• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha Xjr 1200

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KB2000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin saimpas toimimaan tuon lambda härvelin.
Eli vasen rööri näytti 15.9 afr putken päästä mitattuna tyhjä käynnillä
Oikea rööri näytti noin 15 afr samoilta kohdilta.
Ei se putken päästä mittaa oikein ku se pakokaasupulssi sekottuu ilmaan eli menee ees taas sisään ja ulos. Eli se pakokaasu ei virtaa tasaisesti ulos sieltä pakoputkesta.

Ei se putken päästä mittaa oikein ku se pakokaasupulssi sekottuu ilmaan eli menee ees taas sisään ja ulos. Eli se pakokaasu ei virtaa tasaisesti ulos sieltä pakoputkesta.
Nii no ei tuo ihan siinä päässä ollut oisko 20cm äänenvaimentajan sisässä ollut. Eikä tässä nyt absoluutista totuutta haettu vaan suuntaa antavaa että miten päin persettä seokset on.
Eikös nuo penkissä laita tämmösillä jos ei ole valmista "tyhjää" lambdan paikkaa pakoputkessa?
4faa341b9be8258a41dc54470e845050.jpg

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

Kakka ei paineilmalla pois lähde, koska se on seinämiin saostunut.

Keittäminen tepsii.

Kakka ei paineilmalla pois lähde, koska se on seinämiin saostunut.

Keittäminen tepsii.
Tää on nyt idea listalla seuraavana. Vähän outoa sinäänsä, kun moottori pelas komeesti ennen kaasareiden purkua.

Nii no ei tuo ihan siinä päässä ollut oisko 20cm äänenvaimentajan sisässä ollut. Eikä tässä nyt absoluutista totuutta haettu vaan suuntaa antavaa että miten päin persettä seokset on.
Eikös nuo penkissä laita tämmösillä jos ei ole valmista "tyhjää" lambdan paikkaa pakoputkessa?
4faa341b9be8258a41dc54470e845050.jpg

Riippuu ihan sun vehkeestä, että antaako suuntaa vaiko eikö anna. Eli käytännössä kuinka paljon pakopulssi elää ees taas. Jos elää, niin mittaustulos on mitä tahansa 0 ja 100 väliltä. Jos ei elä niin sit hajonta alle 100 +- jotain.
Elämiseen vaikuttaa ainakin sylinteritilavuus, iskun pituus, venttiilien aukioloaika ja halkaisija, pakosarjan halkaisija, pakoputken halkaisija, kierrosluku, koko röörin resonanssitaajuudet jne.

Penkissä työnnetään niin syvälle berberiin kuin vain reikää riittää, mitä syvemmälle sitä parempi. JMH pistää siinä vaiheessa dollareita tiskiin.

Tää on nyt idea listalla seuraavana. Vähän outoa sinäänsä, kun moottori pelas komeesti ennen kaasareiden purkua.

Siinä tapauksessa jossain on ilmavuotoa tai jos sinne meni uudet tk-suuttimet, niin niiden koko ei ehkä vastaa ilmoitettua.

Siinä tapauksessa jossain on ilmavuotoa tai jos sinne meni uudet tk-suuttimet, niin niiden koko ei ehkä vastaa ilmoitettua.
Kaikki suuttimet on niitä mitä oli ennen remonttia. Täytyy koettaa tutkia bräkliinillä vuotaako jostakin.

Minä kun oon ihan pihalla, että kumpaanko suuntaan tuota tyhjäkäynti ruuvia pitää säätää, että menee rikkaamalle?

Aukipäin säätäen antaa enemmän bensaa = menee rikkaammalle.

Jos säätö ei alueella 1,5-3 kierrosta anna selvää vastetta, niin suuttimet ovat väärän kokoiset. Oikean kokoisilla suuttimilla jo 1/4 kierroksen muutos tuntuu käytöksessä.

Aukipäin säätäen antaa enemmän bensaa = menee rikkaammalle.

Jos säätö ei alueella 1,5-3 kierrosta anna selvää vastetta, niin suuttimet ovat väärän kokoiset. Oikean kokoisilla suuttimilla jo 1/4 kierroksen muutos tuntuu käytöksessä.
Tähän on tosiaan joku suutinsarja laitettu pääsuutin on 115 (vakio 95)
tyhjäkäynti suutin on 40 (pilot jet)
vois ehkä kokeilla isompia tyhjäkäynti suuttimia
Voisko tosiaan olla että nämä kaasarit oli jostain niin tukossa että tää tarvitsee nyt isommat suuttimet tk puolelle?

Vaikuttaakos neulaventtiilin asento paljonkin tyhjäkäynti seokseen?

Koetin säädellä sitä tps anturia ei vaikutusta itse vaivaan. Tämän jälkeen teippasin ilmaputsarin aukkoa reilusti pienemmäksi ja eipäs paukkunutkaan enään. Eli uudet 45 kokoiset tk suuttimet tilaukseen, ja kaasarit irti taas [emoji16] alkaa muuten aika nopeasti irtoamaan kaasarit tästä [emoji38]

Kyllähän sen nyt pitäisi vakioilla tyhjäkäyntisuuttimilla toimia hienosti kun kerran on toiminut ennenkin.
Enkä kyllä keksi miksi noita pääsuuttimiakin on pitänyt suurentaa. Tuolta voi katsoa mitä Dynojetin suutinsarja tarjoaa ohjeeksi: https://dynojet.co.uk/media/attachment/file/e/4/e4135.002.pdf
Missä tossa ohjeessa on että minkäkokoiset pääsuuttimet siinä tulee mukana? Vai onko ne nuo dj092 dj096 ja dj100?

Vakio suutin on 95 tuskin sinne nyt ainakaan pienempää kannattaa pistää.

Tässähän pyörässähän oli fjr 1200 paremmin virtaavat kurkut, ilmasuodatin kotelo muutettu paremmin virtaavaksi + kn suodatin, vaimentimet tyhjennetty ja syttypyörä vaihdettu. Aika moni on näillä "virityksillä" isontanut pääsuutinta.

Tuolla jo aikasemmin mietin että oisko putsauksessa tosiaan lähtenyt kanavista paskat ja alkanut sen takia käymään laihalla nyt tyhjäkäynnillä.

Hähäää! Vaikeuksien kautta voittoon [emoji4] harvoin ihminen kokee tälläistä onnistumisen riemua.
45 kokoisilla tyhjäkäynti suuttimilla pauke loppui. Hajusta päätellen mennään napsun rikkaalla. Eli 42,5 ois ehkä oikean koko.

Tässä tosi lyhyt videon pätkä kuinka lähelle synkrottua sain.
https://youtu.be/wvgtQdGbl_8

Seuraavaksi ehkä venttiilien säätö. Nuo kun on paloilla ja en ole ennen paloilla säätänyt venttiileitä vähän ehkä mennään mukavuus alueen ulkopuolelle tämän kanssa.

Viimeksi muokattu:
Seuraavaksi ehkä venttiilien säätö. Nuo kun on paloilla ja en ole ennen paloilla säätänyt venttiileitä vähän ehkä mennään mukavuus alueen ulkopuolelle tämän kanssa.

Ja sitten kun säädät venttiilit, niin ainakin synkkaus pitäisi tehdä uudelleen... :right:

Jos tämän saagan oikein ymmärsin, niin ennen kaasareiden purkua 40 -suuttimet toimivat, mutta sen jälkeen eivät.

Jotain on nyt vialla.

Jos tämän saagan oikein ymmärsin, niin ennen kaasareiden purkua 40 -suuttimet toimivat, mutta sen jälkeen eivät.

Jotain on nyt vialla.
Tossa aikasemmin uumoilin, että oisko ollut nuo kaasarit niin tukossa ennen pesua että ovat sen takia toimineet pienemmillä suuttimilla?

Back