• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha R6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse en oikein ymmärrä taas että miksei kaveri saisi tykätä ihmetellä
ja säädellä kilkkeiden kanssa. Yleisesti perusratamopoilijat (myös minä)
ovat varsin kädettömiä tekniikan suhteen. Tehdään toimistohommia tai
muita näpertelyjä ja eka momenttiavain ostetaan kun ollaan 35v.

Onhan se ihanata kun ei tarvii kun ajaa, mihkään kun ei kannata
koskee ennenkun se motopark on siellä 1.25 lukemissa.

Jälkeenpäin olen helvetin tyytyväinen että multa kampura katkesi.
Jouduinpahan vähän aukomaan paikkoja ja tutustumaan tähän mopoilun
toiseenkin puoleen, nyt ei tarvitse olla aina jonkun pitämässä kädestä
kiinni kun pientä laittoa tulee.

Itse olen aina saanut apua kun olen kysynyt. Ehkä ollut sitten tuurilla
oikeat ihmiset, en tiedä miksi ovat mulle vastailleet kun ollaan kuitenkin
oltu sen motoparkin 30:n eri puolilla.

Jos budjetti on lähempänä sitä neljää tonnia niin turha kai sitä R6R:ää
on kokoajan tyrkyttää. Vanhempi R6 on varmasti hyvä vaihtoehto, hyvin
pidetty ja tarkalla huoltohistorialla. Kyllä kai sekin riittää vuosiksi
vaikka kenelle. Ei niitä jammuja niin paljon olis jos ne olis ihan
paskoja ollut.

baaa.gif
ghostface.gif

Tänk juu JV78

En sanonu, että oon sairaan nopee.....se on tosin varmaa, et se sälli ku pistää mua 20 sekkaa kiekalla polttimoon on sairaan nopee
thumbs-up.gif

no vertailuksi et viime vuonna supersporteissa b:ssä oli 10 sekkaa nopeimman ja hitaimman välillä eroo kierrosajassa ja paikkana kemora..

että sitä eroa kyl kertyy äkkiä...

Tässä varmaan ollaan kaikki sairaan nopeita.
tounge.gif

Jos budjettisi on 4000 € niin itse lähtisin etsimään vakiomoottorista R6 Yamahaa, CBR600RR Hondaa tai jotain vastaavaa mikä menee siihen hintaluokkaan. Vakiomoottori on harrastajalle alkuun parempi, se kestää ja kestää.

Jos siinä pelissä nyt on Öhlinsin iskari takana ja mahdollisesti joku keulakitti niin se ei säätöjen osalta eroa juurikaan vakiosta, sama määrä namiskoja siellä on. Ehkä takapään hitaan alueen vaimennus on lisänä. Tarvikealusta (Ö, WP, Bitubo tms) on herkempi ja jonkinverran parempi kuin vakio noissa vanhemmissa mopoissa, joten jos sen saa kaupan päälle 4000 € kilpuriin niin se on ihan hyvä. Melkein sanoisin, että jokaisessa vanhemmassa kilpurissa on takapamppu vaihdettu...

Uudemmissa peleissä (R6R) on jo tosi hyvä alusta vakiona. Siihen ei välttämättä tarvitse vaihtaa osia, alusta saattaa jopa mennä huonompaan suuntaan.

Kerroit proffa, että haluat opetella putket ja pc:t. Hyvä, mutta eipä niissä sen kummempaa opettelua ole. Jos mopoa haluat säätää niin tarvitset yleensä dynamometrin ja mittalaitteet... eli joudut ostamaan säätötyön jostain.

Moottoriremontin tekeminen opettaa. Siihenkin on hyvä varata hyvä valikoima asiallisia työkaluja ja ne helposti maksavat melkoisen paljon. Toivottavasti nyt ensimmäiseksi et joudu avaamaan R6:sen moottoria vaan se kestää pari kautta.

Varmistuslankojen laitto, kuitukatteiden sovittelu, osien modifiointi ja kaikenlainen pieni askartelu kilpapyörän rakentelun kanssa on mukavaa puuhastelua. Varmistuslankoja joudut asentamaan vanhaankin, eli eipä siinä eroa ole vaikka itse tekisit käytetystä saksan katupelistä ratapelin.

Tarvitset muuten seuraavanlaisia artikkeleita kilpapyörän lisäksi:

- Standit etu + taka (200 €)
- Varmistuslankapihdit + lankaa (25 €)
- Rengaslämppärit (250 €)
- Bensakannuja (10 €)
- Työkalusarja (200 €)
jne jne... lisäksi kuljetuskalusto ja teltta on hyvä olla.

On muuten vaarallinen tuollainen "taisteluasenne" radalle mennessä... yleensä sellaiset kaverit on meidän ratapäivillä kippailleet aika ahkerasti. Mutta toisaalta jos tavoite on pärjätä kisoissa niin kai asenne kuuluukin olla jotenkin tuollainen?

sanoi:
no vertailuksi et viime vuonna supersporteissa b:ssä oli 10 sekkaa nopeimman ja hitaimman välillä eroo kierrosajassa ja paikkana kemora..

että sitä eroa kyl kertyy äkkiä...

Kertyy kertyy....mutta joku mestari tossa esitti että 20 sec!!. HERÄTYSKELLO!!!!!! Haluan todeta VAIN sen, että väite siitä etten jää 20 sec. rundissa jollekkin tavikselle EI OLE UHOA.....Jos mä hyväksyisin tollasen kommentin ni mitä helevettiä minä sitä pyörää edes haluaisin....parempi olis istua soffalla ja ottaa kaljaa.

sanoi:
Jos budjettisi on 4000 € niin itse lähtisin etsimään vakiomoottorista R6 Yamahaa, CBR600RR Hondaa tai jotain vastaavaa mikä menee siihen hintaluokkaan. Vakiomoottori on harrastajalle alkuun parempi, se kestää ja kestää

Näin juuri. Vakiomoottori on haussa noin pääpiirteissään....

sanoi:
Tarvitset muuten seuraavanlaisia artikkeleita kilpapyörän lisäksi:

- Standit etu + taka (200 €)
- Varmistuslankapihdit + lankaa (25 €)
- Rengaslämppärit (250 €)
- Bensakannuja (10 €)
- Työkalusarja (200 €)

Näin juuri....työkalut ja remeleet on jo omasta takaa niin paljon ku jaksaa varikolle kantaa. Tallissa on nostopöydät, sorvit, yläjyrsimet, mic, tic, + muovivehkeet, levyn taittokone, lasikuitusetit...etc. *Kaikki onnistuu* Noita lämppäreitä ja muita oheistuotteita on lähes kaikissa mulle heitetyissä tarjouksissa ollu mukana, joten sekin on plussaa vanhan pyörän suuntaan

HUOH!!!  
eek.gif

Kertyy kertyy....mutta joku mestari tossa esitti että 20 sec!!. HERÄTYSKELLO!!!!!! Haluan todeta VAIN sen, että väite siitä etten jää 20 sec. rundissa jollekkin tavikselle EI OLE UHOA.....Jos mä hyväksyisin tollasen kommentin ni mitä helevettiä minä sitä pyörää edes haluaisin....parempi olis istua soffalla ja ottaa kaljaa.

Kirjoitin että mulle jää VAIKUTELMA kirjoitustesi perusteella. Enhän sinua tunne enkä nopeudestasi mitään tietenkään tiedä.

Näemmä tälläinen provokaatio kuitenkin toimii ja tähän ketjuun saatiin kummasti eloa.

Itse päädyin rakentamaan ratapyöräni uudesta r6:sta, ja vaikka olenkin tykännyt tuon pyörän rakentelusta todella paljon, niin seuraavan pyörän todennäköisesti hankin käytettynä juuri saadakseni noita öhlinssejä, lisävanteita, varaosia, säätöhistorian jne mukaan. -Siinä suhteessa ymmärrän proffan kantaa oikein hyvin, ja jään mielenkiinnolla odottamaan millaisella pelillä tyyppi radalle keväällä ilmestyy.

ps. Ja kyllä mä ainakin haluan sen ratapyörän vaikka reilusti nopeimmille jäänkin, toivottavasti en kuitenkaan ihan sitä 20 sekuntia.
wink.gif

Onko muuten Proffalla paljonkin jo ratakokemusta kilvellisellä kun noin innostuit kilvettömään?

PS. Kemoraan saattaa päästä jo ens kuun alussa...

Muutamilla ajopäivillä on tullu ajeltua. Mm Bikeworldin järjestämillä. Radalla olen vetänyt omilla ja joillain muitten peleillä: 900 blade, zxr 750, VTR SP-2, 9R, 636 kawa, cb piikki (bor. 170cc) - 71
062802jumpie_prv.gif
.

Sen takia ratapyörää himoilen, kun seuraava vaihe nopeuden kasvattamisessa varmuutta lähestyvällä todennäköisyydellä tuottaa kippauksen ja sitä on ikävä tehdä streetwehkeillä, varsinkaan toisten.
mad.gif

Muutamilla ajopäivillä on tullu ajeltua. Mm Bikeworldin järjestämillä. Radalla olen vetänyt omilla ja joillain muitten peleillä: 900 blade, zxr 750, VTR SP-2, 9R, 636 kawa, cb piikki (bor. 170cc) - 71  
062802jumpie_prv.gif
.

Sen takia ratapyörää himoilen, kun seuraava vaihe nopeuden kasvattamisessa varmuutta lähestyvällä todennäköisyydellä tuottaa kippauksen ja sitä on ikävä tehdä streetwehkeillä, varsinkaan toisten.  
mad.gif
Ei millään pahalla, mut olen ollut mukana järjestelemässä noita ratapäiviä jo kohta viitisen vuotta... on tullut nähtyä yhtä jos toista...

Aika vaarallinen tuollainen "taisteluasenne" kun mennään radalle ajamaan. Tietysti jos aikomus on kilpailla ja olla kärjessä niin kai se sitten on hyvä...

Ja rata-ajohan on tekniikka- eikä niinkään kalustolaji. Jos on vähän kokemusta niin alkuun ero nopeampiin kuljettajiin voi olla jopa 30 sec per kierros. Eikä siihen vaikuta reikäpäisyys vaan ihan puhtaasti se, että pyörää ohjataan vartalon avulla ja koordinaation kehittyminen vaatii aikaa.

Hyvä ajatus on kyllä ratapyörän hankinta!

smile_org.gif

Nojaaha...ei ole taisteluasenne...täällä vaan on sellanen dissausasenne joillain kirjoittajilla meitä nyybba orggilaisia kohtaan...ollaan niin mestareita, että...

Ja noi hymiöiden variaatioiden käytöt tuo kirjoituksiin tiettyä burstia kanssa.....

Ei ole mulla taisteluasenne radalla....orgin foorumilla voi olla
biggrin.gif

Tehdäänkö niin, että annetaan ny olla tän "mun iskä on kovempi ku teijän iskä"-keskustelu.
blush.gif

Nojaaha...ei ole taisteluasenne...täällä vaan on sellanen dissausasenne joillain kirjoittajilla meitä nyybba orggilaisia kohtaan...ollaan niin mestareita, että...

Ja noi hymiöiden variaatioiden käytöt tuo kirjoituksiin tiettyä burstia kanssa.....

Ei ole mulla taisteluasenne radalla....orgin foorumilla voi olla  
biggrin.gif

Tehdäänkö niin, että annetaan ny olla tän "mun iskä on kovempi ku teijän iskä"-keskustelu.
blush.gif
No tuskin kukaan tarkoituksellaan "dissaa".

Kuten aikaisemminkin joku totesi niin jos asiallisesti kysyy ja ns. viisaasti niin eiköhän silloin ihan viisaita vastatakin. Mutta sellaisiin asioihin tuskin kovin moni jaksaa vastailla, mikäli tieto löytyy googlesta tai ihan pienellä foorumin selaamisella. Tuollaisten kysymyksien uudelleen esittäminen saa aika tehokkaasti ihan toisenlaisen (ei halutun) asenteen esille, olettaisin.

Ainakin omalla kohdallani on niin että jos johonkin osaan vastata sekä aikaa löytyy ja kysymyksen jossain huomaan niin oman tietämykseni voin julkituoda ja auttaa, mikäli vastaukseni jotain auttaa.

Tänne kirjoittelevalla porukalla on paljon tietoa ja jos oikeita asioita osaa kysyä niin saattaa saada sellaisen vastauslitanian että yli puolet faktasta ja tiedosta menee yli hilseen.

Jos Yamahat kiinnostaa enemmänkin niin käypä katsomassa http://yrc.fi osoitteesta, siellä on aika pitkälti Yamahoihin perehtyneiden keskustelupalsta.

Ok. Jäitä hattuun proffalle ny!

Tiedän et on paljon tietoa....ja arvostan ihan aikuisten oikeesti sitä. Varsinkin muutamilla guruilla on juuri mainitsemaasi erityistietoa, joka menee yli sen hilseen aika vauhdilla. Etenkin tuolla alustansäätötopiceissa. Niitä olen mielenkiinnnollla lukenut ja tarkoitus on opetella lisää niitä taitoja itekkin. Kohtuu paljon on kyllä jo itselläkin kokemusta harrastesäätämisestä crossipyörien kautta, muttei samalla tasolla kun teillä ammattilaisilla. Tarmac-radalla vähemmän noita pöytähyppyreitä tosin  
idea3.gif

Nauretaan sitten yhdessä kun proffa ottaa ekat reilut kipit ja nielee sanansa crashbadi polvilumpiossa pystyssä varustettuna rungonpalasella.

Kokemus opettaa ja ehkä vuoden päästä tietää jo enämpi.

Uusia ratoja tulee varmaan tänä vuonna ajettua ja sitä odotan innolla. Pääsee Ahvenistolla nojaamaan kaiteeseen....
lookaround_orig.gif

Ihme meininkiä täällä. ANTAKAA KAVERIN HARRASTAA miten tykkää....

Miksi ihmeessä joku tampio ostaisi ratapyörän, ja olisi heti henkisesti valmis jäämään jollekkin 20sek/kierros. OIKEA ASENNE proffa!

Ihme meininkiä täällä. ANTAKAA KAVERIN HARRASTAA miten tykkää....

Miksi ihmeessä joku tampio ostaisi ratapyörän, ja olisi heti henkisesti valmis jäämään jollekkin 20sek/kierros. OIKEA ASENNE proffa!

En perskeles anna. Ainoa oikea tapa harrastaa on tehdä samoin kuin minä.
smile_org.gif

Minä tampio ostin ratapyörän kun ei tuo kadulla ajelu enää kiinnosta. Käytetyn kilpipelin hinnalla kun saa uuden ratapelin. Olen myös henkisesti valmis jäämään vaikka tunnin/kierros. -Ei se minun kiksejä yhtään vähennä. Painelen siellä minkä osaan ja nautin aivan pirusti.  

Täytyy myöntää silti, että odotukset ensi kesän kehitykselle on kovat. Meikäläisen luonteenlaadulle vain toisten aikoihin vertaaminen on myrkkyä, joka johtaa melkoisella varmuudella yliyrittämiseen.

ps. Varasin varmuuden vuoksi kuitenkin kilpailunumeron tuonne jokkiskisoihin, josko vaikka tuo harkintakyky pettäisi
smile_org.gif

Tuosta sun kirjoittelusta saa sellaisen mielikuvan, että olet jollain lailla jo asennoitunut siihen, että kaatuminen on tiedossa. Se on kyllä ainakin minun mielestäni täysin järjetön ajattelumalli.
Mun mielestä ei ole.

"On kuljettajia jotka ovat kaatuneet radalla ja on kuljettajia jotka eivät vielä ole kaatuneet radalla."

Se vaan on jossain vaiheessa edessä. Sitä on ihan turha pelätä tai yrittää välttää, sillä silloin se mitä todennäköisimmin juuri sattuu ja eipä tuosta ajamisesta nauti pätkääkään jos on koko ajan pelko penaalissa siitä kaatumisesta.

Turha arkailu ja varovaisuus pois, mutta omakohtaisesti voin sanoa että eipä se liika uhoilukaan ole välttämäti hyväksi.

Jokainen saa harrastaa mun puolesta niin kuin haluaa.

Kohtahan me kaikki päästään näyttämään kykymme ja nopeutemme (tai jotkuthan sen ovat jo tehneetkin) kun sunnuntaiksikin luvattiin jo +4 lämmintä!

Niin ja itselläni on täysin vakio peli ilman niitä öhlinssejä ja kommandereita niin voi sitten vielä selitellä miksei oikein kulkenut
wink.gif
.

sanoi:
Tuosta sun kirjoittelusta saa sellaisen mielikuvan, että olet jollain lailla jo asennoitunut siihen, että kaatuminen on tiedossa. Se on kyllä ainakin minun mielestäni täysin järjetön ajattelumalli.

Oletuksena sulla pitäisi olla se, että kaatumista pitää yrittää välttää kaikin keinoin. Ei se hiekalla pyöriminen sua yhtään nopeammaksi tee. Eikä se repaleinen nahkapuku myöskään lisää uskottavuutta varikolla kovinkaan monen silmissä. On eri asia pelätä sitä kaatumista (joka varmasti estää kehitystä) ja toisaalta yrittää käyttää järkeä ja välttää sitä viimeiseen asti.

Sovitaan lisäksi joku merkki josta muut tietävät koska olet radalla. Laita vaikka joku merirosvolippu liehumaan siihen pyörän tarakalle niin muut tietävät pitää vaikka kahvitaukoa sillä välin kun ajat uutta rataennätystä.

No on se nyt hankalaa olla kaikille mieliksi. Ja kyllä Parjan...sun kanssa samaa mieltä. Ei pelota kaatuminen enkä toisaalta yritä kaatua. Rajoja ollaan pikkuhiljaa yrittämässä hakea. Sitä ei vaan streetvehkeillä oikein viitti koittaa..... Olen vielä kaukana siitä kuinka kovin mutkiin oikeasti voi täräyttää.

Ja toistan....en ole hulluasenteella liikkkeellä....Pidän vain värikkäästä kirjoittelusta. Toisaalta sanoin kyllä etten jää kenellekkään kahtakymmentä sekuntia kierroksella, mutta se ei taas tarkoita että välittömästi kuuluisin idioottien kerhoon, eihän(?).

Yksinkertaisuudessaan. Ostan mieluummin n. 4K valmiiksi tuunatun kisa kutosen ja tarvittavat releet. Nahkapuvunkin ajattelin ostaa käytettynä (enkä sitäkään streetcredin takia, vaan hinnan). Sit ku olen tutustunut pyörään ja mahdolliseen uuteen rataan, pyrin nostamaan nopeutta sen mukaa ku kyvyt antaa myöden. Jos lipsahtaa ni sitten lipsahtaa. Jos ei lipsahda ni ollaan saaavutettu se tavoite, että voi ilman älytöntä riskiä koittaa miten paljon voi syöttää missäkin tilanteessa. Esim sladi kurvissa, vaikkakin ilman lipsahdusta, antaa vähemmän sytämmen tykytystä kun on liikkeellä kuitukatteisella raaserilla ku 3500 km ajetulla Veturi-2:llä, Eikö??

Ja en tiedä millä laseilla jengi näitä lukee, mutta jos keskitalvella sanoo jotain siitä et meinaa koittaa kesällä rajojaan, ni sit on idiootti, jonka kuuluu ajaa merirosvolipun kanssa?
confused_orig.gif
?
crazy.gif

Ja vielä ajattelin sanoa seuraavan, vaika siihen joku taas huutaa mun sanomisesta jotain:

Ainuttakaan nopeaa kuskia ei ole mailmassa, joka ei ole kaatunut perkeleen monta kertaa. Vauhtia ei saa maximiin, jos ei tunne persustalla missä sen maximin raja kulkee.Enkä yritä maailmanmestariksi, vaan hakea sitä että tuntis omalla persustalla missä OMA raja kulkee.

Oma raja mulla voi olla paljonkin alle oikeasti nopeitten kuskien, mutta se ei ole mun pointti ollenkaan...

Let the Comment making begin....

Back