Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Bingo! Oikeen katteen takaa ilmanottoputken alta löyty hapettunut liitin, r1 forumin mukaan yleinen vika.
 
No toi karsii jo aika monta vaihtoehtoa pois. Yks temppu on ruiskuttaa pyörivälle ketjulle reilusti öljyä ja jos ääni hiljenee niin vois olla ketjusta kiinni. Jos on vaihdettu 520:t välitykset niin vois varmistaa että eturatas on oikeinpäin.

Toivottavasti olis siitä ketjusta tai eturattaan kulumisesta kiinni, on pikkuisen isompi talkoo ton vetoakselin laakerin vaihto.


- T -

Kiitos vinkeistä. Otin eturattaan irti (oli muuten aika löyhästi kiinni) ja ketjut pois akselin vierestä ja kone pyörimään, ei kuulunut mitään ylimääräistä. Ja ei muutaku kaikki nippuun ja nyt toimii hyvin.
Joko tuo eturattaan mutteri oli löysällä tai sitten ne tyhjennysletkut yms nippu oli alareunasta jotenkin huonosti sen suojamuovin välissä, että pääsi hankaamaan hieman.
 
Kiitos vinkeistä. Otin eturattaan irti (oli muuten aika löyhästi kiinni) ja ketjut pois akselin vierestä ja kone pyörimään, ei kuulunut mitään ylimääräistä. Ja ei muutaku kaikki nippuun ja nyt toimii hyvin.
Joko tuo eturattaan mutteri oli löysällä tai sitten ne tyhjennysletkut yms nippu oli alareunasta jotenkin huonosti sen suojamuovin välissä, että pääsi hankaamaan hieman.


Joskushan noita muttereita aukeilee ihan itsekseen ja putoilee matkalle. Eli sen lukkoprikan kanssa kannattaa olla tarkkana eikä liima tai varmistuslankakaan ole huono idea. Itselläkin joskus hävinnyt tuo mutteri enkä missään vaiheessa kuullut mitää poikkeavaa. Eli todennäköisesti siellä on joku sitten vaan päässyt hankaamaan..


- T -
 
Moro
Äskeinen viestini meni väärään osioon...
Yamaha yzf r1 vm2001 ml53000
Kierroksilla n. 8000rp kakkonen pomppii pois päältä.
Tekee tään vaan lämpimänä.
Oisko tietoa vian laadusta?
Kiitokset jo etukäteen
 
Yamaha yzf r1 vm2001 ml53000
Kierroksilla n. 8000rp kakkonen pomppii pois päältä.
Oisko tietoa vian laadusta?

Kakkosen kytkentähampaat ja/tai kakkosen siirtäjä kulunut loppuun. Tyypillinen vika tuo ikäisessa jammussa. Eli laatikkoremonttia on tiedossa..


- T -
 
Jep... Noita vastaavia yksilöitä on/oli nettimoto pulloillaan aikoinaan kun etin pyörää itselleni.
 
Moro
Äskeinen viestini meni väärään osioon...
Yamaha yzf r1 vm2001 ml53000
Kierroksilla n. 8000rp kakkonen pomppii pois päältä.
Tekee tään vaan lämpimänä.
Oisko tietoa vian laadusta?
Kiitokset jo etukäteen


Itsellä r6:ssa sama vika oli ja loppu talvesta tein remontin. Oireet täysin samat kun sulla eli n.8000rpm:n kohdalla alko pomppimaan kakkonen. En tiedä pomppii sulla kakkonen kokonaan pois päältä? Itsellä toi ylihyppiminen tuntui nykäyksinä vedätettäessä kakkosella. Osat maksoi r6:een jenkeistä vajaa 250e sis rattaat, siirtäjähaarukka ja kolme lukkorengasta. Tohon sitten tiivisteet yms. päälle ne tuli pyörän mukana mulla niin en niitten hinnoista tiedä.
 
Kakkosen kytkentähampaat ja/tai kakkosen siirtäjä kulunut loppuun. Tyypillinen vika tuo ikäisessa jammussa. Eli laatikkoremonttia on tiedossa..


- T -

Kiitos vastauksista. Oisko mitään hintaarviota antaa varaosien hinnoista? Osaa varautua talvella sitten remonttiin. Kai siihen joku satanen uppoaa.
 
Oisko mitään hintaarviota antaa varaosien hinnoista?

Taitaa noi rattaat ja siirtäjä olla jossain kolmensadan nurkilla jos suomesta ostat. Netistä voi löytyä halvemmalla..

Vaihteiston akselien lukkorenkaat ehdottomasti vaihtoon samalla ja vetoakselin stefankin suosittelen vaihtamaan. Toki ton ikäiseen koneeseen kannattaa jo miettiä isompaakin tarkastusta ja remonttia kun sitä kerran rupeaa aukomaan..


- T -
 
Lähinpä kyselemään että onkohan -06 R1:sissä mitään erityistä jota tulisi pitää silmällä?
Sellanen tuli eilen taloon ja tänään juotettiin hälle uudet öljyt.

-Jari
 
No starttimoottori lopetti sitten kokonaan toimimasta Mugellon MotoGP-reissun loppupuolella takaisin Suomeen palatessa, jossain Tanskan paikkeilla. Ennen tuota lopullista loppua toimi yhden päivän vielä miltei normaalisti taas. Oon alkanu katella nyt uusia hiiliä siihen; onko 5vy:n hiilet tosiaan käypäset 5jj:n starttimoottoriin kans? Niinkuin tämä saitti http://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/yamaha/yzf-r1-15939/yzf-r1-31490/5jj8-776761/starting-motor-13474861 ja ainakin yxi eBay-myyjä väittää (98-06)? :) En ole vielä irroittanut/avannut starttia.
 
Viimeksi muokattu:
No starttimoottori lopett sitteni kokonaan toimimasta Mugellon MotoGP-reissun loppupuolella takaisin Suomeen palatessa, jossain Tanskan paikkeilla. Ennen tuota lopullista loppua toimi yhden päivän vielä miltei normaalisti taas. Oon alkanu katella nyt uusia hiiliä siihen; onko 5vy:n hiilet tosiaan käypäset 5jj:n starttimoottoriin kans? Niinkuin tämä saitti http://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/yamaha/yzf-r1-15939/yzf-r1-31490/5jj8-776761/starting-motor-13474861 ja ainakin yxi eBay-myyjä väittää (98-06)? :) En ole vielä irroittanut/avannut starttia.


Kysymykseen en osaa sanoa vastausta, mutta multa saat koko startin viidellä kympillä (+pk) jos ei kiinnosta alkaa ropaamaan.



- T -
 
Kysymykseen en osaa sanoa vastausta, mutta multa saat koko startin viidellä kympillä (+pk) jos ei kiinnosta alkaa ropaamaan.



- T -

Jos hyvin toimiva niin tehdään kaupat! Laitan peeämmää.

Edit: kyllä oli toimiva ja tehokas, pari numeroa isompi kuin entinen :WAZAAP:
 
Viimeksi muokattu:
Terve!

Mulla on vuosimalli 2005 rytkönen...
Kun kone pyörii tyhjäkäynnillä niin sieltä kuuluu sivuääni, joka sammuu kun kytkimen painaa pohjaan. Muuten mopo toimii hyvin.
Onko jollain kokemuksta... et onko vakavaa?

Sit toinen kysymys et mopossani on kiinni yoshimuran putket ja on otettu pois käytöstä tuo exp systeemi, niin onko sillä läpän asennolla merkitystä..?
Sen huomasin ku mekaanisesti läppää kääntää, niin äänet ihan hivenen verran muuttuvat...

Kiitoksia vastauksista etukäteen :)
 
Terve kaikille

Tuli hankittua 01 R1. Kiva mopo ja pelittää hyvin. Sen kanssa kyllä sattui sellainen lapsus, että hävettää kirjoittaa kyllä tänne:sad:. Olin lähdössä ajelulle ja normi lämmittely, kunnes alkaa sellainen räpätys, että ei muuta kuin korva ensin koneen vierelle ja sen jälkeen sormituntuma, ja kyllä bensapumppu räpättää. En tajunnut, että moposta oli yksinkertaisesti bensa loppunut. Hommasin uuden pumpun, asensin paikalleen ja sama räpätys jatkui. Noin puolessa nanosekunnissa kaksi harmaata aivosolua löysi toisensa, kääk :no::rant:. Täysin turha hankinta. Eli jos jollakin on tarvetta bensapumpulle, voi ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen. Onko tuossa mallissa minkäänlaista valoa/anturia, josta saisi vinkin, että aja tankille. Vai miten te olette ratkaisseet ongelman. Ei tuota rippimittaria näköjään muista aina nollata:grin:

Terveisin
R niin kuin Reijo
 
Terve!
Sit toinen kysymys et mopossani on kiinni yoshimuran putket ja on otettu pois käytöstä tuo exp systeemi, niin onko sillä läpän asennolla merkitystä..?
Sen huomasin ku mekaanisesti läppää kääntää, niin äänet ihan hivenen verran muuttuvat...

Jos exup-servo on poistettu käytöstä pitäisi läppä lukita täysin auki asentoon.


- T -
 
Terve kaikille
Onko tuossa mallissa minkäänlaista valoa/anturia, josta saisi vinkin, että aja tankille. Vai miten te olette ratkaisseet ongelman. Ei tuota rippimittaria näköjään muista aina nollata:grin:

Bensavalo kuuluu mallin varusteisiin. Eli ei ilmeisesti toimi? Anturi on tankin pohjassa ja valo mittaristossa. Lisäksi mittaristoon (olettaen että on vakiomittaristo) tulee valon syttyessä fuel-trip näyttö joka näyttää miten pitkään valon syttymisestä on kulunut matkaa. Jos anturin piuhat nyppää irti, niin muistakseni pitäisi bensavalon alkaa vilkkua.


- T -
 
Tilanne tämä.. Mulla on pyöränä Yamaha MT-01 vuosimallia -05, ja tarvetta takahaarukan jatkolle mutta kyseiseen pyörään ei edes foorumilaiset(ei Saksa, Englanti, Ranska) osaa neuvoa sopivia jatkoja eikä suoraa kyseiseen malliin tiedä jatkoja edes mahtava google.. Olisiko mahdollista tulla esimerkiksi takahaarukan kanssa käymään jollakulla ja tutkimaan menisikö jonkun muun merkin jatkot "heittämällä" paikoilleen? En osaa muuta sanoa noista, mutta jostain ymmärsin, että 04-06 R1:n swingi olisi lähes sama, mutta tämä on vaan spekulaatiota...
 
Bensavalo kuuluu mallin varusteisiin. Eli ei ilmeisesti toimi? Anturi on tankin pohjassa ja valo mittaristossa. Lisäksi mittaristoon (olettaen että on vakiomittaristo) tulee valon syttyessä fuel-trip näyttö joka näyttää miten pitkään valon syttymisestä on kulunut matkaa. Jos anturin piuhat nyppää irti, niin muistakseni pitäisi bensavalon alkaa vilkkua.


- T -

Joo, kyllä vilkkui keltainen bensavalo kun oli eilen tankki ja samalla se vihreä sähkö-liitin irroitettuna.
 
Kiitos pikaisista vastauksista.

Kyllä. Bensavalo alkoi vilkkumaan, kun vihreän johdon irroitti. Anturivika, mutta selviääkö tuosta vaihtamalla pelkän tankista tulevan johdonpätkän?
 
Back
Ylös