Yamaha FZS600

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu moro vaa. Tosta katteen pleksi/visiiri jutusta ni mul o omas 02 fazeris sellane vähä tulpakuplamainen akkuna. Sen mitä tos kerkesin sen kaa venutelemaan ni ei se ainaka iha suoraa päin näköö puhallellu, et tais se pikkase muuhal sen viiman hönkii.  
sport05.gif
 
Hieno moottoripyörä FZS 600, neljä kesää ajelin ilman sen kummempia ongelmia, normihuolloilla 24tkm. Oli niin hyvä kokemus että pitäydyin samassa sarjassa, tonninen odottelee kevättä
062802moto_prv.gif
 
Mitenkäs on, oletteko sliparin asennuksen jälkeen säätäneet kaasareita tai laittaneet suutinsarjoja? Onko kokemusta meneekö liian laihalle?
Kuulemma tuo käy vähän paksulla vakiona, eikä pelkän sliparin myötä säätämisen pakkoa ole. Omakin pyörä käy nätisti Leovincen racekannulla. Neulaa ilm. vois nostaa jonkun pykälän verran.. pitäs vaan saada toi oma peli vihdoin penkkiin ja kattella miltä seokset näyttää ja onko tehot tallella.
Ixilin sliparilla ilman säätämistä potkii pihalle 67 kw ja 55 nm, eikä mennä laihalle viellä. Näin omassa -98 yksilössä.

Talven prokkiksena on mittariston, stongan ja kahvojen vaihto. Stongana on LSL streetbar ja hienosti istuu. Kahvoiksi tulee ISR:n koko jarrupääsylinteri hässäkkä ja kytkin luonnollisesti samaa merkkiä. Jarruletkuiksi tulee Goodridgen tai HEL:in teräspunokset. Orkkis haaroitinmikälie etupään jarruletkuissa heitetään mäkeen ja tilalle tulee kaksi suoraa letkua pääsylinteriltä, molemmalle satulalle oma.

Orkkis mittaristo ei sopinut suunnitelmiin, niin tilalle tulee koson tai acewellin mittaristo. Samaan aikaan rahatilanteen salliessa tulee etupäähän iskariremppaa öhlärin jousien muodossa.
 
Mistä löytyisi sopivasti takaiskareita. Olisi hakusessa säädettävä pumppu ja uusi jousi, mutta ei meinaa löytyä.
Öhlins löytyi noin 900,- hintaan, mutta mitä muita vaihtoehtoja olisi ja mitä sopivia nettikauppoja?
 
Termos,
Itellä 03 fazeri. Madalluksen jälkeen ajovalojen säätö? Ilmeisesti etukatteen purku ennen kuin pystyy säätään? Onko kokemuksia ettei tuu turhaa työtä tehtyä,voiko niitä yleensä säätää....?
 
Morjensta vaan täältäkin päin!

Tosiaan tuollainen vm.-00, 600 fasu tuli ekaksi pyöräksi hommattua ja eipä voi kyllä ainakaan vielä hirveästi pyörää haukkua. Toki vertailukohtiakaan ei kauheasti vielä ole mutta siltikin...

Sellaista vaan kun olen yrittänyt metsästää netin ihmeellisestä maailmasta taakse kauhukahvaa ko.laitokseen mutta tähän asti tuloksetta. Tällä hetkellä pyörässä siis paikallaan krominen "takaritsi" joka kyllä joutaisi siitä pois. Hieman ehkä pyörän ulkonäkö samalla muuttuisi sporttisempaan suuntaan. Jos jollakulla tietoa jostakin paikasta mistä saisi samalla muitakin osia fasuun, niin kiitollinen olisin tiedosta.  
buttrock.gif
 
Mulla saattaa olla orgis takakahva -00 fasuun, tsekaan illalla kun menen tallille.
Samalla: jos jotakin kiinnostaa kappan laukkuteline k.o malliin,niin sellainenkin on jäljellä,unohdin heittää sen vappuna roskiin kuten suunnittelin.
Yksi undertray vois kans olla jäljellä..

Majailee Espoossa
 
jamahalle viestiä laiteltu takakahvasta. Onkos fasun omistajat vaihtaneet slipareita orkkispönttöjen tilalle? Jollakulla jopa jäänyt sliparia ylimääräiseksi? Niilläkin taitaa hinnat olla kuitenkin sitä luokkaa että heikompaa hirvittää. Mieli tekis saada vähän enemmän "höpinää tötteröön" kuitenkin.
 
Nyt on vihdoin LSL Streetbar paikoillaan korotuspalojen kera, ja stonga tuntuu ajossa hiton hyvältä. Vakiostongan kahvakulma on ranteille todella outo..
 
Nostetaas tätäkin ketjua välillä..

16.4.2011 alkoi taas uusi kausi fasulla. Talven aikana ei tullut tehtyä pyörälle mitään. Loppukesästä asentelin ISR kytkinkahvan, ja se paransi kytkimen tuntumaa huimasti. Syksyllä tuli myös jämäkämmät jouset ja öljyt keulaan, uusien stefojen kera. Karrenopeudet vaan tuppaa kasvamaan sitä mukaa kun alusta paranee
tounge.gif


Kaasarit ei tykkää seisotuksesta. Tuntuu että luistit takkuaa, eikä pyörä siksi ota kierroksia paikallaan. Ajossa kun ekan kerran avaa kunnolla niin johan lähtee ja taas kulkee ja käy normaalisti. Samaa vikaa oli viime kesänäkin, ja aina auttoi täyskaasukiihdytys. Kaasarit on olleet auki neulaventtiilien ja muiden tiivisteiden vaihdon aikana, eikä mitään syytä tuohon kanitukseen näy.
 
Meikäläisen FZS600:
Fasu.gif


Mun musta herhiläisfrankenstein  
inlove.gif


Muokattu kuoria aikasta paljon; bellypan, lokasuoja, huggeri, undertray, pyrstö, takavalot, nuo tankin vieressä olevat läpyskät, etuvalot ja etumaski. Vilkut ja peilit sekä kilpiteline.

Ostospaikat mun täytyy kysellä Bölliltä, en muista millään mistä kaikkialta noita tilattiin. Toissa talvena tehtiin ja se ajeli kesän. Mulle vaihdettiin takasin orggis stonga kun tuntui etten ylety muutettuun kunnolla.

Muutokset tehtiin niin, että alkuperäiset osat saa ruuvattua takaisin kiinni jos tuon haluaa orkkisnäköiseksi. Pyrstö on tonnisesta fasusta, jouduttiin tekemään rungon putkien vuoksi siihen pienet pullistukset. Etumaski on muokattu muistaakseni Triumphin maskista, korotettiin reunaa jotta mittaristo saatiin suojaan. Sivuläpyskät on leikattu muistaakseni Kawasakin osista, pienennetty alle puoleen.
 
Täältä kans löytyy vuoden -98 yksilö, kaks viikkoa sitten ostin ja päivääkään en ole katunut!  
biggrin.gif


Täälläkin oli joku kirjoitellut nuitten peilien vaihdosta uudemman mallisiin. Pitiköhän nuita paljonkin sovitella vai menivätkö vanhoihin reikiin? Ei tahdo nuista vakioista paljon taaksi nähdä.

Visiiri on vähän ongelma myös täällä, onko siihen kukaan löytänyt toimivaa ratkaisua? Nykyisellään synnyttää järkyttävän huminan kypärään kun puhaltaa juuri tuohon rinnan/kaulan alueelle.
 
Mä en ole vielä päässyt  
062802moto_prv.gif
. Tuli aloitettua tallin rakennus, Fasu työnnettiin sinne alkutalvesta eikä sitä saa nyt ulos ennenkuin saan nosto-ovet asennettua (pitäs tulla ens viikolla).  
sad_orig.gif


Muutoksia en tehnyt tälle vuodelle muuta kun uudet ketjut ja rattaat (eteen piikkiä pienempi ja taakse piikkiä isompi), K&N putsari oli tarkoitus laittaa kans, mutta ei ollut silloin hyllyssä.

Mullakaan ei oikein ottanut kierroksia paikallaan, viime keväänä ei muistaakseni ollut mitään ongelmaa. Saas nähdä selviääkö tuoreen 98:n tankkaamisella ja ajolla...

Saisko tarkennusta Earthend, mitä laitoit sinne keulaan? Mitkä jouset ja mistä ja paljon maksoi? Mitä öljyä?
 
Saisko tarkennusta Earthend, mitä laitoit sinne keulaan? Mitkä jouset ja mistä ja paljon maksoi? Mitä öljyä?
Jouset on Hyperpro:n lineaariset 0.85 jäykkyydellä ja öljyt 20W. Jousien mukana tuli pullo 10W öljyä joka jäi käyttämättä. Tarkkaa hintaa en muista, mut reilusti päälle satasen noi kustansi.

Powerbiken kautta tilasin, mut oiskohan ollu Oitracon joka ne toimitti.
 
Mä en ole vielä päässyt  
062802moto_prv.gif
. Tuli aloitettua tallin rakennus, Fasu työnnettiin sinne alkutalvesta eikä sitä saa nyt ulos ennenkuin saan nosto-ovet asennettua (pitäs tulla ens viikolla).  
sad_orig.gif
Pitihän se mopo tänään kaivaa ulos tallista. Väliseinän tolppien välistä (rako n.56cm) mahtui stongan ja sliparin irrotuksella ja sitten tavallisesta käyntiovesta pihalle.  
062802jumpie_prv.gif
 
Mä en ole vielä päässyt  
062802moto_prv.gif
. Tuli aloitettua tallin rakennus, Fasu työnnettiin sinne alkutalvesta eikä sitä saa nyt ulos ennenkuin saan nosto-ovet asennettua (pitäs tulla ens viikolla).  
sad_orig.gif
Pitihän se mopo tänään kaivaa ulos tallista. Väliseinän tolppien välistä (rako n.56cm) mahtui stongan ja sliparin irrotuksella ja sitten tavallisesta käyntiovesta pihalle.  
062802jumpie_prv.gif
biggrin.gif
Tämmösenä päivänä sais kyllä itelläki olla todella mission impossible että pyörä jäis talliin  
cool.gif
 
Back
Ylös