Yamaha TRX

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilasin netin kautta uuden LED polttimon etulyhtyyn ja täytyy sanoa että muutos oli huikea! Sain hyvän hinnan kun löysin 60% alennuskoodin siihen nettikauppaan.
Eka kuva mun pyörästä on vanha perinteinen polttimon kanssa ja tokassa näkyy LED polttimolla.
Mulla on kaksi niitä jos joku haluu toinen niistä, halvalla lähtee!
 

Liitetiedostot

  • IMG_20200529_142004_copy_1248x1664.jpg
    IMG_20200529_142004_copy_1248x1664.jpg
    98,4 KB · Katselut: 33
  • IMG_20200529_144342_copy_1248x1664.jpg
    IMG_20200529_144342_copy_1248x1664.jpg
    88,1 KB · Katselut: 41
  • IMG_20200529_145300_copy_1248x1664.jpg
    IMG_20200529_145300_copy_1248x1664.jpg
    83,6 KB · Katselut: 36
Tilasin netin kautta uuden LED polttimon etulyhtyyn ja täytyy sanoa että muutos oli huikea! Sain hyvän hinnan kun löysin 60% alennuskoodin siihen nettikauppaan.
Eka kuva mun pyörästä on vanha perinteinen polttimon kanssa ja tokassa näkyy LED polttimolla.
Mulla on kaksi niitä jos joku haluu toinen niistä, halvalla lähtee!
Antaako "vanha" umpio tuon kanssa tarkan valokuvion? Minulla on Rocketissa joku vanha led polttimo ja hajavaloa piisaa. :kääk:

Yritin asentaa "sen toisen" XJR:ään, jossa umpio on niin täynnä johtoja ja liittimiä, että jäi yritykseksi, kun ei kerta kaikkiaan mahtunut. Mitenhän joku tällainen toimisi? Ainakin mahtuu olemaan.
 
Mua kiinnostaisi kanssa valokuvio. TRXän alkuperäinen valo on kyllä surkea, niin kuin varmaan suuren osan tuon ajan prätkistä. Ledpolttimo ei varmaan onneksi tee lämpöä, että alkaisi umpio tai johdot sulaa.
 
En ole vielä testannut uuden polttimon pimeässä mutta seinään tuli paljon enemmän valoa eteen kuin normaalilla polttimolla. Niin kuin Cona sanoi, tän pyörän valokuvio on surkea ja veikkaan että tän kanssa tilanne paranee vaikkei olis täydellinen valokuviokaan. Olen omistanut useita moottoripyöriä elämäni aikana ja tässä on helposti surkein valo kaikesta.
Ja kuumana varmaan käy koska tässä on (valmistajan mukaan) 8000 lumenia tehoa, joten se sisään rakennettu puhallin on varmasti tarpeellinen! Piti muokata umpion takana oleva suojakumi että se saa kunnolla ilmaa.
Edit: laitoin tällaiset takavalot aikasemmin, nekin on LEDit.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20200408_212348_copy_1248x1664.jpg
    IMG_20200408_212348_copy_1248x1664.jpg
    95,7 KB · Katselut: 30
Viimeksi muokattu:
Otapa jossain kohtaa kuva pimeässä vaikka seinää vasten niin näkee vähän millaisen kuvion tuo ledpolttimo tuottaa.

Itse olen haaveillut ihan ulkonäkösyistä vaihtaa 92-94 Yamaha FZR umpion, jossa linssivalo toisella puolella eli ns. kykloopinsilmä. Harmillisesti noita pyöriä ei ole myyty laman aikana juurikaan, joten ei löydy oikein purkuosana Suomesta.
 
Joo, minäkin meinasin hommata sellainenkin ebay:n kautta mutta ne ovat aika hintavia ja välillä jopa rikkinäisiä.
Olen todella tyytyväinen tän ratkaisun kanssa ja oli myös helppo asentaa ja edullinen 'upgrade'.
Toinen LED polttimo lähtee 15 eurolla jos joku kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on koeajo suoritettu kaasariremontin jälkeen. Hienosti vetää punaiselle asti, puutuminen ja kakistelu on poissa. Myöskään pakokaasu ei haise enää rikkaalle. :orgmp:

Ainoa pieni ongelma on, että ajon aikana tyhjäkäyntikierrokset jäi yli 1500rpm joita säätelin ruuvista pienemmälle.
 
No niin, nyt kävin ottamaan kuvan siitä uudesta LED polttimon valokuviosta. Pyörä on noin kaksi metriä seinästä ja valon määrä, laatu sekä tarkkuus on selkeästi parempi, ainakin minun mielestä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20200603_001949_copy_1664x1248.jpg
    IMG_20200603_001949_copy_1664x1248.jpg
    70,5 KB · Katselut: 45
Laitetaan nyt kysymys tähänkin threadiin. Itellä ollut Takatalosta (salosta) ostettu TRX jo reilun 15 vuotta. Paljoa ei ole alkuperäistä jäljellä, mutta moottoripuoleen ei ole juurikaan koskettu. Viimeiset noin 10 vuotta ollut kovin vähällä ajolla. Pääosin tankillinen tai pari vuodessa.. Nyt taas heräs jonkin näköinen polte ajamisiin ja josko lopulta ne TDMR40:t tai FCR41:t hankkis Kaasarit pitäs joka tapauksessa siivota, tyhjäkäynti on lämpimänä hiukan hukassa. Akrapovicin kokoputki on tällä hetkellä paikassa.
Mahtaneeko noilla kaasareilla olla juurikaan eroa. Ulkomaisilla foorumeilla ne noiden FCR:ien puolesta liputtaa, mutta taitaa Euroopasta olla Mikunit melkein helpommin hankittavissa ja hieman ehkä edullisemmat.
Tuntuuko se n. 10hp jollaista tuolla muutoksella arvioidaan saavutettavan.
 
En osaa ottaa kantaa noihin virikaasareihin, mutta olettaisin, että noilla saa eniten löylyä sinne yläkierroksille punarajan tuntumaan.

TRX:n kaasarit ja ilmanputsarit ovat ehkä yleisin aihe eri foorumeilla keulan päivittämisen lisäksi. En tiedä onko joku tullut johonkin pätevään lopputulemaan, putsarien suhteen, jos asentaa virikaasarit.
 
Tuli nyt hankittua nuo TDMR:t. Pitää vielä käydä säädättämässä. Tophamin vakiosuutin taitaa antaa turhan laihaa seosta.
Kaasuttimet kun olivat poissa näyttää siltä että edellinen omistaja ron avartanut kanavia. Tiedä sitten onko onnistunut muotoilu vai ei.. Tunnustaako joku omistaneensa Takatalossa Salossa 2000 luvun alussa myynnissä olleen TRX:n jossa oli R6 modattu yläkate. Kiinnostaisi mitä koneelle on tehty...
 
Minulla on suoraveto Mikunit. Ihan yhtä kivat ja tarpeelliset ne on kuin se koko prätkä tallissa :)
Turha yrtittää enää ajaa kaupungissa senverran hermostunutta meno on, mutta on se kivaa kun mutkainen latu aukeaa.
Säilytin alkuperäisen putsarin ja boksin johon porasin 2 kpl 20mm reikää, se mainostettu 10hp taitaisi tulla "race" suodattimilla. En ole säädättänyt, oma Lambda kertoo että vähän paksulla ollaan jatkuvasti.

5-valve kannessa imupuolen avartaminen taitaa mennä harakoille, päinvastoin kanavan pienentämisellä voisi saada hyötyä kun virtaus nopeutuisi. Venttiilien luota voi siistä purseet ja kohdistella imukurkut ja kannen reiät.
 
Tollaselta se näytti. Ehkä enempi siistityltä kuin oikein työstetyltä.



Vakio Tophamin 145 suuttimilla oli penkissä ala ja keskikaasullla hiukan rikkaalla kun taas täyskaasu vedätyksessä veti hiukan laihalle.
Tehot jäi ottamatta kun löi toisen kohon jumiin, jotain skeidaa meni neulan väliin ja
ruuttas ylivuotoputkesta suoraan pihalle liemet.
En viitsinyt enää kammioiden avauksen jälkeen vanhaa kiusata, seos enempi kiinnosti ja
se oli aika lailla kohillaan

Hyvinhän tuo toimii, herkempi on ajaa taajamassa mutta tasasemmin käy pienilläkin kierroksilla kuin vanhoilla alipaineilla. Ja tuntuu siinä löylyäkin enempi olevan.
 
siis Topham kit se on minullakin ja nyt kiinni ne katusuuttimet, joiden lukuja en muista, ja kiihdytyssuppilot . Lambda näyttää ajossa koko ajan hieman paksuja lukemia, dynossa en ole käynyt eikä tuolla liikenteessä voi torvi levällään vetää eikä varsinkaan kerkee mitään mittareita katsoa :D

MoTi sulla on myös vaihdettu takaswingi yksipuoliseksi? Laitahan isompia kuvia laitteesta näkyville.
 
Viimeksi muokattu:
Tollanenha se on ollut. Hiukan puoli valmiiksi jäänyt.
Nyt on Akrapovicin loppu putkikin paikassa. Kiireessä itse tehty 2-1 kollektori ei
ole oikein hyvä, pitäs sitä hiukan korjata paremmin virtaavaksi.



 
Hyvää pääsiäistä kaikille TRX omistajille.

Vaikkei se välttämättä ketään kiinnosta niin kirjoittelen vähän omasta pyörästä.

Ostin oman pyörän vakuutusyhtiöltä muistaakseni 2009, silloin se oli lipattu kyljelleen ja lunastettu. Ensimmäisenä talvena korjattiin luonnollisesti kaatumisvauriot ja pyörä ajokuntoon.

Seuraavaksi pientä luetteloa modauksista, joita tehty pyörään vuosien aikana, ei ole kronologisessa järjestyksessä ollenkaan.. :D

Pyörässä oli jo alunperin Over Racing täysputkisto, jossa siis rosterinen kokoputkisto hiilikuituvaimentimin

-Wirth etujouset orggisiskareihin
-R6 Bluespot jarrusatulat ja teräspunosletkut eteen
-R6 takaiskari ja adapteripalikka ja eri koiranluut
-tuplakupla visiiri
-lyhyemmät välitykset
-Ignitech sytytysyksikkö
-Dynojet suutinsarja (nykyään orggissuuttimet)
-valkopohjaiset mittaritaulut
-lasikuituinen seat cover hiilariteipillä päällystettynä
-piparijarrulevyt eteen

Talvella 20/21 tehty sen verran, että orggis ajovaloumpio vaihtui FZR kykloppimalliin eli yhdellä linssillä ja taakse tuli ledpolttimot takavaloon

Olen pyörään muuten tosi tyytyväinen, mutta edelleen pitäis kaasarit säädättää ja sitä varten pyörässä on lambdalle paikka putkessa.

Toinen modi jota vielä himoitsen on USD-keulan laitto alkuperäisen tilalle. Toisi paljon ulkonäköä ja varmasti myös parantaisi ohjaustuntumaa/keulan reagointia.
 
Vaikkei se välttämättä ketään kiinnosta niin kirjoittelen vähän omasta pyörästä.

Ostin oman pyörän vakuutusyhtiöltä muistaakseni 2009, silloin se oli lipattu kyljelleen ja lunastettu. Ensimmäisenä talvena korjattiin luonnollisesti kaatumisvauriot ja pyörä ajokuntoon.

Seuraavaksi pientä luetteloa modauksista, joita tehty pyörään vuosien aikana, ei ole kronologisessa järjestyksessä ollenkaan.. :D

Pyörässä oli jo alunperin Over Racing täysputkisto, jossa siis rosterinen kokoputkisto hiilikuituvaimentimin

Moi Cona, minua ainakin kiinnostaa ja tällaista on tosi kiva lukea. Toi Over putkisto on nykyään kultaa arvokkaampi ja maailmalle löytyis vaikka kuinka paljon ostajaa!
Itse meinasin myydä mun pyörän talvella kun viime vuosi olen ollut lomautettuna. Mutta sitten jotenkin selvisin huonosta raha tilanteesta ja mopo on edelleen minulla, onneks.
Aloitin vähän aikaa sitten etukate projektin jossa yritän saada tupla pyöreät valot (eka TDM850 mallista) asennettu tarvike 'race' malli katteeseen. On hieman hankalaa mutta pikku hiljaa pääsen eteenpäin.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210317_202732_copy_2080x1560.jpg
    IMG_20210317_202732_copy_2080x1560.jpg
    90 KB · Katselut: 20
  • IMG_20210317_133809_copy_2080x1560.jpg
    IMG_20210317_133809_copy_2080x1560.jpg
    88,5 KB · Katselut: 18
  • IMG_20210318_173034_copy_2080x1560.jpg
    IMG_20210318_173034_copy_2080x1560.jpg
    83,4 KB · Katselut: 20
  • IMG_20210329_194535_copy_2080x1560.jpg
    IMG_20210329_194535_copy_2080x1560.jpg
    86,5 KB · Katselut: 20
Joo, harmillisesti Overin vaimentimiin ei tunnu saavan varaosia. Kaikista eniten kaipaisi uusia kuoria vaimentimiin. Mulla on itsellä 2 osaputkistoa, kun ostin yhdestä purkupyörästä keskiputket ja vaimentimet. Kaikissa noissa on enemmän ja vähemmän kuori saanut osumaa.

Noita tuplavaloja on näkynytkin maailmalla monessa TRX:ässä ja ovat hyvännäköisiä. Itse halusin tuon linssivalon, jossa siis lähivalo ja kaukovalo eri heijastimella ja verrattuna alkuperäisumpioon nyt tuossa pyörässä on valot! Ja on minusta vielä hyvännäköinen. :jpstyle:

Ihmeen vähän näitä harrastetaan täällä meillä. Tuolla FB-maailmassa juttua rakentelusta tulee koko ajan uutta.
 
Back
Ylös