Yamaha FZ1-(S/N)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja knappe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sanokaapa millä pääsee eroon ärsyttävästä tehokuopasta 2500-3000rpm alueella?
Nyt paikallaan Akran putki, PC III, ei lambdaa ja Dynojetin kartta. Toimii tuolla kartalla miellyttävämmin kuin penkitetyllä.

Ajamalla pienemmällä vaihteella? En tiedä saako sitä millään kovin pontevasti vetämään noin alhaalta, kierroskone luonteeltaan.
 
Ajamalla pienemmällä vaihteella? En tiedä saako sitä millään kovin pontevasti vetämään noin alhaalta, kierroskone luonteeltaan.

Ei se tuolla vedä mihinkään. Minulla oli sama pyörä Yoshimuran täysrännilla, pc:llä yms kaikilla tingentangeleilla mitä siihen sai. Hengetön mikä hengetön pikku kierroksilla, se vaatii rantua jotta jotain tapahtuu.

Jos siitä haluaa eroon niin helpoimmalla pääsee kun vaihtaa pyörää. Speed triple vetää makeasti alhaalta, ei tosin noin rajusti punarajalla kuin tuo jammu.
 
Onko ihan OK että kytkin hajoaa 48tkm mittarissa? Aattelin vähä burnista vedellä vaan paskaksi meni...
 
Onko ecun flashauksesta kokemuksia tai tietoa? Jenkeissä näyttäis olevan useita firmoja jotka saa bensa/sytkä karttojen yms lisäksi mittarivirheenkin korjattua vakio ecuun. Ideana siis se, että ei tarvii ostaa speedohealereita ja powercommadereita erikseen. Ja ecun kautta saa myös toisioläppien avautumista säädettyä, niin ei tarvii niitä poistaa tai leikellä. Löytyykö Suomesta ketään kuka tekee näitä fläshäyksia? Dyno Center Finland tiedossa, heillä on Woolich Racing tuotteet käytössä ja sen avulla ei ilmeisesti saa mittarivirhettä korjattua.
 
Onko ihan OK että kytkin hajoaa 48tkm mittarissa? Aattelin vähä burnista vedellä vaan paskaksi meni...
52tkm alkoi kytkin luistamaan omassa,sama homma oli edellisen pyöränki kanssa.Stormilta ostin levyt mutten muista hintaa,kytkin vaijeri oli marmorilla melko kallis olikohan 120e.
 
EBC Race kytkimen laitoin. :orgmp2:

1000km eteenpäin ja laturi räjähti. Meinaa olla hieman hermot kireällä tämän kanssa. Ostin staattorin valmiiksi kun arvelin vian olevan siinä. Sitten aukaisin paketin niin olikin toi kuppi paskana. Hieno tyyppivika! Oli varmaan ensimmäinen ja viimeinen Yamaha minkä omistan.
Onneksi on satanut vettä ja joutunut töitä tekee niin antaa paskan seisoa tallissa.

Täysin samalta näytti rotori kuin tässäkin tapauksessa:

https://www.youtube.com/watch?v=e1Iqg8dRhMI
 
Viimeksi muokattu:
Onko ecun flashauksesta kokemuksia tai tietoa? Jenkeissä näyttäis olevan useita firmoja jotka saa bensa/sytkä karttojen yms lisäksi mittarivirheenkin korjattua vakio ecuun. Ideana siis se, että ei tarvii ostaa speedohealereita ja powercommadereita erikseen. Ja ecun kautta saa myös toisioläppien avautumista säädettyä, niin ei tarvii niitä poistaa tai leikellä. Löytyykö Suomesta ketään kuka tekee näitä fläshäyksia? Dyno Center Finland tiedossa, heillä on Woolich Racing tuotteet käytössä ja sen avulla ei ilmeisesti saa mittarivirhettä korjattua.


Yamahan oman ecun ohjelman muokkaaminen ilman power commanderia tuota Woolich racing:ia käyttäen onnistuu ainakin Gatemanialla tervakoskella kun itse etsin tekijää Etelä-Suomessa. Tuosta mittarivirheen säätämisestä ei ollut puhetta mutta kyseinen tekijä taisi tuota toisioläppien poistoa suositella kun saa käyttäytymään halutulla tavalla myös ilman niitä.
 
Viimeksi muokattu:
EBC Race kytkimen laitoin. :orgmp2:

1000km eteenpäin ja laturi räjähti. Meinaa olla hieman hermot kireällä tämän kanssa. Ostin staattorin valmiiksi kun arvelin vian olevan siinä. Sitten aukaisin paketin niin olikin toi kuppi paskana. Hieno tyyppivika! Oli varmaan ensimmäinen ja viimeinen Yamaha minkä omistan.
Onneksi on satanut vettä ja joutunut töitä tekee niin antaa paskan seisoa tallissa.

Täysin samalta näytti rotori kuin tässäkin tapauksessa:

https://www.youtube.com/watch?v=e1Iqg8dRhMI



Onneksi tuo tyyppivika on nykyään jo yleisessä tiedossa. Omaan tuli alkukaudesta tehtyä ennanoivasti tuo rootorin vaihto. Alkuperäisellä oli ajettu 33tkm ja oli kyllä vielä aivan virheettömässä kunnossa. Tilalle vaihdoin Rmstatorin tekeleen joka maksoi euroopasta tilattuna reilut 200€.
 
Onneksi tuo tyyppivika on nykyään jo yleisessä tiedossa. Omaan tuli alkukaudesta tehtyä ennanoivasti tuo rootorin vaihto. Alkuperäisellä oli ajettu 33tkm ja oli kyllä vielä aivan virheettömässä kunnossa. Tilalle vaihdoin Rmstatorin tekeleen joka maksoi euroopasta tilattuna reilut 200€.

Jostain syystä mennyt itseltä ihan ohi koko tyyppivika. Varmasti oisin vaihtanut aikaisemmin, koska nyt piti myös staattori vaihtaa. Toki sen wanhan staattorin saa putsattua ja myytyä eteenpäin, kun ei siinä mitään vikaa ole. Roskaa täynnä vain.
Nyt kun kaikki taas toimii on oikein ilo ajaa ja en laita myyntiin vaikka kiukkupäissäni meinasinkin. Nyt ei pitäisi enää yllätyksiä tulla :D Vai onko muitakin tyyppivikoja jännitteensäätimen lisäksi?
 
Ja mistä sais halavalla katepultteja ja niitä välimuoveja? Tossa kaksi hävitin...
 

Liitetiedostot

  • katepultti.jpg
    katepultti.jpg
    58,9 KB · Katselut: 21
Viimeksi muokattu:
Entäs oletteko vaihtanut stongia? Jotain tiettyä merkkiä suositella?
Menisikö tämä suoraan kivasti: https://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2862539
Minä näistäkään mitään tiedä, mutta ois siistimpi kuin alkuperäinen :D

Kerran fatbaria sovittelin, niin ei letkut yltäny viereenkään. Pari senttiä korkeammalle olisi noussut ja leveyttä joku + 5cm-10/puoli. Jäi sitten suunnitteluasteelle, eikä tuo vakiollakaan niin huono asento ole mitä silloin koeajolla äkkiseltään tuntui (edellinen oli FZS1000 crossi tms stongalla).
 
Moikka, ostin FZ1:sen. Ajattelin kysäistä täältä jos löytyis edellinen omistaja. 2009 punainen ABS malli mustalla perällä, ajettu 90tkm.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta kevättä!

Vaihdoin omaan Fazeriin keväthuollon yhteydessä putken (pelkkä änkkä) ja jäin miettimään, että kannattaako pyörää käyttää penkissä säädettävänä? Lambdan anturit on otettu pois, mutta muita muutoksia ei ole tehty, eli katti löytyy edelleen vakioputkistosta. Ei löydy myöskään pc eikä ilmanottoa ole muokattu, joten tavoitteena ei ole saada mahdollisimman kisaista pyröää vaan lähinnä mietityttää se, että eihän esim. venttiilit ole tavallista kovemmalla, jos ajelee noilla muutoksilla ilman säätöä?

Mittariin tullut n. 1000 km tänä keväänä ja hyvin tuntuu pyörä vetävän muuten :orgmp:
 
Pyöräkohtaisia hommiahan nuo on, että minkälaiset seossuhteet on tehtaan jäljiltä. Saattaa käydä aavistuksen laihalla äänenvaimentimen vaihdolla joten ei se säätö ainakaan pahaa tee. Nykyään onnistuu tuon vakioecun säätö niin powercommanderia ei siinä välissä tarvitse, samalla tulee parempi kaasuvaste ja pahimmat vääntökuopat häviää.
 
Hyvää alkanutta kevättä!

Vaihdoin omaan Fazeriin keväthuollon yhteydessä putken (pelkkä änkkä) ja jäin miettimään, että kannattaako pyörää käyttää penkissä säädettävänä? Lambdan anturit on otettu pois, mutta muita muutoksia ei ole tehty, eli katti löytyy edelleen vakioputkistosta. Ei löydy myöskään pc eikä ilmanottoa ole muokattu, joten tavoitteena ei ole saada mahdollisimman kisaista pyröää vaan lähinnä mietityttää se, että eihän esim. venttiilit ole tavallista kovemmalla, jos ajelee noilla muutoksilla ilman säätöä?

Mittariin tullut n. 1000 km tänä keväänä ja hyvin tuntuu pyörä vetävän muuten :orgmp:

Pyöräkohtaisia hommiahan nuo on, että minkälaiset seossuhteet on tehtaan jäljiltä. Saattaa käydä aavistuksen laihalla äänenvaimentimen vaihdolla joten ei se säätö ainakaan pahaa tee. Nykyään onnistuu tuon vakioecun säätö niin tulee parempi kaasuvaste ja pahimmat vääntökuopat häviää. Samaa asiaa tuo power commanderikin tekee mutta "ylimääräinen" palikka tuossa tilanteessa jos lähistöltä löytyy vaan tämmöisen ohjelmistotyökalun omaava toimija.
 
Back
Ylös