• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yoshimura db killer ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Clutch
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Clutch

New member
Ostin uuden Yoshimura RS-3 sliparin jossa on db killer asennettu. Ja aika pysyvästi onkin asennettu, 2 kuusiokolo ruuvia on hitsattu pikku pisteellä kiinni. Irti se pitäis kuitenkin saada ettei tehot ja äänet kärsi. Onkohan se db killerin laippa hitsautunut ruuvinkantoja hitsatessa kiinni myös itse vaimentimeen? Eli kannattaako ruveta Dremelillä avaamaan niitä hitsauksia?

Myyjän mukaan db killer on helposti irroitettavissa...

Vie se vaimennin takaisin siihen liikkeeseen ja sano sille myyjälle, että näyttää kuinka "helposti" se killeri lähtee irti.
Vai onko se ostettu ulkomailta?

Nyt alkoi jännittään..
omg.gif
Kävin tänää ostaan akrapovicit joissa db killerit on yhdellä pultilla per putki kiinni.En kerennyt viä koittaan lähteekö ne irti.Toivottavasti lähtee tai minä kiikutan ne ainakin myyjä liikkeeseen ja pyydän sellaiset putket joista ne lähtee myös irti.Siksihän siinä on ruuvit millä se irrotetaan että pörinää saa säädettyä oman maun mukaiseksi..
nixweiss.gif
Eli ei muuta kun paluttaan ja tekeen reklamaatio..

Mahtaiskohan änkkäritehtaat joutua jollain "pysyvällä" tavalla kiinnittämään noi db-killerit, jotta saavat putkeen E-merkinnän? Eli irroitus kyllä onnistuu, mutta ei ihan jakarilla kuitenkaan. Mulla oli Rexissä devil Trophy putki, jossa db-killer oli kiinni pop-niitillä, joka oli helppo irrottaa poraamalla.

Taitaapa olla niin, että ihan lain mukaan ei saa olla pelkällä ruuvilla kiinni. Muuten pöntön saa liian helpolla laittomaksi. Yleensä on joku hitsiheppi.

Kyl se niin on että on sen hyväksynnän vuoksi "pysyvästi" kiinnitetty. Mullakin Yoshimuran tri-ovalissa on killeri niitattu kiinni.

Leo Vinceissä oli toiselta puolelta
"nuljatulla" ruuvilla kiinni. Pikkusen
rautasahaa ja ...

Mulla on kans xx:ssä cobran e-hyväksytyt tupla putket killerillä, eikä niistäkään meinaa saada kovin helposti niitä pois. Taidan myydä ne pois ja pistää alkuperäiset röörit takasin paikoilleen.

Mulla oli ixileissä kuusiokolo ruuvilla killerit kiinni eikä mitää hitsejä missään. On myös E-hyväksyntä.

Näköjään on menossä vaihe, jossa E-hyväksyjä nostaa profiiliaan
062802jumpie_prv.gif
Ollako kumileimasin vai vakavasti otettava laitos. Aikansa kun niitä killereitä ruuvataan irti, niin E-hyväksyntää ei tule kuin hitsattuihin versioihin.
Vähän samaa hommaa kuin minivilkkujen suhteen, menneenä kesänä näin muutaman sellaisen esityksen/virityksen, että sydän miltei kääntyi AKE:n myyntihyllyjen tarkastajien puolelle, kun rassukka käyttäjä ei muutoin tajua omaa etuaan
idea3.gif

Kyllähän se vähän hommia teetti, mutta nyt on db killeri irti. Dremelin katkaisulaikalla vaan putken sisäpuolelta läpi kohti hitsattuja ruuvinkantoja. Killeri meni vähän huonoon kuntoon mutta kyllä sitä vielä käyttää pystyy tarvittaessa.

Kuva

Heh
smile_org.gif
...ja mää ostin mällätyt Remusin sliparit, lyhensin 50mm ja korjasin päädyt ja värkkäsin uudet kuoret... Hetken on käyny mieles et tartteisko niihin noi killeritkii hankkia mut taidan hylätä ajatuksen
smile_org.gif

lyhyesti; E-hyväksyntä, itse tehtyjä muutoksia, lappu käteen! Kuuluu kyllä valmistajien korviin, hitsit lisääntyy....

Back