1999 mallinen TRX850 on ollut nyt alla reilun vuoden. Itselläni on pelkästään positiivisia kokemuksia pyörästä. Haulla löytyy omia ja muiden juttuja, mutta vastaillaan nyt vähän kysymyksiisi tähänkin ketjuun.
Vuosimalleissa ei tietääkseni ole juurikaan eroja. Jos Suomesta ostaa niin 96-97 malleja löytyy edullisesti, 98 malleja en ole myynnissä nähnyt, ainakin vuodenvaihteessa oma 99 oli ainoa Suomeen rekisteröity (eikä ole myynnissä), yhden 2000 rekatun olen nettimotossa nähnyt. Eli käytännössä Suomesta voi olla vaikea löytää muuta kuin 96-97 TRX:ää.
Tyyppivioista en ole kuullut, enkä erityisistä heikkouksistakaan. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö niitä voisi olla. Omalla on ajettu nyt n. 32tkm ja täysin ongelmitta toistaiseksi. Varaosia saa kuten muihinkin Yamahan mopoihin, hinnoista en tarkemmin osaa sanoa, kun olen ostanut tasan yhden öljynsuodattimen ja muutaman renkaan..
Pidemmät matkat onnistuu yksin, kunhan tauottaa sopivasti. Perse tuossa pakkaa puutumaan ja oikea käsi. Kakspäällä en reissuun lähtisi, kokemuksena on yksi reilun 400km siivu, jota en lähtisi toistamaan. Alle 100km pätkiin tuo on aivan loistava laite.
Pyörää ei valmistettu käsittääkseni kahdesta syystä kuin tuon kolmisen vuotta. 1.) Ei ollut kovin suosittu (etenkään Suomessa), vaikka oli erittäin kehuttu. 2.) Honda ja Suzuki toivat 1000cc twininsä markkinoille ja se oli Yammun 850cc osalta siinä. Sääli.
TRX on vienyt minun sydämeni totaalisesti. Tällaiselle pitkäjalkaiselle 184cm / 80kg kuskille ihanteellinen laite. Kevyt viedä mutkatiellä, uskomattoman hieno moottori, vaikka tehoalue onkin lyhyt ja pyörä on vähän tarkka käytetystä vaihteesta. Vitosta (joka on siis isoin vaihde) ei Suomessa juuri tarvitse. Satasen alueella just ja just kannattaa käyttää. 3-4 pykälillä mennään mutkatiet kakkosella taajamat. Kiihtyvyys on hyvää luokkaa ja huippuja kelaa sen 220km/h. Kiihtyy sinne ihan nopsaan ja tasaisesti, mutta ei tuo toki mikään tykki ole.
Parasta pyörässä on ajettavuus ja keveyden tuntu. Menee mutkaan kuin ajatus.
Tuolta muiden näkemyksiä ja linkkejä aihetta sivuaviin muihin ketjuihin:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....y857357