• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yoshimura USA vs Japan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kepa-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-kepa-

New member
Osaako joku sanoa, että mitä eroja näillä Japan- ja USA -Yosheilla käytännössä on?

Parivuotta sitten ainakin kiksereissä usa malli n.30% pidempi kuin pieni ja siro Japanin malli. Ja minun mielestä juuri usat oli hyväksyttyjä ja japanit ei (tämä oli 07 kun viimeksi ostin josin slkipareita ja putkia..)

Parivuotta sitten ainakin kiksereissä usa malli n.30% pidempi kuin pieni ja siro Japanin malli. Ja minun mielestä juuri usat oli hyväksyttyjä ja japanit ei (tämä oli 07 kun viimeksi ostin josin slkipareita ja putkia..)
Kyllä se on japsi joka on hyväksytty. Iteltä löytyy Usa malli ja e-hyväksynnän joutui ostaan erikseen
tounge.gif

Kyllä se on japsi joka on hyväksytty. Iteltä löytyy Usa malli ja e-hyväksynnän joutui ostaan erikseen  
tounge.gif
Niinpä näytti Japania hyväksyttynä olevan. My bad
tounge.gif

Ne lyhyet Japanilaiset ovat ns. race -malleja joten e-leima ei ole, hmm.. 'vakiovaruste'. Muut Japanin mallit ovat CE-hyväksyttyjä.

Minuakin kiinnostaisi hieman ruuvata Yoshimuran sliparit busaan. Nyt matkavessa on melkein liian hiljainen ainakin pikkukierroksilla, ja sitäpaitsi kaverin B-Kingissä on hyvältä kuullostavat Leo Vincet (mutta minä haluan nimenomaan yoshit). Kukahan näitä e-hyväksyttyjä japsiversioita mahtaa suomessa myydä? Duell.fi ja Jokiniemi Motors ainakin, mutta onko niitä muita (lähempänä Porvoota ja tietenkin "halvemmalla"). Vai kuuluuko tämäkin sarjaan "tilaa saksasta/netistä/ebaysta ja säästä"?

/MarcusB

Minuakin kiinnostaisi hieman ruuvata Yoshimuran sliparit busaan. Nyt matkavessa on melkein liian hiljainen ainakin pikkukierroksilla, ja sitäpaitsi kaverin B-Kingissä on hyvältä kuullostavat Leo Vincet (mutta minä haluan nimenomaan yoshit). Kukahan näitä e-hyväksyttyjä japsiversioita mahtaa suomessa myydä? Duell.fi ja Jokiniemi Motors ainakin, mutta onko niitä muita (lähempänä Porvoota ja tietenkin "halvemmalla"). Vai kuuluuko tämäkin sarjaan "tilaa saksasta/netistä/ebaysta ja säästä"?

/MarcusB
Meitsi diggaa ihan hitosti näistä tän hetkisistä Yoshin USA R-77 pöntöistä ilman killereitä ja on äänet kohdillaan!
smile_org.gif
Jos ei e-leima ole välttämättömyys niin nää istuu kuin nyrkki silmään!
smile_org.gif

Yoshimura R-77 Carbon

Huono puoli näyttäs olevan se noissa, että tuo lakkapinta tuntuu himmenevän ajan myötä, mutta ilmeisesti automaalari saa ihmeita aikaan jos talvella kiikuttaisi nuo "maalattaviksi"
smile_org.gif

- Pasi

Meitsi diggaa ihan hitosti näistä tän hetkisistä Yoshin USA R-77 pöntöistä ilman killereitä ja on äänet kohdillaan!
smile_org.gif
Jos ei e-leima ole välttämättömyys niin nää istuu kuin nyrkki silmään!
smile_org.gif
Nuo on kieltämättä hlvetin hyvännäköiset, ja kuullostavatkin hyvältä! Minua ei voisi henk.koht. joku e-leima vähemmän kiinnostaa, mutta en jaksaisi alkaa vääntää viranomaisen kanssa vaan siksi että satunnaisen viherpiipparin korvissa pärisee ja putkesta puuttuu E. Vuosikymmen sitten asensin VFR:ääni Laserin pöntön merkinnällä "not for road use" eikä ketään kiinnostanut, mutta nykymaailmaan ei ilmeisesti enää ääntä mahdu. Ja jos mahtuu niin sen pitää olla e-hyväksyttyä ja ilmeisesti kai myös rek.otteen mukaan tyyppikatsastettua. Vai? Mikä se nykytila onkaan näitten suhteen? Pari edellistä pyörää oli vakioputkilla joten tuoretta kokemusta minulla asiasta ei siis ole, mutta nyt kiinnostaisi hieman parempi ääni.

/MarcusB

tounge.gif
Mistäs kummasta ko merkinnän ostit?  
smile_org.gif

Viikonloppuna pönttöjä puunatessa huomasin, että ko merkintä näyttäisi myös puuttuvan  
omg.gif
Vai tarvitseeko tuosta edes huolestua  
tounge.gif

tounge.gif
smile_org.gif

Viikonloppuna pönttöjä puunatessa huomasin, että ko merkintä näyttäisi myös puuttuvan  
omg.gif
tounge.gif
E Bayn ihmeelliisestä mailmasta mm. löytyy nuita merkkejä
biggrin.gif

tounge.gif
smile_org.gif

omg.gif
tounge.gif
biggrin.gif
pikkasen tarkennusta ku ei löytyny..tai ei osannu ettiä...

tounge.gif
smile_org.gif

omg.gif
tounge.gif
biggrin.gif
pikkasen tarkennusta ku ei löytyny..tai ei osannu ettiä...
E marked exhaust sticker

Mm. tollasia sieltä löytyy...

Tuli hankittua ihan mielenkiinnosta, sillä eihän kukaan kunnon
motoristi niitä kiinnitä, sehän on suorastaan rikollista.

Hmm.. mulla joku Yoshin TRC jenkkislipari.. en ole siitä mitään ylimääräisiä e-kirjaimia löytänyt..  
nixweiss.gif

On nuo huomattavasti hiljaisemmat kuin edellisen mopon Termignonit, joissa e-merkintä taasen oli. Sen kyllä sitten kuulikin kilometrin päästä.  
baaa.gif

[Edit: puhutaan nyt kuitenkin Yoshista yksikössä, vain Tellussa oli tuplaputket..
biggrin.gif
]

Tuli hankittua ihan mielenkiinnosta, sillä eihän kukaan kunnon
motoristi niitä kiinnitä, sehän on suorastaan rikollista.
Ei ole. Jos kerran ostit e-putken käytettynä, hmmm... olikos se jussilta vai olikos se sittenkin hannulta.. Miitissä tuli ihan juttua kahvikupposen ääressä ja käteiskauppa kävi äkkiä  
cool.gif

"eikö se sitten olekaan mun pyörään tehty putki"  
withstupid.gif
kynttila.gif

Hmm.. mulla jotku Yoshin TRC jenkkisliparit.. en ole niistä mitään ylimääräisiä e-kirjaimia löytänyt..  
nixweiss.gif

On nuo huomattavasti hiljaisemmat kuin edellisen mopon Termignonit, joissa e-merkintä taasen oli. Sen kyllä sitten kuulikin kilometrin päästä.  
baaa.gif
ootteko muuten vaihdellu villoja? ainakin yoshi suosittelee 7-10k mailin välein vaihtoa tai useammin jos rata-ajoa.

ainakin vanhassa kawassa oli ihan helkkarin kovat pörinät 10v vanhoilla villoilla, jos nyt niitä oli enää jäljellä ollenkaan.

Edit: korjaus 7-10k

"Road mufflers should be repacked every 7-10k miles.

http://www.yoshimura-rd.com/t-replacement_muffler_road.aspx?imsec=road

Enpä ole kokenut vielä tarpeelliseksi. Tuo gikseri ollut nyt pari kk (3500km) mulla, eikä ne äänet tunnu yhtään häiritseviltä, etenkin kun asutuilla seuduilla ei huudata. Tosin tosiaan tuo edellinen referenssi oli luokkaa "itä-euroopassa kaupungeissa hälyttimet alkoi autoissa soimaan kun ohi ajoi"..
lookaround_orig.gif

sanoi:
ootteko muuten vaihdellu villoja? ainakin yoshi suosittelee 10-15k mailin välein vaihtoa tai useammin jos rata-ajoa.

ainakin vanhassa kawassa oli ihan helkkarin kovat pörinät 10v vanhoilla villoilla, jos nyt niitä oli enää jäljellä ollenkaan.

Edellisen mopon jenkki-Yoshi TRS:ään vaihdoin villat yhtenä talvena. Ostin ihan sen Yoshin oman villapaketin. Tuskin kaikkein edullisin, mutta oli näppärä ratkaisu. Samalla kasasin vaimentajan uudestaan rosteripoppareilla, ihan ulkonäkösyistä...
baaa.gif

Vanhat villat oli ulostulon nurkilta selvästi saaneet kosteutta. Ilmeisesti sen ja pakokaasujen/lämmön yhteisvaikutuksesta olivaat aika huonossa kunnossa. Uusilla villoilla äänet olivat jonkin verran sivistyneemmät.

Back