Yamaha Super ténéré 2010?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Transalp

New member
Löyty pari filmin pätkää uudesta, ehkä ensikesänä esiteltävästä supertenerestä. Vaikuttaisi ihan aidolta materiaalilta.
KLIK1 ja KLIK2

Rivi-2 näyttäisi pysyvän moottorina, mikä on hieno homma.  Jossain huhuttu 1200 kuutioisesta. Sehän lupailee yli 100hv:n tehoa, mikä kuulostaa todella hyvältä. Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että pyörässä näyttäis olevan kardaani!! Kelpaisi asfaltilla viihtyville, mutta tosi kurapyöräilijä eivät varmaan kovin tykkää. Yhdistetäänköhän tässä nyt Tenere ja TDM yhdeksi malliksi vai onkohan TDM:n seuraajaa tulossa?
 
Näyttäis kyllä aika kaukaiselta laitteelta. Vaikka, ei paha. Mikähän on lopullinen ulkonäkö kun loputkin tavarat tuohon liimataan.
 
Ensiviikolla julkaistaan: >>Supertenere.com<<

Suomen Yamahan sivuillakin jotain: KLIKS

MP-Maailman juttu

Vaikuttaa TODELLA mielenkiintoiselta
smile_org.gif


e: Lisätty MP-Maailman linkki
 
Ajattelin juuri laittaa keskusteluntynkää tästä uudesta Tenerestä, eipä tarvinnut kun aloitus jo löytyi.

Kysäisin MP-Team Salosen(Turku) tiskiltä tuosta uutuudesta noin viikko sitten ja vastaus oli, että loppukesästä olisi ensimmäisiä toimituksia.

Kiinnostavan oloinen vekotin, tosin märkäpainoa on aika määrä - 261kg. Jos ei olisi TDM jo alla ja siihen sen verran eri kilkkeisiin sijoittanut niin tuo voisi olla vahva vaihtoehto. Ehkäpä sitten joskus muutamien vuosien päästä.

Hintaa ei ilmeisesti ole vielä julkistettu?
 
Carpe TDM -keskustelufoorumilla puhuivat 13500£ UK hinnasta. Mitäs se sitten tekee täällä Suomessa?
 
on se vaan painava... en pysty ajattelemaan rytkösestä tuollaiseen vaihtamista. miten se voi paina noin paljon... aatelkaa on kuin liimais kaksi WR450:stä yhteen... niin no sehänse. paikat kahdelle ja keilu litra iskutilavuutta.. ja polttoainesäiliötä..
 
Carpe TDM -keskustelufoorumilla puhuivat 13500£ UK hinnasta. Mitäs se sitten tekee täällä Suomessa?
Kyllä se meillä varmaan karkaa tuonne 18000 euron yläpuolelle eli liian kalliiksi meikäläiselle  
bawling.gif
Hetkinen hei hei... Bemun R1200GS Adventure maksaa 21.199,91,- + toimituskulut että siihen nähden...

Tenere 110hp koneella, keppiveto, absit pelkkään etuseen, 3-asentoinen luistonesto, täysin ilman työkaluja säädettävä alusta... parasta mitä on. Ja jammun luotettavuudella.

Onko vielä kallis?
 
Carpe TDM -keskustelufoorumilla puhuivat 13500£ UK hinnasta. Mitäs se sitten tekee täällä Suomessa?
Kyllä se meillä varmaan karkaa tuonne 18000 euron yläpuolelle eli liian kalliiksi meikäläiselle  
bawling.gif
Hetkinen hei hei... Bemun R1200GS Adventure maksaa 21.199,91,- + toimituskulut että siihen nähden...

Tenere 110hp koneella, keppiveto, absit pelkkään etuseen, 3-asentoinen luistonesto, täysin ilman työkaluja säädettävä alusta... parasta mitä on. Ja jammun luotettavuudella.

Onko vielä kallis?
Ei ole, mutta kun tulotaso on melkein nolla
bawling.gif
 
sanoi:
Hetkinen hei hei... Bemun R1200GS Adventure maksaa 21.199,91,- + toimituskulut että siihen nähden...

Tenere 110hp koneella, keppiveto, absit pelkkään etuseen, 3-asentoinen luistonesto, täysin ilman työkaluja säädettävä alusta... parasta mitä on. Ja jammun luotettavuudella.

Onko vielä kallis?

Jos tehdään vertailua UK hinnoilla, niin siellä 1200GS Adv kustantaa 13460£ melkein kaikilla herkuilla (premium+dynamic package). Tähän verraten ei tuo Teneren 13500£ lupaa hyvää Suomen hintaa ajatellen. Voisin melkein veikata, että Yammu alkaa hätyyttelemään jo 20k€ rajaa Suomessa.

Ja se on kyllä aika tyyristä persaukisille  
bawling.gif
 
Carpe TDM -keskustelufoorumilla puhuivat 13500£ UK hinnasta. Mitäs se sitten tekee täällä Suomessa?
Kyllä se meillä varmaan karkaa tuonne 18000 euron yläpuolelle eli liian kalliiksi meikäläiselle  
bawling.gif
Hetkinen hei hei... Bemun R1200GS Adventure maksaa 21.199,91,- + toimituskulut että siihen nähden...

Tenere 110hp koneella, keppiveto, absit pelkkään etuseen, 3-asentoinen luistonesto, täysin ilman työkaluja säädettävä alusta... parasta mitä on. Ja jammun luotettavuudella.

Onko vielä kallis?
Miinusta siitä ettei ABSeja saa pois päältä... itellä tuo on gessussa. Helvetin hyvä ominaisuus kun menee rymyämään ABS on tuomiopäivän laitos kun vähän pahemmassa paikassa ei olekkaan jarruja.
 
Saksassa tuon hinta 14 750 €, kun GS Adventure on 14 550 €. Eli pahalta näyttää, että hinta nousee Suomessa yli 21 000 €.
sad_orig.gif
 
Järkyttävä paino yhdistettynä ilmeiseen yläpainoisuuteen ei taida olla paras ratkaisu edes matkaenskaan. Jos puhuttaisiin alle 200 kg:n painosta ja tulevasta hinnasta, joka hevosmiesten tietotoimiston mukaan on alle 19000 €, voisi jopa vanhalle enskamiehelle mennä harkintaan.
 
Järkyttävä paino yhdistettynä ilmeiseen yläpainoisuuteen ei taida olla paras ratkaisu edes matkaenskaan. Jos puhuttaisiin alle 200 kg:n painosta ja tulevasta hinnasta, joka hevosmiesten tietotoimiston mukaan on alle 19000 €, voisi jopa vanhalle enskamiehelle mennä harkintaan.
Saattaa jopa jäädä alle 19.000€ tuo hinta mutta painoa on vaikeampi saada putoamaan. Varmaan pyörissä alkaa hiljalleen painot nousemaan samaan tapaan kuin aikaisemmin autoissa kun elektroniikka lisääntyy, tulee mm. ABSia ja luistoautomatiikkaa.
 
Ducati Multistrada, 150 hv ja herkuilla paino reippaasti alle 200 kg.
Toki on hintaakin kymppi enemmän.
 
Järkyttävä paino yhdistettynä ilmeiseen yläpainoisuuteen ei taida olla paras ratkaisu edes matkaenskaan. Jos puhuttaisiin alle 200 kg:n painosta ja tulevasta hinnasta, joka hevosmiesten tietotoimiston mukaan on alle 19000 €, voisi jopa vanhalle enskamiehelle mennä harkintaan.
Saattaa jopa jäädä alle 19.000€ tuo hinta mutta painoa on vaikeampi saada putoamaan. Varmaan pyörissä alkaa hiljalleen painot nousemaan samaan tapaan kuin aikaisemmin autoissa kun elektroniikka lisääntyy, tulee mm. ABSia ja luistoautomatiikkaa.
Eipä tainnut mennä alta 19K€.
Kuten veppi tuossa yllä totesi niin hinta Suomessa:

19807,25 €

eli vajaa 76€/kg  
idea3.gif
 
Back
Ylös