yamaha venture v4

postimerkki

New member
Tere
Laittelin jo tuonne toiselle foorumille mutta hippasen lipsahti väärän tyyppiselle pohjalle. Poistin juttuni että sorivaa...

Tartteisin mun ekan mopon kanssa pikkuisen mahd jelppiä ja siksi riipustelen vähän sinnesuntänne.
Mopo on siis yamahan venture -87.
Laitan nyt kummiskin ennen kysymysvirtaa muutaman kuvan kauhistuksesta.
Muutama kuukausi sitte:


Nyte:
 
Viimeksi muokattu:
Muutamia kysymyksiä.
Mites. Kun tuosta on nyt muovihimleniä purettu aikalailla pois niin paino ei liene täsmää. Eli pitäskö antaa uusi paino vakuutusyhtiöön tai katsastaa hökötys uudestaan ettei virkavalta ala ahdistella enempiä kun antaa rekisteriotteen kouraan.

Jos tällaiseen moottoriin jossa ei ole 180 ast sytytysväli niin mitäs ohjelmoitavaa sytytystä mun kannattaisi ajatella.
Tarttisin myös varalle v-maxin sytytyksen ecun että mahd nokat. Saa tarjota...
Saisin vetoaluetta tulevana talvena siirrettyä ylemmäksi. Tunnustaa 71 kw olevan hieman tukkoinen tämän painoiseen pyörään (340kg papereissa).
 
Tässä on lisänä ilmajousitus. Etupää mielellään tarvitsee pientä ilmanpainetta niin kompuran ja jousen välissä on ilmankuivain. Onkohan joku silica täytteinen vai millainen. Mitään isoa ilmankuivain patruunaa ei oikein saa mihinkään piiloon. Toki tuon vanhan voisi avata ja puuhata silicatäytteisen itsekin...
 
Kiitos Salmon tekstinpätkästä.
Ajattelin kun äkkiä reilusti yli 30 kg tosta on painoa hävinny alkuperäiseen nähden. Pitäs piruuttaan punnita.

Eli siis pakoputkisto voisi aiheuttaa päänvaivaa tienpäällä että kaasuttimien katoaminen. Ekompi tääo sentäs mitä alkuperäisesti...
 
Ei tuon ikäisessä edes pakoputkisto ole ongelma kunhan äänet on maltilliset. Tarkoittaa alle 106dB
Toki jos ihan pykälien mukaan mentäisi niin pakoputkimuutokset pitäisi muutoskatsastaa, mutta eipä noihin ole ainakaan omalla kohdallani ja noissa vanhoissa kiinnitetty huomiota
 
Kiitos Salmon tekstinpätkästä.
Ajattelin kun äkkiä reilusti yli 30 kg tosta on painoa hävinny alkuperäiseen nähden. Pitäs piruuttaan punnita.

Ajoneuvon massan tai akselimassan muutos. Tälle ei kuitenkaan ole moottoripyörien osalta määritelty tarkkoja rajoja, homma perustuu maalaisjärjellä arviointiin siitä mikä on merkittävä muutos ja mikä ei.

Tuossa sinun tapauksessa muutosprosentti on alla 10, niin ei aiheuta toimenpiteitä
 
Ok.
Kyl se tuolla bilteman pakoputkella aika kovaa ääntä pitää jos läppä selällään menee. Toki en ole vielä kahta kilometriä enempää ajanu. Sais nyt valot ja vilkut kiinni ja paperit kuntoon.
 
Laittelin pikaisesti väsätyt bensiiniletkutukset hiven paremmin. Säädin piiloon ja suodin lisätty.



Perkl.

Aika paljon joutuu viä muuttamaan mutta tämä tuleva toivottava kausi lusitaan näin.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin höpöhöpönetistä vilkut. 21w piti olla hehkulampulla tehoa. No eipä ole. Ottaa vajaan ampeerin virtaa. Pitäsköhän valittaa vaikka ihan periaatteesta...
 
Ostin höpöhöpönetistä vilkut. 21w piti olla hehkulampulla tehoa. No eipä ole. Ottaa vajaan ampeerin virtaa. Pitäsköhän valittaa vaikka ihan periaatteesta...
Lamppu voi olla speksattu 14.4V:lle ja jammu tarjoaa paukkulankoja pitkin suoraan akulta ~11V. Siinäpä se sitten olikin.
 
No sitten lamppu on speksattu 22 voltille. Säädettävällä virtalähteellä kokeilin.
Jammu lataa 25 A ja antaa 18 volttia kieroksilla. Eli aiva liikaa jännitettä...
 
Virkkailen ajovaloa. Sain jonku pyöreän löytölyhdyn onnettomalla polttimolla. Vaihtelen siihen H4 umpion. Ei ihan sovi umpio mutta pakko seo jotaki kokeilla...
 
Taas säästyy 50 euroa ja vaiva uuden hakemiselta :doh:
Virittelin umpion kiinnityskehykseen hitsauslangalla. Ja sitte polymeerilimaa päälle.
Josko siinä olis huamenna pitkät ja lyhyet :bye:


 
Aikas kivan patinoitunu lyhty. Rumahan seo mutta hälläpä väliä.


Vielä en kokeillu sopiiko H4 polttimo kannalla tuonne sisäänsä. Jos ei sovi ni sitte taivutellaan polttimon lattaliittimiä.
 
Polttimon lattaliittimiä piti taivutella et sopii lyhdyn sisälle. Epäilyttävä viritelmä ja varmasti oikein kiva vaihtaa tienpäällä :polonen: mutta toimii.

Tutkiskelin ohjaustankon pitkät lyhyet kytkintä. Lähivalojen kärjet tuhoutuneet. Laitan vaihtokärkireleen. Lähivalojen ylimääräiseksi jäävän johdon saan näin anastettua "ryypylle".
Ja nyt "ryypylle" :bye:

 
Riipaisin vielä pikaisesti valot toimintakuntoon. Vaihtokärki relettä ei löytyny nurkista mutta ei se mitään. Eli vielä rele ja johtoja teipillä nippuun. Sitte vielä vilkut ja takavalot ja sähköjen osalta selvä. Tai nii se kompura...


 
Mieten etuvilkkujen kiinnitystä. Keula on täynä johtoa, letkua, relettä. Jos askartelen vilkuille näkyvän uuden kiinnikkeen sekametelisoppa hyppää silmille.
Porasin M8 pulttiin 60 mm pitkän reijän keskelle. Poistin sivuvilkun maadoituskarvan. Plussa johto pultista läpi.
Ei ollu pitkiä M8 mutuja eli on vielä kesken mut idea selvinnee.


 
Back
Ylös