Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pieni a ei ole piikkikortti vaan moottoripyöräkortti jolla saa ajaa alle 25kW pyörääJos meinaat rekisteröinnin jälkeen poistaa kuristukset ja ajaa "piikkikortilla", miksi yleensä rekisteröisit pyörän 25 kilowattiseksi?
Joka tapauksessa ajaisit ilman korttia.
Riippuu varmaan paljon vakuutusyhtiöstä, mutta kyllä taitaa useimmiten korvata. Ja ehkä ne kattoo myös vähän minkälainen pannu on kyseessä..Kiinnijääminen on varmaan niitä pienimpiä murheita... Jos kolaroit pyörän ja vaikka sulla olisi kasko maksettuna, ei vakuutus korvaa jos pyörän kuristukset on poistettu jne jne.
Korjatkaa, jos olen väärässä.
Aivan sama, miksi sitä korttia kutsutaan. Tosiasia on, että kortti ei oikeuta kuljettamaan tehokkaampaa pyörää. Kysyin muuten ihan mielenkiinnosta If vahinkovakuutusyhtiöstä heidän suhtautumisen asiaa, jos mällää ja kortti ei riitä. Palaan asiaan, kun olen saanut vastauksen IF:stä.Pieni a ei ole piikkikortti vaan moottoripyöräkortti jolla saa ajaa alle 25kW pyörääJos meinaat rekisteröinnin jälkeen poistaa kuristukset ja ajaa "piikkikortilla", miksi yleensä rekisteröisit pyörän 25 kilowattiseksi?
Tarkotin tolla vaan sitä, että jos se olisi rekisteröity <25kW:ksi, niin rekkarin mukaan saisin sillä pikku a:lla ajaa.Aivan sama, miksi sitä korttia kutsutaan. Tosiasia on, että kortti ei oikeuta kuljettamaan tehokkaampaa pyörää.Pieni a ei ole piikkikortti vaan moottoripyöräkortti jolla saa ajaa alle 25kW pyörääJos meinaat rekisteröinnin jälkeen poistaa kuristukset ja ajaa "piikkikortilla", miksi yleensä rekisteröisit pyörän 25 kilowattiseksi?
Vanhaa R6sta (-02 asti) ei saa kuristettua -ei löydy hyväksyttyä kittiä-.Ajokortissa pieni a, enkä siis saa ajaa yli 25kW peliä. Eli miten tätä R6:a saa kuristettuna, miten se on kuristettu, ja huomaako siitä muuten kuin koeajamalla, että onko se kuristettu vai ei?
Rekisteröinnin jälkeen olisi tarkoitus ottaa kurit pois.
Ei kait siihen kuristukseen tarvi välttämättä mitään virallista kittiä, kunhan on dynon perusteella tarpeeksi kuristettu? Originaalikittiä ei tarvitse käyttää tehonmittauksessa.Vanhaa R6sta (-02 asti) ei saa kuristettua -ei löydy hyväksyttyä kittiä-.
Udempia pystyy kuristamaan maahantuojan kitillä.
jos en oo ihan väärässä oot tuolla meidänkin foorumilla vaikuttamassaNo jos ei ole kittiä ja ite alat jotain väsäämään niin taidat tarvita pakokaasumittaukset yms ? Henk. kohtasesti olen nähnyt yhden vanhanmallisen R6:sen kuristettuna ja kuristus oli tehty kaasukahvaan = ei sovellu tuohon 25KW papereissa, mutta oikeasti täysteho - tarkoitukseen. Liian helppo kokeilla, kun rekisteriotteeseen tulee lukemaan tyyliin "kaasukahvan liike rajoitettu 3 senttimetriin" tjsp.
Ja tosiaan kun noissa aikaisemissa viesteissä luki jotain "kortitta-ajosta" niin pikku a:lla täystehoisen pyörän ajaminen luokitellaan ajokorttiluokan ylitykseksi, ei kortitta-ajoksi. 84€ taisi olla sakko jos jää kiinni. Poliisi siis ei ole suurin huolenaihe, vaan vakuutusyhtiö. Vaikka on kaskot sun muut ei välttämättä saa korvausta.
Itse olen 18v ja -00 r6:sella ajellut viime syksystä lähtien ilman ongelmia. Isän nimissä pidetään pyörää ( jos lippaan ja itelle ei käy mitään = isi ajo).![]()
Pahin mahdollinen tilanne tietenkin on se, että sattuu jonkinlainen kolari ja lähdet itse ambulansilla paikalta pois. Vielä jos on oma syy niin voi helposti vakuutusyhtiö ollakorvaamatta.![]()
http://www.bikedoctor.fi/BikeDoctor/BikeDoctor.htmlNostellaas näinkin vanhaa ketjua...
Ittellä olis tarkotus hommata nytte tässä lähiaikoina '99 R6 joka pitäis sitte saada 25Kw papereihin, mahtaisko mistään saada siihen kurisarjaa..Saksasta? ja mihin hintaan(kelpaako Suomessa)? Pitääkö paikkansa että nykyään pyörien kuristaminen kahvasta ei enää onnistu, katsastusasemalla rupeavat kuulemma sen suhteen ämpyröimään? Muutamasta huollosta olen kysellyt tuota kuristamista ja melko hiljasta on ollut kyseisen mallin kohdalla.
Vai onko parempi että rupeaa katselemaan vaan muita pyöriä 25kw papereiden toivossa... ?