Yamaha FZS600

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei mitään järkyttävää. Ajossa ei huomaa, mutta melkosesti lämpiää vaikkei jarrua käyttäiskään. Parin kilometrin testilenkin kävin pelkällä takajarrulla ja melko lämmin siihen nähden. Voimaa saa käyttää jos meinaa kierroksen saada rengasta pyörimään ilmassa ..
 
Pakko kysyä kun kerran avasit satulat niin varmaan irroitit ja tarkastit männät sekä vaihdoit uudet tiivisteet samalla?
 
Männät oli irti ja putsasin, ei siihen hätään löytyny tiivisteitä. Soittelin liikkeeseen mistä fillarin ostin ja menee ensiviikolla jarruhuoltoon. Saavat sielä vaihtaa kumit sinne. Niin tuoreeltaan tuli ettei omaan piikkiin viittiny heti laitattaa ennen, kun koittaa neuvotella sieltä. Josko sitä lomalla vaikka kerkiäis vähän pitemmälläkin vielä käydä. :jippikaijee:
 
Ei ollut jammucentterin huollon mielestä vikaa jarruissa. Edelleenkään ei mun mielestä pylri yhtä herkästi kun muut pyörät minkä eturengasta pyöritellyt... ei vielä ajossa tunne joten ajellaan syksyyn / kun pahenee ja ihmetellän sitten...

Äänenvaimentimelle pitäisi varmaan tehä jotain. Kuulostaa vakiovaimentimella ihan sähkömopolta...
 
Kokeileppa vielä etusen pyöriminen kun painat reilusti jarrua ja jos laahaa , niin pyöriikö paremmin kun avaat ilmausruuvit. Saattaa olla letkut hieman turvoksissa sisältä, eikä neste palaudu kunnolla.
 
Kokeileppa vielä etusen pyöriminen kun painat reilusti jarrua ja jos laahaa , niin pyöriikö paremmin kun avaat ilmausruuvit. Saattaa olla letkut hieman turvoksissa sisältä, eikä neste palaudu kunnolla.

Kun mä vaihdoin uudet jarrupalat, niin mulla kanssa toinen jarrusatula jäi vaan kantamaan. Levy kuumeni ajossa sillälailla polttavaksi, että just kelpas ottaa kiinni. Sitten palat kului sen verran että lämpeneminen loppui. Toinen oire oli että aamulla ensimmäinen jarrukahvan puristus ei saanut kahvaa (eli jarrun pääsylinteriä) palautumaan kunnolla, sitten toinen puristus olikin jo ok. Jokatapauksessa talvella otin vanhat 19-vuotiaat jarruletkut irti, lähetin mamasaniin ja kuudenkympin luovutuksen jälkeen paluupostissa tuli takaisin uudet teräspunosletkut. Halkaisin jarrusatulat, putsasin jarrumännät ja vaihdoin mäntien tiivisteet, jarruletkut ja banjopulttien tiivisteprikat (ovat kertakäyttöisiä) eikä mitään oiretta sen jälkeen.

Huomionarvoista tähän liittyen on mchuurteen tarina eturenkaan lukittumisesta vanhan ajrruletkun antauduttua – jarru ei palauttanut nestettä säiliöön ja jarrun kuumentuminen laajensi nesteitä ja lopulta jarru nappas itsestään kiinni.
 
Koetapa seuraavaa: löysytä jarrusatuloiden pultit. Purista jarrukahvaa muutama kerta ja kierrä pultit sormikireyteen. Kahva painettuna kiristä pultit.
 
Koetapa seuraavaa: löysytä jarrusatuloiden pultit. Purista jarrukahvaa muutama kerta ja kierrä pultit sormikireyteen. Kahva painettuna kiristä pultit.

Ja jarrulevyt kieroiksi? :O Kelluvat levyt antaa millin pari periksi sivuuunnassa huom. sit. kans.
 
Tuo on esim Aprilian kasausohje puolikelluville jarruille - tarkoituksena ilmeisesti saada satulat linjaan levyjen kanssa.
 
Mutta siis radiaalijarruille vai sivustakiinnitettäville, jollaiset kai tos FZR600:ssa kai taitaa olla?
 
Sivustakiinnitettäväthän sitten liukuu sinne suuntaan minkäpuolen männissä on vähempi kitkaa ja jos siitä kiristää pultit niin se pakottaa levyn vinoon tai sitten ne toisen puolen männät sisään, kumpi sitten antautuu eka..
 
Tuolla keinolla sain ZX9:n satulan suoraan, eikä jarru enää tarrannut.

Mielestäni satulan ja sen vastinpinnan sovite on sen verran kuitenkin tarkka, etten usko levyn vääntyvän satulan pultteja kiristettäessä. Vinoon satula osaa vasteissaan kuitenkin mennä, koska linjauksen virhe kertautuu satulan matkalla.
 
Edellisiä niksejä koitin mutta ei tallissa tuntunut auttavan sekään. Parin pv aikana reilu 200km ajelua auttoi :D Nyt pyörähtää useamman kierroksen vapaana rengas ilmassa eikä lämmitä kun nimeksi levyjä jos ei jarrua käytä. Korjautui siis melkeen itsestään.. Täytynee seurailla tilannetta. Seuraavaksi ettimään mökäpönttöä. joutuukohan säätöhommiin jos änkkärin vaihtaa ? Plus mitä tälläsessä tulee moinen maksamaan ?
 
Terve!
Alkukesästä myin oman FZS:n, ja talliin jäi ylimääräiseksi mm. takateline(mallia DIY) ja R6:n takaiskari ja Öhlinsin jousi. Nämä voisin myydä. Tämä iskarihan sopii Fasuun pienellä sovittamisella, ja olisi parannus hieman huonoon alkuperäisiskariin. Mukaan tulee "sopivat koiranluut" ja piirustukset yläpään holkkeja varten. Öhlinsin jousi on Alkuperäistä R6:n jousta jäykempi. Iskarin pitäisi sopia myös FZS 1000:een. Eikä tässä vielä kaikki: löytyy myös sovitepala TRX850:stä varten.:)
Jos kiinnostaa, ota privalla yhteyttä, niin kerron lisää.
 
Olisiko syytä tehdä pienemmällekin Fasulle oma threadi kun tuonne tonnisen vastaavaan kertyy juttua kovasti. Aika harvassa pyörään liittyvät jutut foorumilla vaikka ilmeisen yleinen ja suosittu malli onkin.

Keräillään tähän kaikki modaukset, lisävarusteet yms. tuunaukset ja paikat mistä osia löytyy..

Oma pyörä on keltainen 2002 vuoden malli.

Takaiskarin vaihto Hagoniin oli paras yksittäinen muutos tähän asti. Ajettavuus mutkatiellä ja radalla parani uskomattoman paljon. Syksyn/talven aikana keulan vakio 0.75 jouset vaihtuu vielä 0.85 jousiin ja öljyt samalla paksuuntuu pykälällä.

Sliparina on Leovincen hiilikuituinen SBK-rööri.. Ei e-hyväksytty ja varmaan siitä syystä sen sai Stormilta parilla sadalla. Sopii kuitenkin pyörän linjoihin ja väritykseen hienosti ja ovaalimalli parantaa hieman kallistusvaraa oikealle.. Kanttailuun auttaa myös R6R jalkatapit jotka sovittelin paikalleen. Kumiset massiivitapit oli aika järkyttävät..

Oxfordin kahvalämppärit on olleet mukavat alkukaudesta ja nyt taas syssymmällä.

Viikko takaperin vaihdoin eteen 14 piikkisen eturattaan ja mukavasti kevenee keula entiseen verrattuna..
062802moto_prv.gif


Suunnitelmissa on vaihtaa stongaksi LSL streetbar, teräspunosletkut ja paremmat jarru- ja kytkinkahvat. Bellypan ois hieno mutta kiskovat noista järkyttäviä summia. Pleksiä pitää kokeilla vaihtaa korkeampaan josko sillä saisi viimaa pois kaulan seudulta. Mallia en vaan osaa päättää..

Lisätään vielä sen verran että pari kautta on nyt tullut tuolla pikkufasulla ajeltua, enkä henno luopua siitä. Tää on vaan 21000km ajettu ja tuttavapiirissä ollut uudesta asti. Tonnisen vääntöä kaipaa välillä, mutta kusiaisen keveys ja ketteryys menee edelle *
smile_org.gif
Tässä miettiny että pitää vaihtaa ketjurattaa faseriin ,pitääkö nesteet laskia pois kun eturattaan kotelon aukasee kun siihen koteloon menee nesteletkut
 
Nyt sain myös myynti-ilmoituksen tehtyä tuonne pörssin puolelle jossa linkki kuviin. Myynnissä rattaita, tavarateline, Öhlins-jousi R6:een ja koiranluut. Osat tarpeettomia, kun oman Fasun möin viime kesänä.
 
Viimeksi muokattu:
Rallattaako muilla kuis paljon jakoketju? Ittellä ajettu 58 tuhatta ja rallatus kuulostaa kovalta. Tietty ei ole kyl vertailu kohtaa ku vasta ostin. Auttasko sen kiristimen puhistus tai jotai?
 
Rallattaako muilla kuis paljon jakoketju? Ittellä ajettu 58 tuhatta ja rallatus kuulostaa kovalta. Tietty ei ole kyl vertailu kohtaa ku vasta ostin. Auttasko sen kiristimen puhistus tai jotai?

Sadantonnin huoltona omassa vaihdettiin jakoketju.
Ei se mahdottoman pahaa ääntä silloinkaan pitänyt, älä tee sitä virhettä että vertailet hondan koneen ääniin :grin:
 
Back
Ylös