Yamaha MT-09 Tracer

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muuten Puigilla ja MRA:lla näyttää molemilla olevan jo tarjolla pieni "racing" nimellä kulkeva pleksi Traceriin. Hintoja en ole kattonut, surffailin vain noitten tuotteita läpi.
 
No kerpele, juuri katsoin samanlaista.
Raportoi kun olet testannuT

Hyvältä näyttää.

Pienen testilenkin perusteella tämä Powerbronzen pleksi toimii hyvin. Vasta reilusti yli motarinopeuksien alkaa kypärässä tuntua pientä tärinää, mutta alkuperäiseen verrattuna se ei ollut mitään! Maantievauhdeissa ja siitä alle pystyi ajamaan kypärän visiiri kokonaan auki, mulla oli ainoastaan kypärän pieni aurinkovisiiri päällä, joten pleksi suojaa kuitenkin riittävän hyvin ajoviimalta.
Suosittelen!

Pekka T
 
Lyhyt akseliväli tekee pyörästä jotenkin omituise näköse


Yamaha_Tracer_vs_Triumph_XRX_6.jpg
 
...silti Tracerissa on akseliväli 1440mm, joka on mm. R1:stä pitempi :D Mutta tuon genren ja kokoluokan pyörissä taitaa olla ns. pitkäakselinen. Mikä näkyy hyvin kohtuullisen väljässä ajoasennossa. Runkopituushan tuossa on pitempi kuin "perus" MT-09:ssä joten sekin varmasti vähän hämää tuota akseliväliä.
 
Jotenkin se on yläpainoisen näköinen. Vois alakate tjtn toimia ja tässä tapauksessa myös sporttinen perä tekee lyhyen näköisen.
 
Tosi tyylikkään näköinen Powerbronzen pleksillä!
Millasia laukkuja tähän on saatavana, löytyykö kovia? Laukut saattais jopa parantaa perän näköä :dunno:
 
Missäs tätä Traaceria voisi koestaa pk-seudulla? Ainakaan Yammu Centerissä ei näytä olevan koeajossa.
 
Missäs tätä Traaceria voisi koestaa pk-seudulla? Ainakaan Yammu Centerissä ei näytä olevan koeajossa.

Kysyntä on niin kova ja maahan saatujen pyörien määrä niin pieni, että taitaa olla kaikki demokappaleetkin jo myyty. Useimmille myyjille esittelykappaleita ei edes tullut.
 
Pientä "vikakartoitusta" tässä aattelin tehdä...

Vaihteensiirtoakselin stopperi ja nokkaketjun kiristin on täällä ainakin mainittu.
Onko jotain muita takuukorjauksia, huolia tai murheita? Miten tyytyväisiä omistajat on Traacereihinsa? :orgmp:
 
Eipä ole vielä muuta vikaa löytynyt, kuin että bensaa syö ja renkaat kuluu :) Kahvanlämmpäritkin kun viimein sai niin tarkenee Suomen suvessa kivasti ajella.
Ainoa ongelma itselle ollut tuo pleksin koko, nyt on vakiosta n. kahdeksan senttiä leikattu pois ja alkaa olla jo aika hyvä. Toisaalta se vakio suojasi yllättävän hyvin mutta heti satasen jälkeen tulli mulle paha jytinä kypärään.

Lisätäänpäs vielä kysymys moottorinlämmöistä? Mitä muilla näyttää normi maantieajossa moottorin lämpömittari, itsellä yleensä 72-74 astetta ja minusta se tuntuu aika matalalta.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole vielä muuta vikaa löytynyt, kuin että bensaa syö ja renkaat kuluu :) Kahvanlämmpäritkin kun viimein sai niin tarkenee Suomen suvessa kivasti ajella.
Ainoa ongelma itselle ollut tuo pleksin koko, nyt on vakiosta n. kahdeksan senttiä leikattu pois ja alkaa olla jo aika hyvä. Toisaalta se vakio suojasi yllättävän hyvin mutta heti satasen jälkeen tulli mulle paha jytinä kypärään.

Lisätäänpäs vielä kysymys moottorinlämmöistä? Mitä muilla näyttää normi maantieajossa moottorin lämpömittari, itsellä yleensä 72-74 astetta ja minusta se tuntuu aika matalalta.

Että tätäkin pitää tankata, ai jai... eihän tollasta sitten parane ostaa :grin: Mitkäs nakit muuten on ensiasennuksena ja miten nopsaan kuluu? Onkos kahvalämppärit jälkiasennukset vai ihan orkkikset?

Ihan eri pyörä itellä mutta samaa luokkaa lämmöt kevyessä ajossa mikäli ilma ei ole helteinen. Kaupugissa tuppaa lämmöt heti nousemaan yli 80 C. Ei kuulosta äkkiseltään hirveen huolestuttavalta...
 
Tankata pitää...
Lämmöt mulla 70+ cruisaillessa, pyrkivä eteneminen nostaa 80/90 lukemiin.
Kaupungissa stop and go ajossa päälle sata ja tuuletin hurisee ahkerasti. Mielestäni normaalia.
Ensiasennuskumit on merkinnällä Dunlop d222. Niitä ei ole myytävänä ja ne on ilmeisesti jotkut Dunlopin sportmax versiot.
Jotkut väittävät että on vähemmän kumia/kulutuspintaa näissä tehtaan renkaissa.
Yamahalta enään toimittamatta led+ vilkut. Ehkä ne tulee jouluksi, juhannushan meni jo.
 
Tankata pitää...
Lämmöt mulla 70+ cruisaillessa, pyrkivä eteneminen nostaa 80/90 lukemiin.
Kaupungissa stop and go ajossa päälle sata ja tuuletin hurisee ahkerasti. Mielestäni normaalia.
Ensiasennuskumit on merkinnällä Dunlop d222. Niitä ei ole myytävänä ja ne on ilmeisesti jotkut Dunlopin sportmax versiot.
Jotkut väittävät että on vähemmän kumia/kulutuspintaa näissä tehtaan renkaissa.
Yamahalta enään toimittamatta led+ vilkut. Ehkä ne tulee jouluksi, juhannushan meni jo.

Jahas, moottoripyörävalmistajat on lähteneet samaan mitä autonvalmistajat harrastaa ensiasennuskumien kanssa. Kai siitä tulee hurja säästö valmistajalle kun on vähemmän kumia kuin normirinkuloissa. Myös rengaskauppias hieroo käsiään.

Onhan tollaset ledivilkut kadehdittavan hienot jouluvalot ainaskin :jpstyle:
 
Ledivilkut puuttuu vielä minunkin pyörästä, ne Yamahan omat kahvanlämppärit sain jo kesäkuun aluss kun mopo ja lisävarusteet oli tilattu maaliskuun alussa. Tässä kohtaa pitää vielä erikseen mainita, että syyttävä sormi osoittaa maahantuojan suuntaan. Kuopion Yamaha Centterille pitää hattua nostaa palvelusta, kun jaksoivat koko kevään kuunnella minun valitusta puuttuvista lämppäreistä.
Uuden takasen ostin kun oli vähän vajaa 4000km mittarissa, ei ollut vielä kokonaan loppu mutta en uskaltanut enää viiknoloppu reissuun lähteä. Nyt on reilu 5000 mittarissa ja etunenkin alkaa olla aika lopussa mutta ensi viikonlopun reissun vielä saa kestää. Sitten Pilot road 4:sta sinnekin.
 
Back
Ylös