ylinopeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tonppa

New member
onko näin nykyään et poliisi voi sanoa et ajoit ylinopeutta niin ja niin paljon ja kortti pois ku kysyy autossa et haluaa nähä mitä stalkeri näytti niin sanotaan vaan että sen verran ...
mut itse tutkassa ei ole mitään lukemaa ? kuulemma eivät kerenneet/viittineet lukita sitä lukemaa.??ei kuulemma jää muuten talteen?
omg.gif

Juttu kuulostaa trollilta. Kyllä näyttö pitää olla muuten oikeudesta ei ole tietoakaan.

T/Pekka

Mitä sillä lukemalla? Ei se juuri mitään todista. Voihan se olla kelle vaan mitattu. Mistä sä tiedät, että se lukema minä sieltä näytetään, jos sellainen on johonkin tallennettu, on juuri sulle eikä esimerkiksi jollekulle muullle viis minuuttia sitten mitattu? Oikeudessa konstu sitte vannoo valan päälle ja kertoo miten asia hänen mielestään oli.
Noin niinkun periaatteellisella tasolla ymmärrän kyllä halun nähdä lukeman, jonka perusteella aiotaan rankaista.

ihmetyttää vaan voiko näin olla et riittää ku poliisi sanoo et ajoit? mitään todisteita ei tarvita
confused_orig.gif

Kyllä mä ainakin tulen vaatimaan tutkalukeman, muuten valitan asiasta. Varsinkin jos tuntuu etten ajanut niin kovaa ylinopeutta.

Itsellä kävi juttu kun ajelin tossa viimekesänä kotio ja ihmettelin ku auto yrittää samaan parkkipaikkaan tms. vedin sitten jalkakäytävälle asti. kas vain auto menikin vinoparkkiin ja sinipukuinen äijä rupes mölyään jotain sieltä auton ikkunasta että onko kiire, sanoin että ei ainakaan enään, ajoit sitten 82km/h tai 86km/h tai jotain(en muista enää tarkkaa) 60km/h alueella. jaa, mitäs tästä nyt sitten, äijä huuti vaan että oli sitten viiminen varoitus ja lähtivät kytkemään... olikohan ees tutkanneet ja heittivät luvun päästä, vai kävikö mulla vaan hullu tuuri? ajoin just pikkasen kovempaa toisella kaistalla kun muut autot toisella..

lisää vastaavia...??? huomenna nähään miten käy? pistän tänne lisää juttua.

No on vaikka kuin paljo
veryangry.gif
Suomesta on tullu poliisivaltio sanan varsinaisessa merkityksessä.Kaks asennevammaista tollukkaa voi ottaa korttisi pois ja mitään et voi jos he keskenään näin asian päättävät
crazy.gif

Hmm.. onkohan Orkkilaisissa yhtään lakiasian tuntijaa ?
Pari kyssäriä olis mullakin ja vähän neuvoja tarttisin kaveria jeesatakseni
lookaround_orig.gif

Sori vaan, ei lukemaa tarvitse lukita tutkaan. Sakossa on kohta jossa kysytään myöntääkö tekonsa. Jos kiistää tulee sakkoa vastustaa viikon kuluessa syyttäjälle, jonka jälkeen asiassa suoritetaan esitutkinta. Kaikki osapuolet kuullaan ja asia menee käräjille. Riippumaton käräjäoikeus päättää ketä asiassa uskotaan. Poliisia vaiko sakon saanutta.
Yleinen harhaluulo on myös se, että luullaan ettei yksin oleva poliisi voi sakottaa esim. ylinopeudesta tai muista liikenne rikkeistä ja rikoksista.
blush.gif

Ei tarvita lukittua lukemaa tai tutkaa ollenkaan. Kahden poliisin odistus siitä että auton mittari näytti näin ja näin paljon ja pyörän etäisyys kasvoi silti riittää mainiosti. Myöhemmin sitten tarkastavat auton todellisen nopeuden ko mittarivauhdilla ja syyttävät siitä.

Nimim. törkeä liikenteen vaarantaminen ja käräjiltä saatu tuomio kyseisellä menettelyllä.

voi vihtu, poliisille vaan tutka joka kirjottaa kauppatyyliin kuitin että koska ja kuin paljon.

Entäs jos poliisimaijassa on 3 poliisia ja väittävät että ajoivat 250km/h ja minuun vielä matka lisääntyi (500cc moottoripyörä)? kai toi sitten läpi menee kun on jo kerran kolmekin poliisia vastaan yks hurjastelija...

Olen kuullut tapauksesta... että henkilö joka on aina kaikessa vastaan niin (mutta tietää asioista) ajoi ylinopetta ,lukja en tiedä, istui polliisi setein auton takapenkillä rupes tiukkaamaan tutkan kalibrointi todistusta koska tutka pitäis kuulemma kalibroida viikoittaan ja kun todistusta ei löytynyt niin oikeudessa kaveri oli voittanut ja ei maksanut sakkoja....

että sillain..

Back