• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YZF1000R Thunderace

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
viitsisikö joku vilkaista omia etuvaloja eli mitkä polttimot siellä on vakiona,monenmoista visiota polttimoista löytyy netin syövereistä eli eipä tiedä mitä uskoa.
oma veikkaus on että oikea puoli on h4 ja vasen h7.
myöskin kiinnostaa että kumpi puoli palaa lyhkäsillä ja palaako molemmat puolet kun pitkät on päällä?
tulikohan toi nyt tarpeeksi sekavasti selitettyä  
biggrin.gif
Tarpeeksi sekavasti että mäkin ymmärsin
smile_org.gif

Samoin oon itse pähkäillyt, lyhyet H7 ja pitkät H4.
Pari päivää sitten olis voinut oikein kunnolla tarkistaa, kun oli mopo osina vielä noilta osin.
Niin ja molemmat palaa kun pitkät on päällä.
Mä taas väitän ja uskon että siellä on 2 x H7, toisessa vaan on tälläinen kanta&polttimo:
4649p.jpg

ei pysty millään ymmärtämään miksi siellä muka olisi H4 poltin pitkällä? H4 kun tuplalanka polttimo ja sille kun on se liitinin erilainen.
Enää mua ei hämmenna muu kuin se, että miksi tossa räjäytyskuvassa näkyy H4 polttimot...

Onkohan vuosimallieroja? Mulla -96 ja on kyllä H4. Pitkänpolttimoon on varmaan kanta vaihdettu, koska sinne menee hyppyjohto ja edellinen omistaja virittänyt siis tuplalyhyet.

mulla vm-96 ja tonne ei kyllä mene vasemmalle puolelle normi h4 polttimo kirveelläkään.
oikelle puolelle kyllä.
kummalla puolella tuo lyhyt palaa?

No perskule, kävin oikein tarkistaan. Kaksi erilaista polttimoa mun mopossa. Toinen H4 ja Toinen H7(ainakaan H4 ei kantansa puolesta mahtuis paikalleen).

Vielä tarkentavaa jos sen verran sais, niin onko sulla polttimon liitinkin normi 3-napainen H4-liitin ja tuossa H4 on siis pitkä sekä lyhyt? Ja onko se polttimon asento sitten siellä umpiossa poikittain? Eli tuo "uloke väkänen" mikä näkyy tuolla piirretyssä H7 kuvassa, niin se on sivulle, eikä ylöspäin?
Löytyihän siitä KUVA

Ja normi liitin siis tuossa H4:ssa, tosin vain kaksi johtoa siihen menee, vain pitkät käytössä.
Tai sit oon ihan hakoteillä...

No jos vielä lisää kuvia, H-nelonen, H-seiska ja molemmat edestä päin.

Ja normi liitin siis tuossa H4:ssa, tosin vain kaksi johtoa siihen menee, vain pitkät käytössä.

jep,juuri noin ajattelin ajattelin tuon homman olevan.
hyvä että saatiin faktaa pöytään oikeen kuvien kera
062802jumpie_prv.gif

ja varmaan tuon h4 polttimon johdotukseen on joku tyyppihyväksyntä juttu että ei saa palaa suomessa kuin pelkkä pitkä tai jotain...

Löytyihän siitä KUVA

Erittäin selventävät kuvat. Kyllä se on varmasti sitten juuri noin ainakin suomimopoissa, tai ainakin tossa platinumin mopossa on ihan samanlaiset umpiot kuin sulla, tosin sillä se liitin oli sellainen H7 kantainen molemmin puolin.

Ainut mikä mietityttää, niin miksiköhän tuo pitkä sitten on tuossa H4 polttimossa? Kun sillä puolella umpiossa näyttäisi olevan pohjassa tuo valokuvion rihlaus?

Edit. Eilen pohdittuna yhteistuumin, niin eihän se valon rihlaus siellä H4 umpiossa tota pitkää valoa haittaa millään tavoin... Palaahan siellä se pitkä normaalistikin
biggrin.gif

Löytyihän siitä KUVA

Erittäin selventävät kuvat. Kyllä se on varmasti sitten juuri noin ainakin suomimopoissa, tai ainakin tossa platinumin mopossa on ihan samanlaiset umpiot kuin sulla, tosin sillä se liitin oli sellainen H7 kantainen molemmin puolin.

Ainut mikä mietityttää, niin miksiköhän tuo pitkä sitten on tuossa H4 polttimossa? Kun sillä puolella umpiossa näyttäisi olevan pohjassa tuo valokuvion rihlaus?
No ei toi ihan Suomimopo ole, joskus Saksasta laivattu tänne.
Tuosta rihlauksesta en osaa sanoa mitään.

Itse olisin kanssa laittanut kahdentanut lyhyet, mutta oli sen verran kiire saada kasaan, että en ehtinyt sitä yhtä johtoa vetää.

EDIT:
Vähän toista aihetta jatkoksi.
Ennen mittariston taustojen vaihtoa nopeusmittari ei juuri heittänyt. Nopeusmittarin neula lepää sitä tappia vasten kun mopo on paikallaan mutta nyt mittarivirhe on n.15km/h.
MIkä meni vikaan, selviääkö jos neulaa kääntää vielä lisää?
Eihän toi sinällään mitään haittaa kun sen tietää  
062802moto_prv.gif

eiköhän tuosta mittarivirheestä selviä ihan viisaria kääntämällä.
voi kyllä olla aika hakeminen että saa ihan just kohilleen,helpolla kyllä lähemmäs totuutta.

voi kyllä olla aika hakeminen että saa ihan just kohilleen,helpolla kyllä lähemmäs totuutta.
On se vaan vähän liian iso homma tälläi ajokaudella.
Tosin testaaminen talvella on kanssa vaikeaa.
Ei millään jaksaisi taas purkaa ja kasata, täytyy harkita...

varmaan helpointa kun otat mittariston lasin irti ja ei muutakuin ajamaan,helppo liikutella viisaria vaikka vauhdissa
biggrin.gif

varmaan helpointa kun otat mittariston lasin irti ja ei muutakuin ajamaan,helppo liikutella viisaria vaikka vauhdissa
biggrin.gif
Vielä kun olis vähän helpompaa mittariston irroitus, en ole ainakaan muuta tapaa keksinyt kuin koko etukatteen irroitus?

Vielä kun olis vähän helpompaa mittariston irroitus, en ole ainakaan muuta tapaa keksinyt kuin koko etukatteen irroitus?
ei koko katetta tarvi irrottaa,ainakin itse otin irti vaan sen muovinpalasen missä mittari on kiinni (etukatteen sisus muovi),tuulilasin alimmaiset ruuvit irti ja vaijeri irti mittarista niin saa mittarin senverran käsiin että lasin ruuvit pystyy ruuvaamaan pois.
ei siellä kyllä tilaa liikaa ole.

ei koko katetta tarvi irrottaa,ainakin itse otin irti vaan sen muovinpalasen missä mittari on kiinni (etukatteen sisus muovi),tuulilasin alimmaiset ruuvit irti ja vaijeri irti mittarista niin saa mittarin senverran käsiin että lasin ruuvit pystyy ruuvaamaan pois.
ei siellä kyllä tilaa liikaa ole.
Täytyy kokeilla. Jos tuollain onnistuu, niin sit ei oo paha säädellä.

Jep jep, selvis siitä ongelmasta viisaria säätämällä.
Ensin meni kyllä ihan persiilleen, mutta toisella kertaa tärppäs.

Mittarissa tasan 100 ja navi näytti 102-105, mittariin 120 ja navi antoi 122-124.
Ei noi navit nyt ihan tarkkoja varmaan ole, mutta nyt on varmaan tarpeeksi lähellä totuutta
062802jumpie_prv.gif

Jep jep, selvis siitä ongelmasta viisaria säätämällä.
Ensin meni kyllä ihan persiilleen, mutta toisella kertaa tärppäs.

Mittarissa tasan 100 ja navi näytti 102-105, mittariin 120 ja navi antoi 122-124.
Ei noi navit nyt ihan tarkkoja varmaan ole, mutta nyt on varmaan tarpeeksi lähellä totuutta
062802jumpie_prv.gif
tuskin tuo on ollut tehtaalta lähtiessäkään tuon tarkempi
biggrin.gif

minkäslaisilla välityksillä teitin mopot on varusteltu?
itse aattelin kokeilla taakse +2 ja etunen pidetään ainakin vielä vakiona mikä taitaa olla 17 tai jotain sinnepäin.

minkäslaisilla välityksillä teitin mopot on varusteltu?
itse aattelin kokeilla taakse +2 ja etunen pidetään ainakin vielä vakiona mikä taitaa olla 17 tai jotain sinnepäin.
Mulla on nyt edessä -1 ja takana +1. Ja kyllä, edessä vakio on 17.

Hirveetä kokemusta näistä välityksistä vielä ole, kun vasta parina päivänä vähän mopoa kokeillut. Ennen oli edessä vakio ja takana +1.
Ne oli edellisen omistajan jäljiltä.

Back