Yamaha Super ténéré 2010?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei syö öljy minunkaan pörä 19t ajettu.:thumbup:On hyvä pyörä ajella ei tarvi istua jalat koukussa
Pleksi sais ehkä olla vähän isompi ei paha kypärä melu kun käyttää tulppia

Yamaha ei pamaha,toivottavasti ainakaan
 
Viimeksi muokattu:
Duada, ei mun boxeri ainaskaan vie öljyä, tosin onhan se jo wanha, (vm 1994), ja vasta 85 tkm jutailtu....:blink:

Sulla pitää olla erikoisyksilö sitten.Ainakin kaikki perheessämme olleet(4kpl)ovat sen verran syöneet,että vaihtoväliä ei päässyt lisäämättä:grin:
 
No niin. Niihän siinä sitten kävi, että jutaus huumassa piti vielä jutaiila vantaalle ja vaihtaa varre tennariin.Hyvät oli ensi fiilikset pyörästä kotia päin ajellessa.
 
Ostitko uuden vai käytetyn ?
Mä oon nyt ajanut omalla päivää vaille kahta kukautta sitten hankitulla -11 mallilla 5tkm ja edelleen tuntuu hyvältä. Yllätti vaan että joko ne renkaat pitäis alkaa vaihtaan ja joko se 40tkm huolto on ajankohtainen :D
 
11 mallia se tämäkin 28t rullattu. Eilen asentelin kahvanlämppärit jotka oli edellisellä omistajalla jääneet pöytälaatikkoon. Niin ja pitihän siihen jo tilata wold grosser tarrasarjakin.
 
Tuli vaihdettua KTM 990 SMT, XT 1200Z -11:aan. Vaihdosta on nyt 1,5 viikkoa ja pari tuhatta kilometriä ajoa tenerellä. Hain kokemuksia tenerestä alkuvuonna Espanjan andalucian vuoristossa, vuokrapyörällä kaksi päällä vaimokkeen kanssa. Tuolloin sain kimmokkeen tähän vaihtoon, toki muutkin merkit oli tutkinnan alla.

Espanjasta jäi vähän raskas vaikutelma pyörästä, johtuen varmaankin kyytiläisen tuomasta yläpainosta ja vuoriston todella mutkaisista teistä. Edellisellä reissulla ajoin yksin BMW F 800GS:llä. Kotimaan tiestöllä yksin ajellessa XT on tuntunut huomattavasti kevyemmältä.

Pari juttua tullut mieleen. Laitoin heti ensimmäiseksi orkkis pleksiin wunderlich:n pikku spoilerin ja auttoi kypärämeluun aikalailla. Joten kokemukset alkuperäisestä korkeammasta pleksistä tai givin, ym. vastaavista kiinnostaa. Saatan päästä pienellä wunderlich lipalla samaan.

Sitten kiinnostaa lisävarusteena myytävät lisätuuliohjaimet pleksin sivuille kahvojen tuntumaan, onko hyötyä ja miten vaikuttaa?

Myös penkkiä tekisi mieli muokata talven aikana samalla mukavammaksi ja "loivemmaksi" jalkojen kohdalta jotta jalat ylettäisi paremmin liikuteltaessa maahan( 173cm) Tästäkin löytyy varmasti paras vaihtoehto suoraan käyttäjiltä..

Erittäin mukava pyörä melkein missä tilanteessa vain, kun takana on neljä kyykkyä ja SMT. Olen vain jossain asioissa hysteerisen kriittinen, ja tuulen suhinat haluaisin aisoihin. Kypäränä Shoei neotec.
 
Mulla on nuo tuulenohjaimet, en ole ilman niitä ajanut kuin vuokrapyörällä reilu vuosi sitten. Ilman ja niiden kansssa ajamisesta en siis voi vertailua tehdä, mutta kokeile mun pyörää jossain välissä. Yamahan Oma touring pleksi on ihan mahdoton, kaikki tuuli tulee leukaan ja meteli on hirveä. Ensi viikolla pitäisi tulla Giwi AirFlow, kokemuksia tästä myähemmin.
 
Käykö noihin pleksin säätörautoihin orkkis pleksi? Kai ne kerkii mennä tämmösenä kesäpäivänä kun ei ehdi netissä notkua.
 
Meikäläisen tennarissa on tuo Giwin airflow. On osoittautunut kyllä todella hyväksi. Ei aiheuta minkäänlaista turbulenssia/ suhinaa, olipa nopeus mikä hyvänsä. Aluksi näytti vain pirun rumalta, mutta käytännöllisyys parantanut ulkonäön. Noin seitsemän tonnia kokemusta tuosta.
 
Uskon siihen että irto spoileri voittaa aina kiinteän pleksin, varsinkin jos pleksi on alhaalta tiivis. Spoilerin ja pleksin alta pääsevä ilma, yhdessä yli pyyhkivän ilman saa aikaan nosteen joka riittää juuri kypärän yli. Huomaa nykyisin kiinni olevan wunderlichin lipan kanssa että viisiiri pysyy puhtaampana. Kiinnostaa tuo säädettävyys kuitenkin, ehkä se ja lippa yhdessä toimii parhaiten.

Näyttää Touratechin sivuilla sopivan nuo säätöraudat alkuperäiseen pleksiin.
 
Herätelläänpä tenere väkikin talviunilta tällasella kysymyksellä. Elikkä Löytyykö täältä ketään joka ois teettänyt ecun päivityksen off te roadissa saksan maalla. Ois kiva kuulla kokemuksia ko toimituksesta.
 
Herätelläänpä tenere väkikin talviunilta tällasella kysymyksellä. Elikkä Löytyykö täältä ketään joka ois teettänyt ecun päivityksen off te roadissa saksan maalla. Ois kiva kuulla kokemuksia ko toimituksesta.

Tuosta ei ole kokemusta, mutta omani Ecun (vm -14) käytin vuoden vaihteessa Irlannissa: mototuning.ie
Sujuvaa palvelua ja pyöräkin lähti ohjelmoinnin jälkeen käyntiin :)-
Valitettavasti kelit eivät ole sallineet testiajoja vielä.
 
Mitäs se siellä irkkupajassa kustansi. niin ja kauanko ecun käynti ko reissulla kesti. Tampereen yamaha centter on saanu jonkinlaisen yksin oikeuden näihin ecu päivityksiin, tai näin minusta on alkanut vaikuttaan. Esim emc oulu selviti asiaa ja ilmoitti maahantujan sanoneen ettei näihin pyörin tämmösiä tehä. Tampereella näitä kuiteski tehdään mukisematta.
 
En muista eurolleen, mutta olisko ollut kolmen ja puolensadan nurkilla paluuposteineen.
Paketti meni sinne viikon ja tuli toisen takaisin.
Mä lähetin ennen joulua, ja sain viestin kun oli perillä. Samana päivänä olisi lähtenyt jo takaisin, mutta kaveri kyseli onko kiirettä, jos hän laittaa vasta lomien jälkeen postiin - mulle oli ok ja sovittiin, että postittaa vuoden vaihteen jälkeen. Polte kokeilemaan olis melkoinen, mutta kevään eteneminen on valitettavasti pysähtynyt.
Kokolailla kaikki vaihtoehdot tuli netistä selailtua ja myös Tamperetta mietin, mutta jostain perverssistä syystä päätin laittaa Irlantiin:p
 
Oishan se sitten satasen halvempi kuin suomessa. Tampereelta sanovat, että heidän ohjelminti yksikkö on italiassa korjattavana. Kuulemma kuukauden päästa luvattu takasin. Keskeytyy ajelut jos sillon vasta pääsevät softaa lataileen jos ei paikan päälle lähde ajeleen.
 
Moi

Teetin Off the Roadilla. Postikuluja tulin jonkun verran kun heräsin vähän viiveellä keväällä ja halusin nopeasti ajoon.Kesti n. 1,5 vkoa, jos haluaa voi käyttää halvempaakin kuriiria mutta toisaalta jos se boksi katoaa niin tulee kallista.Seuranta toimi hyvin ( DHL ).

Pyörä muuttui kokolailla toiseksi l. ruutia on selkeästi enemmän. Huomattavasti parempi kuin orggis. Maksoi muistaakseni luokkaa 430 €. Suosittelen. Kilometrejä nyt re-mappauksen jälkeen n. 17 000.Varsinkin trc off- asennossa kannattaa vähän miettiä pitoa ennen kuin kaasua avaa.:)
 
Minä käytin teneren Tampereella ecu päivityksessä joulukuun tienoilla. 5 viikkoa kesti, mutta siinä ajassa ehtivät hyvin tehdä myös määräaikaishuollon. Nyt pääsiäis pyhinä kävin lyhyen lenkin heittämässä ja kyllä siinä eron vanhaan huomaa, joskaan ei mitään yltiö mullistavaa. Varmaan parempi verrata jos muutos tulisi odottaessa.
 
Varmaan parempi verrata jos muutos tulisi odottaessa.

Joo itse tuli kanssa pääsiäisenä pari lenkkiä käytyä pyöräyttämässä ja irkkusoftaa testaamassa. Päällimmäinen huomio oli, että nyt mulla on pyörässä kaksi ajo-ohjelmaa: T ja S. Ero toki oli alkuperäisenäkin, mutta nyt sen todella erottaa. Parasta antia oli tuo pikkuvaihteiden rajoittimien poisto - ainut ominaisuus, jota en tuossa pyörässä ole voinut sietää. Tällainen olis saanut olla jo tehtaalta...
 
Kävin itse myös Tampereella päivittämässä ECU:n tuohon edelliseen pyörään (,eli siis Tenereen). Asennus hoitui odottaessa ja eron vakioon huomasi kyllä välittömästi liikkeen pihalta pois ajaessa. Suurin ero suorituskykyyn tuli kuitenkin huomattua Norjan ja Alppien vuorenrinteillä, kun ei tosiaan rajoitukset enää tappaneet mutkasta ulos kiihdytystä. Tuli vaan päivitettyä aivan liian myöhään, taisin ajella vakiolla joku 35 tkm...
 
Back
Ylös