Yamaha TRX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin säädättämässä venttiilit ja olivat säätäneet huollossa tyhjäkäyntiä suuremmalle 1100 -> 1600. Mikäs on suositus tyhjäkäynti kierroksille?

Onko tyhjäkäynninsäätö siinä kaasareiden etupuolella?

Tyhjäkäynti Haynesin valheitten mukaan 1050-1250. Mulla on jossain 1100 paikkeilla. Ruuvvi löytyy vasemmalta puolelta rungon juuresta kaasareiden kohdilta suunnilleen. Siis rungossa kiinni se ruuvvi.

Ihmeen suurelle olivat sen säätäneet siellä huollossa..

Hieman mutua tuosta mitä voi tulla, jos venat on pielessä. Imu ja pakoaukot ei välttämättä suljeennu kunnolla ja se tuottaa jonkin verta tehohäviötä. Jotkut osat saattavat kulua hieman normaalia enempi. Pahimmassa tapauksessa venttiili ottaa mäntään kiinni josta seuraakin sitten hieman enempi remonttia.

Jos välystä on liikaa tuloksena on lähinnä kasvanutta melua ventiilikoneistossa. Aivan tolkuttoman suurella välyksellä voivat vähentynyt noka tehollinen astemäärä laskea marginaalisesti tehoja.

Jos välystä on liian vähän venttiilit voivat kantaa ja ennemmin tai myöhemmin ohipuhallus seetin ja lautasen välistä johtaa venttiilin kärähtämiseen ja vuotoon.
Joka taas riittävän pahana eliminoi pytystä puristukset ja näin ollen käynnin.

Kiitos tyhjänkäynnin säätöruuvin paikannuksesta, säätö olikin todella helppoa.

Huollossa olivat laittaneet alipaineletkun väärän paikkaan, eivätkä olleet saaneet käymään kunnolla, niin olivat suurentaneet tyhjäkäyntiä.
veryangry.gif
eek.gif
veryangry.gif

Mutta nyt on itse taas korjattu huollon töppäilyt, pääsihän sitä huollosta 300 m, kun pyörä hyytyi ja sitten piti laittaa alipaineletku hanalle kiinni itse.

Täytyy näköjään kaikki vaan yrittää korjata itse.

No niin...
sad_orig.gif

Kävi sitten niin, että asentaja rupes venttilin säätöhommiin ja huomasi, että kansi on aivan paskana. Ei todennäköisesti saa edes koneistamalla kuntoon. Juuri mun tuuria, jota jo odottelinkin, mutta en ihan näin kovaa takapakkia kyllä odottanut.

Sanoi et samaa jälkeä saa kun keulii kilometrin (silloin ei kansi saa oikein öljyä..) Mä en osaa keulia kun metrin...

Nyt sitten, tietääkö kukaan mistä sais ehjän käytetyn kannen TRX:ään? Uusi maksaa varmaan enemmän kun toi mun pyörä nykyisellään.

Hyvää Juhannusta vaan kaikille, kaikesta huolimatta. (Saattaa pari ölppää mennä jo tänään, murisen kannon nokalla yksikseni)

Ota nyt alkuun se kansi kainaloon ja näytä jollekin kansitöitä tekevälle koneistamolle.

Samaa menetelmää ne siellä huollon kaveritkin käyttäis, jos haluisivat tehdä sille jotain.

Tietty juttu on eri jos selkeästi halki tms. mutta siihenkin vaivaan usein löytyy joku joka osaa korjata...

Hajottamoistakin löytyy joskus, Saksassa varmasti käytettyä osaa on, mutta hintaa taitaa silloinkin tulla.

Lisää: Varmaan TDM sekä ainakin tyhjät SuperTeneren kannet saattaa passata kans.

Saksan e-baystakin saattaa löytyä tuurilla käytetty kansi. Ei ole kuitenkaan niin harvinainen peli Saksassa kuin Suomessa.

Voi olla Suomesta melko hankalaa löytää sopivaa. Tuolta kysymään niin säkällä löytyy ehkäpä jopa edukkaastikkin. Ebaysta kannattaa tiirailla ja sitten kotimaisten, ruottalaisten ja keskieurooppalaisten purkamoiden sivuja kannattaa myös katsella.

Moi,

Tässä kävi nyt sitten vielä niin, että kun olivat todenneet kansivian niin olivat panneet sen sovitusti nippuun, että saan hakea pyörän kaverin pakulla pois parempia aikoja odottamaan.  

Jostain syystä olivat kuitenkin saaneet kuningasidean ja koekäyttäneet sen pyörän sillä rikkinäisellä kannella, sillä seurauksella, että kuului pamaus ja nyt on sitten kampuran hammastukset /ratastus paskana myös...

...eli enää ei riitä pelkkä kansi...

Täytyy varmaan vähän selvitellä näitä juttuja heidän kanssaan nyt sitten... katsotaan minkälaiseen ratkaisuun päädytään tässä. Uskon, että joku järkiratkaisu kuitenkin löytyy. Lopputuloshan tässä onnettomassa tapauksessa on kuitenkin se, että pyörä on nyt enemmän rikki, kuin mitä se oli sinne vietäessä.

Uskomattoman huonoa tuuria.

Mun mielestä pitäisi liikkeen piikkiin mennä tutkia kaikki vauriot mitä koneeseen tuli kyseisestä hölmöilystä ja korjata ne. Eli sun hommaksi jäisi järjen mukaan tuo kansi tai lähinnä sen hankkiminen. Varmista myös, että tarkistavat menikö venoja siinä rytäkässä paskaksi.

edit: Tuli tuossa mieleen, että kannattaa tsekata myös onko öljypumppu kunnossa, kun kerta epäilivät kansivian johtuvan öljynpuutteesta.

Sain sovittua asiat yamppisentterin kanssa. Silti voi vähän kestää ennen kun ajokausi jatkuu.

Ihan hyvään. Jääköön se heidän ja minun väliseksi kun ollaan näin jukisella foorumilla. Ymmärrät varmaan.
smile_org.gif

Juu ei siinä mitään. Pääasia että olet tyytyväinen ja toivottavasti eivät sähellä enempää ja saat mopon ajoon mahdollisimman pian.

Niin, siis ei se varmaan ajoon tuu ihan heti, korjaamisen kustannukset ->vain osat=4300€ uusilla osilla... työt päälle. Tulis kertaheitolla Euroopan kallein 96 mallin TRX. Eli, jos nyt törmään johonkin vaihtokoneeseen niin ehkä sitten kunnostetaan...

Ketuttaa vaan et siitä on pieni summa GE:lle jäljellä maksettavana, eikä tota saa seisontaan heidän mukaan, eli ajokyvyttömästä pelistä juoksee liikennevakuutus ja laaja kasko kokoajan  
mad.gif

Nyt tässä varmaan teen niin, että myyn punakilpisen KTM EXC 400 -04 veke (kun on välilevytyrä, niin en varmaan voi enää enskaa ja crossia ajaa) ja maksan TRX:pois ja poistan rekisteristä, ja lopulla käsirahalla rupeen hieroo kauppaa jostain uudemmasta katupelistä, Speed Triplestä varmaankin...

Sit jos joskus saan vaihtokoneen jostain niin teen TRX:stä ratavehkeen ja kurvailen sillä radalla.

Katsotaan nyt. Nää on vaan tämän hetken suunnitelmia (paitsi KTM myydään kyllä).

Back