• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yzf r6 kuristus !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jingis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jingis

New member
Morjens, tilasin saksasta omaan -04 yamahaan kuristus osat 25kw, kyselisin kun todistus pyörän muutosta 25kw osio on _TÄYSIN_ saksaksi, että meneekö sitä näyttämällä katsastusaasemalla läpi? :o eihän siellä kukaan varmastikkaan germanyä osaa !

Kyllä vian, keltaisessa lapussa lukee epämääräisiä asioita mutta TUV merkintä kai löytyy? minkä mukainen tämä on ?
biggrin.gif

Jos TÜV merkintä löytyy, penkitystä ei tarvita, ainoastaan katsastuksessa on pystyttävä todistamaan että kuri on paikallaan.
Veikkaan että tilasit TLO:lta? Ne ovat ainakin TÜV hyväksyttyjä

Jep TLO:lta tilasin, riittäneeköhän että käy näin talvipäivinä vain vilauttamassa tuota todistusta ja rekisteriotetta? vai pitäskö prätkä saada katsastusasemalle :/?

Voihan sitä yrittää että näyttää pelkän lapun, mutta epäilen että ei riitä.
Mutta kokeile onnea
biggrin.gif

Pyörän näyttämisen tarvekin on varmasti aivan asemakohtaista. Omani kun kuristettuna liikkeestä hain, niin muistaakseni vein jonkinlaisen lapun jossa lupailtiin tehojen olevan 25kW ja sain uuden rekisteriotteen ilman suuria ongelmia. Pyörää ei edes vilkaistu, saattaa toki johtua, että ko. liikkeestä kaikki pyörät käyvät ko. asemalla tai sitten inssiä ei vaan kiinnostanut silloin.

Täysitehoiseksi palauttaminen olikin ongelmallisempaa, jostain syystä. Eikä ainakaan iäkkäät katsastusmiehet asiaa helpottaneet niin tippaakaan. Ensin soitin lähimmälle katsastusasemalle, josta ukko totesi, että penkittää se pitää, eikä vastaväitteet auttaneet yhtään. Nooh otin siis suunnaksi seuraavaksi lähimmän katsastusaseman, jossa paikan päällä kiistelin asiasta inssin kanssa jokusen aikaa, jonka jälkeen lähdin pois tyhjin käsin. En ymmärrä mikä siinä voi olla niin hankala tajuta, että sarjavalmisteisessa moottoripyörässä on vakiona X määrä kilowatteja, jotka sattuvat heidän tietokannoistaankin löytymään. Kahden vesiperän jälkeen otin sitten suunnaksi samaisen konttorin, missä olin ostaessakin käynyt ja homma hoitui ilman pienintäkään ongelmaa.

Bottomline: Kokeilemaan vaan tai ainahan voi soittaa ja kysyä.

danke shöön oikein paljon asiallisista vastauksista !
smile_org.gif
käynpäs nyt katsastuskonttorilla urputtamassa hieman saksatodistuksen kanssa ;)

Eipäs mennyt läpi kuristus !
sad_orig.gif
käskivät hankkia valtuutetun yamaha huollon leiman että osat on laitettu, ja menemään sen kanssa katsastuskonttorille !

Morjens taas!  nyt on homma seuraavanlainen... Kuristukset on laitettu kiinni valtuutetussa yamaha liikkeessä. Tänään kävin pyörää näyttämässä kaikkkien papereiden kanssa konttorilla.. Eikä mennyt läpi koska tuv todistuksessa jonka olen TLOlta saanut oli kirjoitusvirhe runkonumerossa joka ei vastannut pyörääni. Yksi numero oli väärin ja tämän vuoksi ei mennyt läpi. Ja uutta tuv:ta en saa tilattua ellen tilaa kokonaan uutta sarjaa kyseisestä paikasta... Onko kellään tietoa menisikö katsastuksesta läpi jos näytän esim TLOlta mukana tulleita papereita (joissa selviää että kuristaa 25kw sekä miten on laitettu) vain eri asemalla sekä todistuksen yamaha liikkestä että osat on laitettu?

Kenelläkään mitään tietoa tai neuvoa? Kaikki olisi avuksi nyt kiitos kiitos!

entä jos saisit maahantuojalta "listan" niistä runkonumeroista jotka ovat samanlaisia kuin kuristussarjassasi mainittu runkonumero ? sattumalta varmaan oma pyöräsi olisi sama "sarjanumerosarjaa"
smile_org.gif

toivottavasti se virhe ei sattunut siihen alkuun ..

Tiedustelin asiaa TLO:lta mutta valitettavasti uutta TUV todistusta ei ole saatavilla ilman että ostaa juuri koko sarjan :/ enkä usko että mitään sanomasia listojakaan heruisi, sen verran tiukkaa kuulosta saksanmaalla olevan.

Harkitsen tässä dynossa käyttämistä, selviäisi ainakin helpolla ? :/

EDIT;
Aivan siis pyörän maajantuojalta? Tuntui niin idiootti varmalta koska kuristusarjassa luki että osat käyvät RJ-05 sekä RJ-09, joten minun pyörääni pitäisi sopia ja muuttaa 25kw ilman mitäkään tuv todistusta, mutta herroilla katsastusasemalla on ilmeisesti se sääntökirja tyynyn alla pidettävä raamattu :'(

Omassa vaadittiin penkitys vaikka tuo samainen lappu oli. Tosin laitoin palikat itse paikalleen. Jos et ole penkissä käynyt niin olet aika kusessa jos on väärä valmistenumero lapussa.... Ajanvaraus penkkiin listalle vaan
biggrin.gif

Periaatteessa tässä tapauksessa penkissä käyttön jälkeen pitäisi onnistua, kunhan tehot ovat rajoissa. Jännää toimintaa TLO:lta pakko myöntää. Tuli tässä mieleen että he eivät lähetä sarjaa jos numerosarjat eivät täsmää kun lähetät heille sen numeron

noniin, tilanne tämä. nyt olisin tilaamassa sitten toista kuristosaa ja toivottavasti tälläkertaa onnistuisi oikean runkonumeron saanti...

onkohan tietoa kun kyseisessä kuristuksessa luvataan kuristaa 86kw pyörä 25kw, mutta minun rekisteriotteessa lukee 76kw pyörän tehoksi joka EHKÄ aiheuttaa ongelmia koska tuv:ssahan lukee varmaankin 86kw pyörän tehoksi?

Onko muilla samantehoisia pyöriä vai onko minun yömahani jotenkin sekundaversio pienillä tehoilla
sad_orig.gif
?

noniin, tilanne tämä. nyt olisin tilaamassa sitten toista kuristosaa ja toivottavasti tälläkertaa onnistuisi oikean runkonumeron saanti...

onkohan tietoa kun kyseisessä kuristuksessa luvataan kuristaa 86kw pyörä 25kw, mutta minun rekisteriotteessa lukee 76kw pyörän tehoksi joka EHKÄ aiheuttaa ongelmia koska tuv:ssahan lukee varmaankin 86kw pyörän tehoksi?

Onko muilla samantehoisia pyöriä vai onko minun yömahani jotenkin sekundaversio pienillä tehoilla
sad_orig.gif
?
YRC-foorumilla keskustelua 78 kW kutosista.

Miten toi homma oikeen menee, ootko tilannu palikat TLO:lta ja ilmottanu tilatessa mikä runkonumero kirjotetaan todistukseen vai kuinka? Kenen virheen takia siinä lapussa on väärä numero?

virhe on TLO:n kirjoituksessa, mutta olen ollut heihin yhteyksissä ja uuden TUV lapun saa vain tilaamalla uuden osasarjan :/ eli no can do,

Nyt vaan mietityttää että tuleeko katsastussedältä taas pakit ja 130e menee roskikseen sen takia että tuv:ssa lukee kuristuosien kuristama lukema 86 eikä minun pyöräni 76 :/ hmmhmm!

virhe on TLO:n kirjoituksessa, mutta olen ollut heihin yhteyksissä ja uuden TUV lapun saa vain tilaamalla uuden osasarjan :/ eli no can do,

Nyt vaan mietityttää että tuleeko katsastussedältä taas pakit ja 130e menee roskikseen sen takia että tuv:ssa lukee kuristuosien kuristama lukema 86 eikä minun pyöräni 76 :/ hmmhmm!
Ei muuta kuin rahat takaisin jos virhe on heidän.

jep mutta hyödyttääkö tuolta nyt tilata kuristuosia kuitenkaan TÄMÄN 86kw takia, ja juuri tarkistin niin pyörässäni olikin 78kw eli se olisi näitä hassutuonti pyöriä ! :S

what we do :/?

Back