Yamaha R1 07 hätävilkut ei pelaa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hussa91
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hussa91

New member
Yamaha R1 07 hätävilkut ei pelaa..

Eli olis tommonen fillari, jossa vilkut toimii normaalisti vasemmalle ja oikealle mutta sitten hätävilkut eivät toimi..
Kun painaa napista niin kerran menee ilkut päälle mutta sitten se sammuu siihen..
Ehdotuksia mikä olisi vikana? Rele? Nappi?

Itellä -06:ssa sama juttu. Ei ole asia juurikaan vaivannut mieltä, mutta tota nappia on tuskin "ikinä" käytetty, joten voisiko olla hapettunut tjsp. Eli nappia veikkaisin syyksi..

Jaa tähän ei ole tullut vastausta niin huikataas. Irkissä todettiin että kyse olisi aftermarketvilkkujen väärästä vastusarvosta.

Mulla on omassani aftermarket vilkut edessä ja takana mallia LED. Kaikki toimii

Takana on vastus, mutta edessä ei.

Rele vaihtoon (releen tehon pitää vastata vilkkujen watteja). Jerkku loppuu, kun hätävilkut päällä...

Noniin ja kyseleen lisää :grin:
Mistä noi releet löytyis? Penkin alta, tankin alta?
Ja jos joku osais neuvoo mistä juuri sen hätävilkkureleen löytäis? :jippikaijee:

Mulla on omassani aftermarket vilkut edessä ja takana mallia LED. Kaikki toimii

Takana on vastus, mutta edessä ei.

Ei sun pyörässäs ole vilkkupiirit jaettu etu- ja takavilkkuihin, vaan oikeaan ja vasempaan. Eli ei myöskään ole mitään vastuksia takavilkuille. Sulla on yksi vastussetti vasemmalle vilkulle ja yksi vastussetti oikealle. Ihan sama kumpaan päähän mopoa sen asentaa. :p

AIJAA! Mulla on siis rykkösessä hätävilkut?!:blink: Kaikkea sitä oppii kun lukee foorumia:grin:

Edit: Siis en oikeasti tiennyt et siinä jotkut ihmeen hätävilkut:)-

Viimeksi muokattu:
Ei sun pyörässäs ole vilkkupiirit jaettu etu- ja takavilkkuihin, vaan oikeaan ja vasempaan. Eli ei myöskään ole mitään vastuksia takavilkuille. Sulla on yksi vastussetti vasemmalle vilkulle ja yksi vastussetti oikealle. Ihan sama kumpaan päähän mopoa sen asentaa. :p

Näinkö on. Se selittääkin miksi se toimii tolla setupilla. :thumbup:

Noniin ja kyseleen lisää :grin:
Mistä noi releet löytyis? Penkin alta, tankin alta?
Ja jos joku osais neuvoo mistä juuri sen hätävilkkureleen löytäis? :jippikaijee:
Se on melkoisen varmasti about kuskin penkin alla. Laita vilkku päälle ja kuuntele/kokeile kädellä missä naksuu. Sama rele vilkuttaa sekä normi- että hätävilkkuja.

Rele on kuskin penkin alla. Mulla on led-vilkut joka nurkassa ja elektroninen vilkkurele. Ei tarvinnut kikkailla vastusten kanssa. Relessä oli valmiina oikeanlainen liitinkin johtosarjaan.

Mistä saisi kohtuullisen halvalla vilkkureleitä?
Motonetissä ei ollut itselle sopivaa.
:sad:

Back