmesataa pyörää ja mulla ainut CB 1300:n siellä.
Kilometrejä takana koeajon verran about 4km marraskuussa jolloin vehkeen ostin. Odottelen mukavia ajohetkiä tulevana suvena,,,, nyt prkl*** tulee lunta ja mopo on kerhon tallissa.
Semmonen historia noissa mun pyörissä, että 80- luvulla oli muutaman vuoden XJ 900. Nyt uusiomotoristina ajelin kesän Viragolla (750) sitten CBF 600 ja sitten seuraavana suvena CBF 1000.
Nyt on paha enää vehkettä isontaa, ajattelin ajella tällä nyt useita vuosia....
Ajokelejä kaikille ja koitetaan kuulua syksylläkin elävien moottoripyöräilijöiden kerhoon
smile_org.gif
 
satuimpas nyt ostaa viime keskiviikkona gsx 1400sen aivan hinnan takia nyt ajeltu vähän yli 700km ei ikinä enää muovii ympärille on se vaan niin kivaa
062802jumpie_prv.gif
 
Yep,
Itellä aikaisemmin muoviluoteja...
Nyt tulossa toinen kausi cb1300 ja
062802moto_prv.gif


Lisänä leovince+PC3
noin. 1300cc
noin. 130hp
noin. 130nm
noin. 130km/h matkanopeus

noin kokonaisuutena ihan jees...
biggrin.gif


nim. vääntää kun kääntää
Mihinkäs piilotit PC:n? Lomarahoille pitäis keksiä jotain käyttöä
tounge.gif
,Leo Vince on jo pailallaan...
 
PC piilotuspaikka on tehtaanpuolesta tehty.
Ota penkki pois, sen syvän säilytyskolon oikeassa reunassa on kuin tehty paikka purkille. Huomaa, että kaapelin tuonnillekkin on oma reikä siellä.

thumbs-up.gif
 
Mokkelis. Kiva huomata, että en kuitenkaan ole ainut ison CB:n omistaja pallolla.
Meidän tallilla on palttiarallaa kolmesataa pyörää ja mulla ainut CB 1300:n siellä.
Kilometrejä takana koeajon verran about 4km marraskuussa jolloin vehkeen ostin. Odottelen mukavia ajohetkiä tulevana suvena,,,, nyt prkl*** tulee lunta ja mopo on kerhon tallissa.
Semmonen historia noissa mun pyörissä, että 80- luvulla oli muutaman vuoden XJ 900. Nyt uusiomotoristina ajelin kesän Viragolla (750) sitten CBF 600 ja sitten seuraavana suvena CBF 1000.
Nyt on paha enää vehkettä isontaa, ajattelin ajella tällä nyt useita vuosia....
Ajokelejä kaikille ja   koitetaan kuulua syksylläkin elävien moottoripyöräilijöiden kerhoon  
smile_org.gif
Miksi vaihtui cbf1000 cb1300:ksi ?
 
Mokkelis. Kiva huomata, että en kuitenkaan ole ainut ison CB:n omistaja pallolla.
Meidän tallilla on palttiarallaa kolmesataa pyörää ja mulla ainut CB 1300:n siellä.
Kilometrejä takana koeajon verran about 4km marraskuussa jolloin vehkeen ostin. Odottelen mukavia ajohetkiä tulevana suvena,,,, nyt prkl*** tulee lunta ja mopo on kerhon tallissa.
Semmonen historia noissa mun pyörissä, että 80- luvulla oli muutaman vuoden XJ 900. Nyt uusiomotoristina ajelin kesän Viragolla (750) sitten CBF 600 ja sitten seuraavana suvena CBF 1000.
Nyt on paha enää vehkettä isontaa, ajattelin ajella tällä nyt useita vuosia....
Ajokelejä kaikille ja koitetaan kuulua syksylläkin elävien moottoripyöräilijöiden kerhoon
smile_org.gif
Miksi vaihtui cbf1000 cb1300:ksi ?
Onhan ne kokolailla eri pyörät kuitenkin. Sen johdosta.
 
Täällä on aika paljon puhetta XX vaihto CB 1300 ja joku mainitsi myös suizan GSX 1400. Kummatkin todella komeita.
Miten olisi X11?
Itse olen pitkähkönä (190) hujoppina etsimässä jotain isoa nakua ja juuri tuo gsx1400 himottaisi ehkä eniten... mutta nyt aloin myös tutkia tuota X11 hondaa, sekin on hienon näköinen ja tekniikassa löytyy moderneja ratkaisuja.

Onko jollain tuntumaa vertailtaessa esim CB 1300 ja X11?
 
Back
Ylös