Yamaha TZR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mouru
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä noissa mitään tyyppivikoja ole ollut. Hyvä ja ketterä peli, kuitenkin melko vakaa maantielläkin. Ajelin tuollaisella vuonna -88. Jos piikkiä meinaat niin kato myös noi Cagiva Frecciat ( möin muuten sellaisen juuri pari viikkoa sitten ) ne on kooltaan vähän isompia ja täystehoisina melko ripeitä, tosin niissä kannatta tsekata mitä männälle ja pytylle on tehty.

Tuo Hondakaan ei näytä/kuulostais pahalta vaihtoehdolta, ja Böllillä on ollut piikkiaikoinaan Cagiva ja se oli tykännyt siitä, olisko ollut Mito.

Eilen taas meni koko ilta surffatessa. Että kun tietäis mitä tekis.. Rupesin jo kattelemaan isompiakin pyöriä siinäpelossa että tuota Fasua en saakkaan tänäkesänä alle. Ja kun suunniteltua hätävarapyörää ei voi/kannata pitää itsellä jatkossa leluna jos siihen sijoittaa enemmän rahaa.

Koitin ittelleni järkeillä että kun nyt on kortti taskussa ja ajoasu/t niin ehkä voisi tuohon pyörään sijoittaa vähän enemmän ja silloin ei Böllin tarvis ostaa hädällä uutta pyörää kun en olisi viemässä siltä Fasua alta. Ja kohta on kesä ja pitäis se pyörä olla alla ja mä ainavain jahkaan.. Kohta menee järki  
biggrin.gif
crazy.gif

Tota tota...? Mietis nyt oletko ihan aikuisten oikeasti haluamassa 125 kuutioista kaksitahti "vingutinta" jos ei kortin puolesta ole pakko? Asiahan ei tietysti mulle kuulu mutta jos asia ei ole pelkästään rahasta kiinni niin harkitsisin kyllä jotakin vähän isompaa nelitahtia. Niitäkin saa ihan sopivasti.

Siis muuten en ees tuommoista vinkua etsis mutta tää perheen pyörätilanne on muuttumassa piakkoin kun Bölli hommaa ittelleen joko HD'n tai Buellin (tai mistä sentietää kun mieli muuttuu taas
biggrin.gif
) Ja mä perin siltä Fasun.

Tuon vinku olis vaan hätävaraksi että pääsen edes jollain ajelemaan ennen em. pyörienvaihtoa. Ja se sais jäädä sitten mökkileluksi jolla pääsee vaikka lähikauppaan. Siellä on nyt kilvetön 150cc crossi jolla prääsätty yksityistä mökkitietä sora lentäen.

Nyt kuitenkin pahasti vaikuttaa siltä ettei soppelia pyörää tunnu Böllille löytyvän ja mulla on pelko persiissä että tuohon vaihdokseen voi pahimmassa tapauksessa mennä juhannuksenyli tai seuraavaan kesään. Enhän mä vingulla siihenasti jaksa  
omg.gif

Eikös teidän perheessä "tasa-arvo" menekkään niin että ilmoitat vaan että toi jammu on sitten tästä alkaen mun käytössä, ole hyvä ja etsi ittellesi joku ajopeli?
biggrin.gif
sport05.gif

Hih, mitähän Bölli siihen tuumais..
Ja mä kun jo muokkasin siihen toisen penkinkin ittelleni. Poistin takamatkalaisen pehmusteet ja siihen tulee seatcowli tilalle. Alkuperäinen penkki on vielä varmuuden vuoksi varastossa jos joskus mennään kakspäällä sillä..

Ei liity suoranaisesti tekniikkaan, mutta piikillä ajaessasi olet varmasti autoilevan yleisön erityisen mielenkiinnon kohteena, mikä voi joskus aiheuttaa pientä keittämistä. Eli kannattaa varautua henkisesti ja fyysisesti siihen, että välillä joutuu ajelemaan pientareita pitkin.
Toinen huomioitava asia mitä ei vielä ole mainittu on se, että tetsari kuluttaa lähes tuplasti sen, mitä nelaripyörät. Kakarat puhuvat 7-8 l/100 km kulutuksista, mutta voi olla osasyynä huoltojen puutekin.

Kai se syö kun koko ajan joutuu sinkki kireellä vinguttamaan ettei jäisi jalkoihin
biggrin.gif

Vetomies: Hyiolkoon. Ja kun sylettää jo valmiiksi muutenkin bensanhinta, plus öljy. Autokin vie sen vajaa 6l maantiellä ja kaupunkikulutusta en oo ees laskenu.

Tuota autoilijoiden suhtautumista piikkeihin en tullut ajatelleeksikaan. Itse kun yrittää aina huomioida kaikki liikkuvat ja varmistaa etten aja eteen tai liika liki.

Pitäisköhän oikeesti vaihtaa ajatukset kokonaan isompaan pyörään, kyllä sen varmasti saa sitten myytyä poiskin. Ja kun kerran kortti on ja ikää riittävästi ettei tarvi leikkiä niin hanskaisin varmasti tehokkaammankin.

Juu, nyt olet mielestäni oikeilla jäljillä. Ja onhan sellainen pikkuisen isompi nelari paaaaljon helpompi ajaa kun moottori tekee mitä käsketään muutenkin kuin 12000r/min "taulussa"
tounge.gif

Uih, taitais käydä tuon tonnisen kans kälpäiten, Bölli omis sen multa  
biggrin.gif

Juu'u, illalla pitää surffata myytäviä pyöriä uusilla silmillä läpi ja listata mikä vois kiinnostaa ja sitten tentata taas kun se kotiutuu töistä.

Jos ostan pyörän sitämukaa että sillä ajelen vaikka koko kesän niin vaatimukset vaikeutuu. Parikuukautta olis tuolla tetsarilla ajellut vaikka hammastapurren, mutta mutta..

Pitää olla helppo ajaa ja varmatoiminen ettei sen tarvi olla ruuvaamassa kaikenaikaa mun pyörää. Suht kevyt. Eikä saa olla niin kiukkunen että keulii vahingossa, mutta kuitenkin riittävästi että poistuu paikalta. Nätti ulkomuoto ja kivat äänet jo plussaa..

^olis kyllä nätti, voi että..
Kohta on mentävä sohvalle jalat taivastakohti, hieroa lompakkoa otsaan ja hokea mantraa: ei oo varaa, ei oo varaa. Ja sitten todeta että kerrantäällä vaan eletään ja pistää muutama jörö jonoon..

Toi mikä sinua vaivaa on varsin yleinen epidemialuontoinen virus joka iskee yleensä tammi-helmikuussa vain tiettyyn kansanosaan. Parantumaton se perhana kerran iskettyään on mutta oireita voi lievittää hankkimalla kaksipyöräisen kulkineen. Mullakin tuo virus "uinui" 18 vuotta ja aktivoitui uudelleen niin pahaksi että oireet oli pakko lievittää.
biggrin.gif

Hengessä mukana
062802moto_prv.gif

Ei liity suoranaisesti tekniikkaan, mutta piikillä ajaessasi olet varmasti autoilevan yleisön erityisen mielenkiinnon kohteena, mikä voi joskus aiheuttaa pientä keittämistä. Eli kannattaa varautua henkisesti ja fyysisesti siihen, että välillä joutuu ajelemaan pientareita pitkin.
Toinen huomioitava asia mitä ei vielä ole mainittu on se, että tetsari kuluttaa lähes tuplasti sen, mitä nelaripyörät. Kakarat puhuvat 7-8 l/100 km kulutuksista, mutta voi olla osasyynä huoltojen puutekin.
Ajajassa vikaa jos pyörii autojen jaloissa tezarilla..Pitää ajaa silleen,että autoilijat huomaa liikenteessä(sama homma kaikilla mp:illä).Ei sillä että se mikään hirveen säväkkä peli ois liikkumaan isompiin verrattuina,mutta liikenteessä varmasti liikkuu sutjakammin ku 80% autoilijoista,jos näin haluu.
Tuosta kulutuksesta: saa olla aika rutku kone tezarissa,että saa 8l/100km kulumaan...Oli työn ja tuskan takana että yli 6litraa ylittyi...Ja ajo noihi lukemiin oli sellasta,että lopulta korttiki lähti kuivumaan
033102beer_1_prv.gif

Kulkee muuten kunnossa olevana jopa 160-170kmh mittariin,luulis alottelijan tarpeisiin riittävän!

062802moto_prv.gif

Joo ei sillä kyllä yxpäällä tavan 100 heppasen auton jalkoihin jää sinne 120km/h saakka.siitä eteenpäin se ei kyllä enää hyökkää!se on niin pienillä puristuksilla että kyllä sen potkasee melko helposti käymään jos sitä pelkää
smile_org.gif
Jos sitä luotettavuutta haluaa niin NSR on kans ihan hyvä.jos ei halua niin sit aprilia,gagiva tai joku muu

Eikös teidän perheessä "tasa-arvo" menekkään niin että ilmoitat vaan että toi jammu on sitten tästä alkaen mun käytössä, ole hyvä ja etsi ittellesi joku ajopeli?
biggrin.gif
sport05.gif
biggrin.gif
todella hyvin kommentoitu. ja mulla onneks hätävarana kilvetön crossi. mut ehkei aiva nuan uskalleta sanoa jottei tuleva huolto leasing sopimus raukee
tounge.gif

033102beer_1_prv.gif
palkalla muuten
biggrin.gif

Pakko sanoa cagivasta sen verran et mito oli helkkarin hyvin toimiva peli. 26tkm tuli ajettua aikoinaan ja ikinä ei yhtää mitää vikaa. ja oli nopee. ei koskaa yksikää japsi peli kulkenu samoin. kavereiden frecciat oli useinki ruikulla mut mulla ei mitää pahaa sanottavaa mitosta. Ja sama oli siloon kaverin pro sport aprilia. ei mitää vikaa ikinä ja kulki ihan ku mito. helkkarin kiukkusia kinnereitä
thumbs-up.gif

Back