• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ylinopeustuomiot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moni on hankkinut välineitä hauskanpitoa ja harrastamista varten. Esim. ampujat haulikkoja ja muita tykkejä. Missä he harrastavat hauskaa lajiaan niillä välineillä. No tietenkin siellä missä on tarkoituskin eli ampumaradoilla ja johdetussa jahdeissa.

Ne, jotka hauskanpidon vuoksi haluavat ajaa kovaa - kuten minäkin - oikea paikka on rata, ei yleinen tie.
Kuten jo mainitsin: Kukin tyylillään.

En aio keulia ohitsesi kahtasataa. Realismia vaan peliin. Käytät siis itse ainoastaan radalla moposi potentiaalia?

Väitin vaan että kiusaus on siellä olemassa.

Moni on hankkinut välineitä hauskanpitoa ja harrastamista varten. Esim. ampujat haulikkoja ja muita tykkejä. Missä he harrastavat hauskaa lajiaan niillä välineillä. No tietenkin siellä missä on tarkoituskin eli ampumaradoilla ja johdetussa jahdeissa.

Ne, jotka hauskanpidon vuoksi haluavat ajaa kovaa - kuten minäkin - oikea paikka on rata, ei yleinen tie.
Kuten jo mainitsin: Kukin tyylillään.

En aio keulia ohitsesi kahtasataa. Realismia vaan peliin. Käytät siis itse ainoastaan radalla moposi potentiaalia?

Väitin vaan että kiusaus on siellä olemassa.
Toki voit keulia ohitseni - kunhan menet ohi, etkä päin.

Pakkohan se on myöntää, että joskus tulee yleisellä tiellä käytettyä tehoa enemmän kuin olisi tarve ja sallittua - mutta keskusteluhan on periaatteesta ja siitä mikä on ajotapa, eikä satunnaiset ja harvinaiset lipsahdukset. Vai mitä.

Pakkohan se on myöntää, että joskus tulee yleisellä tiellä käytettyä tehoa enemmän kuin olisi tarve ja sallittua - mutta keskusteluhan on periaatteesta ja siitä mikä on ajotapa, eikä satunnaiset ja harvinaiset lipsahdukset. Vai mitä.
No niin, peace. Sä ajat siis kovaa vaan radalla. Ainoastaan tekis joskus mieli vähän avata?

Mitä se mulle kuuluu? Sanktiot on tiedossa, JOS napsahtaa.

No niin, peace. Sä ajat siis kovaa vaan radalla. Ainoastaan tekis joskus mieli vähän avata?

Mitä se mulle kuuluu? Sanktiot on tiedossa, JOS napsahtaa.
smile_org.gif
Peace on jatkuvaa, kun ei olla sodassa.

Ajaisin radalla kovaa, jos uskaltaisin ja osaisin. Yritän ajella ja opetella - se on hauskaa. Minun ratavauhti on jollekin naurettavaa, mutta minulle kovaa.

Tiellä hiljempaa, mutta kurja juttu, kun ne sarvet joskus kasvaa päähän ja sitten ... tosin ilman riskejä, paitsi sakkoriski ...

Lähtee jutut taas lapasesta ja alkuperäinen aihe on karvojen lähtemisen myötä hävinnyt... Mites olis lukitus tällekkin pa*kalle tai sitten siirto siihen kuuluvaan kategoriaan.
thumbs-up.gif

Väitän, että aa vetää aika sikana ylinopeutta, että pääsee yli 30 päiväsakon.
no ite oon saanu joskus korttitta ajostakin 40-50 päiväsakkoa.. Ja nykysestä jutusta eräs juristi sanoi että todenäköinen päiväsakkomäärä on 60-80kpl. Ajoin 121@60 yöllä. Ei muuta liikennettä eikä kyytiläistä. Täysin suora aukea ja erittäin hyvä näkyvyys.
Ihmetyttää aina tuo hyvä näkyvyys ja tyhjä tie kun ei niitä poliiseja  näe,onko poliisit näkymättömiä vai vetomiehillä huono näkö.
Ei, minulla ei ole huono näkö.
Sinulla sitävastoin taitaa olla ihan saatanan hyvä näkö, koska ilmeisesti tiedät tämänkin jutun taustat, ja missä se paskalakki oli tutkaamassa.
selvennykseksi, se poliisi oli n. 1.5km päässä tutkan kanssa.

Ajaminen voi olla kivaa, vaikka tekee sitä turvallisesti.

Pysytään hengissä ja ehjinä.
sport05.gif
Ompahan siinä ja siinä onko kivaa, kun esim. Juvan kilometrien suorilla körötät 80 km/h keväällä, tai syksyllä, kun virkamiestalvi on päällä ja luonto parhaimmillaan ajokelien puolesta..... nukahtaa meinaa. (Jos tuo köröttäminen = turvallinen ajo.)

Ja olipahan taas liikenneturvallisuustyö huipussaan, kun tulin tuossa vähän aikaa sitten ko. tietä Kuopiosta etelään: Ei ollut pöntössä kameraa Paukarlahden koulun kohdalla, ei ollut Leppävirran taajaman kohdalla, ei ollut yhdessäkään risteystä edeltäneessä pöntössä, mut olipa kaksi kameraa perätysten niissä Juvan korpitaipaleiden pöntöissä. Siellä helposti lipsahtaa, ainakin yöllä pimeässä. Tuli niin turvallinen olo.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Ja olipahan taas liikenneturvallisuustyö huipussaan, kun tulin tuossa vähän aikaa sitten ko. tietä Kuopiosta etelään: Ei ollut pöntössä kameraa Paukarlahden koulun kohdalla, ei ollut Leppävirran taajaman kohdalla, ei ollut yhdessäkään risteystä edeltäneessä pöntössä, mut olipa kaksi kameraa perätysten niissä Juvan korpitaipaleiden pöntöissä. Siellä helposti lipsahtaa, ainakin yöllä pimeässä. Tuli niin turvallinen olo.  
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Kerro ystävällisesti tietämättömälle mistä tietää missä pylväässä on kamera ja missä ei. Siis jostakin muusta ku salaman räpsähdyksistä.

Kiitos.

Ei varmaankaan voi mutta pitääkö nopeusrajoitukset asettaa niiden epävarmojen ja "huonojen" kuskien kykyjen mukaisesti kohtuuttoman alhaiseksi? ...
Valitettavasti pitää.
sad_orig.gif
Se olisi hiukan hankalaa jos maanteillä olisi eri rajoitukset kuskien kykyjen mukaan.
biggrin.gif

Ja jos rajoitukset laitetaan taitavien kuskien mukaisksi, ne hömelöt koheltavat ja ajavat kolareita ja kaikki kärsii.

Näin se vaan on.
omg.gif

Ei varmaankaan voi mutta pitääkö nopeusrajoitukset asettaa niiden epävarmojen ja "huonojen" kuskien kykyjen mukaisesti kohtuuttoman alhaiseksi? ...
Valitettavasti pitää.    
sad_orig.gif
  Se olisi hiukan hankalaa jos maanteillä olisi eri rajoitukset kuskien kykyjen mukaan.  
biggrin.gif

Ja jos rajoitukset laitetaan taitavien kuskien mukaisksi, ne hömelöt koheltavat ja ajavat kolareita ja kaikki kärsii.

Näin se vaan on.    
omg.gif
Tarkoitin tuolla kommentillani lähinnä sitä että pitääko ajokortin olla kansalaisoikeus? Pitääkö kaikille antaa ajokortti? Tiedättekö ihmisiä joka ei ole saanut ajokorttia jos vaan sitkeästi jaksaa käydä uusimassa kirjallisia tai inssiä? Lähtisitkö lentokoneeseen jos kapteeni kertoisi saaneensa lentolupakirjan vasta viidennellä yrityksellä?

Näin se vaan on!

Varsin mielenkiintoista... Jotenkin itsellä aina ollut käsitys tiestön tarkoituksena päästä paikasta A paikkaan B milloin milläkin kalustolla. Eikä ainostaan kuljettajan ominaisuudet ole ohjeistamassa nopeusrajoituksia.

Tästä aiheesta kävimme keskustelun komissaarin kanssa, kun olin neuvottelemassa kortin poissa olo ajasta. Kyseli väitänkö minä, että nopeuteni ei olisi ollut huima tekohetkellä?  
idea3.gif
Johon vastasin, että riippuupi millä ajetaan ja missä. Jollakin vehkeellä 80km/h on aivan liikaa. Kakkalakki meni hiukka mietteliääksi  
lookaround_orig.gif
muttei kiistänytkään. Ilmoitin myöskin tekeväni saman uudestaan vastaavanlaisessa tilanteessa, myöskin tulevat näkemään minusta tulevina kausina pelkän takavalon, jos sanktiot ovat tällä tasolla nykyään  
mad.gif
Eikä tämä tarkoita sitä, että yrittäisin pakoon lähteä  
wink.gif

biggrin.gif

Ai sarakin on nyt luovuttanut lisenssiä poliisille, olen selkeästi missannut jotain...

Ilmoitin myöskin tekeväni saman uudestaan vastaavanlaisessa tilanteessa, myöskin tulevat näkemään minusta tulevina kausina pelkän takavalon, jos sanktiot ovat tällä tasolla nykyään
mad.gif
wink.gif
biggrin.gif
Kun poliisin mielipidettä sanktioista kysytään, niin tällaiset lausunnot tulevat komisariolle varmasti mieleen ja ovat lainsäätäjän mieleen. Mitään muuta ei ole tiedossa kuin sanktioiden koveneminen tyyliin Ranska.

Varsin mielenkiintoista... Jotenkin itsellä aina ollut käsitys tiestön tarkoituksena päästä paikasta A paikkaan B milloin milläkin kalustolla. Eikä ainostaan kuljettajan ominaisuudet ole ohjeistamassa nopeusrajoituksia.

Tästä aiheesta kävimme keskustelun komissaarin kanssa, kun olin neuvottelemassa kortin poissa olo ajasta. Kyseli väitänkö minä, että nopeuteni ei olisi ollut huima tekohetkellä?
idea3.gif
Johon vastasin, että riippuupi millä ajetaan ja missä. Jollakin vehkeellä 80km/h on aivan liikaa. Kakkalakki meni hiukka mietteliääksi
lookaround_orig.gif
muttei kiistänytkään. Ilmoitin myöskin tekeväni saman uudestaan vastaavanlaisessa tilanteessa, myöskin tulevat näkemään minusta tulevina kausina pelkän takavalon, jos sanktiot ovat tällä tasolla nykyään
mad.gif
wink.gif
biggrin.gif
Tuollaisessa tilanteessa osoittaa huonoa psykologista pelisilmää, jos ei ole heittäytynyt nöyräksi ja katuvaksi!
wink.gif

idea3.gif
lookaround_orig.gif
mad.gif
wink.gif

biggrin.gif
Tuollaisessa tilanteessa osoittaa huonoa psykologista pelisilmää, jos ei ole heittäytynyt nöyräksi ja katuvaksi!
wink.gif
Ainahan sitä kumarrellaan. Eri asia milloin mihinkin suuntaan
033102ass_1_prv.gif
bowdown.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ja tiedoksi myös että ei minulla poliisien kanssa toimeentulemissa ole mitään ongelmia. Viime lauantaina ryyppäsin baarissa mp-poliisin kanssa ja tuttavapiirissäni on kaksi tällä hetkellä poliisikoulussa olevaa. Kyllä me viime viikollakin keskusteltiin aika reippaasti poliisin toiminnasta mm ASEM:ssa ja sen mellakassa. Keskustelussa oli mm. poliisi ja lakimies joiden kannat olivat täysin vastakkaiset poliisin toimista.
Tuosta asemista sen verran että sieltä saisi kymmeniä ellei satoja lausuntoja joissa poliisi suoraan valehtelee. No oikeudessahan osaa niistä tullakin pohtimaan.

Pahinta kuitenkin mielestäni on maamme pää median uutisointi aiheesta joka on lähes suoraan valheellista. Paljon kuvia joissa alla selitykset ja kuvat eivät liity asiaan millään lailla.

Etkö tiennyt että humalahakuinen juominen ei onnistu baarissa se kun on lain vastaista, eikö edes poliisi tiennyt?
biggrin.gif

Valitettavasti pitää.    
sad_orig.gif
biggrin.gif
Taidat olla liian nuori muistamaan 80-lätkää: vuosi kortin saamisen jälkeen  
biggrin.gif
Muistaakseni siitä kuovuttin sen takia että kasikympin lätkäläisiä "kiusattiin" ja siitä provosoiduttiin niin paljon että katsottiin turvallisemmaksi uudelle kuskille olla ilman merrkiä uudesta kuskista. Kukahan tunnustautuu teistä vanhemmista kiusaajaksi.

Taisi joltakulta täydellisesti lakia noudattavalta yksilöltä lipsahtaa jotain josta ilmeni lakia rikotun, kun joutui poistamaan omia tekstejään...

Back