• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jahnas, uusia kumeja ettinyt, toimiiko ihan normi ajossa nuo Pirellin Corsat? Siis kestävyyttä ja pitoa samassa paketissa olis toive..
Jos max 300 eskoa asennuksineen sais jostain.
Pitoa joo. Kestävyyttä ei. Corsa on ymmärtääkseni varsin pehmeä yksiseoskumi, jolla lienee joku 6tkm aika oletettava käyttöikä. (?
confused_orig.gif
?)

Tuolta esim noin 205e ovelle toimitettuna ko setti, joten siitä jää vielä 95e asennukseen.

Jahnas, uusia kumeja ettinyt, toimiiko ihan normi ajossa nuo Pirellin Corsat? Siis kestävyyttä ja pitoa samassa paketissa olis toive..
Jos max 300 eskoa asennuksineen sais jostain.
Laita vaikka enemmin Pirelliltä Rosso. Ihan pätevä rengas kadulle ja pitoa riittää hyvin vaikka radalle asti.
Kestää sitten sen minkä kestää. Oikeasti kestävät renkaat, eli jotkin touring-saippuapalat kannattaa unohtaa kokonaan tuollaisessa pyörässä.

nois kilogixuissa oon käyttäny metzin M3sia, samat R1sessäkin nyt  
buttrock.gif

edit: ex kilosissa takanen kesti jotain 8tkm..

Jeh, kallistuin tohon Pilot road2 rinkulaan, joko Rodamotosta tai Ebaystä Thetyreguyssilta. Ehkä mulle ihan passelit gummit.

Jeh, kallistuin tohon Pilot road2 rinkulaan, joko Rodamotosta tai Ebaystä Thetyreguyssilta. Ehkä mulle ihan passelit gummit.
Onkohan nuo vähän turhan touring-renkaat?
Michelinin sivuilla ehdottaa touring/cruising ajoon.
R1 touring/cruising ajossa menee hukkaan!

Ennemmin:
Pirelli Corsa III
Michelin Pilot Power tai Power 2ct
Metzeler M3
Dunlop Qualifier RR

Mut jokainen ostaa tarpeensa mukaan mopon/renkaat siihen.

Entisten Pilot Race Mediumien tilalle tulee katuajoon Pilot Power 2CT:t. Nyt tosin ensihätiin takanen (kimppatilauksella 127e Rodamotosta) ja etunen myöhemmin. Kyllä rykkösellä halutessaan saa tourinkiakin ajaa ja moni ajaakin. Suorapito noissa pilot roadeissa tuskin tulee kadulla ja kiihdyttelyissä ongelmaksi, mutta miten lie rajumpi kanttailu tai ratailu.

nois kilogixuissa oon käyttäny metzin M3sia, samat R1sessäkin nyt  
buttrock.gif

edit: ex kilosissa takanen kesti jotain 8tkm..
M3 ihan hyvä katurengas. Ei aivan M1 veroinen ajettavuudeltaan, mutta kestää hieman paremmin.
Rata-ajossa tosin menettivät jostain syystä pitonsa jo kulutuspinnan puolessa välissä
confused_orig.gif
Jäivät minulla kertakäyttörenkaiksi radalle. Pilot Roadit ovat busaan ihan ok renkaat, mutta en olisi laittanut rykköseen.

Eiköhän se ole suuri prosentti suomalaisista pyöristä juurikin tuossa rauhallisessa käytössä..
biggrin.gif

On se hienoa ajella maaseudun mutkateitä aurinkoisena kesäiltana vaikka alla olisikin se kyykkypyörä..
062802moto_prv.gif

Anteeksi lapset.
Vittu mikähän perkeleen talli-tonttu on vääntänyt öljytulpasta ja molemmilta puolilta katteiden kierteet
mad.gif

Muut paikat ovat tainneet onneksi olla liian haasteellisia saada jatkovartta sopimaan. Öljytulpassa sentään oli jo heli-coil ja toiselle puolelle laitoin syksyllä. On se ihan normaalia että remontissa voi jokin muovilirpake hukkua tai mennä rikki mutta saa niitä uusia kaupasta. Seuraavan vehkeen syynään jos nyt en ihan suurennuslasilla niin vähintään taskulampulla ellei se sitten ole uusi

Entinen pyörä myyty ja tuollainen 07 R1 pyörii koko ajan mielessä. Olen lukenut vanhoja Bike-lehtiä jossa tuota on testattu ja kuume vain kasvaa. Toisena vaihtoehtona tulee K5-K6 gixxeri hyvän moottorin ja halvemman hinnan takia, mutta olisihan tuossa rykkösessä jo luistokytkin yms. ja ajettavuuskin pitäis olla kohdillaan. Olen katsellut myös 04-06 rykköstä, mutta tuntuu että aika hintavia vielä ovat, noin tonnin lisäpanostuksella saa jo 07 mallin. Joten valinnan vaikeus on melkoinen, eli ottaako halvempi täysin laiteltu Suzuki vai tonnia kalliimpi vakio 07 R1?

Entinen pyörä myyty ja tuollainen 07 R1 pyörii koko ajan mielessä. Olen lukenut vanhoja Bike-lehtiä jossa tuota on testattu ja kuume vain kasvaa. Toisena vaihtoehtona tulee K5-K6 gixxeri hyvän moottorin ja halvemman hinnan takia, mutta olisihan tuossa rykkösessä jo luistokytkin yms. ja ajettavuuskin pitäis olla kohdillaan. Olen katsellut myös 04-06 rykköstä, mutta tuntuu että aika hintavia vielä ovat, noin tonnin lisäpanostuksella saa jo 07 mallin. Joten valinnan vaikeus on melkoinen, eli ottaako halvempi täysin laiteltu Suzuki vai tonnia kalliimpi vakio 07 R1?
Mä ainakin tykkään tuosta 07-mallista, on se helmi. Toki riippuu mitä tarvitsee, ja luistokytkin tuntuu hyvältä. Ja kyllähän mopon pitää kaunis olla
smile_org.gif

Perkule, nyt on si ajovalot ja pitkät hukassa...
Pass-napista toimii pitkät..

Kenelläkään kokemuksia`?

Öh. Tuo voisi olla oma kirjoitukseni viime kesältä. Kävin koeajamassa molemmat ykkösvaihtoehdot (k5 gsx-r, -07 R1) ja päätin sen pohjalta. Suzukin kone on toki usein hiukan tehokkaampi ja väännökäs rykköseen verrattuna, mutta mielestäni R1:n motti käy värinättömämmin, pakoääni on luonteikkaampi ja kiertää ylemmäs. Puolensa kummallakin. Ajoasennoltaan rykkönen on kapeampi ja minun mitoilleni mukavampi (183/73). Rykkösen putkihässäkkä lämmittää takamusta, giksun ei. En enää jaksa arvostaa mökäputkia, muut hilut on halpoja. Kokeile ihmeessä molempia.

Öh. Tuo voisi olla oma kirjoitukseni viime kesältä. Kävin koeajamassa molemmat ykkösvaihtoehdot (k5 gsx-r, -07 R1) ja päätin sen pohjalta. Suzukin kone on toki usein hiukan tehokkaampi ja väännökäs rykköseen verrattuna, mutta mielestäni R1:n motti käy värinättömämmin, pakoääni on luonteikkaampi ja kiertää ylemmäs. Puolensa kummallakin. Ajoasennoltaan rykkönen on kapeampi ja minun mitoilleni mukavampi (183/73). Rykkösen putkihässäkkä lämmittää takamusta, giksun ei. En enää jaksa arvostaa mökäputkia, muut hilut on halpoja. Kokeile ihmeessä molempia.
Hyviä pyöriä molemmat, joten fiilis hommiksi se menee. Aja molemmat ja ota kumpi tuntuu kivemmalta. Itse valitsisin noista kahdesta ehkäpä rykkösen. Tosin jos otetaan vaihtoehdoksi mukaan K7-K8 gixxeri niin valinta menisi siihen, aivan sairaan hyvä yleispyörä... Ja -08 eteenpäin 10R pesee koko porukan. Ja sitten tietysti uusi Blade mukaan listaan, BMW-RR... Ihanaa.  
biggrin.gif

07, 08 jammu, 05,07 kikseri, 08 10R ja kymmenen muuta kyykkyä. Valitsen 10 R. Jammun ainoa ongelma on LUSSU keskialue siis se käyttöalue mitä käytät normiajossa. Jammulla on kivaa 10000 kierroksen jälkeen. Jos annat anteeksi lussun keskialueen niin R1.

07, 08 jammu, 05,07 kikseri, 08 10R ja kymmenen muuta kyykkyä. Valitsen 10 R. Jammun ainoa ongelma on LUSSU keskialue siis se käyttöalue mitä käytät normiajossa. Jammulla on kivaa 10000 kierroksen jälkeen. Jos annat anteeksi lussun keskialueen niin R1.
Pitää paikkansa. Laadukas kokoputki ja commanderi paikkaa jampussa paljon, mutta sitä samaa voiman tunnetta mitä esim. sukisukissa on keskellä ei siihen saa.

Mitäs tuohon mopon huoltoon 10000km kuuluis?
Eli öljyt ja suodattimen vaihdan,pitäiskö vaijereita jotenkin öljytä? Jos niin miten hoituu?
Ilmanputsaria?

Ite ajattelin ropailla, niin ainakin oppii laittamaan. Öljyt nyt peräisin viime syksyltä.

Back