Z h2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäisiä ajoraportteja pukkaa. Tosin saksaksi ja englanniksi vasta. Tässä yksi

https://www.motorradonline.de/naked-bike/kawasaki-z-h2-im-fahrbericht/

Vaihteisto sama kuin H2 SX, mutta takahamppi 2 piikkiä isompi eli sikälikin pirteämpi kuin SX. Ei ole race vaan enemmän nopea katupyörä niinkuin painostakin arvaa. Rento ajoasento. Pikkuvaihteilla vähän hermostunut kaasu. Etupää on hyvä ja parempi kuin takaiskari. ABS:n toiminta hidas.
 
Motorradin jutun mukaan vielä kolmosella keventää keulaa.
Oliko muuten aiemmissa Hookakkosissa mahdollista käyttää tuota kännykkäsovellusta ja jääkö tiedot puhelimeen vai onko se pelkkä käyttöliittymä?
 
Joo eiköhän se ole enemmän vaikeaa saada keula pysymään maassa. SX:ssä luiston/keulimisen esto toimii kyllä hyvin ja pystyy kiihdyttämään hölläämättä ollenkaan. Antaa nostaa keulaa sopivasti.
Tuo kännykkäsovellus on uusi enkä tiedä siitä.
 
Tässä on kyllä huippuvideo
https://www.youtube.com/watch?v=fRDdAmvYqqI
Kehuu kovasti molempia ja Superduke on kehittynyt paljon viime mallista. Mutta moneen tarpeeseen Kawa on parempi mm. mukavampi, tuulensuojaa on sentään jonkin verran, vaihteisto on parempi. Nettopainoero onkin vain parikymmentä kg. Kawan vaihteisto on parempi ja keulimisenesto toimii loistavasti. Kokonaisuutena kehuu enemmän Kawan konetta. Molemmat on huippupyöriä.
 
Jenkeissä ovat dynottaneet Z hookakkosen ja tulos on kieltämättä melkoinen yllätys:
184hp @ 11350rpm
128Nm @ 8600rpm

Yllätys sen takia että samassa dynossa SX H2 antoi ainoastaan:
169hp @ 10060rpm
124Nm @ 8560rpm
Dyno_ZH2_vrt_SXH2.jpg
Tähän asti kun ovat mainostaneet että Zetassa olisi nimenomaan enemmän alavääntöä kuin SX:ssä, mutta tämän perusteella eroa olisikin yläpäässä Zetan hyväksi.
Lisäksi tuossa on vertailtu 10R:ään ja aika paljon vapari on jäljessä kierroksiin verrattuna.

https://www.youtube.com/watch?v=2hIWmgUHtc0
 
Toi vääntö oli joo aika samalla tontilla.

Kyllä nakupyöräostajan kelpaa, ja miksei tourinkimoponkin. Kyllähän tollanen SX tai GT on siinä touhussa varmaan aika ässä.
 
Ihan näin moottoriteknisesti ajateltuna aika maltillisilla ahdoilla nuo on tehty, kun katselee teho- ja vääntölukemia ja kierroksia. No katukäyttöön eiköhän useimmille riitä, mutta virityspotentiaalia varmasti on, jos vain sisuskalut kestävät.
 
5 kg lähti pois kun laitoin H2:n Akrapovicin sliparin. Otin killerin pois ja äänet minun makuun täydellisen hiljaiset. Tosin en käynyt ajamassa tiellä kun ei ole ajokelejä ihan vielä.
 
Back
Ylös