• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Varmasti löytyy tämäkin tieto täältä penkomalla, mutta kysymys kuuluu millasia kokemuksia rykkösistä vm 2004-2006 ja 2007-2008?? Kuulu jotain hommia kansivioista? Just myin 2002 vm rykkösen ja siinä ei kyl ollu mitää n 8000 km aikana vaikka siinäkin 20 venttiilinen kone kuten tossa 2004-2006, tietääkseni 2007--> muuttui 16 venttiili koneeksi? Jompi kumpi uudemmista kiinnostaisi seuraavaksi hommata. Kiitos jo etukäteen :)
 
-05 tallissa. Ite ajanu kilometrit 42-55t ja hyvin pelaa ainakin toistaseksi. Eteen -1 ja muuttuu melko paljon kivemmaks radalla sekä kadulla eikä kuitenkaan huuda motarillakaan isommin.
 
Kansivikoja oli nimenomaan noissa alkupään 16-venttiilisissä kansissa, myös muissa yamahoissa kuin R1:ssä. Ilmeisesti joku tuotatoerä kansia oli epäonnistunut ja noita remppoja (ohjurien vaihto) tehtiin paljon takuuseenkin. Tota 20-venttiilistä on käytetty jo 80-luvulla ja eipä niissä mitään typpivikoja ole vissiin koskaan ollut. Eli ainakaan sen perusteella ei kannata valintaa tehdä.

Ennen uuden mallin markkinoille tuloa Yamaha tyypillisesti pukkaa ulos kaikkia special edition malleja. Eli -06 vuotisista voi löytää erikoisia värityksiä esim. parempia alustapalikoita ihan tehtaalta lähtien. Toki tossa uudemmassa on enempi voimaa. Uudempaan tuli myös sähköinen kaasu ja muuttuvapituiset imutorvet, joten esimerkiksi rata-ajossa säädettävyys parani huomattavasti.


- T -



Varmasti löytyy tämäkin tieto täältä penkomalla, mutta kysymys kuuluu millasia kokemuksia rykkösistä vm 2004-2006 ja 2007-2008?? Kuulu jotain hommia kansivioista? Just myin 2002 vm rykkösen ja siinä ei kyl ollu mitää n 8000 km aikana vaikka siinäkin 20 venttiilinen kone kuten tossa 2004-2006, tietääkseni 2007--> muuttui 16 venttiili koneeksi? Jompi kumpi uudemmista kiinnostaisi seuraavaksi hommata. Kiitos jo etukäteen :)
 
Mulla 2006 rykkönen, on kevyt ja helppo ajaa :thumbup:

Lähes 90 tkm ajettu.
Normi kulutusosien vaihdolla menty. Koneeseen ei oo tarvinu koskee, vain venttiilikoppa avattu venttiilivälysten tarkistusta varteen...

Tai takaiskari meni nyt vaihtoon, alkuperäinen jo alkujaan aika onneton ja näillä kilsoilla jo ihan p-ska :orgmp2:
 
Kellaria siivotessa löytyi käyttämätön BMC ilmansuodatin joka käy R1 07-08. Jos on jollain tarvetta, niin saa pistää yv.
 
Onkos kukaan asentanut 98-99 R ykköseen 00-01 mallin underia ja takavaloja? Meneekö semmoisenaan vai tarvitseeko uusia muutakin?
 
Varmasti löytyy tämäkin tieto täältä penkomalla, mutta kysymys kuuluu millasia kokemuksia rykkösistä vm 2004-2006 ja 2007-2008?? Kuulu jotain hommia kansivioista? Just myin 2002 vm rykkösen ja siinä ei kyl ollu mitää n 8000 km aikana vaikka siinäkin 20 venttiilinen kone kuten tossa 2004-2006, tietääkseni 2007--> muuttui 16 venttiili koneeksi? Jompi kumpi uudemmista kiinnostaisi seuraavaksi hommata. Kiitos jo etukäteen :)

Ajoin viisi kesää 2005 R1:lla ja oikeastaan mitään huonoa sanottavaa ei ole. Ainoa "ylimääräinen" homma oli vaihdepolkimen jousen pettäminen mutta sekin niin, ettei mitään muuta hajonnut. Tämäkään tuskin mikään tyyppivika kuitenkaan ole. Kilsoja oli myydessäni n. 50000. Kaiken kaikkiaan erittäin luotettava pyörä. Ei voi muuta kuin suositella.
Jos nyt ostaisin tuon ikäluokan R1:n ostaisin 07-08 mallisen 16-venttiilisen. Mukavammat ominaisuudet moottorissa vaikkei kovin suuri ero vanhempaan 20 venttiiliseen..
 
Käykö -02 r1 putkisto 00 vm r1 heittämällä?? olis yoshin koko putkisto tiiossa ,nyt kiinnostas tietää et voiko ruiskuversion putkiston laittaa kaasari peliin..??
 
Muistaakseni käy suoraan, semmoinen mielikuva olisi että joskus soviteltiin vanhemman putki uudempaan niin miksi ei toisinkinpäin kävisi. Öljypohjahan noissa on pikkasen erilainen, uudemmassa syvempi, joten todennäköisesti viriputken kollektori tulee heiman alemmaksi. Se voipi olla ongelma jos putki tulee siten liian lähelle alakatetta..

Jotain muokkauksia voi joutua tekemään kiinnikkeisiin, mutta muistaakseni kannen lähdöt on ainakin identtiset.


- T -
 
Kuinka usein pitäis iskarit huoltaa näissä jos on ihan vaan katu ajossa. Itellä keulassa jonkunlaista väljää, mutta pitäähän siellä varmaan joku välys olla? Videot youtubeen missä kuuluu tuo ääni keula putkista https://www.youtube.com/watch?v=p_Tfyw0Vjq0
https://www.youtube.com/watch?v=WIXVwo3rCOg
Kannattaa laittaa ääntä että kuuluu :) Pyörä vuosimallia -07 ja reilu 39tkm mittarissa.

Ja jos nyt on niin että tuossa keulassa on liikaa väljää niin voiko se aiheuttaa sen että keula olis vinossa? Kun jo viime kesänä tuota ihmettelin, kun tuntuu että oikea putki on edempänä kuin vasen. Ja keulasta olen useampaan otteeseen ylä ja ala t-palat löysänny ja kiristäny ja sama homma etuakselille ja sen jälkee pumppaukset, mutta ei mitään vaikutusta.
 
Keula huoltoon asap. Kadulla ihan max. huoltoväli on 30tkm/2vuotta. Ja jos siellä on jo selvästi väljää, on keulasta jotain tod. näk rikki.

Lisäksi jos keulaputket on vinossa pitää yläkolmio ja iskarin kiinnitykset päästää löysälle, että iskarit hakevat paikkansa uudestaan. Tosin jos keula on vinossa, on mopolla tod. näk. kaaduttu ja pahimmassa tapauksessa telarit on kierot. Tosin tuokin selviää sit siinä huollon yhteydessä.
 
Mulla 2006 rykkönen, on kevyt ja helppo ajaa :thumbup:

Lähes 90 tkm ajettu.
Normi kulutusosien vaihdolla menty. Koneeseen ei oo tarvinu koskee, vain venttiilikoppa avattu venttiilivälysten tarkistusta varteen...

Tai takaiskari meni nyt vaihtoon, alkuperäinen jo alkujaan aika onneton ja näillä kilsoilla jo ihan p-ska :orgmp2:
Kunnioitettavat kilsat... joko menee tänä vuonna 100 tonnia rikki?
Minkä merkkinen takapamppu tuli tilalle? Vakioiskarin huoltoon ei käsittääkseni ole ainakaan virallista osasarjaa. Melkein 60tkm pompoteltu vakio täälläkin paikallaan, ja Öhläri ainakin kiinnostaisi tilalle. Tekeekö sillä sitten tämmöinen tavan mutkatietunari katuajossa mitään... :dunno:
Vakio on kyllä melko onneton, ja myös ohjausiskari vaihtui Öhlinsiin vuosi sitten ja olihan se nyt ihan eri planeetalta kuin entinen.
 
Keula huoltoon asap. Kadulla ihan max. huoltoväli on 30tkm/2vuotta. Ja jos siellä on jo selvästi väljää, on keulasta jotain tod. näk rikki.

Lisäksi jos keulaputket on vinossa pitää yläkolmio ja iskarin kiinnitykset päästää löysälle, että iskarit hakevat paikkansa uudestaan. Tosin jos keula on vinossa, on mopolla tod. näk. kaaduttu ja pahimmassa tapauksessa telarit on kierot. Tosin tuokin selviää sit siinä huollon yhteydessä.

Täytyy viedä. Mitä ne tuolle vakio takaiskarille tekee huollossa?
 
Hinta arviota seuraavalaiselle pyörälle;

2015 vuoden R1, ajettu 11tkm, kaikin puolin täysin vakio vehje. Eikä oo kosmeettisia vaurioita
 
Ite olisin arvannu 15k€, mutta käypä markkinahinta taitaa olla jossain 18-19k€ huitteilla.

Liikkeessä 6tkm ajettu on 18 950€, jos yksityiseltä ostaa niin sulaa tosta tonni pois. Ja sitten melkeen 2x kilsat, niin luulis olevan siellä 17 tietämillä.
 
Liikkeessä 6tkm ajettu on 18 950€, jos yksityiseltä ostaa niin sulaa tosta tonni pois. Ja sitten melkeen 2x kilsat, niin luulis olevan siellä 17 tietämillä.

Hiuka vaa mietin tämmöst et 2015 vm millä ajettu vaan 11tkm...maksaa Jonezi:n mukaa siellä 17 tienoilla ja Nitrous heitti 15... ku sit taas 2017 vm R6 maksaa paketist revittynä 0 km ni 18 ja puol muistaakseni.... onks muka ''noin vanha'' R1 ja täysin uus R6 ''saman'' hintasia.... ja jos miettii ni periaattees noista ni R6 on loppupeleis paljon halvempi jos mennää ajatusleikissä pidemmälle, vakuutusmaksu on halvempi mitä tonnaris, bensan kulutuski EHKÄ?!?!?! korjatkaa jos oon väärässä?
 
Hjos mennää ajatusleikissä pidemmälle, vakuutusmaksu on halvempi mitä tonnaris

Toi on helppo selvittää, kun otat muutaman vakuutusyhtiön laskurin sekä haet nettimotosta pyörille rekisterinumerot, joilla vertailla hintoja.

Välttämättä noissa vakuutuksissa ei mitään päätä huimaavaa eroa ole...

Kulutuksesta sen verran, että hyötysuhde lienee molemmissa sama eli se missä on enemmän voimaa kuluttaa myös enemmän. Normaalissa liikennekäytössä ero on pieni, mutta kun aletaan vaatimaan maksimitehoja ulos, niin ero kasvaa.
 
Back
Ylös