Yamaha Xjr 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KB2000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ja mastonin 2 komponenttia pintaan, yllätyin kun mastoni on alkanut saamaan markkinoille tuota 2-k spray kamaa joka tuleekin jo purkista ulos. Edelliset purkit on aina olleet viallisia.
Todella helposti tuli hyvä pinta noihin kiinnikeisiin, vaikka en ole mikään maalari, voin suositella.


sitä niin ilostuu kun mastonin 2k tulee purkista ulos kunnes seuraava purkki palauttaa maan pinnalle:D:D
 
sitä niin ilostuu kun mastonin 2k tulee purkista ulos kunnes seuraava purkki palauttaa maan pinnalle:D:D
Nää tuli nyt ihan mastonilta ihan kotia saakka, kun valitin niiden purkista millä ei tehnyt mitään :D
Eli tää ei oo motonetistä, eikä tässä ei lue car rep, ja purkissakin on eri ohjeet esim. purkkia pitää ravistaa suutin alaspäin 3min.

Mutta voihan tuo olla että taas seuraava purkki on taas shaibaa mene ja tiedä??

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Taas jotain pientä.. Eli kun voimaa on enemän järkeä [emoji58] joku oli katkonut tuon kiinnitysnastan tuosta, eikä se samainen ryökäle ollut pistänyt sitä talteen. Tulipahan kiinasta tilatuille muovikiinnikkeille jälleen käyttöä. Liimasin epoksilla tuon siihen ja nyt kate pysyy nätisti kiinni [emoji108]
49bde184c258e913002e343fd96bda80.jpg
13be9ce53993d8ea0eb3546da0219b0a.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Posti toi tänään mukavan paketin [emoji16]
Minä nyt aattelin kerran keula on saatu hyväksi, niin tokko kannattaa jättää peräpäätä alkuperäiseksi.
Tässä vanhemmassa mallissa ei ole "öhlinssejä" takana ja aika herkästi löi takapää joutavaa [emoji28]

Sopu hintaan löytyi siis wilberssit peräpäähänkin, vieläkun osais säätää näitä, vinkkejä ??
Nämä saa käsittääkseni purettua, jos tarvitsee ja kaikkia osia saa näihin saksasta. Eipä nuo vuotaneen näköiset kyllä olleet muuten olisi jäänyt ostamatta.

Jousien värikään ei ole oikein mieluisa mutta en tiiä oikein mitä tuommoinen käytetty jousi tuumaa esim pulverimaalauksesta?
471b3fcd567d768f2e6176941c753eab.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Noissa on vissiin pelkkä paluuvaimennuksen säätö mikä onkin tärkein, eli koita pompotella perää ja jos jousitus jää "keikkumaan/pomppimaan" ylös-alas enempi kuin yhden kerran niin lisää vaimennusta. Jos perä ei jumppaa pomputtaessa niin löysemmälle. Näin pito ja renkaan kestävyys parhaat. Eikös se noin abaut nyrkkisääntönä mee.
 
Noissa on vissiin pelkkä paluuvaimennuksen säätö mikä onkin tärkein, eli koita pompotella perää ja jos jousitus jää "keikkumaan/pomppimaan" ylös-alas enempi kuin yhden kerran niin lisää vaimennusta. Jos perä ei jumppaa pomputtaessa niin löysemmälle. Näin pito ja renkaan kestävyys parhaat. Eikös se noin abaut nyrkkisääntönä mee.
Kiitos vinkeistä!

Täytyy jostain kaivella ohjeet vielä noihin.
Jostain olin lukevinani, että juurikin tuo alimmainen punainen säätöpyörä oisi juurikin se "rebound" säätö.
räjäytys kuvakin auttais paljon.

Yllätyin, että nämähän oli alkuperin bitubon iskarit eikä mitään Yamahan bulkki tavaraa.
Ei siis pidä heittää hukkaa näitä voisi käyttää jossain toisessa projektissa [emoji28]
424aa4e4620d7467160baa80d42f1437.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Viimeksi muokattu:
Wilberssit paikallaan. Ihan istuma tyypit ottamalla huomas, että ero vanhoihin on huomattava.
Kuvassa myös uusi takarengas continental:in contimotion
744960252f3595e91d856fa79532e8ba.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Viimeksi muokattu:
Työt haitannut harrastusta jälleen. Hieman kerkes kuitenkin näpertelemään.

Toinen alkuperäinen katteen ruuvi oli kadonnut ajan saatossa jonnekin ja muutenkin ärsytti ottaa 2 erityökalua tuon katteen irroittamiseen vaan ei enään.

Rekisterikilpi oli haljennut yläreunasta joten päätin tilata uuden, ja tekasin alumiinin palasesta sille taustalevyn, täytynee jostan ettiä lisää senkkikanta pultteja tuon kiinnitykseen.
32c7ed6cff5aa32f8629b4fdbf5c5f41.jpg
648d3e1c26eedbef87e259ec923d269e.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Sinnehän se uusi ei eu-kilpi istui nätisti.
Huomatkaa että tämä on myös poliittinen kannanotto [emoji28]
b55214b75b72e1960908f583a12bf27a.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Sinnehän se uusi ei eu-kilpi istui nätisti.
Huomatkaa että tämä on myös poliittinen kannanotto [emoji28]
b55214b75b72e1960908f583a12bf27a.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

Jep. Jonkun verran näkyy mustia autoja nykymuodikkaiden mustien vanteiden kanssa ja siihenhän ei sininen sovi eli kilvet vaihtoon.
 
IMG_27032020_214842_(1080_x_1080_pixel).jpg
Kausi aloitettu! Aivan uskomaton fiilis, kun pääsee pitkän odotuksen jälkeen toteamaan, että jotakin ollaan tehty oikein.
Aivan kun eri pyörän olisi ottanut tallista ulos.
Toki jotain pientä ilmaantui koeajolenkillä, etujarruja joutuu ilmaamaan vielä.
 
Tuli näperreltyä taas jotain pientä. Penkinlämmittimelle piti sähköt saada, ja samassa rytäkässä tekasin perään virran ulosoton.
Eli tupakansytyttimen sekä 2 x usb pistokkeet penkin alle jemmaan.
Tein vielä omalla releellä noille virran syötön johon tuli ohjaus virtalukon takaa, että ei ole akku tyhjä jos jääkin lämmitin päälle, tai powerbank lataukseen.

Ei ollu pajalla sopivaa alumiinia tarpeeksi mistä olisi tuolle tupakan sytyttimelle saanut sopivan pohjan mutta roskiksessa olikin sopiva rikkinäinen curverin pakin kansi ja tuosta tuli oikein oivallinen pideke.
95567efb9a5d76d92d112e94808f0328.jpg
71a60fe5b96d5af892738a8716f8d314.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Nonni vajaa 1000km ajettu ilman ongelmia. Tänään kuitenkin otin tulppia auki katsoakseni missä seoksissa oikein mennään, niin 1 sylinterin tulppa oli aika nokinen kun taas 4 sylinterin tulppa oli aika vaalea. Mikäs neuvoksi? Tyhjäkäynti seoksen säätöä ja uudelleen synkronointi, vai antaa palaa vaan kerran toimii? 😅
 
Virkistävää että joku haluaa pyörästään hiljaisemman kun yleinen suuntaus on saada lisää mökää :D
Hiljais eloa ollut täällä nyt, koska talvi on mennyt rakennus projektin merkeissä.

Nyt kuitenkin oli pakko investoida uusiin vaimentimiin, että on edes jotain terapia rassausta ja lomaa rakentamisesta.
Eli ne pilatut alkuperäis vaimentimet oli vain liian kova ääniset omaan makuun. Tilasin puolasta dominatorin vaimentimet.

Toivotaan että näillä saadaan äänimailma siedettävälle tasolle [emoji38]
ad421972e0b911ec770b990d6f0d92d3.jpg


Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla
 
Mulla oli Dominatorin vaimennin Suzuki DR:ssä ja ilman killeriä meteli oli infernaalinen. Kaveri ajoi Harrikalla perässä ja sanoi, että pari sataa metriä piti jättää väliä, ettei kuulo mene. Killeri paikallaan ihan asiallinen, ei mitenkään hiljainen, mutta asiallinen ääni.
 
Mulla oli Dominatorin vaimennin Suzuki DR:ssä ja ilman killeriä meteli oli infernaalinen. Kaveri ajoi Harrikalla perässä ja sanoi, että pari sataa metriä piti jättää väliä, ettei kuulo mene. Killeri paikallaan ihan asiallinen, ei mitenkään hiljainen, mutta asiallinen ääni.

Noo katsotaan minkälaiset tuomiopäivän pasuunat puolan pojat on saaneet aikaiseksi.
Edellisessä pyörässä oli leovincen äänenvaimentaja jossa ei ollut dp killeriä kiinni mutta se tuli mukaan. Aika äkkiä se löysi tiensä pakoputken päähän.
 
Taas jotain pientä eli öljyt ja suodatin tuli vaihdettua, ja raapasin alkuperäiset vaimentimet irti.
Samalla huomasin, että toinen ulostulon putkista oli ollut poikki tai katkesi irroittaessa. Mitään nättiä saumaa tuohon en saanut mutta eipä se näkyviin jää. Vähän somalilla putsasin tuota kollektoria, ja kuumakesto maali niskaan. Tulihan siitä nätimpi.

Otin ilmanputsarinkin auki ja nyt heräsikin kysymys onko tuo nyt pestävää mallia vai ei?

Mistähän keskisuomesta voisi lähteä etsimään 8mm lukkomuttereita mitkä ei oo nylonia? Eli pakosarjan mutteriksi tuli nämä.
9cc12b382d3cadd0491ca0313a58a67b.jpg
6c651e221e071a4dd85548f98909c152.jpg
b199a58e2881d94ead89ccaa1ab25ab6.jpg
5decb815786360541373fce4dacbc8fc.jpg
0a349a56fb6da40e8a4c8ad47fc7a032.jpg


Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla
 
No niin dominaattorit paikoillaan. Äänimaailma hiljeni ja nyt ollaan desibeleissä siinä tasossa mitä ollaan haettu. Vielä kun nuo lumet sulaisi niin pääsis testaamaan.

Muillekin tiedoksi 8mm pakosarjan muttereita löytyy motonetin tiskiltä, muistaakseni väyrys mersusta oli nämä. Aika näyttää alkaa nämä ruostuttaa yammua niinkuin noilla väyrysillä on tapana [emoji38]
9dc3d50b44e6305420ad5a1aa6977b86.jpg
f13fa05fc4753485f5e9322093823e27.jpg


Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla
 
Back
Ylös