yamaha venture v4

Öljypainemittarin haluaisin laitella tähän. Ilmeisesti oikealla kyljellä olis öljyn ylipaine venttiili ja siittä saisi haaroitettua.
Näissä kun oli tota öljypaineonkelmaa ja en nyt vielä haluaisi öljypohjaa avata...

Edullista rpm mittaria kattellu. Mutta bilteman mittari taitaa olla se halvin ja säälittävin...
 
Hmm. Yritin kattella androidille rpm sovellusta. Äänisovellusta en huoli mutta jonkun mini uspin kautta annettava signaali voisis olla hyvä. Siihen sitte mahd lämpömittarit yms vielä.
Taija kellään olla vinkkejä...
Juu katon kooklella...
 
Suuttimille tai siis suutin kiskolle tarttis taivutella jonkinmoinen tuki.
Alunperin piti laittaa suuttimille letkut muttakun sopiva suutintukki sattui löytymään niin hyödynsin sen.
Ajattelin plenun alta peltiä ja se sitten painaisi vasemman ja oikean puolen suutittukkia.
Vanha kuva mutta antaa jotain ajatusta.
Imusarjan suuttimen porauksen ympärillä on siis hitsattu joutavanpäiväinen ruma levy. Mutta se varmasti leikellään talven kuluessa pois.
 


Vilkkujen kanssa säätäessä meni vähä enempi aikaa.
Vilkussa on kuminen jousto eikä tuo saanut maita. Paloittelin kumin sivuleikkureilla suuremalti pois ja loput poltin. Sitte putsaus ja tinasin jenkanysän ja lampun pitimen yhteen. Ja sehän laitetaan toimimaan niiku mä sen ajattelin. Vaikka pidemmän kaavan kautta prkl.
 
Värkkäsin toiselle sivuvilkulle saman operaation. Vaihdoin myös kirkkaammat polttimot. 21W vilkkurele sattui löytymään auton tavaratilasta.
Kahvan vilkkukytkimestä on näköjään kaivettu koskettimet veks. Että siinäki taas askartelua hetkeksi.
 


Ruiskun eculle laittelin kiinnikkeet.
Ilmanputsari puuttuu ilmamäärämittarin päästä.

Pieni koeajo. Huomasin että bensasuotimen letkuside puuttuu. Noh eipä tuossa ole kuin 2 bar bensanpainetta. Mutta letkuklemmarin toki tarttee. Toivottavasti en unohda...
 
Tästä näköjään saa säädettyä latausjännitettä sellaseksi kö itte haluaa välillä 14-16 v.
En tienny et vanhoissa mopoissa on tämmösiä ominaisuuksia.
Venturen latauksen kytkentäkaaviota en ole vaa löytäny. Sieltä näkis et mitä tuo japanian suunnittelija on miettiny...
:bye:
 
Kokeiltu ajella. Alkaa röpöttämään hetken ajon jälkeen. Laihensin seosta mutta ei juuri vaikuta. Manuaalinen laihennus ajosta niin mukamas auttaa. Vaikea seo vipuja käännellä nykivällä pyörällä helvetillisessä nopeudessa... :WAZAAP:
 
Annoin ruiskulle kahdelta puolalta rpm tietoa. Toimi sen 30 sekuntia kuin unelma ja röpötys alkoi.
Nyt en ole viikkoon ehtiny kokeilla saati ihmetellä. Nyt askartelin verkkovirralla katkojalaitteen ja seurasin silmämunalla että kuulolla suuttimen tuottoa. Ei muutu mitenkään mystisen 30 sekunnin jälkeen.
Toki 50 hz vastaa sit hmm, 1500 rpm eli lavastan kokeeksi korkeammilla kieroksilla tuon sitte vielä.
Toki se voi antaa 3000 rpm tiedon myös mutta kaiken järjen mukaan 1500 rpm olisi oikein.
Suuttimien kylmäkäynistys rikastuksen osalta vaikuttaisi 1500 rpm oikealta...
Tuo rpm hommeli selvinnee eikä niin tärkeä mutta se samperin röpötys. Miksi toimii alkuunsa kuin enkeli ja sitte ei millään...
 
Lavastin ruutalle noin 5000rpm tiadon mekaanisella katkojalla.
Ei mitään eroa audiovisuaalisesti suihkutuksessa vaikka odottaa 5 min kylmäkäynnin loputtua.
Pitänee hommata skooppi.
 
Back
Ylös