• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YZF1000R Thunderace

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitän tästä EXUP vastauksesta. Pittääppä käyttää vaijerit irti (rasvata ne) ja myös EXUP hässäkkä poijes ja kattoa miltä näyttää, kun suht simppeliltä kokoonpanolta näyttää:
https://www.youtube.com/watch?v=JwKBaAaQ0vs

Tietenkään ei pyörä toimi täysin optimaalisesti, kun ilmaboxi ei ole paikoillaan. Mutta mitä nyt olen n.10 eri pyörää synkannut ja osassa pitää tuo ilmaboxi irroittaa, että pääsee säätämään synkkausta, niin ikinä ei ole noin pyörä tehnyt.
Mutta tosiaan samaa ilmiötä tekee, oli se ilmaboxi paikoillaan tai ei.

Katon tosiaan tuon EXUP valven ihan ekana, mutta tuleeko teillä mieleen jokin asia liittyeen kaasareihin. Kun puhdistin kaasarit niin oli hitusen kakkaa kyllä kaasareissa, mutta ei tosiaankaan paljon. Ja tavaksi on aina tullut katsoa valoa vasten suuttimia, koska tällöin voi silmällä havaita onko sinne vielä jäänyt kakkaa. Ja kaikki oli TOOSI puhtaat operaation jälkeen.

Tähän asiaan päivitystä.
Käytin EXUP valven irti ja rasvailin sen, sekä vaijerit. Kyllä tuntui ainakin käsin pyöritellessä, että pyörii sulavammin ettei ihan turha toimenpide tuo ollut. Sitten kokeilin säätää seosruuveja vielä 3 kierrosta auki, josko se auttaisi tuohon ihmeelliseen 3500 rpm:ssä tapahtuvaan ilmiöön. Ei ollut näillä toimenpiteillä mitään vaikutusta asiaan.
No tuttava kävi tänään ajelemassa sillä 350km ja pyörä toimi kuulemma hemmetin hyvin :blink:.
Eli tuo "ongelma" esiintyy ainoastaan tyhjäkäynnillä kierrättäessä, mutta ajossa ei ole mitään ongelmaa.
Pakko kai uskoa, että jotenkin on "ominaisuus" vaikka hitusen oudolta edelleen tuntuu. Tärkeintä kuitenkin, että pyörä toimii hyvin !
Kiitän vastauksista ihmisille :)
 
Näin uutena ihmisenä tällä sivustolla, niin on tuo hakeminen vähän hukassa... Mutta asiaan siis, ongelmana on tuommoisen vm2000 Thunderace:n käynti. Yön yli kun seisoo niin käynnistyminen on niin pirun vaikeaa. Ja kuumaksi kun ajaa niin sammuu vain ajosta, lähtee sitten kyllä käyntiin mutta käyttää vain kierrokset 3000 ja sammuu heti. Jos joku fiksumpi osaisi antaa vähän suuntaa mistä hakea vikaan, niin olisin todella kiitollinen.:orgmp:
 
Mikähän voisi Thunderacessa ääntää. Alle 3000 kierroksen ja alhaalta vedätettäessa kuuluu koneesta kolina/kilinä. Ääni häviää kun kierrokset yli 3000, tämän jälkeen ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Pyörässä Akrapovicin kokoputkisto, joten exuppia ei ole. Voisiko syynä olla nokkaketju? Ei kuulosta oikein normaalilta. Jos nokkaketju kilisee, voiko pyörällä ajaa, onko riski rikkoa kone?
 
Tarkoitatko että hiljainen nopeus (kaupungissa) ja isohko vaihde (kakonen-kolmonen) annat pintakaasulta lisää runttua alle 3000? Ei ihme että kone protestoi.
 
Kiitoksia vastauksista

Pyörä siis yleisesti kilisee/kolisee alle 3000 kierroksen, muuten ei häiritse kuin kaupungissa pienillä nopeuksilla. Kytkin pohjaan niin ääni häviää suurimmaksi osaksi. Ensin ajattelin että exup ääntää mutta sitä ei tässä ole. Mistähän tätä aloittaisi selvittämään? Onko muilla tällaisia oireita ollut/on? Ei ole oikein kokemusta moottoripyörien tekniikasta.
 
Sanoisin että kyseessä voi olla kuluneet tai rasvaamattomat ketjut ja rattaat, tai sitten yrität ajaa liian pienillä kierroksilla. Kun kaupungissa pörrää liikennevaloissa yms. niin kytkimen luistatus on melkein jatkuva manööveri kun pitää nostaa nopeutta kaasulla siellä 2000-3000 rpm alueella. Tasaisella rullatessa, siis tasainen veto päällä, pintakaasulla siinä 40-60 ja 2500-3000 rpm pitäisi mennä ihan siististi, mutta jos väännät siinä vaan hanaa niin jo alkaa helinä ja kilinä, eli pienemmän pykälän kautta vauhtia.
 
Löytyisikö keneltään acen omistajalta alakatetta k.o. pärrään.
Joku puolikuntoinenkin käy. Tulisi nakuprojektiin mitä olisi tarkoitus vähän leikellä.
 
Vehkeestä hajosi syylärin tuulettimien termostaattikytkin. Nettiä surffatessa kävi ilmi, että alkuperäistä ei saa helposti ja se maksaa.
http://www.thunderacers.com/archive/facts/fanswitch.htm
Tuota tavailin ja vaikka tuotekoodit eivät täsmänneet, niin Motonetin termostaatti 13-3715 oli sopiva, mutta liittimet piti vaihtaa lattaliittimistä pyöreisiin 4mm puristusliittimiin. Flekti lähtee käyntiin n. 85 asteessa ja sammuu 80:ssa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/133715/jaahd-puhallinanturi-hondasuzu
[url]http://www.motonet.fi/fi/tuote/487115/Pistokeliitin-pyorea-punainen-naaras-10kpl

[/URL]
 
Vehkeestä hajosi syylärin tuulettimien termostaattikytkin. Nettiä surffatessa kävi ilmi, että alkuperäistä ei saa helposti ja se maksaa.
http://www.thunderacers.com/archive/facts/fanswitch.htm
Tuota tavailin ja vaikka tuotekoodit eivät täsmänneet, niin Motonetin termostaatti 13-3715 oli sopiva, mutta liittimet piti vaihtaa lattaliittimistä pyöreisiin 4mm puristusliittimiin. Flekti lähtee käyntiin n. 85 asteessa ja sammuu 80:ssa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/133715/jaahd-puhallinanturi-hondasuzu
[url]http://www.motonet.fi/fi/tuote/487115/Pistokeliitin-pyorea-punainen-naaras-10kpl

[/URL]

Kiitos vinkistä! Sama vika ollut itsellä ja tuota Civicin anturia joskus turhaan etsinkin Motonetin sivuilta. :jippikaijee:
 
joo, itsekkin kyselin joskus ad varaosasta sitä civicin osaa, muttei löytynyt, tuota voisi kokeilla, kun se normi flektikytkin toimii vasta niin todella korkealla lämmöllä.

Itse olen heittänyt toisen flektin pois, kun ei se sitä tarvitse, kun emme elä afrikassa, ja säästää kilon painossa. Aiemmin kun ajelin vain radalla tuolla, niin ei mulla ollut flektejä ollenkaan. Liikenteessä on hyvä kyllä yksi olla.

sain talvella pultattua exupin paikalleen, ja pyörän tehoalue on nyt aika täydellinen. Todella pehmeä ja tasainen. Voi vääntää kaasun tuossa aiemmin mainitun 3000 alapuolelta, lähtee parista tonnista kipuamaan. 2500 on hyvä kaupunki cruise.

käänsin clip onit ylösalaisin ja väärille puolille, ihan kiva ajoasento. Etukatetta pitää leikata aika rajulla kädellä. Mutta kisakatteella ei ole niin väliäkään.

http://img.photobucket.com/albums/v123/jaketintti/Mobile Uploads/DSC_3536_zpstayk71h8.jpg

JT
 
Mistä olette hommaneet uuden termostaatin tunturiässään? Ei tunnu löytyvän mistää, yamaha-center myy ei oota. Ebaystäkään ei tunnu löytyvän...Kiva olis saada uus, saa noiden lämpöjen kans tapella koko ajan muuten.

EDIT: ylempäähän se selvisi, tarttee kokeilla tuota hondan värkettä.
 
Kaasarin varaosat?

Osaako joku sanoa mitä nuo mustat kumiosat on ja mistä niitä saisi hankittua?
Liikkeistä kyselty mutta räjäytyskuvissa noita ei näy.
20160718_181306_resized.jpg20160718_181333_resized.jpg20160718_181346_resized.jpg
 
Kaasarin varaosat?

Osaako joku sanoa mitä nuo mustat kumiosat on ja mistä niitä saisi hankittua?
Liikkeistä kyselty mutta räjäytyskuvissa noita ei näy.
katso liitettä 11224katso liitettä 11225katso liitettä 11223

Oliko liian vaikea kysymys vai eikö tätä ketjua enää kukaan seuraa? Ei kyllä näytä yhtään tutuilta tuollaiset, vaikka kaasarit olikin omasta juuri auki. Eihän nämä mitään tehojen kuristukseen käytettäviä osia voisi olla? Saksassa ainakin on ymmärtääkseni ollut myynnissä hp/kW: 98/ 72 versio.
 
Ainakin mun avaamissa xj ja rf mikuneissa kalvo-luistiyhdistelmä liikkuu vaan luistiohjurissa (slide guide). Ei kai siellä muuta rompetta tarttis olla jos ei sitten ole joku luistin nousua rajoittava tehonrajoitin. Saksastahan noita 90-luvun pyöriä paljon tuotiin aikanaan ja niissä usein sikäläisiin sen aikaisiin (?) pykäliin tai vero/vakuutus kannustimiin perustuva tehojen kuristus 25kW/37kW/72kW.
 
Onkos porukka repinyt kytkinkoppaa auki? Mietein että olis tarkistanut kytkinlevyjen ja jousien kunnon. Onko se tiiviste pakko vaihtaa uuteen vai voiko sitä vanhaa vielä käyttää? Tai voiskohan sinne truilauttaa tiivisteliimaa? Eikös siellä ole uratiiviste? Mahtaa se tiivisteliima olla vähän riskialtis, jos sitä pääsee irtoamaan öljyn sekaan?
 
Tuli hankittua tuollainen yzf1000r kone,menee jossain vaiheessa nelipyöräiseen..

Muutama kysymys koneesta:

Tarviiko/toimiiko kone ilman pakoputken härdelliä ja servomoottoria?

Kaasarin kupeessa jonkinlainen anturi,mistä lähtee 3 johtoa..tarpeellinen?

Johtosarja hiukan puutteellinen servon ja kaasarin kupeessa olevan mutikan kohdalla..liittyykö jopa toisiinsa?
 
Muutama kysymys koneesta:

Tarviiko/toimiiko kone ilman pakoputken härdelliä ja servomoottoria?

Kaasarin kupeessa jonkinlainen anturi,mistä lähtee 3 johtoa..tarpeellinen?

Johtosarja hiukan puutteellinen servon ja kaasarin kupeessa olevan mutikan kohdalla..liittyykö jopa toisiinsa?


Toimii ilman servoa ja exupia. Tosin jos servon irroittaa johtosarjasta menee mittaristo vikatilaan, mutta käyttökaapelit irroittamalla voi putkiston poistaa ja servo pyörii sitten itsekseen (tässä mallissa ei ole momentin tunnistinta). Servon sähköisiä eliminaatoreita saa valmina tai voi itsekin rakennella jos kolvi pysyy kädessä.

Olisko anturi TPS eli kaasuläppien asentotunnistin. On tarpeellinen. Ei liity servon toimintaan, muistaakseni servon toiminta on ainoastaan riippuvainen kierrosluvusta.


- T -
 
Toimii ilman servoa ja exupia. Tosin jos servon irroittaa johtosarjasta menee mittaristo vikatilaan, mutta käyttökaapelit irroittamalla voi putkiston poistaa ja servo pyörii sitten itsekseen (tässä mallissa ei ole momentin tunnistinta). Servon sähköisiä eliminaatoreita saa valmina tai voi itsekin rakennella jos kolvi pysyy kädessä.

Olisko anturi TPS eli kaasuläppien asentotunnistin. On tarpeellinen. Ei liity servon toimintaan, muistaakseni servon toiminta on ainoastaan riippuvainen kierrosluvusta.


- T -


Kiitos nopeasta vastauksesta.

Mittaristoa ei ole joten sen toiminnalla ei niin väliä,vielä.

TPS kolmen johdon paikka täytynee etsiä jotenkin.Johtosarjassa ei tunnu olevan paikkaa kolmenapaiselle liittimelle.Kunnon sähkökuviakaan en ole vielä löytänyt netistä.
Ei viittis manuaalia ostaa muutaman johdon takia..

Jos jollain pyörä levällään tallissa niin voisi kurkata johtojen värit mihin tps yhdistyy johtosarjassa,tarjoan oluen tiedosta ! :thumbsup:
 
Back
Ylös