• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha TRX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Boxissa on valmis ohjelma sisällä, talven aikana täytyy sen verran kytkeä piuhaa kiinni että saa laitettua myös kaasun TPS anturin toimintaan, jostain syystä se ei ole päällä. Eli ihan plug 'n play homma.
Tyhmä kysymys, mutta mitän toi TPS-anturi tekikään? Ohjaako sytkää kaasun asennon mukaan? Ilmeisesti on kuitenkin tarpeellinen? Miten meinasit ton koodata toimimaan? Apicoilla johdot uudelle Sytkäboxille? Laitahan tarinaa ja kuvia, kun oot saanu pitemmälle, ettei kaikki lyödä päätä samaan mäntyyn, todennäköisesti lähtee tilaukseen talven mittaan. :orgmp:

TPS (throttle position sensor) hienosäätää syttykäyrää kaasun asennon mukaan. Pelit toimii ilman sitäkin, vakiostakin voi ottaa sen liittimen irti ja käyrä siirtyy 3-ulotteisesta 2-ulotteiseksi.
Tuossa Ignitechissä kytketään ohjelmointijohto kiinni ja laitetaan vain rasti tuutuun "use TPS" ( ehkä, kuten sanoin en ole kokeillut).
Mitään liitinhommia sen kanssa ei tarvitse tehdä, kuvia en ehtinyt ottaa kun homma tosissaan meni paikoilleen ihan naps-naps kun en edes ottanut vanha boxia irti.

Lähtee kyllä ensi viikolla boksi tilaukseen hilppeineen, jos vaikka ehtis testata vielä tällä kaudella.

http://trx850caferacer.com/ Ihan mielenkiintoinen sivusto, jos kahvila-raaserit kiinnostaa.

Olikos sulla m1kk0 jotkut (toimivat) aftermarket-jouset tuon ratapyörän etupampuissa?! Myy ne mulle tai vaihda noihin Wirtheihin tai orggiksiin..

Lähtee kyllä ensi viikolla boksi tilaukseen hilppeineen, jos vaikka ehtis testata vielä tällä kaudella.

http://trx850caferacer.com/ Ihan mielenkiintoinen sivusto, jos kahvila-raaserit kiinnostaa.

Olikos sulla m1kk0 jotkut (toimivat) aftermarket-jouset tuon ratapyörän etupampuissa?! Myy ne mulle tai vaihda noihin Wirtheihin tai orggiksiin..

Olihan sulla keulan esijännitykset säädetty kohdalleen? en usko, että näissä prog jousissa nyt suuria eroja on... :paikallatuulee:

Olihan sulla keulan esijännitykset säädetty kohdalleen? en usko, että näissä prog jousissa nyt suuria eroja on... :paikallatuulee:
No emmätiiä, olen säädelly esijännitystä suuntaan ja toiseen ja kokeillu jäykempää öljyä. Lopputulos on edelleen, että paikat irtoo hampaista, kun ajaa noilla. :dunno: Itse haluisin jotain noitten paukkukovien Wirthien ja orggisten väliltä..

Boxi tuli ja asennus oli helppoa. Sen verran oli pimeää ja märkää, etten kokeillut kuin käyttää pyörän pitkästä aikaa lämpimäksi, mutta jotenkin tuntui, että TRX käy tasaisemmin, kuin aiemmin... :D

Pistäkää kuvia bokseista ja kytkennöistä! Jospa sitä taas rakastuisi uudelleen omaan osakasaan ja saisi motivaatiota kasata kuntoon :right: Näin muuten punaisen trx tänään liikenteessä tattarisuolla :thumbup:

Pistäkää kuvia bokseista ja kytkennöistä! Jospa sitä taas rakastuisi uudelleen omaan osakasaan ja saisi motivaatiota kasata kuntoon :right: Näin muuten punaisen trx tänään liikenteessä tattarisuolla :thumbup:
Voin yrittää muistaa ottaa kuvan. Eipä tuo kovin kummoiselta näytä, alkuperäisiin sytkäboxin liittimiin tulee jatketut adapterit joilla saa vedettyä tuon Ignitechin mustan palikan sinne matkustajan penkin alle. Ohjainlaitteessa on piuha johon saa serialport-liittimen ohjelmointia varten. Itse tilasin myös tuon välikaapelin jonka RHR:kin oli tilannut.

Noniin. Otin kuvan asennuksesta, mutta jostain syystä uuden kännyn muistista ei löytynytkään mitään.. :pissed:

+2 astetta ja aurinkoa niin piti oikeen käydä ajamassakin. Tuntuu, että TRX käy nyt tasaisemmin ja ehkä vääntää jossain 2-4000 rpm hieman paremmin, tiedä sit. Täytyy talvella kytkeä vielä TPS päälle ja kokeilla paremmin mitä persdyno kertoo.. :grin:

Laitoin sulle yv:tä jos osat vielä kaupan :)

Kovasti kallistumassa caferacerin puoleen mopedini kanssa :right: Olisi pari katetta tarjolla jos haluutte nurkkiinne pyörimään. Lähtee melko edullisesti. Vakiot etu ja takakate täysin ehjät ei murtumia. Lasikuitu takakatteet vihreässä vakiotakavalolle tehty kolo. Punaisessa pieniä pintanaarmuja oikella puolella. Myös etuhäkki, mittaristo, etuvalo(yksi korvake halki) peilit.

Damn... ne vihreet olisin sulta ostanu pois =P...

Menikös sinne samalla valo/mittaristo?

Paljos haluut siitä punasesta race-mallin takakatteesta?

Saako sua jostain s-postista tms. kiinni =)?

Mä en tiiä miks ei yv:t tuu mulle perille :/ Vihreet katteet on myyty. Race etukate löytyy myös (vaatii hieman pohjatoitä ja maalia)

Tää nyt ei oo varsinaisesti mikään osto- ja myyntipalsta, mutta kannattaa kysellä täällä, jos on osatarpeita. Minulla ja varmaan monella muulla on ylimääräisiä osia varastoituna.

Olisko kellään tietoo miten saa ohjausakselin irti alakolmiosta?

Siellä on jonkulainen sokka välissä, et miten sen saa pois... prässillä jo koitettiin, mutta ei ees luvannu irti :( lähteehän se väkisin, muttei viittis rikkoa mitään...

Tästä lähti Aprilian keulan sovittaminen käyntiin :)

Moro. Aika hiljaista täällä. Oma rojekti nyrjähti taas vähän eteenpäin, kun vaihdoin sopurahaan lunastetut piparkakkulevyt eteen ja huolsin etuiskarit. Samalla tuli käytettyä pyörää ja kyllähän se Overien pauhu on aina mukavaa kuultavaa. Täytyisi vielä asennella pitemmät koiranluut takapäähän ja muuta pientä niin voisi taas ruveta odottamaan tulevaa ajokautta. :orgmp:

Täällä on prokkis siinä vaiheessa, että pitäis saada t-kappaleet ja vanne väriin... saakeli, että on vaikeeta saada pulverimaalaria täältä pöndeltä (Mikkeli)! Sit olis RSV:n keula Bremboineen kasaamista vailla Jammussa :D

Varastossa odottaa sit (Ducatin) hiilikuitukehänen pinnavanne TRX:ään sorvaamista :;):

Tulee kyllä magee kampe jos ja kun ton saa pelikuntoon :thumbup:

edit: Tuli tuossa mieleen, että sattuisko jollain pyöriin nurkissa oem vaimentimet? Mulla on omassa Termin (mallia race) pöntöt ja ne ei mene leimasta läpi, kun ajattelin noi muutokset kirjauttaa ihan lapulle saakka, ettei tarvii kenenkään tulla avautumaan! Periaatteessa voisin ihan vaikka lainatakki leimalle, mutta jos sattuu oleen joutilaana niin sama se olis ostaa pois... tai tarvike e-hyväksytytkin käy :p

Viimeksi muokattu:
Laitetaan vakavaan harkintaan :D

Olishan ne rouheen näköset tossa!

Riippuu nyt vaan paljon tuosta kuluvasta prokkiksesta, et kuinka saan tehtyä ja jääkö aikaa ennen ajokautta vääntää vielä putkia uusiksi :;):

Mulla olis E hyväksytyt H-D:n orkkis vaimentimet 2kpl. :) 100e + kulut. Olis niissä sorvaamista paikoilleen tuohon, mutta ei liene mahdoton tehtävä.

http://www.harley-davidson.com/en_us/Media/images/Apps/2010_Motorcycles/seo/seo_spxr1200_def_dom.jpg

Tuosta mallia.

Back