• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YZF1000R Thunderace

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjens! Eka viesti lähtee vaikka org juttuja olen seurannu useamman vuoden..
062802jumpie_prv.gif
Asiaan.

Acen jousitushan on tunnetusti aika löysä, mutta tilanne on se, että takapään esijännitys on säädetty jäykimmälle eikä todellakaan ole liian jäykkä. Kaikki jousitus säädöt olen säätänyt netistä löydetyn ohjeen mukaan jossa proot sääti alustan radalle sopivaksi (linkkiä en nyt muista), mutta tuon esijännityksen joutui laittamaan jäykimmälle, jossa se itse asiassa oli jo kun pyörän ostin.

Eli kysymys kuuluu:
Kannattaako takaiskari viedä huoltoon vai ostaa saman tien uusi iskari ja/tai jousi? Paljonko huolto suunnilleen maksaa ja mitä se sisältää? Esijännityshän vaikuttaa jouseen eli voiko iskari olla kunnossa mutta jousi on vai liian kulunut? Jos vaihtaa pelkän jousen, kannattaako samalla vaihtaa myös etupään jouset? Niin ja jousitus toimii kyllä normaaliajossa ihan ok ja vuotoja ei ole, mutta kovemmassa ajossa tuntuu että perä "kaatuu" alta. Olen testannut tutun Acea ja siinä alusta toimi paljon paremmin, että ei tuo ihan mielikuvitustakaan ole.. Kiitokset jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla.  
bowdown.gif
Eiköhän tämä tilitys riitä alkuun...

Morjens! Eka viesti lähtee vaikka org juttuja olen seurannu useamman vuoden..
062802jumpie_prv.gif
Asiaan.

Acen jousitushan on tunnetusti aika löysä, mutta tilanne on se, että takapään esijännitys on säädetty jäykimmälle eikä todellakaan ole liian jäykkä. Kaikki jousitus säädöt olen säätänyt netistä löydetyn ohjeen mukaan jossa proot sääti alustan radalle sopivaksi (linkkiä en nyt muista), mutta tuon esijännityksen joutui laittamaan jäykimmälle, jossa se itse asiassa oli jo kun pyörän ostin.

Eli kysymys kuuluu:
Kannattaako takaiskari viedä huoltoon vai ostaa saman tien uusi iskari ja/tai jousi? Paljonko huolto suunnilleen maksaa ja mitä se sisältää? Esijännityshän vaikuttaa jouseen eli voiko iskari olla kunnossa mutta jousi on vai liian kulunut? Jos vaihtaa pelkän jousen, kannattaako samalla vaihtaa myös etupään jouset? Niin ja jousitus toimii kyllä normaaliajossa ihan ok ja vuotoja ei ole, mutta kovemmassa ajossa tuntuu että perä "kaatuu" alta. Olen testannut tutun Acea ja siinä alusta toimi paljon paremmin, että ei tuo ihan mielikuvitustakaan ole.. Kiitokset jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla.
bowdown.gif
Eiköhän tämä tilitys riitä alkuun...
Huollata se takaiskari. Ihmetyttää että liian löysä iskari kun se mulla riittää 2 päällä radalla ajamiseen ihan hyvin... Keula paloiksi uudet jouset ja WP 5W liemet sisään niin alkaa lyyti kirjoittamaan sen osalta.

No nii olisi aika hieman fiksata Acea. Mistä löytyy sivukatteisiin alkuperäiset teipit tai saman kaltaiset?? Eli siihen keskimmäiseen katteeseen. Joku on joskus repiny ne pois ja näyttää liian blankolta. Se yzf1000 teksti ja sen aukon ympärille tarra. Kyseessä punavalkoine Ace. Takakate punainen, tankki valkoinen, kyljet punaiset ja alakate musta. Teipit pitäisi siis olla valkoiset.

Olisikos jotain muuta vinkkiä värin tuunaamiseen, jos ei orggis homma onnistu?? ;-)

Taitaa olla ton pyörään vaihdetun kokoputkiston sivutuote.
Voipi parantua jonkin verran säätämällä.

Joskin seoskäyrä menee itseasiassa laihalta paksummalle montun kohdalla.

Ois kiva tietää onko pyörään tehty putkenvaihdon lisäksi joku airbox modi.

No ei.
Hyvässä Acessa vois odottaa olevan 130-135 heppaa renkaalla ja siltähän toi näyttää.

Jos ton seoskäyrän laihan patin saa siistittyä pois niin tehokäyrän monttu voi siitä ainankin pienentyä, tuurilla ylöskin voi saada pienenkissanv*tullisen lisää tai ainankin venyvyyttä hitusen jos seoksia hiplataan jarrulla.

Eihän se kokohormilla vedä ihan nollista kuin vakiolla kun ei ole Exjuippi auttamassa mutta orggis putken saanee sopuhintaan hajottamolta/orgista, ellei tule mukana.
Siis jos ihan ala-alueen heikompi veto alkaa vaivaamaan.

[Minulle ei ainankaan ole tullut yhtään Acen vilivili putkea vastaan jossa olisi kollektorissa paikka exup kalikalle.
Acen nousuputki taas on ankeasti kollektorissa hitsaamalla kiinni joten jos mopossa on tarvikepönttö joka ei ole orggis nousuputken laipassa kolmella pultilla kiinni on hyvin suuri todennäköisyys että koko putkisto on vaihdettu.]

Kato E-baysta, siellä tais joku firma kauppailla omaansa Aceen, merkkiä en muista.

Tuskin on kamalan montaa tarjolla, R-1 hegemonian alkaminen '98 imi suurimman huomion aftermarket tilpehöörinvalmistajilta.

Kylläpä tuli Ässälle kallis talvihoito, noin 1500,- Syssyllä alkoi startti temppuilla, varsinkin lämpimänä ei tahtonut käynnistyä. No, starttikytkinhän se oli menollaan ja insinööri oli hoksannut piilottaa sen aika monen työtunnin taa. Lieneekö yleinenkin tapaus, kun mittarissa "vasta" noin 60t? Edellinen omistaja osasi myydä hyvään saumaan
thumbs-up.gif
Mutta harrastaminen maksaa ja pääasia, että on mukavaa
tounge.gif

Ässän rengastuksesta kysymys.

Takana on aivan uusi bridgestone 020R ja edssä aivan loppu Metzeler Roadtec Z6.

Mitä suositelette tuon Bridgestonen kaveriksi, onko seka rengastus pahasta?
Matkakestävyyttä saisi renkaasta löytyä, mutta ei pidon kustannuksella, hankala yhtlö varmaan tuokin.

Itse en välttämättä tuota Bridgestonea ottaisi, tosin mitään perusteita tuolle en pysty esittään. Olisiko syynä, että Pirelli, Michelin ja Metzeler kuuluvat tuttujen mopokauppojen valikoimiin ja Bridgestone ei
confused_orig.gif

Kyseinen pyörä on itselle uusi, joten kokemuksia ei ole vielä kerennyt tulla, kertokaa toki omistanne..

Huggeri näyttää ihan hyvälle. Lokasuojaa sahasin lyhemmäksi ja nostin kilpee niin ylös kun sen saa, tuli perästä paljon "ilmavampi" ja sporttisempi. Undertray odottaa tallissa asennusta myös ittellä. Saapi nähdä asennanko ikinä...
Ohjeiden mukaan vanha lokari sahataan poikki hetikohta akun takaa ja undertray siittä tilalle.
Demonos:
Olisiko mahdollisuutta laittaa kuvaa tuosta miltä tuo perä näyttää, vaikkapa sähköpostilla?
tuukka.petakoski@kolumbus.fi

Jaahans kevät kuten kaikki aiemmatkin - eli tuli taas muilla mailla vierahilla mopokaupan kaudenavajaiskemuissa ilmaista maggaraa natustellessa mieleen että kaikki Acelle suunnitellut operaatiot ovat vaiheessa eli perinteinen kevätpaniikki edessä...

No onneksi tuli kotiseudulle edes hieman (kuulemma) tuota takatalven tynkää niin ehtii hieman hipistellä ennen lopullista hötäkkää...

Eihän tässä tarvitsisi kuin:
-Hakea vaihdepoljin hitsarilta
-vaihtaa siirtotappisarja paikalleen
-vaihtaa öljyt
-säätää venttiilivälykset
-vaihtaa K&N ilmansiistain takaisin
-synkata kaasarit
-vaihdella suuttimia
-keksiä dynoaika em. syystä (mielellään ennen syksyä)
-päästä viemään mopo jotenkin dynolle tai nakittaa kaveri asialle.
-keksiä mitä tekee maahan laahaavalle pakopiipulle
-vaihtaa koiranluut
-fiksa(ut)ta(a) ja maalauttaa renkaan reunaan tarttuneiden kumiroilojen lovelle räplättämä huggeri.
[Ongelma ratkesi säätäämällä ja kallistamalla sen verran että radasta tarttuneet salamatkustajat jäi kyydistä]

Siis eipä juuri mitään...

Apuva kiitos.Tuli tehtyä koneremontti.Eka koe ajo pienessä vesisateessa jolloin mopo otti ja hyyty laakista.Startista ei tapahdu muuta kuin syttyy öljyvalo.Neutraali valo ok.Virtaa tuntuis olevan kun valot ja muut vehkeet toimii ok.

Apuva kiitos.Tuli tehtyä koneremontti.Eka koe ajo pienessä vesisateessa jolloin mopo otti ja hyyty laakista.Startista ei tapahdu muuta kuin syttyy öljyvalo.Neutraali valo ok.Virtaa tuntuis olevan kun valot ja muut vehkeet toimii ok.
Tarkista ainakin ensiksi ettei "tappokytkin" ole vahingossa mennyt off asentoon.

Jos tappokytkin on off asennossa ja painaa starttia niin ei tapahdu muuta kuin öljy ja bensavalo syttyy..

Back