• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha 2008 mp-mallit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tiiikeri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
R6 sininen, kullankeltaisilla vanteilla on jees. pari hepoa ovat leiponeet koneesta lisää ja paino 166. mites noi luvut passaa Hondan 600RR:n kanssa ?

Displacement 599 cc
Bore x stroke 67.0 x 42.5 mm
Compression ratio 13.1:1
Maximum power With direct air induction: 99.6 kW (135 PS) @ 14,500 rpm / Without direct air induction: 94.9 kW (129 PS) @ 14,500 rpm
Maximum torque With direct air induction: 69.1 Nm (7.05 kg-m) @ 11,000 rpm / Without direct air induction: 65.8 Nm (6.71 kg-m) @ 11,000 rpm

Näyttäis noiden tietojen mukaan matkamoottoripyörä olevan kevyempi. Toisaalta teholukemat ovat vahvasti uuden Yammun puolella. Niin siistin näköinen on toi uus sininen R6R, että melkein tekisi mieli vaihtaa 07 R1:n siihen ensi kesäksi. Se on kuitenkin vaan se kulkupuoli sitten...

Moottori Nestej., 4-tahtinen, 16-vent., nelisylinterinen DOHC
Kuutiotilavuus 599
Sylinterimitat 67 x 42,5mm
Puristussuhde 12.2:1
Maksimiteho 88,1kW/13 500
Maksimivääntö 66,2Nm/11 250
Sytytysjärjestelmä Tietokoneohjattu digitaalinen FTI
Käynnistys Sähkö
Vaihteisto 6-nopeuksinen
Pituus 2010 mm
Leveys 685 mm
Korkeus 1105 mm
Akseliväli 1375 mm
Istuinkorkeus 820 mm
Jarrut, etu 2 kpl 310 x 4,5mm levy
Jarrut, taka 220 x 5 mm levy
Jousitus, etu Cartridge tyyppinen 41 mm teleskooppihaarukka, joustom. 120 mm
Jousitus, taka Pro-Link, joustomatka 130 mm
Renkaat, etu 120/70-ZR17
Renkaat, taka 180/55-ZR17
Tankki 18 l
Kuivapaino 155 kg
Hinta 14.990

Heh, onhan se FJR nyt kuitenkin kokenut sittenkin muutamia muutoksia värin lisäksi...eli:

+ ABS-jarrut on uusittu ja päivitetty
+ tuulilasin pinnoitetta on vahvistettu
+ uudet kahvat
+ uusi tuulilasin kiinnitysmekanismi

*tiedot peräisin Yamahan jenkkisivuilta...

Piikkipojat tulevat himoitsemaan tuota YZF-125R:ää
062802moto_prv.gif

Heh, onhan se FJR nyt kuitenkin kokenut sittenkin muutamia muutoksia värin lisäksi...eli:

+ uudet kahvat

Jarrut uusittu? Noo... onhan tuo 06/07 FJR pysähtynyt aina kun olen halunnutkin sen pysähtyvän.
Tuulilasi? Uusi KORKEA tuulilasi onkin jo Tullipostissa - pitää vain hakea se ja asennuttaa...... *vink vink*
Kahvat? Ovatko ne lopultakin PAKSUMMAT?
Tuulilasin kiinnitys.....? Onhan tuo pysynyt.....

Mut HEIIII.... saanko ehdottaa lisää HYVIÄ uudistuksia? Jakkaran säätö ainakin 85 senttiin. Stongaan säätöjä myös. Vähän korkeammalle ja taakse päin. Geelipenkki vakioksi ym.. SIIIITTEN soon mopo mun loppu iäksi!
tounge.gif

+ uudet kahvat

Jarrut uusittu? Noo...  onhan tuo 06/07 FJR pysähtynyt aina kun olen halunnutkin sen pysähtyvän.
Tuulilasi? Uusi KORKEA tuulilasi onkin jo Tullipostissa - pitää vain hakea se ja asennuttaa......  *vink vink*

Mut HEIIII....  saanko ehdottaa lisää HYVIÄ uudistuksia? Jakkaran säätö ainakin 85 senttiin. Stongaan säätöjä myös. Vähän korkeammalle ja taakse päin. Geelipenkki vakioksi ym..  SIIIITTEN soon mopo mun loppu iäksi!  
tounge.gif
Satulahan sulla on korkeussäädettävä 2 asentoon ja tankojen säätökin jo vakiona 3 eri asentoon -06 ja -07 malleissa...

Ja geelisatulaa saa jenkeistä ken sitä haluaa...pitkällä matkalla on hyvä, kun on vielä alkuperäistäkin satulaa jämäkämpi.

+ uudet kahvat

Noista mainituista toi ABSien päivitys kuulostaa oikealta suunnalta. ABS-teknologia kehittyy kovaa vauhtia ja ainakin mun '03 FJR ABS alkaa tuntua kömpelöltä noin niinkuin perstuntumalta tekemiini BMW koeajoihin verrattuna.

+ uudet kahvat

Jarrut uusittu? Noo... onhan tuo 06/07 FJR pysähtynyt aina kun olen halunnutkin sen pysähtyvän.
Tuulilasi? Uusi KORKEA tuulilasi onkin jo Tullipostissa - pitää vain hakea se ja asennuttaa...... *vink vink*

Mut HEIIII.... saanko ehdottaa lisää HYVIÄ uudistuksia? Jakkaran säätö ainakin 85 senttiin. Stongaan säätöjä myös. Vähän korkeammalle ja taakse päin. Geelipenkki vakioksi ym.. SIIIITTEN soon mopo mun loppu iäksi!
tounge.gif
Satulahan sulla on korkeussäädettävä 2 asentoon ja tankojen säätökin jo vakiona 3 eri asentoon -06 ja -07 malleissa...

Ja geelisatulaa saa jenkeistä ken sitä haluaa...pitkällä matkalla on hyvä, kun on vielä alkuperäistäkin satulaa jämäkämpi.
Korkeussäätö ei riitä. 82 senttiä sopii jollekin 175 senttiselle persjalkaisille ja stongan säädötkin ovat hyvin vähäiset. Säätövarat on käytetty maximaalisesti! Tekisivätpä mopoja meille 190 senttisillekin.
confused_orig.gif

Korkeussäätö ei riitä. 82 senttiä sopii jollekin 175 senttiselle persjalkaisille ja stongan säädötkin ovat hyvin vähäiset. Säätövarat on käytetty maximaalisesti! Tekisivätpä mopoja meille 190 senttisillekin.  
confused_orig.gif
Tää stongan ja penkin säätömahdollisuus on myös hyvä ominaisuus, vaikka normipituinen mies olenkin. Se näyttää olevan yleinen trendi, kun esimerkiksi naiset on kasvava asiakasryhmä.

Hittolainen että tuo uusi piikki on upea! Siinä on piikkipoikien uusi märkä uni. Ja ei hitto että tuli R1:een upeat värit. Ja R6R aivan perkeleen upea, vielä upeampi kuin tänä vuonna, miten se on edes mahdollista?
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif

Mä oon aina tykänny, että Jammulla on parhaimman näköiset fillarit. Niillä on muotoilu hallussa. Kun olisvat vaan vaihtaneet noi R1:n putket, niin siinä vois olla seuraava mopo. Mutta en osta tollasta, kun ei siihen takapenkin paikalle saa edes reppua kiinni.

Jaa mutta,,, eihän mulla ole rahaakaan.
confused_orig.gif

Tykännyt jo pitempään Yamahan sporttipyörien ulkonäöstä ja väreistä. Ainaostaan edellinen Fireblade näyttänyt hyvältä. Nyt kun uusi on ihan järkyttävän ruma, pysytään Yamahassa. Tämä siis jos tulee vaihdettua tuo kutonen uuteen pyörään ensi kesänä. Uskomattoman hieno tuo sininen R1
inlove.gif

Back