Kinkkinen kysymys, taitaa hyin pitkälle olla tottumus/maku asia noiden välillä, sillä kummatkin ovat aika lähellä toisiaan jos käytettävyyttä katsotaan.
XX on tosiaankin tehokkaampi ja ero onkin ajossa niin huomattava että se yllätti kohtuullisen paljon.
En nimittäin pityänyt VFR:n koneen luonteesta ollenkaan, ei pahemmin jaksanut vääntää alakierroksilla ja vtec tuli muistaakseni vasta joskus 5000rpm paikkeilla jonka jälkeen motti toimikin ihan OK.
XX:ssä voi siis myös lasketella rauhassa alhasilla kierroksilla miettimättä sitä alkaako se pirun rukellus kuulumaan kun väänän kaasua
(kohta joku VFR fanaatikko liekittää mua)
Ajoasento on VFR:ssä pystympi ja hieman hartioille rennompi joten näkisin ainakin itseni tekevän pidempiä matkoja Vifferin päällä kuin mustarastaan.
Katteet toimivat loistavasti kummassakin pyörässä.
Mutkapätkällä Vifferin runko toimii hyvin ja on helppo käsitellä.
Ulkonäössä VFR vetää pidemmän korren ja varsinkin keula on hyvän-näköinen
XX:ssä Moottori on loistava ja vääntävä pientä kuoppaa lukuunottamatta.
Kyytiläisen kanssa XX on todella mukava kapistus sillä voimaa tarvitaan kun pyörä on lastattu. XX:llä on mukava ajella suomen teillä kuin ei tarvitse joka mäessä pykältää jos sattuu olemaan suurin vaihde tuvassa ja vauhtia vain 80/kmh, ohituksetkin ovat helppoja.
Huippunopeudessahan taas rastas on omassa liigassaan ja sillä taittaa näitä suljettuja suoria todella ripeästi
Loppupeleissä kummatkin pyörät ovat ihan toimivia kokoonpanoja jossa kokonaisuudessa XX on mielestäni toimivampi paketti mutta VFR tyylikkäämpi.