• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yrittäjiä orgissa ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackDevil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Yrittäjiä orgissa ? -

• Kyllä

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

• Ehkä joskus

• Ei ikänä

• Ääniä yhteensä
    0
Raksahommia tehdään...En mä ainakaan valita.Palkka hyvä,välillä stressaa ku ei ole työttömyysturvaoikeutta.Mutta en mä ikinä aio rahaa kerjätäkään mistään v...n sossusta.Työstä saa rahaa ja rahalla saa asuntoja,mopoja,autoja....Noi naiset vaan keksii rahanmenoja koko ajan,ku vois ostaa mopoon sälää....
wink.gif

Allekirjoittaneelta löytyy yrittäjätaustaa. Sitten vaan kävi niin, että piti miehen kanssa päättää että jatketaanko työ- vai aviosuhdetta. Molempien hoitaminen kunniakkaasti ei meiltä pienyrityksessä onnistunut. Ja 24/7 yhteistä aikaa ei ollut meidän juttu. Lähdin muualle töihin ja olen edelleen niillä jäljillä. Mies edelleen yrittää. Ja minä siirryn heti yrittäjäksi kunhan ensin tulisi se viikon liikeidea. Oma hohtonsa siinä touhussa on.

Tuplahomma; päivät vieraalla ja illat ja viikonloput omassa firmassa - ei tosiaan tule ajanvietenongelmia...

Kovasti yritän, mutta en onnistu
baaa.gif
...
En ole yrittäjä, enkä ole ainakaan tällä tietoa sellaiseksi alkamassa, mutta "never say never"..
tounge.gif

Täytyy olla välillä vieraalla töissä muutama vuosi, jotta saa maksettua entisen yrityksen rästit. Ja jos sais kasaan vähän vielä ylimääräistäkin niin sit ois taas vara yrittää
cool.gif

Kyllä yrittäminen on jotenkin minulle luonnollinen juttu, yrittäjä neljännessä polvessa. Molempia olen kyllä kokeillut, molemmissa on hyvät puolensa, mut mulle ei vaan oikein ole ollut kuitenkaan todellista vaihtoehtoa ... eihän yrittäminen välttämättä ole ammatti vaan sairaus. Ainakin tämä tulee monta kertaa mieleen silloin kun valtio keksii "kolhia" meitä yrittäjiä, mut yritetään nyt kuitenkin.
biggrin.gif

Duunari olen ja kyl se välillä pännii tuo ajan puute mut kyl tuo mopoilu on sille ehkä parasta vastapainoa..Unohtuu arjen murheet
cool.gif

Ei oo yritetty, eikä yritetä, mutta työtunteja tulee välillä enemmänkin kuin joillekin yrittäjille joten sen suhteen ei oo valittamista etteikö töitä olisi...
biggrin.gif

Onhan se ihan hauska olla yrittäjä, saa valita mieleisensä tittelin. Vaikka toimitusjohtaja tai art designer ym.
tounge.gif

Työaikoihini en kyllä pysty paljon vaikuttamaan
sad_orig.gif

Yrittäjiä ollaan... Ensi kesä on ensimmäinen kun en ole vieraalla töissä ja hiukan kyllä pistää miettimään miten jää ajoaikaa. Tuo kesä kun on omalla alalla sesonkia
confused_orig.gif

Yrittäminen lievästi sanottuna pelottaa. Liian monta yrittäjää olen omassa työssäni tavannut. Luottotiedot niillä on mennyt kun ei ole pystynyt hoitamaan lakisääteisiä maksujaan ja sitä myöten se yksityiselämänkin normaali hoitaminen on kärsinyt... Taitaa olla niin, että minusta ei koskaan ole yrittäjäksi.
sad_orig.gif

Yrittäjänä jo neljännessä polvessa.
Alkuun olin sitä mieltä että minustahan ei tule yrittäjää, joten 10V meni palkkatyössä päivät ja rinnalla oma yritys harrastuksena. Oli muuten hyvä keino maksaa harrastukset. Palkkatyön rahat kotiin ja yrityksen rahat harrastuksiin.

Yrittäjyys on sairaus! Jos ihmisessä on yrittäjyysvirus, niin ainoa mitä voi tehdä on kokeilla omia siipiä.

Nyt olen ollut jo jonkun aikaa täysipäiväinen yrittäjä. En osaa edes kuvitella tällä hetkellä meneväni töihin toiselle. Päätös jäädä hyvältä palkalta yrittäjäksi oli kyllä sellainen vuoden projekti, mutta pätkääkään ei harmita.

Yrittäjän vastuu tuo myös vapauksia. Jos on nätti päivä eikä sovittuja asiakaskäyntejä/kokouksia niin pidän vapaapäivän ja
062802moto_prv.gif
.
Itseasiassa nykyään tulee oltua lasten kanssa enemmän kuin palkkatyössä ollessa. Tämä sen ansiosta, että itse voi rytmittää työpäivän paremmin. Normi päivä on sellainen ma-pe 08-15 ja 21-01, viikonloppuisin pitää yrittää vältellä töitä.

Yrittäminen lievästi sanottuna pelottaa. Liian monta yrittäjää olen omassa työssäni tavannut. Luottotiedot niillä on mennyt kun ei ole pystynyt hoitamaan lakisääteisiä maksujaan ja sitä myöten se yksityiselämänkin normaali hoitaminen on kärsinyt... Taitaa olla niin, että minusta ei koskaan ole yrittäjäksi.  
sad_orig.gif
Jos yrittäjäksi aikoo, niin pitää olla ainakin Lakiasiantuntija, veroasiantuntija ja vakuutusasiantuntija, jotta edes jollakin lailla saa hommat tehtyä lain ja asetusten puitteissa.

Liian moni yrittäjä on alkutaipaleella luullut, että sitä rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja ei ole maksanut riittävästi ennakoita ja sitten kun on pitänyt maksaa lisäveroa ja samalla korotettua ennakkoa, niin eiköhän aika monella ole juuri tuossa vaiheessa tullut se ongelmakierre ja se etenee helposti kuin lumipallo efekti.

Liian moni yrittäjä on alkutaipaleella luullut, että sitä rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja ei ole maksanut riittävästi ennakoita ja sitten kun on pitänyt maksaa lisäveroa ja samalla korotettua ennakkoa, niin eiköhän aika monella ole juuri tuossa vaiheessa tullut se ongelmakierre ja se etenee helposti kuin lumipallo efekti.
Juu, monet menee sekaisin kun kattelee kuinka paljon firman tilillä on rahaa. Suurin osa siitä firman tilillä olevasta rahasta kun uppoaa erilaisiin pakollisiin kuluihin kuten alvit, ennakot, sotut, vakuutukset, vuokrat, palkat....

Tiedän itsekkin useita tapauksia jotka ovat yritystoiminnan alkuvaiheessa katsoneet että rahaa on ja ostaneet leluja ja sitten olleet ihmeissään kun on aika maksaa verottajalle.

Joillain aloilla missä marginaalit on jotakuinkin olemattomat saattaa jopa olla niin että 90% tilin kautta kulkevasta rahasta on jonkun toisen omaa ja sillä 10%:lla sitten pitää maksaa omat kulut.

Kun pitää kokoajan mielessä, että tilillä pitää aina olla 6kk pakollisien kulujen rahat, niin helposti kestää pienet hölmöilyt.

Back